bonfire lar arası geçiş olmaması çok kötü olmuş. bunu sağlayan yüzüğe henüz ulaşamadım. dün catacoms da dönüş yolunu bulamadım. vallahi 1 saat aradım az kalsın hollowa dönüşüyordum
Arkadaşlar bu oyunu alarak seriye başlamak istiyorum fakat kapsamlı bir rehber nereden bulabilirim ? Ya da bu konu altında mevcut mu ? Fazla zamanım olmadığı için tek tek sayfalara göz gezdiremedim
Oyunu "Souls" delisi olarak, bazı sebeplerden dolayı yeni edindim. DarkSouls 3 halen Meta ve düşük levelde oyuncu barındırırken bu oyunda şuan oyuncu yok denecek kadar az. İster inanın ister inanmayın böyle olacağını biliyordum. Dark Souls serisinde halen güncel videolar yayınlayan Youtube tayfası bile en son 5-6 ay önce PvP veya PvE videosu atmış. From Soft bu kafada ilerlediği müddetçe ne Sekiro nede ilerde çıkacak Elden Ring, Demon's Soul-Dark Souls 1 ve Bloodborne etkisini yaratamaz.
Remaster'ın teknik farklarıyla ilgili birkaç şey yazayım. Konuda farklar daha önce konuşulmuştur; ancak yine de, Remaster'ı henüz almayanlar için fiyatını ne kadar hak ettiğine dair bir fikir olur:
Öncelikle, Dark Souls'u PS360'ta 1024x720'de, maksimum 30 FPS'de (Blighttown'da 10-15 FPS'de) oynadıktan sonra, 3200x1800 - sabit 60 FPS olarak oynamak tabii çok farklı oluyor. PC versiyonunu oynamamış olanlar için, bundan bahsetmeye gerek yok.
Grafik detayı olaraksa, remaster'ın durumu iyi değil. (Switch versiyonu hariç)
Artıları:
Yeni birkaç efekt eklenmiş ve genel olarak fog gate görüntüleri iyileşmiş. Bazı efektlerin çözünürlüğü de yükseltilmiş.
Yeni efektlerin etkisi özellikle bonfire'larda dikkat çekiyor (tabii yeni bonfire'ların sıradan bir ateş gibi göründüğünü belirtmek gerek. Orijinalindeki özel bir ateşti.)
Eksileri:
Oyunun ışıklandırma modeli değiştirilmiş ve orijinalinde birkaç durum için (gökyüzü, güneş, lavlar, birkaç boss) kullanılan özel bloom ve HDR efektini kaldırmışlar. Aynı zamanda, karakter ile çevresindeki zeminin kaplama ve ışıklandırmasında da kısıntıya gidilmiş.
Bloom ve HDR kısıntısı bir tercih olarak görülebilirdi; ancak Firelink Shrine, Demon Ruins ve Lost Izalith gibi bölümlerde atmosferi olumsuz etkilemiş. Mesela Ruins ve Izalith'teki lavların bloom efekti büyük oranda kaldırılmış. Bu bölümlerdeki fog gate'ler de, bloom kaldırıldığı için, diğer bölümlerin aksine orijinalinden daha sönük görünüyor.
Görüldüğü gibi, lavlar ve fog gate dışında, arazi ışıklandırması da kısıntıya uğramış. Lost Izalith'teki lavlarda ise, Remaster'daki Demon Ruins'e nazaran bir miktar parlama efekti yer alıyor; ancak orijinale göre gene büyük fark var.
Dark Souls, atmosferiyle öne çıkan bir oyun. Demon Ruins ise, uzun ve bezdirici bir yolculuktan sonra, beklenmedik bir biçimde gelinen, oyuncuları şaşırtan ve "buraya henüz bulaşmamalıyım" dedirten bir bölümdü. Bahsettiğim efektlerin de bu hissiyata katkısı oluyordu.
