Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
109
Cevap
4269
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: AMD'den G-Sync'e rakip geldi: 'FreeSync' (2. sayfa)

T
turbo-powwer
6 yıl (7006 mesaj)
Bir çıksın da görelim nedir ne değildir




C
cybernoid
6 yıl (3261 mesaj)
Nvidia ölü yatırım, kimse gidip monitörüne parça taktırmakla uğraşmaz. Bu saatten sonra ÖzhakikiSync diye bir şey bekliyorum Nvidia'dan... Zaten adı bir tuhafı, G-string gibi tınlıyordu kulakta





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cybernoid -- 7 Ocak 2014; 12:30:06 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.

B
bocekgrafik
6 yıl (18132 mesaj)
@Dovahkiin
Konuda yazılmış bunun cevabı zaten. Display portlu monitörlerde olacakmış bu özellik. DVI veya HDMI portlu monitörlere bu özellik eklenebilecek mi? Esas soru bu olsa gerek.
Display portun seçilmesi tesadüf olamaz. Çünkü sağladığı bant genişliği HDMI ve DVI'dan daha geniş.




@DHArcadia
1- Sağdaki görüntü daha akıcı. Pervanelerin uçlarını takip etmen yeterli bunu anlamak için.
2- V-sync, kırıklıkları ve olası takılmaları önlemek için bir yöntem. O sebeple aktif edilerek karşılaştırma yapılmış.
3- Nvidia, her yeni teknolojiyi maddi olarak kendi lehine kullanmayı iyi başaran bir firma. Performans konusunda ise onu karşılaştırma yapmadan anlamak imkânsız.

V-sync'i lag yaptığı için pro oyuncular kullanmaz. Freesync olsun, G-sync olsun, bunlarda da benzer sorun olacaksa zaten tutmaz. Ama lagsız olarak bu akıcılığı sağlayacaklarsa, bunu daha iyi sağlayan tutacaktır. Her ikisi de iyi olursa, tabii ki rağbet, ücretsiz olana olacaktır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Dovahkiin , @DHArcadia

B
bocekgrafik
6 yıl (18132 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: cybernoid

Nvidia ölü yatırım, kimse gidip monitörüne parça taktırmakla uğraşmaz. Bu saatten sonra ÖzhakikiSync diye bir şey bekliyorum Nvidia'dan... Zaten adı bir tuhafı, G-string gibi tınlıyordu kulakta

Bak vallahi benim de aklıma gelmişti ama abes olurdu diye yazmamıştım. Madem sen yazdın, +1 vereyim bari.




R
REDSTONE
6 yıl (8053 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: cybernoid

Nvidia ölü yatırım, kimse gidip monitörüne parça taktırmakla uğraşmaz. Bu saatten sonra ÖzhakikiSync diye bir şey bekliyorum Nvidia'dan... Zaten adı bir tuhafı, G-string gibi tınlıyordu kulakta

'' ÖzhakikiSync '' .





D
DHArcadia
6 yıl (1908 mesaj)
Yahu hem v-sync hem freesync aktif olmasi ne demek onu soruyorum. biri digerinin yerini almali cunku g-sync gibiyse. yanlis mi yazilmis youtube altina onu merak ediyorum..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bocekgrafik

T
turbo-powwer
6 yıl (7006 mesaj)
Sabit FPS de alınan değerler şu an için bir şey ifade etmiyor , işin en önemli kısmı 22 fps te bile nasıl akıcılık sağlanacağı bunu bir yazılımla halledebiliyorlarsa bunca zaman neden yapmadılar ilginç , ayrıca input lag nasıl düşürülecek ? Vsync le beraber açılmış Adaptive Vsync in VBI standardı implemente edilmiş hali olmasın bu , ne kadar iyi çalışır görmek lazım




_
_Dominic_Toretto_
6 yıl (36275 mesaj)
Sonradan kimse taktırmaz belki ama, yeni monitörlerde entegre geliyor.

Asus ROG Swift PG278Q 120hz G-Sync 2560 x 1440

http://www.hwa.com.tr/asus-nvidia-g-sync-destekli-rog-swift-pg278q-lcd-monitor-tanitildi.html


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B
bocekgrafik
6 yıl (18132 mesaj)
V-sync'in yerini alacağına göre ikisi aynı anda açık değildir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @DHArcadia

D
DHArcadia
6 yıl (1908 mesaj)
Su forumda bir iddia buldum eger dogruysa ki bence ikna edici FreeSync G-Sync kadar kesin ve kaliteli bir cozum degil. Ayrica bu aciklama butun sorularimizi da yanitliyor.

