Merhaba Çok kez görüyorum,yeni çıkan mobile bir oyun haberi ve sadece android'te veya sadece ios'ta çıkış yapmış.Oyunun unity'de yapıldığını düşünürsek neden aynı anda iki platformda çıkartmıyorlar? Ios çıktı alabilmek için mac bilgisayar olması gerektiğini biliyorum ancak tek sebep bu mu? Başka bir teknik sebep var mı?
1) Özellikle bireysel olarak oyun yapanların en temel sebeplerinden biri olan Apple'ın app store'da listeleme yapmak için yıllık 100 dolar ücret istemesi ve abonelik bittiği an oyunun mağazadan kaldırılıyor olması. Gogle Play'de sadece geliştirici hesabı için bir kereye mahsus 20-25 dolar gibi bir ücret veriliyor o kadar.
2) Her ne kadar Unity'de birçok platforma çıktı alınıyor olsa bile her platforma özel ayarlamalar, düzenlemeler yapmak gerekiyor, hatta bazı şeyleri sıfırdan yapmak gerekebiliyor. Bahsettiğim şey build settings kısmı değil yanlış anlaşılmasın direkt cihaza, platforma özel içerik ayarlamaları. Bir de Android ve iOS için farklı performans optimizasyonu yapmak gerekebilir o da ayrı bir dert.
3) Apple'ın ürünü denetlerken onay verme sürecinde sıkıntı çıkarma ihtimalinin daha fazla olması.
Çok kez görüyorum,yeni çıkan mobile bir oyun haberi ve sadece android'te veya sadece ios'ta çıkış yapmış.Oyunun unity'de yapıldığını düşünürsek neden aynı anda iki platformda çıkartmıyorlar?
Ios çıktı alabilmek için mac bilgisayar olması gerektiğini biliyorum ancak tek sebep bu mu? Başka bir teknik sebep var mı?
Örnek;
Save the Sun, Android için ücretsiz olarak çıktı | DonanımHaber (donanimhaber.com)