Işıklandırmadaki kısıntıların bazı durumlardaki etkileri:
Dark Souls Remastered gibi, Bluepoint Games haricindeki firmaların yaptığı remaster'lara mesafeli yaklaşmak ve almadan önce farklarını araştırmak gerekiyor. Birçok remaster'da, bazı efektlerde gerileme, orijinal PC sürümündeki bazı efektlerin eklenmemesi ya da bir mantıksızlık (SSAA uygulayıp, orijinal halindeki kalitesiz AA yöntemlerini açık bırakma gibi) oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 16 Kasım 2019; 23:37:29 >
Yalnız pc versiyonu çok güzel olmuş ya bunca zamandır konsolum olmadığı için oynayamıyordum maalesef aptal yapımcılar rezalet bir pc port'u yaptıkları için. Şaka maka klavye ve mouse ile gözüm kapalı perry yapıyorum harika ya, ornstein ve smough gibi iki canavar boss'un da façasını alırım yakında
ben bugün oyuna başladım 2. yere geçtiğimde hapishane sonrası bir npc ile görüştüm bana çanların yerini falan söyledi başaramassın vs yaptı bende daldım bak yapma pişman olursun dedi dinlemedim daldım şimdi bonefire da her dogdugumda bana saldırıyor peşimide bırakmıyor zaten yeniyiz adamıda kesemiyoruz nasıl sakinleşcek bu eleman
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @veteran_gamer
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F2E0F8F55 -- 21 Şubat 2022; 5:25:7 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @veteran_gamer
Bu mesajda bahsedilenler: @Gaiseric
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @I m amazing.. I m Batman
İster inanın ister inanmayın böyle olacağını biliyordum. Dark Souls serisinde halen güncel videolar yayınlayan Youtube tayfası bile en son 5-6 ay önce PvP veya PvE videosu atmış.
From Soft bu kafada ilerlediği müddetçe ne Sekiro nede ilerde çıkacak Elden Ring, Demon's Soul-Dark Souls 1 ve Bloodborne etkisini yaratamaz.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Vay arkadaş.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Öncelikle, Dark Souls'u PS360'ta 1024x720'de, maksimum 30 FPS'de (Blighttown'da 10-15 FPS'de) oynadıktan sonra, 3200x1800 - sabit 60 FPS olarak oynamak tabii çok farklı oluyor. PC versiyonunu oynamamış olanlar için, bundan bahsetmeye gerek yok.
Grafik detayı olaraksa, remaster'ın durumu iyi değil. (Switch versiyonu hariç)
Artıları:
Yeni birkaç efekt eklenmiş ve genel olarak fog gate görüntüleri iyileşmiş. Bazı efektlerin çözünürlüğü de yükseltilmiş.
Yeni efektlerin etkisi özellikle bonfire'larda dikkat çekiyor (tabii yeni bonfire'ların sıradan bir ateş gibi göründüğünü belirtmek gerek. Orijinalindeki özel bir ateşti.)
Eksileri:
Oyunun ışıklandırma modeli değiştirilmiş ve orijinalinde birkaç durum için (gökyüzü, güneş, lavlar, birkaç boss) kullanılan özel bloom ve HDR efektini kaldırmışlar. Aynı zamanda, karakter ile çevresindeki zeminin kaplama ve ışıklandırmasında da kısıntıya gidilmiş.
Bloom ve HDR kısıntısı bir tercih olarak görülebilirdi; ancak Firelink Shrine, Demon Ruins ve Lost Izalith gibi bölümlerde atmosferi olumsuz etkilemiş. Mesela Ruins ve Izalith'teki lavların bloom efekti büyük oranda kaldırılmış. Bu bölümlerdeki fog gate'ler de, bloom kaldırıldığı için, diğer bölümlerin aksine orijinalinden daha sönük görünüyor.
Demon Ruins'ten ekran görüntülü kıyaslama:
Işıklandırmadaki kısıntıların bazı durumlardaki etkileri:
Reddit başlığı: https://www.reddit.com/r/darksouls/comments/89it7e/remastered_worse_armour_textures_and_lighting/
Dark Souls Remastered gibi, Bluepoint Games haricindeki firmaların yaptığı remaster'lara mesafeli yaklaşmak ve almadan önce farklarını araştırmak gerekiyor. Birçok remaster'da, bazı efektlerde gerileme, orijinal PC sürümündeki bazı efektlerin eklenmemesi ya da bir mantıksızlık (SSAA uygulayıp, orijinal halindeki kalitesiz AA yöntemlerini açık bırakma gibi) oluyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 16 Kasım 2019; 23:37:29 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle