Yaza dogru ben de kıslıkları sokup yazlık bakacagım, yazlık kullandıgım CSC2 ler eskıdı, 225/45/17 ebadın da F1 asymmetric 2 ler CSC5 den konfor anlamında kötu mu dostum ?
Senelerdır Contınental kullanıyorum F1 alayım dıyordum lastık sert hamurlu mu hangı aracda kullandınız?
Bir de Efficent Grip Performance ın benım ıstedıgım olcude yok heralde yoksa o yorumlara gore daha mantıklı gıbı duruyordu..
her markanın her boyutunun test sonuçları farklı.Yani aynı marka lastik değişik boyutlarda farklı sonuçlar veriyor.Aşağıda en iyi lastik sıralamaları var sizin ölçülere göre
AutoBild (DE) 2014 – 225/50 R17
1) Michelin Primacy 3 2) Pirelli P7 Cinturato Ecoimpact 3) Continental Sport Contact 5 4) Fulda Sport Control 5) Goodyear EfficientGrip Performance 6) Sava Intensa UHP 7) Atlas Sport Green 8) Kumho Ecsta KU39 LE Sport 9) Point S Summerstar Sport 2 10) Nexen N’Fera SU1 11) General Altimax UHP 12) Hankook K115 Ventus Prime 2 13) Dunlop SP Sport Maxx RT 14) Bridgestone Turanza T001 15) Apollo Aspire 4G 16) Nokian zLine 17) Yokohama Advan Sport V105 18) Uniroyal RainSport 3 19) Matador MP 46 Hectorra 2 20) Fortuna Sport F 2900 21) Platin RP 410 Diamant 22) BF Goodrich g-Grip 23) High Performer HS-3 24) Kleber Dynaxer HP3 25) Toyo Proxes T1 Sport 26) Wanli S-1063 27) Vredestein Ultrac Cento 28) Maxxis Pro-R1 29) Semperit Speed Life 30) Meteor HP Sport 31) Landsail LS988 32) Star Performer TNG UHP-1 33) Sunny SN3970 34) Firestone Firehawk TZ 300 35) Goodride SV308 36) Nankang NS-20 37) Falken Azenis FK453 38) GT Radial Champiro UHP1 39) Avon ZV5 40) Minerva F105 41) Riken Maystorm 2 b2 42) Cooper Zeon CS6 43) Sonar SX2 44) EP Tyres Accelera Phi 45) Hi Fly HF 805 46) Federal Super Steel 595 47) Sunew YS618 48) Pace PC 10 49) Sunitrac Focus 9000 50) Marangoni Verso
AutoZeitung (DE) 2014 – 225/50 R17
1) Continental Sport Contact 5 2) Dunlop SP Sport Maxx RT 3) Toyo Proxes T1 Sport 4) Pirelli P7 Cinturato 5) Michelin Primacy 3 6) Falken Azenis FK453 7) Nexen N’Fera SU1 8) Vredestein Ultrac Cento 9) Nokian zLine 10) Bridgestone Turanza T001 11) Yokohama Advan Sport V105 12) Apollo Aspire 4G
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 19 Ocak 2015; 19:45:15 >
Aynı şeyi söylüyorum sizinle :) Ebat değişince işler değişiyor. Onun için 225 50 17 ebattaki kararım şu an net. CSC5 alacağım, aslında onun da hangi modelini almalıyım onu bilemedim. RF FRR MO gibi kısaltmalı modelleri var. Hangisi ne anlama geliyor çözemedim. RF runflat yüksek ihtimalle. Ki Runflat ın çok gerekli olmadığını tecrübelerime dayanarak söylüyorum. 2 defa runflatsız lastiklerimiz yüksek hızda patladı ve tehlike yaratmadı.
Sizin düşünceleriniz neler? Bir de siz hangi modeli kullandığınızı tam olarak hatırlıyor musunuz?
Aynı şeyi söylüyorum sizinle :) Ebat değişince işler değişiyor. Onun için 225 50 17 ebattaki kararım şu an net. CSC5 alacağım, aslında onun da hangi modelini almalıyım onu bilemedim. RF FRR MO gibi kısaltmalı modelleri var. Hangisi ne anlama geliyor çözemedim. RF runflat yüksek ihtimalle. Ki Runflat ın çok gerekli olmadığını tecrübelerime dayanarak söylüyorum. 2 defa runflatsız lastiklerimiz yüksek hızda patladı ve tehlike yaratmadı.
Sizin düşünceleriniz neler? Bir de siz hangi modeli kullandığınızı tam olarak hatırlıyor musunuz?
Etiket degeriyle ilgili sorunuzu cevaplamayacagim sazan.avi hissediyorum.