"Copying my post on overclock.net:

FreeSync uses variable VBI, meaning the driver needs to setup the proper VBI for the next frame, therefore requires the driver to predict the future. If the app isn't running in constant FPS, then FreeSync will fail when FPS changes, and you will still see stuttering. Also, you need to enable VSYNC, therefore you still have the lag issue that GSync solves by working without VSYNC. Sure you will have a better experience, but not as good as GSync. With FreeSync you will have have software overhead, and if you predict conservatively you lose FPS, if you predict aggressively you might end up with more stuttering than plain VSYNC.

GSync solves the problems by holding VBI until the next frame is drawn, therefore there is no speculation, so it works under all circumstances. You simply can't do that in software, because software runs on the computer, not the monitor. You have to have a monitor smart enough to wait for the next GPU command to do the drawing, and that's why NVIDIA has to do it with a separate board. There is no VESA standard for that.

GSync is "GPU drives VBI," whereas FreeSync is "driver speculates VBI." The outcome can be close, but one is superior than the other. "

Kaynak:http://hardforum.com/showthread.php?s=5da5cca92076b9a019b0723a8114983e&t=1800427&page=2

1. G-Sync monitorun GPU'dan gelen fps'yi izleyerek ona gore refresh rate'ini degistirmesini saglayarak calistigi icin monitore ek donanim takilmasi gerekliydi. FreeSync ise GPU'nun bir sonraki karede FPS'nin ne olacagina yonelik yani ileriye donuk tahmin yapmasi ile calisiyor dolayisiyla monitore ek donanim gerekmiyor. AMD'nin cozumu power saving amaciyla refresh rate'in dusurulmesini destekleyen laptop monitorlerin ozelligini kullanarak calisiyor bu da ilk demonun neden laptoplar ile yapildigini acikliyor.

2. G-Sync'e kiyasla Freesync tahmin icerdigi icin isabetliligi kesin olmayabilir. Bu da G-Sync kadar kesin bir cozum olmayabilir demek.

3. Freesync icin V-Sync'in AKTIF olmasi gerekiyor. Yani Youtube altindaki aciklama dogru ve hata yok. V-Sync var olmaya devam edecekse input lag de var olmaya devam edecek anlamina gelebilir. Yine G-Sync'e kiyasla dezavantaj.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DHArcadia -- 7 Ocak 2014; 14:34:36 >


Bu mesajda bahsedilenler: @bocekgrafik

M
M@U
6 yıl (6468 mesaj)
Bunu gece Anandtech'te gördüm, güldürdü. AMD'nin yönetim kurulunun cidden trollerden oluştuğunu düşünmeye başladım. Arkadaş bir kere de sen bir şey yap, Nvidia senin arkanda kalsın. Ya da rakibinden araklama işlerle uğraşma. Dişe dokunur yalnızca Eyefinity'yi hatırlıyorum, o da Nvidia'nın 3d + 120 hz desteği ile Nvidia lehine dönmüştü. Onun haricinde de hep Nvidia'dan yeni bir şey duyduk, AMD'den de onun basit kopyalarını "Open veya free" başlıklarıyla gördük. Çoğunun adını bile anmıyoruz şimdi.

Esas konuya dönecek olursak, AMD yine şaşırtmadı diyeceğim. Daha geçenler de yazmıştım, yakında AMD'den "firma olarak açık kaynaklı teknolojileri destekliyor ve bu teknolojiler üzerine yoğunlaşıyoruz" diye Nvidia'nın teknolojilerine alternatif şeyler gelir, birileri de daha önce olduğu gibi balıklama atlar. Ne firma yanıltıyor, ne fanatiği. Şimdi bunu ciddi ciddi G-SYNC'in yerine geçebilecek bir teknoloji olarak görenler olmuş gördüğüm kadarıyla. Hatta G-SYNC'in maliyetli olmasının tamamen Nvidia'nın kapitalist, paragöz, açgözlü, yamyam, Allah belasını veresice bir firma olmasından ötürü görenler bile olmuş. Aynı kişilere göre AMD'nin kapitalist bile olmaması ise ne kadar ironik. Elbette G-SYNC'in tamamen beleş, her durumda sorunsuz çalışan bir sistem olmasını ben de isterim ama ne yazık ki Adaptive V-sync'ten de gördüğümüz üzere papaz her zaman pilav yemiyor. AMD'nin yaptığı şeyse beni iki noktada güldürdü. İlki isim. Abi bu ne! Firmanın PR takımı cidden liseli trollerden oluşsa anca uyar bu isim. Ultrabook'a Ultrathin'le yanıt vermişti, en son ona bu kadar gülmüştüm (Ultrathin'in de adını anmıyor oluşumuz ayrı bir mesele). Bari A-SYNC falan deseydiniz arkadaş. İkincisi ise bariz Nvidia'dan görüp, alelacele bir şeyler sunma telaşına düşülmüş olması. Bunun komik tarafını birazdan yazacağım. Buradan hareketle Nvidia'nın G-SYNC'i neden "super secret" gibi başlıklarla tanıttığını da şimdi daha iyi anladım diyebilirim.

