Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
104
Cevap
25966
Tıklama
226
Öne Çıkarma
3D - Harley Davidson Motor Çalışmam [SS'li]
M
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Dostum harika ötesi olmuş, eline sağlık. Nasıl geliştirdin kendini bu kadar?
Yoruma Git
Turcopolo - 4 yıl +87
Jack Sparrow,
Yoruma Git
Yorumun Devamı Metal-Gear - 4 yıl +51
kangaetemo, kağıt kalemle resim çizme yeteneğine hiç ihtiyaç yoktur. 3D modelleme teknik bilgiler üzerine kurulu bir yetenek olduğu için sonradan öğrenme yolu ile kazanılabilen bir yetenek türü. Tabi resim çizme yeteneğiniz varsa, tablet kullanımında Photoshopten konsept tasarım çizimi yapmak, ya da 3D ortamda sculpting yaparak modelleme yapmak gibi noktalarda size hız kazandırır. Ama olmasa da büyük bir kayıp değil, benim de ressam düzeyinde resim çizme yeteneğim yoktur, ama iş modellemeye gelince her şeyi inşa edebiliyorum, sizde aynını yapabilirsiniz o yüzden.

sametsurmeli, hocam biraz detaylı ve uzun yazacağım motivasyon konusunda: İlk olarak, sevdiğiniz bir konu da motive olmaya ihtiyacınız olmuyor, insan sevdiği şeye karşı zaten sürekli bir istek halindedir. Keyif alıyorsanız motivasyon sıkıntısı çekmezsiniz. Ama tembellik, üşengeçlik gibi dış etkenler çalışmaktan alıkoyabilir. Orada da irade devreye girecek, bende çoğu zaman üşenerek oturabiliyorum masaya sevdiğim şeyi yapacağım halde. Şeytan mı dürtüyor nedir kendime fayda sağlayacak bir iş olunca anlamsız bir üşengeçlik biniyor bazen omzuma, hatta uykum geliyor durduk yere. Ama aşıyorum onu, kendimi zorlayıp oturduktan sonra zaten artık kalkamıyorum başından. Yani başlarken iradeli olursan gerisi kendiliğinden geliyor bu birincisi.

İkincisi, oyun oynamak beni baya motive ediyor. Teknik detayları güzel olan oyunlarda çevre tasarımını çok detaylı incelerim, durup ortamlarda gezerim boş boş etrafı incelerim, 3D sanatçılar nasıl çalışmış, çevre texture sanatçıları ne yapmış, irdelemeye çalışırım. Bu kendimi motive etmeme çok fayda sağlıyor.

Bu tarz motivasyona güzel örneklerden biri PS4'deki God of War. GoW oynarken tapınakların içerisindeki duvarları çok inceledim, ulan adamlar nasıl bir çevre tasarlamışsa baktığın zaman PS4 gibi dandik donanımlı bir cihaz için çok fazla çevresel detay mevcut, yani ancak PC platformunda verirsin o kadar iyi detayları ama adamlar evirmiş çevirmiş yedirmiş. Bu aşağıdaki görselde duvarlara dikkat et, bir sürü ornamental işleme görürsün duvarlar üzerinde mesela:

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Bunlar çok ön planda duran büyük yapılar olduğundan öncelikli assetler sınıfına giriyor. Her bir mimari yapı için ayrı birer sınıf şeklinde çalışmak performans açısından iyi bir seçim değil örneğin. Peki bunu bu konsolda nasıl başardılar diye çevreyi çok incelerdim. Beni gaza getirirdi hem araştırır hem çalışırdım. Sonra bu araştırmalarım sonucu GoW'un çevre sanatçılarından birinin Artstation profilini buldum.

Cliff Schonewill - -https://www.artstation.com/artwork/XZ2L0 -- Bahsettiğim o detayların çalışmasını paylaşmış adam:

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Yukarıdaki renderlerda paylaşmış mesela nasıl yaptıklarından bir kesit. Görünce anladım ki Trim Sheet yöntemini kullanmışlar bu tarz çevreler için. Normalde önceden bilip uyguladığım bir çevre kaplama yöntemidir Trim Sheet, ama bu şekilde her tarafa yedirmek aklıma gelmemişti. Bu kadar yoğun kullanmak üzere planlanmış bir çevre vardı yani ortada. İşte bu tarz şeyleri inceleyip arka planını araştırmak beni hem motive ediyor hem de sık sık yeni şeyler öğreniyorum. Dolayısıyla ikinci motivasyon yöntemi: oyun oynamak, incelemek ve arkasını araştırmak.

Bir diğeri ise sevmediğim işi yapamıyor oluşum. Ben ciddi ve sistematik bir biçimde öğrenme yoluna girmeden önce 2-3 iş değiştirdim, hiç birinde de yapamadım. Sevmediğim zaman yapamıyorum, aşırı mutsuz oluyorum, yaşayan bir ölüye dönüşüyorum resmen. Bunun farkına vardığımda ya oyun sanatlarına adam gibi yönelirim ya da aç bir hayat sürerim dedim. Ailemle de konuştum onlarda anlayış gösterdiler, yani uzun bir süre bilgisayar başında oturup dışarıdaki bir işte çalışmıyor olmak normalde ailelerin katlanacağı bir şey değil, ama işin detaylarını ve yaptıklarımı gösterdiğimde onlarda anladılar ki ben bu yolda ilerlerim ancak, başka bir iş yapamam. Yurt dışında bir yere kapak atmak istiyorum Allah izin verirse, amacım bu şu an.

Yani mutlu bir iş hayatı arayışı da motivasyondur. Herkesi motive eden farklı bir sebep bulunur yani, mühim olan başına geçip başlamak.

BayRealist, Windows işletim sisteminde çalışıyorum.

Ua-87,
Yoruma Git
Yorumun Devamı Metal-Gear - 4 yıl +15
T
4 yıl
Yüzbaşı

Dostum harika ötesi olmuş, eline sağlık. Nasıl geliştirdin kendini bu kadar?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
4 yıl
Er

Hangi program ile yapıyorsunuz bu tarz çalışmaları? Getirisi oluyor mu?



M
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Jack Sparrow, teşekkürler, çok uzun zamandır kendi çabalarımla bu işi meslek edinmek amacı ile internet üzerinden çoğunluğu 3A oyun yapımcılarının hazırlamış olduğu profesyonel eğitim setlerini takip ederek hocam.

slayeralone12, Bu çalışma için kullandıklarım: 3DS Max, ZBrush, Substance Painter, Substance Designer, After Effects, Photoshop.

Daha farklı tarz çalışmalarımda ihtiyacım olursa bunlara ek olarak: SpeedTree, xNormal, Marmoset Toolbag, Premiere Pro ve oyun motoru olarak Unreal Engine 4 kullanıyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 16 Kasım 2019; 18:49:3 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @jack sparow123 @slayeralone12
G
4 yıl
Yüzbaşı

Gerçeğinden daha gerçekçi duruyor hocam elinize sağlık.



İ
4 yıl
Er

bilgiden daha çok yetenek.. Tebrikler :)



P
4 yıl
Moderatör

Plakalar harflerin olduğu yerden vidalanmış, bu şekilde muayeneden geçmez

Enfes bir çalışma olmuş elinize sağlık.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
4 yıl
Yüzbaşı

Eline sağlık , poligon sayısı nedir göremedim.



B
4 yıl
Yarbay

Elinize sağlık, lastikler hariç müthiş duruyor. Yalnız ne yalan söyleyeyim aşağı doğru kaydırırken TR plaka bekliyordum, o kısım üzdü biraz



R
4 yıl
Çavuş

quote:

Orijinalden alıntı: Metal-Gear

Jack Sparrow, teşekkürler, çok uzun zamandır kendi çabalarımla bu işi meslek edinmek amacı ile internet üzerinden çoğunluğu 3A oyun yapımcılarının hazırlamış olduğu profesyonel eğitim setlerini takip ederek hocam.

slayeralone12, Bu çalışma için kullandıklarım: 3DS Max, ZBrush, Substance Painter, Substance Designer, After Effects, Photoshop.