F1 kullanamdim ama iki lastigi de kullanan cok tecrubeli bi abime sormustum alayim mi diye , bana csc5 varken alma gerek yok dedi.Ama sert ve gurultulu bi lastik oldugunu , kuruda muthis yol tuttugunu kullanici yorumlarindan ve etiket degerinden anliyoruz.
Rft bence de gereksiz.Stepne yoksa kopuk var , asiri bi yarilma yoksa kopuk goturur her turlu.
Etiket değeri derken fiyatı kast ediyormuşsunuz yeni anladım :D Yanlış anladıysam düzeltin lütfen :D
Birde etiket şeklinde lastiklerin çeşitli koşullarda aldığı notları gösteren çizelgeler oluyor, onu kastediyorsunuz sanmıştım. Kuru yol A , Islak yol C , 7 derecenin altında D gibi gibi.... Veriler uydurmadır :D
İnsanları bilemem ama, canımızı emanet ettiğimiz aracın lastikleri ( hangi model aracı kullanırsak kullanalım) en iyisi olmalıdır ve parasına da pek bakmamalı. Onun için lastiğe verilecek 500-550 lirayı çok görmüyorum. ( Kendi paramı kazanmıyorum ama objektif olarak bakarsak bana bu mantıklı geliyor, kimse kötü lastik almak istemez tabiki şartlar insanları zorluyor maalesef, yine de hem kendi canı hem de diğer insanların canı açısından paraya kıyılması gereken bir olay)
Ben bunları söylerken babam geçen sene yaptı? Ablamın çukura düşüp lastiği yarması ve en yakın lastikçiye kadar o halde gidip babamı araması üzerine, o lastikçide alınan lastikler. (A6 araca gitti petlas aldı...) 2 tanesine 250 lira para vermiş. Kışa girerken oldu. İdare etsin , yaza doğru iyisini alırız diyerek aldı ama 2 defa kaza atlattı o lastikler yüzünden, Ben kendi yaşadıklarımı anlatsam ehliyetime el koyar :D 50 defa dedim şunları çıkart yakalım , ya da bahçeye koyalım içinde çiçek yetiştiririz diye :D çok hoş oluyor bir de boyuyoruz o lastikleri :D
Ben en azından Türkçe'de olmayan bir kelimeyi ( dilimizde olmayan bir kelimeyi ) yanlış yazıyorum. Sen ise Brighston'nun Bridgestone lastik olarak kastedildiğini ve tavsiyenin ise verilmeyip edileceğini bilmeyecek kadar cahilsin. (Ayrıca Türkçe'de söyleyemiyon ve verecen gibi bir kelime var mı onu da araştırmanı tavsiye ederim.)
Ben en azından Türkçe'de olmayan bir kelimeyi ( dilimizde olmayan bir kelimeyi ) yanlış yazıyorum. Sen ise Brighston'nun Bridgestone lastik olarak kastedildiğini ve tavsiyenin ise verilmeyip edileceğini bilmeyecek kadar cahilsin. (Ayrıca Türkçe'de söyleyemiyon ve verecen gibi bir kelime var mı onu da araştırmanı tavsiye ederim.)
Ben en azından Türkçe'de olmayan bir kelimeyi ( dilimizde olmayan bir kelimeyi ) yanlış yazıyorum. Sen ise Brighston'nun Bridgestone lastik olarak kastedildiğini ve tavsiyenin ise verilmeyip edileceğini bilmeyecek kadar cahilsin. (Ayrıca Türkçe'de söyleyemiyon ve verecen gibi bir kelime var mı onu da araştırmanı tavsiye ederim.)
Liseden mezun oldum evet. Şu an Yıldız Teknik Üni. İnşaat Müh. bölümünde okuyorum.
yol tutuş dediğimiz kavram sadece sürtünme kuvvetine bağlı değil tabiki. İşin lastik bakımından bakarsak , lastiğin yapabileceği iş yolda istenilen pozisyonda......
Valla devamını yazmaya üşendim. Kendi bildiğin gibi devam et sen ;)
Sürtünme kuvveti , temas yüzeyine bağlı değildir. Cismin ağırlığı ve yüzeyin sürtünme katsayısına bağlıdır. Arabanın yola tutunup tutunamaması ise içerisinde yüzlerce bilinmeyen olan olan karmaşık bir denklemler bütünüdür. Süspansiyonlardan ağırlığa , şasinin bükülmesinden , 2 teker arasındaki mesafe bile çok şey değiştirir. ;)
Sen düz mantığınla devam et ileride E segmenti bir araca sahip olabilirsen 300 80 r17 lastik takar gezersin ;)
Liseden mezun oldum evet. Şu an Yıldız Teknik Üni. İnşaat Müh. bölümünde okuyorum.
yol tutuş dediğimiz kavram sadece sürtünme kuvvetine bağlı değil tabiki. İşin lastik bakımından bakarsak , lastiğin yapabileceği iş yolda istenilen pozisyonda......
Valla devamını yazmaya üşendim. Kendi bildiğin gibi devam et sen ;)
Sürtünme kuvveti , temas yüzeyine bağlı değildir. Cismin ağırlığı ve yüzeyin sürtünme katsayısına bağlıdır. Arabanın yola tutunup tutunamaması ise içerisinde yüzlerce bilinmeyen olan olan karmaşık bir denklemler bütünüdür. Süspansiyonlardan ağırlığa , şasinin bükülmesinden , 2 teker arasındaki mesafe bile çok şey değiştirir. ;)
Sen düz mantığınla devam et ileride E segmenti bir araca sahip olabilirsen 300 80 r17 lastik takar gezersin ;)
Ben ODTÜ İnşaat Müh. son sınıf okuyorum. Senin o 2 boyutlu düşünüp Fs=k.N den bulduğun sürtünme kuvveti var ya, hani bizim gerçek hayat sokaklar arabalar 2 değil de 3 boyutlu olduğu için sen o formülden birim alana düşen sürtünmeyi buluyorsun. Lastiğin tamamına etki eden sürtünemyi bulmak için lastik genişliği ile çarpman lazım. 225 taban lastikte 225,185 taban lastikte 185 tane birim alan vardır. Anladın mı?Yani neymiş, 3 boyutlu sistemlerde sürtünme kuvvetinin yarattığı etki alana bağlıymış. Fs=k*N,,, sürtünmenin yaptığı iş= A*Fs Merak etme bizim okul inşaattan mezun olanların başlangıç maaşı rönesans gibi firmalarda yurtdışı 3000 dolar. Yani e segmenti araç almam fazla uzun sürmez. Derslerinde başarılar.
Sen birime alanla çarpınca basıncı buluyorsun. Kuvvet yine aynı kuvvet. Değişen bir şey yok. Yani ağırlığı aynı olan cisim sürtünme yüzeyi ne olursa olsun, sürtünme katsayısı(ve cismin ağırlığı) değişmedikçe sürtünmenin yaptığı iş aynı olacaktır.
ODTÜ yü kazanıp çok iyi bir şey yapmışsın tebrik ederim seni :D YGS LYS hikayemi anlattırma bana burada :D Rezil olursun. Sırf inadıma ygs ve lys de Türev integral çözmeden, gerisini fulledim ben.
Ayrıca 3 bin dolar maaşla o tarz arabaları alabileceğine inanıyorsan çok safmışsın sen :D 3 bin dolar maaşla anca golfe binersin.
Sen birime alanla çarpınca basıncı buluyorsun. Kuvvet yine aynı kuvvet. Değişen bir şey yok. Yani ağırlığı aynı olan cisim sürtünme yüzeyi ne olursa olsun, sürtünme katsayısı(ve cismin ağırlığı) değişmedikçe sürtünmenin yaptığı iş aynı olacaktır.
ODTÜ yü kazanıp çok iyi bir şey yapmışsın tebrik ederim seni :D YGS LYS hikayemi anlattırma bana burada :D Rezil olursun. Sırf inadıma ygs ve lys de Türev integral çözmeden, gerisini fulledim ben.
Ayrıca 3 bin dolar maaşla o tarz arabaları alabileceğine inanıyorsan çok safmışsın sen :D 3 bin dolar maaşla anca golfe binersin.
Hem bilmiyorsun hem farkında değilsin. Bak, Bilal'e anlatır gibi anlatıyorum. Fs=kN bu hiçbir yerde değişmez, bunun aksini savunmuyorsun anladığım kadarıyla. Sen 100 taban lastikte kullansan 10000 taban lastikte kullansan 2 boyutlu sistemde yani birim alana etki eden kuvvet değişmez. Bu bulduğun kuvvet sadece formül üzerinde kuvvet, tekere shear stress olarak etki ediyor. Sen bunu alanla çarptığında lastiğin tabanına etki eden toplam shear force 'u bulursun. Kuvvetin bir önemi yok, kuvvet sadece denklemdeki bir değişken ve dediğin gibi alana bağlı değil. Ama senin bu kuvvetle işin yok. Çünkü bu kuvvet 3 boyutlu sistemde basınç (yanal) Türkçesini bilmiyorum, shear stress olarak etki ediyor. Alanla çarpıp toplam shear force'u nu buluyorsun. Bu cahillikle anlaman zor ama dinamik ya da mukavemet hocana sorarsan daha iyi açıklarlar. Ayrıca yerim senin ygs hikayeni.
