Konu saçma. Allahın var olma ihtimali ile kimse inanmaya başlamaz. İmamın 6 şartından biri Allaha inanmak. Bu durumda müslümanda olamaz. |
Şüphesiz, Rabbimiz Allah'tır deyip, sonra dosdoğru yolda yürüyenlerin üzerine melekler iner. Onlara: Korkmayın, üzülmeyin, size vâdolunan cennetle sevinin! derler. Fussilet 30. neden korkalım ki..inancımıza göre bizi bu bekliyor.. hem ayrıca korkulması gereken herhangi bir şeyden korkmamak cesaret değildir.. ahmaklıkla cesaret arasında çok ince bir çizgi vardır.. peygamberler inkar neticesi ölüm sonrası hayata dair korkulması gereken şeyleri haber vermiş ise neden bundan sakınmayalım.. Safâ tepesinde yüksekçe bir taş üstüne çıkan Allah Resûlü, Mekkelilere yüksek ve gür bir sadâ ile “Yâ Sabâhâh! (Ey Kureyş topluluğu! Buraya geliniz, toplanınız; size mühim bir haberim var!)” diye seslendi. Merakla, “Ey Muhammed! Bizi niçin topladın buraya, neyi haber vereceksin?” diye sordular. “Ey Kureyş topluluğu! Benimle sizin benzeriniz, düşmanı görünce ailesine haber vermek için koşan ve düşmanın kendisinden önce varıp ailesine zarar vermesinden korkarak ‘Yâ Sabâhâh!’ diye haykıran bir adamın benzeri gibidir. “Ey Kureyş topluluğu! Size, ‘Bu dağın ardında veya şu vadide düşman atlıları var; sabaha veya akşama üzerinize hücum edecekler!’ desem, bana inanır mısınız?” “Evet” dediler. “Biz senin doğruluğunu tasdik ederiz. Çünkü şimdiye kadar sende doğruluktan başka bir şey görmedik. Sen yanımızda yalanla itham edilmiş bir insan değilsin.” Bu umumî hitabından sonra Resûl-i Ekrem, Kureyş kabilelerinin her birini kendi adlarıyla çağırdı ve konuşmasını şöyle sürdürdü: “Öyle ise, ben size önünüzde gelecek büyük bir azabın bildiricisiyim! Yüce Allah bana, ‘En yakın akrabalarını ahiret azabıyla korkut’ emrini verdi. Sizi ‘Allah bir, O’ndan başka İlâh yok’ demeye davet ediyorum. Ben de O’nun kulu ve resûlüyüm. Eğer dediklerimi kabul ederseniz, cennete gideceğinizi taahhüd ve tekeffül edebilirim. Şunu da bilin ki siz, ‘Allah bir, O’ndan başka ilâh yok’ demedikçe size ben ne dünyada, ne de ahirette bir faide temin edemem.” Ebû Leheb şaşkına döndü. Eline bir taş aldı ve Peygambere doğru fırlatarak, “Helâk olasıca! Bizi bunun için mi çağırdın?” diye bağırdı. Buharî, Sahih, c. 3, s. 171: Müslim, Sahih, c. 1, s. 133-135 işte böyle |
------------------------------ |
Dinine hic okumadan, arastirmadan kafalama dalan insani nasil anlayamiyorsam ateistin de böylesi gözü dönmüsünp anlayamayacagim. Hayati bastan sona cözmüs gibi davranan insanlardan uzak durmak gerekiyor. Mark Twain'in güzel bir sözü var bu konuda ; Başımızı derde sokanlar bilmediğimiz şeyler değildir. Aslında yanlış bildiğimiz şeylerin kesin doğru olduğunu sanmamızdır. Inanclar hakkinda yorum yaparken alcakgönüllü olunmali, bilgi ve tecrübesi el vermiyorsa konusmamali diye düsünüyorum. Tabi ki her konuda bu gecerli ama bazi degerler vardir ki ,hayata bakis acimizi degistirebilir. 'Ama benim istedigimi söyleme hakkim var, yorum yapma özgürlügü' demeden önce karsinizda bir insanin oldugunu unutmayin. Önce etik nedir bunun arastirmasini yapip karsi görüslere nasil saygi gösterebilirim ve ayni zamanda kendimi/karsi tarafi gelistirebilirim bunun ögrenilmesi gerek. Inanc konularini böylesi bir ortamda tartismaktan ben sahsen zevk almam cünkü ögrenme temelli bir yapi göremiyorum burda. Cogu insanlarin kendini kabul ettirme/kanitlama amaci güttügünü görüyorum. Hepiniz hayatin gizemini cözdügünüzü zannediyorsunuz öyle mi? Ah bizi kendisi kücük, kibri büyük insanlar. Akillanmayacagiz... |
Bunlar benim kişisel yorumum. Ben "kesinlikle böyledir" mi diyorum? İstediğimi söylerim, sana ne? Konu başlığı Allah'a inanmak ne kaybettirir değil mi? Ben inanmadığım halde ne kaybederim ki deyip inansam bunları kaybedeceğim işte, sorun ne? Neye gücendin, gerçeklerin yüzüne vurulmasına mı? "Ya varsa, ya yoksa" şeklinde geçen bir hikaye vardı hani. Siz "Allah yoksa ben bir şey kaybetmem" deyince pek cevap veremiyordu inançsızlar. Şimdi ben cevap verdim diye kudurdunuz. Allah yoksa kaybedeceklerinizi yazdım. |
Neye inandigimi nerden biliyorsun? Gerceklerin yüzüme vurulmasindan gücenmisim?!?! Neyin kafasi bu ? Ben degil de sen kudurmusa benziyorsun. Cocuk gibi 'istedigim gibi konusurum' diyen bir insanla daha fazla muhattap olmak istemiyorum, lütfen. Seviyeni belli ettin. |
Tam bir "yetmez ama evetçi"sin. |
bugünkü halimiz inançlı olduğumuz için değilmi |
Hahahahahahahahahahahahahahahaha. tam bir kahkaha tufani |
Bu nedir ya? |
biz zaten yahudiliği hristiyanlığı red etmiyoruz hz.musa hz.isa ve 124.000 peygamber bizimde peygamberimiz onlar allahın elçisidir semavi dinlerde öyle Sadece Allahın kelamında ve Katında Hak Semavi din islamdır.Biz hiç bir peygamberi red etmiyoruz ama yahudiler ve hristiyanlar bazı peygamberleri ve Allahın Son gönderdiği kitabı ve peygamberi red ediyorlar.Gelelim diyeceksiniz madem semavi din hristiyan veya yahudi neden cehenneme gidecek bununda cevabı var. Hristiyanlar haşa HZ.isayı allaha ortak koşuyorlar yani diyorlar ki Haşa hz.isa Allahtır haşa.Allahtan başka ilah yoktur peygamberleri onun elçisidir Allahın kelamlarını insanoğluna iletmek içindir.İşte bu yüzden hristiyanlar cehennme mahkum olmuşlardır.Hatta bu konuda kuran-ı kerim de bir ayet var. Yüce rabbimizin İsa peygamberimize kıyamet'de soracağı sual "Ve hani Allah, ey Meryemoğlu İsa diyecek, sen misin insanlara, Allah'ı bırakın da beni ve annemi iki tanrı tanıyın diyen? İsa da seni noksan sıfatlardan arı bilirim diyecek, hakkım olmayan bir sözü söyleyemem ki ben. Böyle bir söz söylediysem elbette bilirsin bunu. Benim içimde ne varsa hepsini mutlaka bilirsin sen. Fakat ben, senin bildiğini bilemem; şüphe yok ki sen gizli olan her şeyi, hakkıyla bilirsin." Allah, üçün üçüncüsüdür diyenler, elbette inkar ettiler. Halbuki bir tek ilahtan başka ilah yoktur.” (Mâide, 5/73) Yahudiler ise aynı Onlar zaten kırılgan bir kabileydiler ve halada öyleler puta tapıyorlar bildiğim kadarı ile hAşa allahı ilah kabul etmiyorlar. |
Arkadaşlar yaşadığım olayları düşündüğüm zaman kesinlikle Allah var ama kimsenin inancına kimde karışamaz inanma olayı size kalmış |
Domuzların uçtuğuna inanmak bana bir şey kaybettirmeyeceği için domuzların uçtuğuna inanmalımıyım? Bir şeye inanmak için istek, o isteğin sağlanması içinde çoğunlukla neden gereklidir. Yarar-zarar hesabı değil. Madem ki illa yarar-zarar hesabı yapacaksın, o halde ilk olarak imkanlılığı ortaya koyman gerekli. Yoksa hesabın anlamsız ve içi boş olur. Sözgelimi, ruhun ölümsüz olduğunu, benliğin insan bedeninden ayrı bir şekilde de varlığını sürdürdüğünü kanıtlayabilirmisin? Eğer ki yapamaz isen, hesabın anlamsız. |