Daha farklı tarz çalışmalarımda ihtiyacım olursa bunlara ek olarak: SpeedTree, xNormal, Marmoset Toolbag, Premiere Pro ve oyun motoru olarak Unreal Engine 4 kullanıyorum.
Çok uzun zamanı biraz açar mısınız hocam?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

ShaNexxx, Yüksek poligonlu hali 8 milyonun üzerinde, düşük poligonlu hali 60.000'in üzerinde. Oyun objesi olarak optimize etmedim, o zaman düşük için 30 - 40.000 arasını hedeflerdim ortalama. Fotoreal shaderlar hazırlamak amacıyla masaya oturduğum için düşük poly halini de birkaç tık yüksek tuttum. Böylece daha düzgün kavisli kenarlar elde ettim. 8 milyonluk halinden de Normal map bake ederek olduğundan daha detaylı bir model elde ettim.

rochendol, detaylıca açayım: öncelikle bu tip şeyleri öğrenmeye görsel efekt sınıfından başlamıştım, 7 - 8 yıl önceydi ve mesleki bir planım yoktu o zaman bu konularla ilgili, sadece ayda yılda bir başına geçip basit birkaç ders videosu izlerdim After Effects üzerine.

Bu siteden yapardım onu da:https://www.videocopilot.net/ -- Sitenin sahibi Andrew Kramer, Hollywood ile iş yapan ABD'li bir görsel efekt sanatçısı. Bildiğim kadarıyla Star Wars filmleri içinde görsel efektler yaptı, pek çok yabancı dizinin introlarını yaptı vs. Bu adamın derslerini takip ederdim o zamanlar.

Ancak dediğim gibi ayda yılda bir geçerdim başına, örneğin 1 ay içerisinde toplamda 3 - 4 tane yaklaşık 30 - 40 dk.lık bir video izler, o videodaki şeyleri uygulardım. Hatta bazen 2 - 3 ay hiç yüzüne bile bakmazdım. Hobi amaçlı olduğundan üzerine pek fazla düşmüyordum yani, böyle aralıklı ve kısa çalışmalar uzun vadede bir temel oluşturmuştu bende. Normalde temel oluşturmak için yıllar boyu çalışmaya gerek yoktur, ama ayda yılda bir başına geçerseniz temel atması da yıllar sürer doğal olarak.

Bu tarz ara sıra yaptığım ufak hobi çalışmaları süreci son 3 yıl öncesine kadar sürdü. Yani bu kadar az ve üzerine düşmeden 4 yıl kadar devam edince, sonradan fark ettim ki bu çalışmalar aslında çok aralıklı da olsa süre açısından uzun bir vadeye yayıldığı için iyi bir temel oluşturmuştu bende farkında olmadan. Bu temelin üstüne gitsem ve meslek edinmek için her gün bir kaç saat çalışsam ne elde ederim diye düşündüm sonra. Başlarda her ne kadar çerezlik bi hobi olmuş olsa da, içimde çocukluğumdan beri oyun sektörü için 3D ya da görsel efekt yapma isteği vardı zaten, hazır temel de oluşmuşken acaba o noktaya da gelir miyim diye düşünüp ciddi bir şekilde her gün çalışmaya başladım yaklaşık 3 sene önce.

Her yeni öğrendiğim şey beni başka bir şeyi öğrenmeye itti, görsel efektlerden modellemeye, modellemeden shader programlamaya, ondan oyun motorunu çözmeye ve bunları idare edecek düzeyde klasik programlamaya kadar sürükledi beni. Yani bahsetmiş olduğum gibi, ciddi anlamda ve uzmanlık kazanma amacı ile çalışmaya başlayalı yaklaşık 3 sene oluyor. Ondan önceki süreç ise yine bahsettiğim gibi, umursamazca bir hobi hareketinden ibaretti ve plansızdı.