Sağol bizi bilgilendirdiğin için :D Genel olarak dediklerinden farklı bir şey demiyorum da anlatamamış veya yanlış anlatmış olabilirim. Hatta yanlış biliyor ve öyle de anlatmış olabilirim :D Fakat bu ne benim hayatımda ne de senin hayatında bir şey değiştirmiyor :D Yinede kendimi tutamayacağım şunu da söyleyeceğim ; maksat lastiğe merkezkaç kuvvetini dengeletmek değil mi arkadaşım? Evet maksat o. yani lastiğin sürtünme kuvvetine karşı minumum iş yapmasını istiyoruz. Niye? Çünkü sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsa lastik kayıyor demektir. Yanal olarak bahsediyorum. Burada lastik ne kadar çok iş yaparsa istenen yönde ve ne kadar az iş yaparsa yanal yönlerde o kadar iyidir. Sonuç olarak lastiğin yapacağı işte yukarıda yazdığın formül olduğuna ve temas yüzeyinden bağımsız olduğuna göre çok da işimiz yok temas yüzeyiyle.
Bir diğer konu. Sizin gibiler burada artislik yapıyor. Gelip yanıma konuşmaya başlayınca yavaş yavaş uzaklaşıyorlar. Bak güzel kardeşim Türkiyede en iyi Üniden de En kötü üniden de mezun olsan, iş sende bitiyor. Çünkü Tr ünilerinde Boğaziçi hariç hepsi çöp bana göre. YGS de 4600. olunca, istediğim yerde istanbul olunca, ytü itü felan bi yer kesin tutar dedim ve YGS den sonra toplam 1 saat ders çalışmadım. Senin gibi kendini zeki zannedenler de gelip bana çatınca fena bozuluyorlar. işim hazır, yapacağım iş belli. Mezun olunca bi yere girip birilerinin ağız kokusunu çekmeyeceğim senin gibi, kendi işimin başında olacağım. Senin gibilere de mezun olunca 2500 lira maaş artı sigorta artı yemek dediğimde ağzınız kulaklarınızda gelecekseniz yanıma. Ben niye uğraşayım ki Boğaziçi olacak diye? İstanbulda iyi bir muhitte kafama göre yaşıyorum.
Benim derslerde başarılı olmama gerek yok. CC yetiyor bana. Ben sana başarılar dilerim, diploma puanın yüksek olsun ki insanlar seni daha iyi daha verimli sömürebilsin.
Baba parasıyla hava atmayı hiç sevmem, ama illa kaşınıyorsunuz arkadaş.
Sağol bizi bilgilendirdiğin için :D Genel olarak dediklerinden farklı bir şey demiyorum da anlatamamış veya yanlış anlatmış olabilirim. Hatta yanlış biliyor ve öyle de anlatmış olabilirim :D Fakat bu ne benim hayatımda ne de senin hayatında bir şey değiştirmiyor :D Yinede kendimi tutamayacağım şunu da söyleyeceğim ; maksat lastiğe merkezkaç kuvvetini dengeletmek değil mi arkadaşım? Evet maksat o. yani lastiğin sürtünme kuvvetine karşı minumum iş yapmasını istiyoruz. Niye? Çünkü sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsa lastik kayıyor demektir. Yanal olarak bahsediyorum. Burada lastik ne kadar çok iş yaparsa istenen yönde ve ne kadar az iş yaparsa yanal yönlerde o kadar iyidir. Sonuç olarak lastiğin yapacağı işte yukarıda yazdığın formül olduğuna ve temas yüzeyinden bağımsız olduğuna göre çok da işimiz yok temas yüzeyiyle.
Bir diğer konu. Sizin gibiler burada artislik yapıyor. Gelip yanıma konuşmaya başlayınca yavaş yavaş uzaklaşıyorlar. Bak güzel kardeşim Türkiyede en iyi Üniden de En kötü üniden de mezun olsan, iş sende bitiyor. Çünkü Tr ünilerinde Boğaziçi hariç hepsi çöp bana göre. YGS de 4600. olunca, istediğim yerde istanbul olunca, ytü itü felan bi yer kesin tutar dedim ve YGS den sonra toplam 1 saat ders çalışmadım. Senin gibi kendini zeki zannedenler de gelip bana çatınca fena bozuluyorlar. işim hazır, yapacağım iş belli. Mezun olunca bi yere girip birilerinin ağız kokusunu çekmeyeceğim senin gibi, kendi işimin başında olacağım. Senin gibilere de mezun olunca 2500 lira maaş artı sigorta artı yemek dediğimde ağzınız kulaklarınızda gelecekseniz yanıma. Ben niye uğraşayım ki Boğaziçi olacak diye? İstanbulda iyi bir muhitte kafama göre yaşıyorum.
Benim derslerde başarılı olmama gerek yok. CC yetiyor bana. Ben sana başarılar dilerim, diploma puanın yüksek olsun ki insanlar seni daha iyi daha verimli sömürebilsin.
Baba parasıyla hava atmayı hiç sevmem, ama illa kaşınıyorsunuz arkadaş.
At kardeşim havanı dert değil; hayatta her anlamda bir kaç defa burnun sürtülünce para/makam/karı kız insana koymuyor bir noktadan sonra,daha güçlü oluyorsun. Ukalalık yaptıysam fikir bile belirtmeden net taban etkilemez demişsin. Kaçıncı sınıfsın bilmiyorum, işinin başına geçmeden okulunu bitirecek misin onu da bilmiyorum ama 2 ve 3. sınıf derslerinde dediğimi göreceksin. 1.sınıfta aldığın 2 boyutlu temel fizik dersinin gerçek hayatla uzaktan yakından alakası yok, 2 ve 3.sınıfta bunu çok iyi göreceksin. Dinamik ve strength (mukavemet ) almadıysan daha ben sana bunları anlatamam. Eğer aldıysan da elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Mühendisliğin yazılı olmayan kuralı: Bildiğin her şeyi unut ve yaratıcı bir şekilde düşün.
Diğer iş konusunda da maalesef haklısın, odtü iti boğaziçi mezunlarına iş vermek için ilkokul mezunu olsan yetiyor bu ülkede, babandan kalan inşaat firması vs varsa. Bu yüzden 30 lu yaşlarımın sonuna kadar bu ülkeye dönmeyi düşünmüyorum, okul bitince ver elini yurt dışı.Çünkü bu ülkede mühendislik öğretmenlik para etmiyor, insanlar makarna ekmek yeyip 20 yıl konut kredisi ödüyor, düşününce ben kafayı yiyorum. Bu arada zeki zannetmiyorum kendimi, zekiyim. Genel olarak Türk toplumunun eğitim öğretim kültür seviyesi oldukça düşük olduğundan mütevazi olmaya da çalışmıyorum, ukalalık olarak gören varsa kusura bakmasın. 2500 e çalıştırabilirsin standart bir mühendisi eğer küçük bir firmaysan. Yok eğer mühendis seni daha da zengin etsin istiyorsan mecbur odtu boğaziçi itü vs den alacaksın. Bu saatten sonra mezuniyet bekliyorum ben, okul derecesi cart curtla işim olmaz ama uluslararası sıralamalarda en iyi dereceyi yapan bölüm ODTÜ İnşaat, bunu da belirtmek istedim. Her ne kadar bölümümü ve mesleğimi sevmesem de odtüye sen laf edince belirtmek istedim.
Yok henüz değil . haftaya alacaktık normalde ama bi yurtdışı işimiz çıktı, döndükten sonra alınacak muhtemelen. Yani daha 2 haftası var, bir şey mi oldu? CSC5 te kara kılmıştık.
Senelerdır Contınental kullanıyorum F1 alayım dıyordum lastık sert hamurlu mu hangı aracda kullandınız?
Bir de Efficent Grip Performance ın benım ıstedıgım olcude yok heralde yoksa o yorumlara gore daha mantıklı gıbı duruyordu..
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @!sTaNbLuE
AutoBild (DE) 2014 – 225/50 R17
1) Michelin Primacy 3
2) Pirelli P7 Cinturato Ecoimpact
3) Continental Sport Contact 5
4) Fulda Sport Control
5) Goodyear EfficientGrip Performance
6) Sava Intensa UHP
7) Atlas Sport Green
8) Kumho Ecsta KU39 LE Sport
9) Point S Summerstar Sport 2
10) Nexen N’Fera SU1
11) General Altimax UHP
12) Hankook K115 Ventus Prime 2
13) Dunlop SP Sport Maxx RT
14) Bridgestone Turanza T001
15) Apollo Aspire 4G
16) Nokian zLine
17) Yokohama Advan Sport V105
18) Uniroyal RainSport 3
19) Matador MP 46 Hectorra 2
20) Fortuna Sport F 2900
21) Platin RP 410 Diamant
22) BF Goodrich g-Grip
23) High Performer HS-3
24) Kleber Dynaxer HP3
25) Toyo Proxes T1 Sport
26) Wanli S-1063
27) Vredestein Ultrac Cento
28) Maxxis Pro-R1
29) Semperit Speed Life
30) Meteor HP Sport
31) Landsail LS988
32) Star Performer TNG UHP-1
33) Sunny SN3970
34) Firestone Firehawk TZ 300
35) Goodride SV308
36) Nankang NS-20
37) Falken Azenis FK453
38) GT Radial Champiro UHP1
39) Avon ZV5
40) Minerva F105
41) Riken Maystorm 2 b2
42) Cooper Zeon CS6
43) Sonar SX2
44) EP Tyres Accelera Phi
45) Hi Fly HF 805
46) Federal Super Steel 595
47) Sunew YS618
48) Pace PC 10
49) Sunitrac Focus 9000
