1. sayfa
| Uçak geliştirmek işte bu kadar zor birşey. Ülkemizde eş zamanlı olarak Kaan projesinde, Hürjet projesinde ve insansız (Kızılelma ve Anka 3) projelerini başarıyla üreten ekiplerin e... |
| Uçak geliştirmek işte bu kadar zor birşey. Ülkemizde eş zamanlı olarak Kaan projesinde, Hürjet projesinde ve insansız (Kızılelma ve Anka 3) projelerini başarıyla üreten ekiplerin ellerinden öpüyorum. |
| Avrupalılar prosedürler ve çıkarları için birbirlerini yemeye devam etsin. Biz kendi silahlarımızı hızlıca üretip Avrupaya pazarlamaya başladığımızda artık bizimle oynamayı bırakıp... |
| Avrupalılar prosedürler ve çıkarları için birbirlerini yemeye devam etsin. Biz kendi silahlarımızı hızlıca üretip Avrupaya pazarlamaya başladığımızda artık bizimle oynamayı bırakıp yola geleceklerdir. Yunanistan ve Kıbrıs sorunu da çözülür, bunlar Ruslardan fena korkmuş haldeler. |
| KAAN donanım olarak 6 ıncı nesle uygun tasarlandı. yapay zeka ile uçtuğu an 6 ıncı nesil bir uçak olacak. Tabi 6 nesle uygun motor da lazım. |
| KAAN donanım olarak 6 ıncı nesle uygun tasarlandı. yapay zeka ile uçtuğu an 6 ıncı nesil bir uçak olacak. Tabi 6 nesle uygun motor da lazım. |
| Fransızların anlaşabildiği bir devlet var mı acaba LOL Eurofighter da da anlaşamamışlardı burada da anlaşamadılar :) |
| Uçak geliştirmek işte bu kadar zor birşey. Ülkemizde eş zamanlı olarak Kaan projesinde, Hürjet projesinde ve insansız (Kızılelma ve Anka 3) projelerini başarıyla üreten ekiplerin ellerinden öpüyorum. |
| Belli ki kendi başlarına geliştirecekler adamlarda o teknoloji ve altyapı var. Kendi başlarına geliştirmeleri bizim için de daha iyi olur rekabet bize yarar seçenekler ve olası ortaklıklar teknoloji transferi yapmamız için olanaklar sağlar. |
| Avrupalılar uzlaşana kadar atı alan Üsküdar'ı geçiyor. Otomotiv endüstrisine de aynı şey oldu, artık Avrupalıların esamesi dahi okunmuyor. |
| Yine aynı kafa euro fighter yapalım dediler konsyoryum kurdular fransızlar su koydu rafael doğdu, Fransa hep oyun bozannlık yapıyor bu işlerde. Airbusta nasıl götürüyorlar muhalak. |
| Avrupalılar prosedürler ve çıkarları için birbirlerini yemeye devam etsin. Biz kendi silahlarımızı hızlıca üretip Avrupaya pazarlamaya başladığımızda artık bizimle oynamayı bırakıp yola geleceklerdir. Yunanistan ve Kıbrıs sorunu da çözülür, bunlar Ruslardan fena korkmuş haldeler. |
| hocam Ermenistan ilede normalleşme başladı , onlarda bu normalleşme sayesinde gelişecekler , bizim 4 tarafımızda düşman doldu , 50 yıl sonra belkide etrafımızın her yeri düşman dolacak , solda yunanlılar , sağda ermeniler , aşşağıda suriler ve hırtlar , bi yukarımız sakin gibi , deniz olmasa o tarafta sıkıntıydı , kuzey kıbrısıda unutmayalım oradada rumlar , ipi sağlam tutmazsak duman ederler bizi |
| En büyük ikinci düşman kuzeyde zaten. Yunanistan ancak Avrupa ABD israil desteğiyle zorlar bizi, yoksa düşmancık olurlar ancak. En büyüğü ise güneyde, malum itin sahibi bela... |
| Ab hasta adam, artık sonraları yakın |
|