G-SYNC'in duyurulduğu etkinliği geniş bir özet olarak forumda yazmıştım. Orada da belirtmiştim, o gün G-SYNC beni pek etkilememişti. Hatta Nvidia'nın super-uber-top secret söylemleri de bana saçma gelmişti. Adamlar sanki dünya değişiyormuş gibi bir hava vermişlerdi. Pek umursamamıştım. Ama sonradan gördüm ki; G-SYNC dediğimiz hadise yıllardır kabusumuz olan sorunları ortadan kaldırmaya yönelik ve bunu başarmaya en yakın teknoloji. Özellikle deneyenlerin yorumları çok olumluydu. Yıllardır bir teknoloji hakkında bu kadar olumlu görüşün bir araya geldiğini görmemiştim diyebilirim. Herkes hemfikir, G-SYNC yayılmalı, hatta standart olmalı. Böyle bir fikir birliğinin karşısında AMD'nin sap gibi kalması düşünülemezdi. Öyle de olmuş. Ancak işin garibi, AMD'nin sunduğu şeyin, Nvidia'nın sorunları tamamen gidermediği, isteneni veremediği için kullanmadığı bir tekniği yeni bir şeymiş gibi sunmuş olması. İşte esas komik olan tarafı bu.

Nvidia, Ekim sonunda yaptığı G-SYNC tanıtımında, VBLANK'in zaten VESA standardı olduğu belirtilmişti. Zaten Nvidia'nın kullandığı tekniğin altyapısında da bu var. Ama esas sıkıntı monitörün GPU ile eş zamanlı çalışabilmesi. Ne yazık ki yazılımla bunu yapmak henüz tam olarak mümkün değil. Çünkü doğrudan monitörün görüntüleme süresi, hızı gibi mevzular yazılım üzerinden bütünüyle kontrol edilemiyor. G-SYNC doğrudan monitörün VBLANK süresine müdahale etmekte ve GPU bir sonraki kareyi gönderene kadar VBLANK'i tutmakta. FreeSync'te ise sürücü bazlı bir kontrol bulunmakta ve bir sonraki kareye kadar bekleme durumu VESA standartlarına göre tahmini olarak yapılmakta. İşte bu da kare hızının dalgalandığı yerde bahsedilen senkronizasyon metodunun kırıldığı nokta. Hatta AMD'nin hazırladığı demonun da bu ofsayta düşmeyecek yapıda olduğu ifade ediliyor. Ayrıca görüntüyü daha sabit tutabilmek için V-Sync de açık tutulmuş. Bu da ayrı bir mesele.

İşin baya bir detayı var. Destekleyen paneller, yazılımların desteği, yazılıma uygun sürücü desteği, V-Sync açık-kapalı durumların farkı, açık olunca oluşacak diğer sorunlar vs... Yani çok teferruatlı bir işe AMD'nin çok basit yaklaşımı gibi geldi bana. AMD yalnızca "biz de yaptık, bakın işte burda" demek için göstermiş gibi duruyor. Detaylara hiç inilmemiş. Önce Nvidia'nın G-SYNC'ini görelim, o zaman AMD el mahkum bu işin üzerine ciddi şekilde gitmek ve bir şeyler göstermek zorunda kalacak. Biz de tam olarak ne olduğunu o zaman anlayacağız. O zamana kadar da Nvidia'dan FreeSync'in hendikaplarını ele alan karşılaştırmalar yayınladığını görebiliriz.