50) Marangoni Verso
AutoZeitung (DE) 2014 – 225/50 R17
1) Continental Sport Contact 5
2) Dunlop SP Sport Maxx RT
3) Toyo Proxes T1 Sport
4) Pirelli P7 Cinturato
5) Michelin Primacy 3
6) Falken Azenis FK453
7) Nexen N’Fera SU1
8) Vredestein Ultrac Cento
9) Nokian zLine
10) Bridgestone Turanza T001
11) Yokohama Advan Sport V105
12) Apollo Aspire 4G
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zugasi_berepe -- 19 Ocak 2015; 19:45:15 >
Aynı şeyi söylüyorum sizinle :) Ebat değişince işler değişiyor. Onun için 225 50 17 ebattaki kararım şu an net. CSC5 alacağım, aslında onun da hangi modelini almalıyım onu bilemedim. RF FRR MO gibi kısaltmalı modelleri var. Hangisi ne anlama geliyor çözemedim. RF runflat yüksek ihtimalle. Ki Runflat ın çok gerekli olmadığını tecrübelerime dayanarak söylüyorum. 2 defa runflatsız lastiklerimiz yüksek hızda patladı ve tehlike yaratmadı.
Sizin düşünceleriniz neler? Bir de siz hangi modeli kullandığınızı tam olarak hatırlıyor musunuz?
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @!sTaNbLuE
Etiket degeriyle ilgili sorunuzu cevaplamayacagim sazan.avi hissediyorum.
F1 kullanamdim ama iki lastigi de kullanan cok tecrubeli bi abime sormustum alayim mi diye , bana csc5 varken alma gerek yok dedi.Ama sert ve gurultulu bi lastik oldugunu , kuruda muthis yol tuttugunu kullanici yorumlarindan ve etiket degerinden anliyoruz.
Rft bence de gereksiz.Stepne yoksa kopuk var , asiri bi yarilma yoksa kopuk goturur her turlu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Birde etiket şeklinde lastiklerin çeşitli koşullarda aldığı notları gösteren çizelgeler oluyor, onu kastediyorsunuz sanmıştım. Kuru yol A , Islak yol C , 7 derecenin altında D gibi gibi.... Veriler uydurmadır :D
İnsanları bilemem ama, canımızı emanet ettiğimiz aracın lastikleri ( hangi model aracı kullanırsak kullanalım) en iyisi olmalıdır ve parasına da pek bakmamalı. Onun için lastiğe verilecek 500-550 lirayı çok görmüyorum. ( Kendi paramı kazanmıyorum ama objektif olarak bakarsak bana bu mantıklı geliyor, kimse kötü lastik almak istemez tabiki şartlar insanları zorluyor maalesef, yine de hem kendi canı hem de diğer insanların canı açısından paraya kıyılması gereken bir olay)
Ben bunları söylerken babam geçen sene yaptı? Ablamın çukura düşüp lastiği yarması ve en yakın lastikçiye kadar o halde gidip babamı araması üzerine, o lastikçide alınan lastikler. (A6 araca gitti petlas aldı...) 2 tanesine 250 lira para vermiş. Kışa girerken oldu. İdare etsin , yaza doğru iyisini alırız diyerek aldı ama 2 defa kaza atlattı o lastikler yüzünden, Ben kendi yaşadıklarımı anlatsam ehliyetime el koyar :D 50 defa dedim şunları çıkart yakalım , ya da bahçeye koyalım içinde çiçek yetiştiririz diye :D çok hoş oluyor bir de boyuyoruz o lastikleri :D
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @!sTaNbLuE
Daha adını söyleyemiyon nasıl tavsiye verecen
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Ben en azından Türkçe'de olmayan bir kelimeyi ( dilimizde olmayan bir kelimeyi ) yanlış yazıyorum. Sen ise Brighston'nun Bridgestone lastik olarak kastedildiğini ve tavsiyenin ise verilmeyip edileceğini bilmeyecek kadar cahilsin.
(Ayrıca Türkçe'de söyleyemiyon ve verecen gibi bir kelime var mı onu da araştırmanı tavsiye ederim.)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmtilla -- 20 Ocak 2015; 11:43:02 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Zoruna ne kadar gittiyse bakıp düzgün yazmış
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bir bitmediniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
& ya 225 tabanlı lastik takınca , aracın karşısına geçip bakınca bisiklet lastiği gibi durmuyor yani :D Uygun gözüküyor.