islam inancı red etmiyor. yahudilikte islam uydurma dindir. yahudilik doğru diyorsan islama inan biz yahudiliği red etmiyoruz demek kelime oyunu yahudiliğe göre islam yok. |
Ankebut Suresi 64. ''Bu dünya hayatı sadece bir eğlenceden, bir oyundan ibarettir. Ahiret yurduna (oradaki hayata) gelince, işte asıl yaşama odur. Keşke bilmiş olsalardı!'' Enam Suresi 32. ''Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir. Müttakî olanlar için ahiret yurdu muhakkak ki daha hayırlıdır. Hâla akıl erdiremiyor musunuz?'' Hiçbirşey kaybetmeyiz. Fıtratımıza uygun yaşayacağımız için tam aksine çok şey kazanırız. Neden yaşadığımızı biliriz. Bu fani dünyada misafir olduğumuzu bilir öyle yaşarız. Boş gururlara ve kibre kapılmayız. Kendimizi biliriz Allahı biliriz. Hayatımızda bir düzen olur. Herşeyin sebebini biliriz. İbadetler ile huzur buluruz. Herzaman sığınacağımız bir Yaratıcımız olur. Bence en önemlisi Allahın rızasını kazanmaktır. Bunuda ancak onun kudreti ve azameti karşısında eğilip onun emir ve yasaklarına uymak ile yapabiliriz. Ancak ona iman ederek yapabiliriz. |
Yahudi olmak kotu bir şey değil. Aslında dünyadaki geçmiş yaşananlar anlaşılırsa yahudiler muslumanların düşmanı da değil. Temel husus şu. Yahudiliğe göre itikad eden sonra kurana göre de itikad ederse iki ecir alır meselesine yoğunlaşmak lazım. Sorun ise arabi ve ibrani temel. Bu iki lisanın mücadelesi. 3. Bir çıkarımla aslolan husus elif denen adaletin aslının ne arabi ne de ibrani kokenlerde aranmadığı hususu. Edb ya da ezb denen bir adalet anlayışı oneriliyor. Hz.nuh ve hz. Lut aleyhisselamın kavimlerinin ortaya attığı duşunulen ve cennet neyse onun lisanı olacak kultur dil ırk soy sop kavramlarının oluşmadığı bir anlayış. Bu açıdan arabi ve ibrani kokene dayanmayan imani duruş mumkundur. Bu yeni bir kitap mı olacaktır? Belki ancak bu kitabın rasulu kavramı zaten meçhul değildir. Hz.nuh ve hz.lut aleyhisselamların iyice anlaşılması lazım gelmekte. |
Belki o zaman Müslüman olmayacakları için, bu kadar cahil kalmazlardı. 1500 sene evvel ki gibi yaşamayı bırakıp medeniyetle aralarında ki farkı kapatırlardı ne bileyim. |
Dusunsene zeus'un melekleri seni sorgulamaya geliyor Bosa gitti o kadar yapilan ibadet |
aslında bir şey kaybettirmemesi gerekiyordu. ancak salt ilahi makam olarak değerlendirilmeye tabi tutulduğunda insanın aile mefhumu ciddi sarsıntıya uğruyor. anne baba kardeş evlat(ben) benim olası evladım kavramlarından anne baba kavramı eksilmeye uğruyor. anne baba kavramını kaybettiğinden, olası evlat kavramı birden denkleşme ile kardeşim=evlat kavramıyla anılmaya başlıyor. ilahi kavramın bu sonuca neden olması halinde kişi kardeşini evladı gibi görmek ve yetiştirmekle mükellef olmakta ki bu bence ebeveyn olmayan bir kimseye ağır bir yük. teorik olarak kardeşe hem bir peder hem şefkatli bir anne gibi yaklaşmak gerçekten zor bir zannaat olsa gerektir. |
İşte korkunun inancın temeli olduğuna bir örnek. Arada şüpheye düşüyorsun sonra zebaniler aklına geliyor ve tövbe diyip beynini yeni fikirlere kapatıyor ve mutlu bir şekilde yaşamaya devam ediyorsun
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle