Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
5
Cevap
138
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Uzun listeleri tek seferde ezberlemek

H HyperAkif Konu Sahibi
6 yıl (434 mesaj)
Arkadaşlar bu hafızacılar falan var işte adamlara 50-60 tane şeyi bir okuyorsun. Takır takır sayıyor sana hayvan gibi hafıza var. Bende böyle hafıza yapmak istiyorum kitabı alıştırması falan mı var bunların. Mesela bir de The Mentalistte bir adam vardı patrick diye adamın kafasını suya sokup sokup çıkarıyorlardı. yinede tek dyuştan sonra sayıyordu tekniği ve alıştırmaları bilen varsa yardımcı olsun lütfen.

edit:
bu arada video için:
Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HyperAkif -- 6 Temmuz 2015; 18:06:22 >


H HyperAkif Konu Sahibi
6 yıl (434 mesaj)
yukarı




A Al Swearengen
6 yıl (3855 mesaj)
Hafıza teknik kursları,kitapları var. Hikaye metodu çok meşhurdur. Kelimelerden hikaye yapıyorsun kafana göre.Ne kadar absürd,saçma olursa o kadar akılda kalıcı oluyor.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

H HyperAkif Konu Sahibi
6 yıl (434 mesaj)
Hatırlıyolrum öyle bir şey okul döneminden birde hafıza sarayı vardı galiba




Bu mesajda bahsedilenler: @thebancally

R realitych
6 yıl (1404 mesaj)
öncelikle temelden başlayayım .
kısa süreli belleğin kapasitesi 7+2 , 7-2 arasındadır . yani insandan insana 5 ile 9 şeyi kısa süreli bellekte tutabilirsin

bu sayıyı arttırmak için değişik öntemler vardır . mesela akrostiş , askıda sözcük , yakınlık , arkadaşın dediği gibi hikayeleştirme , vb.

7+2 7-2 sayısını bu şekilte arttırabilirsin ( akrostiş olarak 3 kelimeyi 1 kelime olarak ezberlemek gibi,o şekilde 1 birim sayılır)

ama normal bir insan naparsa yapsın 20 kelimeyi kısa süreli bellekte tutamaz ( normal insandan bahsediyorum)

ama uzun süreli bellekte tutulabilir . onun içinde bol bol tekrar ve eklemleme gereklidir

yani hiçbir tekniksiz bir kağıda bakıp tekrar etmeden 7+2 kelimeden fazla aklında tutamazsın ( birbiriyle alakasız olacak )


bunu yapabilen insanlar normal düzeyde değil . çok ender ve özel yetenektir




H hynx
6 yıl (1063 mesaj)
bize bir adam gelmişti seminer için . seyircilerden rastgele kaldırarak söyledikleri atasözlerini aklında tutuyordu galiba 50 atasözünden 1-2 tane yanlış söylemişti o yanlış söylediklerinin de çok sesten dolayı olduğunu söyledi (yine anlamı yakındı) . ve sol üst tarafa bakarak kelimeleri okuduğunu söylüyordu. motive olmanın beyne etkisinden bahsetmişti sabahları uykum yok diye uyanırsanız uykulu olmazsınız falan dedi

EDİT : bu arada adamın adını hatırlamıyorum hatırlarsam söylerim kitapları vardı galiba





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hynx -- 6 Temmuz 2015; 18:36:19 >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.