Ayrıca sürtünme kuvveti temas yüzeyine bağlı değildir. Onun için daha büyük lastik daha iyi yol tutar diye bir olay yoktur.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @fordmustanggt2005
Lise mezunu musun?
Yol tutuşu sadece sürtünme kuvvetine bağlı sanıyorsun.
Bir de o kadar emin konuşmuş ki...
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Liseden mezun oldum evet. Şu an Yıldız Teknik Üni. İnşaat Müh. bölümünde okuyorum.
yol tutuş dediğimiz kavram sadece sürtünme kuvvetine bağlı değil tabiki. İşin lastik bakımından bakarsak , lastiğin yapabileceği iş yolda istenilen pozisyonda......
Valla devamını yazmaya üşendim. Kendi bildiğin gibi devam et sen ;)
Sürtünme kuvveti , temas yüzeyine bağlı değildir. Cismin ağırlığı ve yüzeyin sürtünme katsayısına bağlıdır. Arabanın yola tutunup tutunamaması ise içerisinde yüzlerce bilinmeyen olan olan karmaşık bir denklemler bütünüdür. Süspansiyonlardan ağırlığa , şasinin bükülmesinden , 2 teker arasındaki mesafe bile çok şey değiştirir. ;)
Sen düz mantığınla devam et ileride E segmenti bir araca sahip olabilirsen 300 80 r17 lastik takar gezersin ;)
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @fordmustanggt2005
Ben ODTÜ İnşaat Müh. son sınıf okuyorum.
Senin o 2 boyutlu düşünüp Fs=k.N den bulduğun sürtünme kuvveti var ya, hani bizim gerçek hayat sokaklar arabalar 2 değil de 3 boyutlu olduğu için sen o formülden birim alana düşen sürtünmeyi buluyorsun.
Lastiğin tamamına etki eden sürtünemyi bulmak için lastik genişliği ile çarpman lazım.
225 taban lastikte 225,185 taban lastikte 185 tane birim alan vardır.
Anladın mı?Yani neymiş, 3 boyutlu sistemlerde sürtünme kuvvetinin yarattığı etki alana bağlıymış. Fs=k*N,,, sürtünmenin yaptığı iş= A*Fs
Merak etme bizim okul inşaattan mezun olanların başlangıç maaşı rönesans gibi firmalarda yurtdışı 3000 dolar. Yani e segmenti araç almam fazla uzun sürmez.
Derslerinde başarılar.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fordmustanggt2005 -- 21 Ocak 2015; 16:32:46 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Sen birime alanla çarpınca basıncı buluyorsun. Kuvvet yine aynı kuvvet. Değişen bir şey yok. Yani ağırlığı aynı olan cisim sürtünme yüzeyi ne olursa olsun, sürtünme katsayısı(ve cismin ağırlığı) değişmedikçe sürtünmenin yaptığı iş aynı olacaktır.
ODTÜ yü kazanıp çok iyi bir şey yapmışsın tebrik ederim seni :D YGS LYS hikayemi anlattırma bana burada :D Rezil olursun. Sırf inadıma ygs ve lys de Türev integral çözmeden, gerisini fulledim ben.
Ayrıca 3 bin dolar maaşla o tarz arabaları alabileceğine inanıyorsan çok safmışsın sen :D 3 bin dolar maaşla anca golfe binersin.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @fordmustanggt2005
Hem bilmiyorsun hem farkında değilsin.
Bak, Bilal'e anlatır gibi anlatıyorum.
Fs=kN bu hiçbir yerde değişmez, bunun aksini savunmuyorsun anladığım kadarıyla. Sen 100 taban lastikte kullansan 10000 taban lastikte kullansan 2 boyutlu sistemde yani birim alana etki eden kuvvet değişmez. Bu bulduğun kuvvet sadece formül üzerinde kuvvet, tekere shear stress olarak etki ediyor.
Sen bunu alanla çarptığında lastiğin tabanına etki eden toplam shear force 'u bulursun. Kuvvetin bir önemi yok, kuvvet sadece denklemdeki bir değişken ve dediğin gibi alana bağlı değil.
Ama senin bu kuvvetle işin yok. Çünkü bu kuvvet 3 boyutlu sistemde basınç (yanal) Türkçesini bilmiyorum, shear stress olarak etki ediyor. Alanla çarpıp toplam shear force'u nu buluyorsun.
Bu cahillikle anlaman zor ama dinamik ya da mukavemet hocana sorarsan daha iyi açıklarlar.
Ayrıca yerim senin ygs hikayeni.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Genel olarak dediklerinden farklı bir şey demiyorum da anlatamamış veya yanlış anlatmış olabilirim. Hatta yanlış biliyor ve öyle de anlatmış olabilirim :D Fakat bu ne benim hayatımda ne de senin hayatında bir şey değiştirmiyor :D
Yinede kendimi tutamayacağım şunu da söyleyeceğim ; maksat lastiğe merkezkaç kuvvetini dengeletmek değil mi arkadaşım? Evet maksat o. yani lastiğin sürtünme kuvvetine karşı minumum iş yapmasını istiyoruz. Niye? Çünkü sürtünme kuvvetine karşı iş yapıyorsa lastik kayıyor demektir. Yanal olarak bahsediyorum. Burada lastik ne kadar çok iş yaparsa istenen yönde ve ne kadar az iş yaparsa yanal yönlerde o kadar iyidir. Sonuç olarak lastiğin yapacağı işte yukarıda yazdığın formül olduğuna ve temas yüzeyinden bağımsız olduğuna göre çok da işimiz yok temas yüzeyiyle.
Bir diğer konu. Sizin gibiler burada artislik yapıyor. Gelip yanıma konuşmaya başlayınca yavaş yavaş uzaklaşıyorlar. Bak güzel kardeşim Türkiyede en iyi Üniden de En kötü üniden de mezun olsan, iş sende bitiyor. Çünkü Tr ünilerinde Boğaziçi hariç hepsi çöp bana göre. YGS de 4600. olunca, istediğim yerde istanbul olunca, ytü itü felan bi yer kesin tutar dedim ve YGS den sonra toplam 1 saat ders çalışmadım. Senin gibi kendini zeki zannedenler de gelip bana çatınca fena bozuluyorlar. işim hazır, yapacağım iş belli. Mezun olunca bi yere girip birilerinin ağız kokusunu çekmeyeceğim senin gibi, kendi işimin başında olacağım. Senin gibilere de mezun olunca 2500 lira maaş artı sigorta artı yemek dediğimde ağzınız kulaklarınızda gelecekseniz yanıma. Ben niye uğraşayım ki Boğaziçi olacak diye? İstanbulda iyi bir muhitte kafama göre yaşıyorum.
Benim derslerde başarılı olmama gerek yok. CC yetiyor bana. Ben sana başarılar dilerim, diploma puanın yüksek olsun ki insanlar seni daha iyi daha verimli sömürebilsin.
Baba parasıyla hava atmayı hiç sevmem, ama illa kaşınıyorsunuz arkadaş.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @fordmustanggt2005
At kardeşim havanı dert değil; hayatta her anlamda bir kaç defa burnun sürtülünce para/makam/karı kız insana koymuyor bir noktadan sonra,daha güçlü oluyorsun.
Ukalalık yaptıysam fikir bile belirtmeden net taban etkilemez demişsin. Kaçıncı sınıfsın bilmiyorum, işinin başına geçmeden okulunu bitirecek misin onu da bilmiyorum ama 2 ve 3. sınıf derslerinde dediğimi göreceksin. 1.sınıfta aldığın 2 boyutlu temel fizik dersinin gerçek hayatla uzaktan yakından alakası yok, 2 ve 3.sınıfta bunu çok iyi göreceksin.
Dinamik ve strength (mukavemet ) almadıysan daha ben sana bunları anlatamam. Eğer aldıysan da elimden geldiğince açıklamaya çalıştım. Mühendisliğin yazılı olmayan kuralı: Bildiğin her şeyi unut ve yaratıcı bir şekilde düşün.
Diğer iş konusunda da maalesef haklısın, odtü iti boğaziçi mezunlarına iş vermek için ilkokul mezunu olsan yetiyor bu ülkede, babandan kalan inşaat firması vs varsa.
Bu yüzden 30 lu yaşlarımın sonuna kadar bu ülkeye dönmeyi düşünmüyorum, okul bitince ver elini yurt dışı.Çünkü bu ülkede mühendislik öğretmenlik para etmiyor, insanlar makarna ekmek yeyip 20 yıl konut kredisi ödüyor, düşününce ben kafayı yiyorum.
Bu arada zeki zannetmiyorum kendimi, zekiyim. Genel olarak Türk toplumunun eğitim öğretim kültür seviyesi oldukça düşük olduğundan mütevazi olmaya da çalışmıyorum, ukalalık olarak gören varsa kusura bakmasın. 2500 e çalıştırabilirsin standart bir mühendisi eğer küçük bir firmaysan.
Yok eğer mühendis seni daha da zengin etsin istiyorsan mecbur odtu boğaziçi itü vs den alacaksın.
Bu saatten sonra mezuniyet bekliyorum ben, okul derecesi cart curtla işim olmaz ama uluslararası sıralamalarda en iyi dereceyi yapan bölüm ODTÜ İnşaat, bunu da belirtmek istedim. Her ne kadar bölümümü ve mesleğimi sevmesem de odtüye sen laf edince belirtmek istedim.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @!sTaNbLuE