Hepsi seve seve Kaan almak zorunda kalacak. Sadece Kaan da değil, Kaan, Kızılelma, Anka-3 ve Hürjet ne varsa almak zorunda kalacaklar. Ne bu programları kaldı, ne eurodrone programı. İngilizlerin Tempest projesi de yılan hikayesine dönecek. Yıllarca sürer o proje. Daha 6.neslin isterleri bile daha belli değilken belirsiz hedefli projelerin uzaması kaçınılmaz. O programa katılanlar da ara ihtiyaç kapsamında bizim kapımızı çalacaklar. Ha bizim akıllanmaz muhalifler de bu bahsettiğim haberler düştükçe gelip burada karalamaya, sallamaya devam edecek. |
|
Ruslardan bahsediyorsanız doğru , unutmuşum , tarihte en çok savaştığımız ırk lardan Yunan dediğiniz gibi , AB ve ABD desteği olmasa bi cacık değil , kaç yıldır nüfusları aynı , yok Türkler güçleniyor yok şöyle böyle diyorlar , lan nüfusu arttıralım diyen yok 10 milyon nüfus desek bunun kaç kişisi eline süngü alıp hurraaaa diyebilecek Aşşağıdaki teröristleri halletmenin tek yolu , güçlü ekonomi olmak zorunda , yıllardır bizi dizginleyen hep o oldu , bundan adım gibi eminim , Ekonomi zayıf olunca dünyayı karşına alamıyorsun , Rusyanın Ukraynaya yaptığını biz yapamayız , bizde güç ve para yok ( Rusya haklı değil bu konuda , örnek için yazdım ) |
| Bizim için Kürdistan neyse onlar için de NATO o. Karşı taraftan bakınca pek de haksız gözükmüyor. Ukrayna'nın başındaki soytarının oraya getirilme sebebi bu savaştı zaten. |
1. sayfa
Dev uçak projesi rafa kalktı
Reuters'ın aktardığı bilgilere göre Almanya Başbakanı Friedrich Merz ile Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, geçtiğimiz hafta Karadağ'da düzenlenen Avrupa Birliği-Batı Balkanlar Zirvesi kapsamında gerçekleştirdikleri görüşmede projenin geleceğini masaya yatırdı.
Fransa Cumhurbaşkanlığı da iki liderin projeyi kapsamlı şekilde değerlendirdiğini doğrularken Almanya ve İspanya'yı temsil eden Airbus ile Fransa merkezli Dassault Aviation'ın ortak bir zeminde buluşamamasından duyulan üzüntüyü dile getirdi.
Ayrıca Bkz.Türk F-16 ÖZGÜR’ler milli görev planlama yazılımıyla uçacak
2017 yılında Emmanuel Macron ile dönemin Almanya Başbakanı Angela Merkel tarafından başlatılan FCAS programı, yalnızca yeni bir savaş uçağı üretmeyi hedeflemiyordu. Yaklaşık 100 milyar euro değerindeki proje, altıncı nesil savaş uçağının yanı sıra bu platformla birlikte görev yapacak silahlı ve silahsız insansız hava araçlarını, ayrıca tüm unsurları birbirine bağlayacak yüksek güvenlikli bir dijital savaş ağı oluşturmayı amaçlıyordu.
Projenin merkezinde yer alan savaş uçağına ek olarak, "combat cloud" olarak adlandırılan ve operasyon sahasındaki tüm sistemlerin gerçek zamanlı veri paylaşmasını sağlayacak gelişmiş iletişim altyapısı da FCAS'ın temel bileşenleri arasında bulunuyordu.
Airbus ve Dassault anlaşamadı
Öte yandan FCAS programının sona ermesi ise aslında malumun ilamı oldu. Zira sektör uzmanlarına göre göre FCAS, neredeyse son üç yıldır adeta yaşam destek ünitesine bağlı durumdaydı.
Yine de konuya yakın Avrupalı bir kaynak, tarafların tamamen başarısızlık görüntüsü vermemek adına bir uzlaşma formülü üzerinde çalıştığını belirtti. Buna göre, savaş uçağı dışındaki bazı sistemlerin geliştirilmesi aynı isim altında sürdürülebilir. Özellikle yüksek güvenlikli veri bağlantıları ve dijital savaş ağı gibi bileşenlerin FCAS adı korunarak geliştirilmeye devam edebileceği ifade ediliyor.
Kaynak:https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/german-french-leaders-unable-resolve-fcas-fighter-jet-dispute-sources-say-2026-06-08/
Haberi Portalda Gör