1. sayfa
rezil herifler |
Hey warner bros! Ubisoft aradı oyunlarını geri istiyorlarmış. Batman de mesaj bıraktı, kostümünü koymayı unutmuşsunuz oyuna. Sen git sağdan soldan çaka çaka oyun yap sonra oyu... |
Hey warner bros! Ubisoft aradı oyunlarını geri istiyorlarmış. Batman de mesaj bıraktı, kostümünü koymayı unutmuşsunuz oyuna. Sen git sağdan soldan çaka çaka oyun yap sonra oyundaki tek özgün şeyin de patentini almaya çalış. Bu oyun varlığını diğer firmaların kendi mekaniklerine patent almamasına borçlu bilmem anlayabiliyor muyum. Gözünüz doysun be |
Adamlardaki paragözlüğe bak. Yazık. Bir yanda yeni oyunları çıktıkça, eski oyunlarının kaynak kodlarını yayınlayan john carmack (doom, quake) diğer tarafta oyunda bir sistemi kendisi icat etmediği halde sırf yayınladığı için patent alan WB.IO interactive iyiki bunlardan kurtuldu.Darısı mortal kombat'ın (netherrealm) ve rocksteady'nin başına. |
Oyun mekaniğini patentlemek çok adice. Açgözlü WB'den başka bir şey beklenemezdi. Yarın öbür gün biri de parkur mekaniklerini patentlesin o zaman, başka biri counter mekaniğini vs vs. Saçma sapan işler. |
rezil herifler |
Çok da önemli bir sistem değildi. |
Hey warner bros! Ubisoft aradı oyunlarını geri istiyorlarmış. Batman de mesaj bıraktı, kostümünü koymayı unutmuşsunuz oyuna. Sen git sağdan soldan çaka çaka oyun yap sonra oyundaki tek özgün şeyin de patentini almaya çalış. Bu oyun varlığını diğer firmaların kendi mekaniklerine patent almamasına borçlu bilmem anlayabiliyor muyum. Gözünüz doysun be |
Aslinda bu patentleme olayi coktandir yapiliyor fakat bögle kücük seyler icin yapildigini yeni gördük umarim ilerde diger firmalarinda bu yöne kayip herseyi patentlemesine yol acmaz yoksa indie oyunlar icin cok kötü olabilir.Oyun sektörünün gidisatini hic iyi bulmuyorum su anda tam anlamiyla oyuncuya yönelik hic birsey yok sadece en kolay parayi nasil cuvallariz derdinde adamlar :))) Heleki bu studyo satin alimlari dahada tehlikeli bir kac firmanin tekeline kalirsa, menüden cesitleri cikartip sadece tek bir secenek sunarlar sonra hepimiz ayni corbayi iceriz demedi demeyin :))))) |
Bu nemesis sitemini shadow serisinden daha iyi kullanan yok ben hak veriyorum ve bu nemesis sistemini daha önce bu kadar önemseyen başka bir oyun yoktu bu kadar eleştiri neden yapılıyor anlamıyorum Nintendo yapınca sorun yok ev yapınca mi sorun oluyor |
Epic'in aynı yöntemi kullanılabilir, 1 milyon dolara kadar unreal engine kullananlara ücretsiz, aynı şekilde belli bir fiyat konulabilir, diğer yandan bu konu yanlış değil, aynı şekilde yapılacak oyunların hem önünü keser, hem de mobil pazarda daha fazla olan kopyala yapıştır oyunlar dolmaz etraf ileride, o kadar emek harcayıp bir mekanik buluyorsun, bunun üzerine oyun kuruyorsun, çıkışından bir hafta sonra başkası güncelleme ile ekleyip senden daha fazla kazanç elde ediyor ve ileride sen bundan çaldın muhabbetlerine maruz kalıyorsun, üretici olanlar bunun yanlış olmadığını aksine bir şekilde hem hak korunumu hem de üreticilerin daha yeni fikirler ve daha saygı değer olmasını sağlayacaktır ama "patentin kullanım hakkını" milyon dolar yapmayacaksalar... |
Şöyle açıklayayım. Nemesis sisteme verdikleri ad. Aslında bir oyun mekaniği. Yenildiğin düşmanın güçlenip gelmesi ve ona göre diyaloglar seçmesi. Warframe'de de (FTP) litch adıyla var . Düşmana yenildikçe güçleniyor dayanıklılığı artıyor. Senin maplarda yaptığın loot'a el koyuyor vs. Bu artık şu demek. Mekaniğin patentini aldıkları için buna benzer menaik yapmak isteyen İndie olsuın, stüdyo olsun bunlara para verecek demek. İndie yapımcı da gidip zar zor yaptığı işten 100/12 oyun motoruna en az, 100/12 ila 30 arası yayınlandığı platforma, bu tarz bir sistem kullanıyorsa "WB NEMESİS SİSTEMİ HAKLARINA" bir de devlete ödeyeceği vergiler girince 60 dolara satsa oyununu kala kala yarısı belki daha azı kalacak. Aslında mantıklı . Zelda dungeon stili,(neredeyse bütün inide oyunlar ) ubisoft tp action parkurlu kombatlı oyunlar için, Castlevania ile metroid de metroidvania ( gene neredeyse bütün indie oyunlar ) stili için, Dyinglight parkur zombi oyunları için alsın ( gelecek dead island lardan para alırlar ) misal. |
nintendo gidip patent alsa hepiniz işsiz kalırsınız ama gidip mekanik patentliyorsunuz :D |
Umarım Ubi, Sony, Nintendo da patentler de, oyun çıkaramaz hale gelir böyle sağdan soldan araklayıp ondan sonra kendi adına patentleten firmalar. |
Birileri microtransaction, DLC, erken erişim sistemlerinin patentlerini alsa keşke |
1. sayfa
Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Marka Ofisi, Warner Bros'un patent başvurusuna 3 Şubat 2021'de onay verdi ve 23 Şubat 2021'de yürürlüğe girecek. 2035'e kadar ellerinde tutma seçeneğine sahipler.
İlk olarak 2014'te çıkan Middle-Earth: Shadow of Mordor'da ve daha sonra genişletilmiş versiyonu 2017'de çıkan Middle-earth: Shadow of War'da kullanılan nemesis sistemi oyuncuların eylemlerinin NPC'ler tarafından hatırlandığı ve NPC'lerin kendi arasında hiyerarşi kurduğu bir sistemdi.