Şok oldum ama bu kadar noktayı hangi ekran kartı çözebilecek? |
Bu tarz oyunlar yapılana kadar ben DEDE olurum. Ama şu demoyu bench şeklinde yapsalarda bi denesek kaç fps alıcaz. |
Artık ekran kartlarının double precision işlem gücüne de bakacağız anlaşılan. |
oyunun yaşı yoktur torunlarına anlatırsın artık bizim zamanımızla nesneler ücgenlerin birleşiminden oluşuyordu diye |
Vallahi bu benim aklıma geldiydi :)) Bizim bu teknolojiyi görmemiz için daha çok beklememiz gerekir @MÜŞAVIR in dediği gibi dede oluruz heralde :) neyse şuanda mobildeyim videoyu izleyemiyorum akşam eve gidince izlerim. |
Araba oyunlarında özellikle de NFS' de diyorum neden bu tekerlekler 8gen diye Desenize artık yus yuvarlak lastikler olacak |
Umarım ekran kartları gelişme hızını düşürmez ve kısa vadede bu tür görüntülere oyunlar içerisinde tanıklık edebiliriz. İnsanın ağzının suyu akıyor bu görüntülere bakınca -ki henüz tamamen geliştirilmemiş bir şey bu. |
Her ne kadar çok yolu olsa da çok güzel. |
1e1 programında söylediler, tablet oyunları piyasanın büyük kısmını oluşturuyomuş. adam bakıyor saçma sapan oyunları yapıp dünyalarca para kazanabiliyorum niye pc'yle grafikle uğraşıyım. isteseler herşeyi yaparlar. cep telefonları gtx590 gücünde grafik sunduğu zaman bu tür oyunları görürüz heralde. |
Aldatmacadan başka birşey diil bu, biraz araştırınca anlıyorsunuz. Static nesnelerde tamam bir yere kadar ama animasyon ? hareket ? bakın Notch ne demiş http://notch.tumblr.com/post/8386977075/its-a-scam |
Üzülerek de söylesem haklı olabilirsin belki önümüzdeki 20 belki daha da fazla yıl içerisinde böyle bir oyunu görmemiz imkansız olabilir. Neticede videoda gösterilen sadece küçük bir ada kimbilir bu bile kaç GB'tır eğer ışıklandırmaların, gölgelendirmenin ve onca detaylı nesnenin yapıldığı ayrıntılı ve kaliteli bir oyun yapılsa belki terebaytlarca belkide daha fazla yer kaplayacaktır. 1tb Oyun şuan için kulağa ilginç geliyor. Zaten günümüz ekran kartı mimarisinin böyle bir şey için yeterli olup olmadığı da önemli belki şuan kullanılan shader veya doku ünitesi böyle bir şey için kökten değişecektir veya yerine daha farklı bir şey gelecektir bu konuda monzares olsa bizi aydınlatırdı. Yine de gelecek hakkında fikir sahibi olmamızı sağlayabilir. |
Verdiğin linkteki şu videoda güzelmiş. http://www.youtube.com/watch?v=Gshc8GMTa1Y Aracın sağa sola dönerken yerde çıkardığı iz fizik kuralarına göre çok iyi olması şaşırtıcı mesela sağa dönerken sol tekerlerin altında daha fazla derinlik oluşuyor. Edit: Yazıyı okudum bi üst mesajda dediğime benzer bir şey de söylenmiş verinin büyüküğünden bahsedilmiş. |
Cidden benim de aklıma gelen bir şey. Hatta bir konuda keşke diye bahsetmiştim. Nesneleri kurallara uydurmaya çalışacağımıza kuralları yazıp bunlara uy desek daha iyi olmaz mı gibisinden. Ama tabi hayal etmek ilk kısım. Adamlar hayal etme aşamasını bitirmiş, kendine inanma safhasına geçmiş, en sonunda 3. aşama yani işe girişmeye başlamış. Adamlar yolun yarısını katetmiş. |
+1 |
Tozlarımı görecektik daha? |
hic bu tur seyler ıcın sıstemı upgrade etmem ilerde dırek play statıon alırım bunlara uygun, en temızı :D |
Palmiye ağacı, ve kayadaki görüntü kalitesinin animasyon filmlerden pek farkı yok, umarım görmek nasip olur. |
Biraz önce okuduğum haber ve dahası izlediğim video beni çok heyecanlandırdı.
Yıllardır oyunların görüntü kalitesini takıntı haline getirmiş biri olarak bu habere
oldukça şaşırdığımı söylemeliyim.
Haberde yeni bir teknolojiden bahsediliyor görüntüleri oluşturmada poligon yerine
farklı bir teknoloji kullanarak anladığım kadarıyla küçük noktalarla oluşturuyor görüntüyü
yalnız bildiğim kadarıyla süper bilgisayarlarda bilimsel çizimlerde zaten buna benzer bir
çizim yöntemi mevcuttu veya ben yıllarca öyle sandım.
Bunu oyunlara uyarlayabilirler mi onu kestirmek güç çünkü poligon yerine sınırsız detayın
kullanıldığı görüntüler elde etmek ne kadar zaman alır pratikte nasıldır bilemiyorum.
Yine de haber heyacan verici.
Ayrıca böyle bir oyun yapılsa bile bunu işleyebilecek bir gpunun nasıl bir güçde olması gerekir
kimbilir.
Videoyu sonuna kadar muhakkak izleyin
İşte haber ve kaynak:
3 boyutlu grafikler, uzun senelerdir poligon fikrine dayanıyor. Yan yana getirilen düz şekiller birleştirilerek üç boyutlu nesneleri meydana getiriyorlar. 3D pikseller veya voxel'ler üzerinde bir takım çalışmalar olsa da poligon, çok daha önde bir teknoloji olarak görülüyordu.
Euclideon adındaki bir Avustalyalı şirket ise geleceğin teknolojisinin poligonlarda olmadığını düşünüyor. Geçen sene grafiklerin çiziminin temelleri üzerinde fikir yürütmeye karar veren şirket, küçük atomları veya "nokta bulut verisi"ni kullanan bilimsel ve tıbbi görüntülemeden ilham alarak gerçek zamanlı olarak sınırsız bir detay seviyesi oluşturabileceğini iddia etti.
Euclideon şu an teknolojinin geliştirme sürecini tamamlamamış da olsa önemli bir yol katetti. Sistemlerinin gücünü ortaya çıkarmak isteyen şirket, normal şartlarda 21.062.352.435.000 poligondan oluşacak 1km karelik bir ada oluşturdu. Şirkete ait "Poligon dönüştürme motoru" ile poligonları kübik milimetre başına 64 atom oranında dönüştürdü. Bu ise yerdeki toz zerrelerini bile görebileceğiniz anlamına geliyor. Bu detayları ise 20FPS ile çalıştırmayı başardı.
Kaynak:
ChipOnline
Videoyu izlemek için tıklayınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yelkowan -- 4 Ağustos 2011; 14:23:45 >