Eğer öğrenmek için ne kadar zaman lazım diye soruyorsanız, ciddi bir çalışmayla ortalama 2 yılda her konuya hakim olmuş olursunuz. Ancak uzmanı olmak başka bir şey, devam eden yıllarda uzmanlaşma sürecine girersiniz. İlk birkaç aylık çalışmanın ardından ortaya ufak ufak bir şeyler çıkmaya başlar zaten, ancak bu nokta sizi yanıltmasın; her şeyi öğrendim zannedebilirsiniz ortaya birkaç şey çıkarmaya başlayınca. Ama işin arka planında çok fazla konu var, o yüzden yanılgıya düşmeden öğrenmeye devam edilmesi gerekiyor, ben o yüzden 2 yıl kadar hakim olma süreci tanıyorum, sonraki süreç ise uzmanlaşmaya geçme süreci.

Yabancı ülkelerde oyun sanatları bölümü zaten bildiğim kadarıyla 4 yıllık bir bölüm, Türkiye'de ise mevcut değil ya da etkili değil, buradan hesap edin ortalama ne kadar zaman gerektiğini. Yurt dışı için konuşuyorum: 2 yıllık sıkı bir çalışmanın ardından sektöre girebilenler var başlangıç pozisyonunda, Junior Artist olarak yani. İçeride uzmanlaşmaya devam ediyorlar, kimileri ise 2 yıl kadar sıkı çalışıp, uzmanlaşmayı iş yerinde çalışarak değilde kendi kendine çalışma prensibine devam ederek tamamlıyor. İkisi de etkili bir yol.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metal-Gear -- 17 Kasım 2019; 8:0:50 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ShaNexxx , @rochendol
V
4 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: purple

Plakalar harflerin olduğu yerden vidalanmış, bu şekilde muayeneden geçmez

Enfes bir çalışma olmuş elinize sağlık.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

V
4 yıl
Binbaşı

Bu adam bie efsane ya. Muhteşem şeyler ortaya koyuyor. Emeğe saygı yukarı çıkardım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Metal-Gear
K
4 yıl
Yarbay

her zamanki gibi harika bir is olmus hocam :)

ben de kariyerimi planlarken oyun yapimciligi uzerinde duruyordum (hala duruyorum) ama zaman gectikce fark ettim ki kod yazmayi pek sevmiyorum. aslinda kod yazmayi cok istiyordum ve hatta hala istiyorum ama pek yapamiyorum ve zevk de alamiyorum. velhasil uzun zamandir ilgimi ceken 3d tasarim alanina kayayim diyorum ama tabi bunun icin su ankinden cok daha iyi bir bilgisayara ihtiyacim var. o yuzden para biriktirmem gerekiyor fakat ilk once bilen birine sorayim dedim hazir firsatim varken. kagit-kalemle cizim yapma becerisi cok onemli mi bu is icin? acikcasi cok basit bir soru icin fazla bilgi verdim ama bu bilgileri vermemin ise yarayacagini dusundum nedense :)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
4 yıl
Yüzbaşı

Silah modellemelerinden sonra bu motor modellemesi de oldukça hoş olmuş. Tebrikler, iyi çalışmalar.



S
4 yıl
Yüzbaşı

Hocam hayranım sizin bu çalışmalarınıza. Çalışmalarını çıkarıp motivasyon için evin baş köşesine koymak istiyorum. Hani bizden biri içimizden biri diyorum ama vatandaşlık olarak değil çalışmaya başlama hikayenizden dolayı bizden biri :) kod yazmak için girdim orta halli PC aldım ama motive olamadım PC 3 aydır yatıyor. Sizinle böyle otursak beni motive etseniz keşke



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Metal-Gear
B
4 yıl
Yüzbaşı

Çalışmalarınızı Windows PC üzerinden mi yoksa MAC'ten mi yapıyorsunuz?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BayRealist -- 17 Kasım 2019; 3:21:38 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Metal-Gear
X
4 yıl
Yarbay

Durmak yok yola devam. :)



G
4 yıl
Er

Çok iyi emeğine sağlık hocam



S
4 yıl
Yüzbaşı

Pro olmuşsun bence.