@DHArcadia

Sen benden çok yaşayacaksın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 7 Ocak 2014; 15:07:04 >


Bu mesajda bahsedilenler: @DHArcadia

İ
ilkerinanç
6 yıl (12313 mesaj)
nvidia ne yaptıki heyecanlandın şimdi sen? sana şimdi şöyle kallavisinden 1000 dolarlık yeni kart satıcam sen de gidip yeni bi monitör alıcan,bende yeni bi teknoloji keşfettim onu denicem tutarsa yaşadık hep beraber öle böle diil yani diyor adam kısaca sana.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilkerinanç -- 7 Ocak 2014; 15:22:58 >


C
Castle Bravo
6 yıl (19997 mesaj)
Tessellation'ı unutuyorsun hocam


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @M@U

S
sahafiec
6 yıl (8432 mesaj)
@DHArcadia
paylaşım için teşekkürler hocam. eğer yazılarlar doğruysa bu bazı soruları fazlasıyla cevaplıyor.
lakin bu sadece G-Sync ve FreeSync arasındaki çalışma farkını ortaya koyuyor, birinden birini gereksiz yapmıyor.

@M@U
quote:

Bunu gece Anandtech'te gördüm, güldürdü. AMD'nin yönetim kurulunun cidden trollerden oluştuğunu düşünmeye başladım. Arkadaş bir kere de sen bir şey yap, Nvidia senin arkanda kalsın. Ya da rakibinden araklama işlerle uğraşma. Dişe dokunur yalnızca Eyefinity'yi hatırlıyorum, o da Nvidia'nın 3d + 120 hz desteği ile Nvidia lehine dönmüştü. Onun haricinde de hep Nvidia'dan yeni bir şey duyduk, AMD'den de onun basit kopyalarını "Open veya free" başlıklarıyla gördük. Çoğunun adını bile anmıyoruz şimdi.

biraz önce okudum ve hala gülüyorum. sen bu forumda böyle şeyler yazdıkça bizim iki dudağımız bir araya zor gelir gülmekten.
allah da seni güldürsün.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sahafiec -- 7 Ocak 2014; 15:45:45 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
M@U
6 yıl (6468 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: false shepherd

Tessellation'ı unutuyorsun hocam

Tesellation çok uç bir örnek olurum hocam. Firmanın PR olarak 10 yıl boyunca kullanıp da rakibinin tek seferde kesin olarak gerisinde kalmış olmak başka bir şey...

Bir de HD5000 serisi döneminde Charlie'nin açıklamaları vardı, "birkaç ay sonra AMD sürücülerinde bazı ayarları aktif ederek Fermi'nin tessellation performansını yakalayacak" vs. gibisinde... O da tessellation factor ayarıymış. Ayarı düşürünce hakaten performans artıyordu.

Dikkatimi çekti, Nvidia hık dese, AMD tık diyor. Ama öyle bir baştan savma diyor ki; hani artık haber bile yapılmasına gerek yok diyeceğim. En son hatırladığım, Grid'e yanıt Sky; Experience'a yanıt Raptr'ın sunulması. Ondan önce de Open-Bullet Physcs, HD3D, MLAA, Stream vs. bir sürü şey sundu AMD, ama sonra hiç haber alamadık kendilerinden. Şimdi yeni Vsync metodu sunmuş AMD, bravo. Önce şu frametime mevzusunu tam çözsünler de sonra bunlarla gelsinler diyeceğim. Bazı 290 incelemelerinde bile sorunların olduğu görüldü. Zaten 290'ların değişken GPU hızı iyice tuz biber ekiyor bu soruna. Kaldı ki Hawaii sonrasında da AMD'den frame pacing konusunda bazı açıklamalar geldi, yeni sürücülerle stabilite artırılacak vs. diye. Yani AMD gerek donanım gerek yazılım konusunda stabiliteyi sağlasın, ek özellikleri sonra yapar diyorum artık.




M
M@U
6 yıl (6468 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: sahafiec

biraz önce okudum ve hala gülüyorum. sen bu forumda böyle şeyler yazdıkça bizim iki dudağımız bir araya zor gelir gülmekten.
allah da seni güldürsün.

Dediklerime itiraz edilebilecek bir nokta var mı? Yoksa bana müsade, ben gülmeye devam edeceğim.

AMD her zaman olduğu gibi, elini taşın altına koymadan millete "biz de bir şeyler yaptık" havası vermeye çalışmış da artık yemiyoruz. Önce yukarıda yazdığım diğer teknolojilerin durumunu bir sorgulayalım da sonrasını konuşuruz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi M@U -- 7 Ocak 2014; 15:46:39 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ
ilkerinanç
6 yıl (12313 mesaj)
bir firma karşındakine yeni bir teknoloji söz konusu olduğunda illaki yanıt verecek yeri geldiğinde yenisini bulacak.mesela apu olayına yanıt veremediği için bütün konsolları kaybetti hem intel hem nvidia.bu konuya ne diyeceksin?beceriksizmi şimdi bunlar?nan bi apuyu beceremedin mi diyelim?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D
DHArcadia
6 yıl (1908 mesaj)
Onemli olan o firma veya bu firmadan ziyade bir sekilde bu 20 yillik problemin yakin zamanda cozulecek olmasi ve bu cozumun mumkun oldugunca yaygin ve ucuz olmasi. Umarim bir sure sonra monitorlerde bu donanim standart hale gelir ve tum GPU'lar ile kullanilabilir bir standarda baglanir.

Intel'in de bu konuda bir girisimi olacak mi diye merak etmeye basladim simdi.




S
sahafiec
6 yıl (8432 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: M@U
Dediklerime itiraz edilebilecek bir nokta var mı? Yoksa bana müsade, ben gülmeye devam edeceğim.

AMD her zaman olduğu gibi, elini taşın altına koymadan millete "biz de bir şeyler yaptık" havası vermeye çalışmış da artık yemiyoruz. Önce yukarıda yazdığım diğer teknolojilerin durumunu bir sorgulayalım da sonrasını konuşuruz.

dediklerinde itiraz edilemeyecek tek nokta yok, her cümle teknolojiden ziyade arabesk dolu.
ben teknolojiye arabesk ve duygusallık katmayı sevmediğimden en iyisi biz ikimizde gülmeye devam edelim.
tabii herkes kendi bildiğine gülsün.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
M@U
6 yıl (6468 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ilkerinanç

bir firma karşındakine yeni bir teknoloji söz konusu olduğunda illaki yanıt verecek yeri geldiğinde yenisini bulacak.mesela apu olayına yanıt veremediği için bütün konsolları kaybetti hem intel hem nvidia.bu konuya ne diyeceksin?beceriksizmi şimdi bunlar?nan bi apuyu beceremedin mi diyelim?

Yahu arkadaş sanki firmalar pazarlık masasına oturduğunda aynı masadaymışsınız gibi konuşuyorsunuz. Yani nasıl bu kadar emin olabiliyorsunuz merak ediyorum.

Öncelikle şu teknolojiye yanıt verme konusunda AMD anlamda hangi teknolojiye gerçek anlamda yanıt verebilmiş onu bir bilelim. Benim bildiğim yok. Ama tam tersini ben size söyleyeyim, Eyefinity - Surround, FXAA - MLAA. Yanıt verme ve destek sunma konusunda Nvidia çok daha iyi. Kaldı ki teknoloji sunma konusunda da fersah fersah ilerde. Bunu hâlâ göremiyorsanız zaten konuşacak bir şey yok. Bugün AMD'nin Bullet Physcs'ini veya Stream'ini konuşabiliyor musunuz? Veya diğer teknolojilerini... Yukarıda söyledim, tessellation diye 10 yıl boyunca konuştu. Ne durumda? Yani biraz enine boyuna bakmak lazım ne diyorlar ve ne yapmışlar diye. Yıllardır takip ettiğim için üzerine konuşmak daha kolay oluyor.

Konsol meselesine gelelim; bizzat AMD çalışanı diyor ki; Nvidia ARM temelli SoC'ları ile pazarlığa girişti ancak ihaleyi alamadı. Normaldir. Çünkü sunulan SoC'un ne olduğunu bilmiyoruz. ARM'ların salt güç konusunda iyi olmadıklarını da biliyoruz (en azından şimdilik). Buna rağmen Nvidia adamlara teklif sunmuş. Ardından AMD'nin ihaleleri aldığını görüyoruz. Peki bu ihaleler hangi dönemde yapıldı ve bu sürecin öncesinde neler yaşandı.

Öncelikle MS'un kafasına silah dayasanız, Nvidia tercih etmez. Zira MS'un tarihinde yediği 2 büyük kazıktan birini ilk XBOX'ta Nvidia atmıştır. Zaten yediği kazığın da sebebiyle ilk XBOX'ın ömrü yalnızca 4 yıl olmuştur. Sony tarafına gelirsek, Nvidia'dan o da kazı yemiştir. PS3'ün GPU'sunu hazırlayan Nvidia, bu GPU'da eski NV47 temelli mimarisini kullanmıştır. Ama PS3'ün tanıtılacağı hafta kendisi devrim yaratan G80 mimarisini sunmuştur ve sitesinde çok kısa süreli "yeni nesil konsollardan şu kadar hızlı" gibi bir ifade kullanıp PS3'ün donanım konusunda doğmadan ölmesini sağlamıştır.

Bu nedenlerden dolayı Nvidia zaten 1-0 geride oturmuştur o masaya. AMD tarafı ise çok daha ılımlı ve iyi geçinen taraftır. Bu nedenle firmaların öncelikli tercihinin AMD olduğuna şüphem yok. Diğer taraftan pazarın küçük oyuncusu için konsolların tamamına yonga sağlamak müthiş bir avantajdır. Bu nedenle de AMD diğer firmaların sun(a)mayacağı kârlılık oranında teklifler sunabilir. Kaldı ki anlaşmanın detaylarını bilemiyoruz.

Konsollardan AMD yongalarının kullanıldığı anlaşıldığında Nvidia'nın ve AMD'nin yaptığı açıklamalara bakacak olursak; Nvidia: "Konsol üreticileri ucuza kaçıyor" şeklinde ifadeler kullanmıştır. Bunun doğru olduğunu da gördük. Onu da açıklayacağım. AMD tarafına baktığımızda ise "rakiplerimizin sunamadığı özellikleri sunduk" şeklindedir. Yani rakiplerin elinde olmayan şeyler. Bu da doğrudan Nvidia için X86 mimarisini akla getirir. Eğer firmalar baştan X86 mimarisini istemişlerse -ki bence öyle- zaten Nvidia'nın hiçbir şansı olamazdı. Ancak diğer işlemci mimarilerini de ihalelere dahil ettilerse Nvidia bilinçli olarak kaybetmiş demektir. Nvidia'nın açıklamasına bakarsak durum da budur. Yani Nvidia istemediği bir şeyler olduğunu ifade etmektedir. Bu da firmaların mümkün olduğu kadar ucuz maliyetle yonga tedariğidir. Hem XBOX360, hem de PS3 konusunda ciddi şekilde zarar etmiştir firmalar. Bunlar firmaların resmi açıklamalarıdır. Ancak süreç eskisi gibi işlemiyor. Firmaların artık belli bir süre zarar ederiz, sonra oyunlardan kâr ederiz gibi bir düşünceleri yok. En kısa zamanda kâr etme istekleri var. Bu da onları ucuz maliyetli donanımlara itmiş görünüyor. Bunu da en güçlü konsol diyebileceğimiz PS4'ün, GPU tarafında GTX650 TI Boost dengi, Nvidia için giriş seviyesi sayılabilecek bir yapıyı tercih etmelerinden çok net anlayabiliyoruz. Eski nesilde bile çok daha güçlü yapılar karşımızdaydı. Ancak bugün anaakım konsolların bile giriş seviyesinin üzerine çıkamadığını görüyoruz.

Yani demek istediğim, öyle kafadan "o aldı, bu alamadı, o yapar, bu yapamazın" çok ötesinde nedenler var. Nvidia işine gelmediyse zaten hiç durmaz. Bunu çok iyi biliyoruz. Firmalar da en iyi yapının X86 üzerinde çalışan APU'lar olduğunu düşünmüşse, zaten ilahe direk olarak AMD'ye kalmıştır. Belki de sırf pazarlığı kızıştırmak için Nvidia'dan da teklif almışlar, AMD'nin fiyat kırması için kullanmışlardır. Bilemeyiz.

Tek bildiğimiz şey, konsollara yonga üretmenin çok kârlı bir iş olmadığıdır. O da bizzat AMD tarafından açıklanmıştır. O nedenle AMD'nin konsollarda olması ona para kazandırmaktan çok pazar payı kazandırma şeklinde olacaktır diye düşünüyorum. Ancak o bile kısıtlı olacaktır. Zira bir önceki nesilde de anaakım AMD'nin elinde olmasına karşın ve AMD'nin R600 mimarisinin temellerini taşıyan bir GPU'ya sahip olmasına karşın, oyunlar genel olarak Nvidia kartlara göre hazırlanmıştır. Diğer taraftan eski neslin son dönemlerinde AMD GPU'lara optimize oyun edilmiş sayısı artmış, AMD'nin genel performansı yükselmiştir. Bu da AMD'nin konsollarda yer alıp almamasıyla alakalı değil, oyun firmalarıyla arasındaki münasebete dayalıdır. Bkz: BF4 (tamamen duygusal).


Bu mesaja 1 cevap geldi.