Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
20
Cevap
8842
Tıklama
0
Öne Çıkarma
HARARETİ ÇÖZEMEDİM...
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

aracım hararet yapıyor su kaynatıyor araca yapılan işlemler şöyle.
1- termostat değişti hala hararet var.
2- radyatör değişti hala hararet devam ediyor.
3- devirdaim pompası kontrol edildi sorunsuz çalışıyor.
4-üst kapak contası değişti hala hararet devam ediyor.

harcadığım paraya mı zamana mı yanayım bilemiyorum hala sorunum devam ediyor motordan önce ben sıyırmak üzereyim. araç servise de gitti ustayada gitti hala sorunum çözülmedi. böyle inatçı bir hararet sorunu yaşayan ve bunu çözen var mı acaba? bu arada aracım 2009 model fiat bravo..

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



P
11 yıl
Yarbay

hocam konuyu bide otomobil genelde paylas belki bolen birileri vardir fana bakittinizmi.. fan derken fan musiri ve ekipmanlari,zamaninda devreye girmiyor olabilir..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paco-De Lucia -- 26 Temmuz 2014; 0:33:00 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @efelerr
A
11 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: huso0655

hocam konuyu bide otomobil genelde paylas belki bolen birileri vardir fana bakittinizmi.. fan derken fan musiri ve ekipmanlari,zamaninda devreye girmiyor olabilir..

+1
Eski aracımdaki hararet sorunu fan müşiri kaynaklıydı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

benim araçta fan müşürü yok termostatın içindeymiş... termostat da zaten yeni değişti...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
*
11 yıl
Yarbay

Hararet sorununun birçok nedeni olabilir.

Soğutma suyu sisteminde yaşanan sorunlar (gerçi bakmışsınız ama)
Soğutma suyu sisteminde hava olması.
LPG gibi uygulamalarda LPG regülatörüne su giriş çıkışlarının yanlış bağlanması. Aracın su dolaşım sistemine yapılan hatalı müdahaleler.
Silindir kapağında veya motor bloğunda çatlak olması.
Silindir kapak contasının yanmış olması.
Yüksek devirlerde ateşleme avansının retard edilememesi.

Şimdilik aklıma gelen bunlar. Kafası çalışan bir ustanın çözemeyeceği bir sorun değil.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi *President* -- 26 Temmuz 2014; 1:14:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

peki kalorifer peteği tıkalıysa bu durum hararete neden olur mu acaba? sizin yukarıda saydıklarınızı kontrol ettirdim. üst kapak contası bile değişti. aracı servisteki ustalar da gördü her dediklerini değiştirdik ama olmuyor işte. baktırmadığım bi kalorifer peteği kaldı o da şimdi benim aklıma geldi..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efelerr -- 26 Temmuz 2014; 1:33:39 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
*
11 yıl
Yarbay

Kalorifer peteği tıkalı olsa bile ana dolaşımı etkilememesi lazım. En fazla kalorifer ısıtmaz o kadar. Yani aracın konsolundaki sıcak soğuk ayarını soğuk konuma aldığınızda da peteğe su girişini kapatıyorsunuz zaten bir nevi petek iptal oluyor yani.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @efelerr
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

o zaman o ihtimal de ortadan kalkıyor demektir. bilmiyorum hocam şu arızayı bulayım paylaşırım buradan başkalarına da yardımı olur. ama arkadaşlardan ve ustalardan ricam bilgilerinizi lütfen paylaşın..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
11 yıl
Çavuş

Eski conta duruyor mu fikir verebiliyor bazen nereden kaynaklandığıyla ilgili.



K
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: efelerr

aracım hararet yapıyor su kaynatıyor araca yapılan işlemler şöyle.
1- termostat değişti hala hararet var.
2- radyatör değişti hala hararet devam ediyor.
3- devirdaim pompası kontrol edildi sorunsuz çalışıyor.
4-üst kapak contası değişti hala hararet devam ediyor.

harcadığım paraya mı zamana mı yanayım bilemiyorum hala sorunum devam ediyor motordan önce ben sıyırmak üzereyim. araç servise de gitti ustayada gitti hala sorunum çözülmedi. böyle inatçı bir hararet sorunu yaşayan ve bunu çözen var mı acaba? bu arada aracım 2009 model fiat bravo..

Klimayı sürekli açık tutarak kullanın bir gün üşürseniz camı açın sıcak hava gelsin ama klimayı kapatmayın.(En düşük fan ayarında) Harareti takip edin normal seviyede devam ederse hararet veya fan müşürü arızasıdır. Daha sonra buraya sonucu yazın çözümü bulmaya çalışalım.

Saygılar...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 26 Temmuz 2014; 2:28:37 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

benim araçta fan müşürü yok termostatın içinde otomatik yani.onu da yeni değiştirdik zaten...contayı ustayla inceledik hemen hemen yıpranma yok gibi. boşa değişmiş yani..klima açıkken hararet oluyor ayrıca..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
11 yıl
Yarbay

motor bloğu içinde çamurlaşma olabilir mi?..

zamanında benim skoda formanda hararet oluyordu, conta yanık dedi usta ama contada sorun görülmedi ama açmışken değiştirdik, conta değişimi sırasında bloğun içine dikkat ettim çamur birikintisi vardı ama ustanın umrunda değildi, adam o şekilde contayı takıp kapatacaktı ama ben ısrar edince temizledik (aslında çoğunu ben yaptım ulaşabildiğim kadar yapabildim, imkan olsa tüm kanalları kontrol ettirmek isterdim)...

sizin conta değişirken ustanın başında durdunuz mu, ustalar sadece değiştirmeyi ve montajı seviyor, temizlik konularına uzaklar...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
11 yıl
Yarbay

Aynı sorunu renault 9 la yaşamıştık...En sonunda gaz kafasının suya lpg karıştırdığı ortaya çıktı...



U
11 yıl
Yarbay

hocam birde oto elektrikçiye gösterin bence kablolarda sorun vardır belki temassızlık felan



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Ustam gerekli temizligi yapti ben de yanindaydim ugrasti bayagi temizlemek icin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @baberti
M
11 yıl
Yüzbaşı

Ustanızı değiştirin benim aracımda sorun vardı motor suyu ile ilgili usta 5 dakikada çözdü olayı işini iyi bilen bi kişi bulmaya çalışın



E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Araci stop edince yedek su deposundaki su seviyesi fokurdayarak yukseliyor hortumlardan hisir hisir ses geliyor arabayi o an tekrar hemen calistiriyorum fokurdama geciyor ve su seviyesi normal seviyeye donuyor.bu durum hararet midir yoksa su havadan dolayi fokurduyor mudur ayrica bu durumu yasarken hararet gostergem normal.hararet olsa arabayi tekrar calistirinca hararet devam etmez mi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
*
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: efelerr

Araci stop edince yedek su deposundaki su seviyesi fokurdayarak yukseliyor hortumlardan hisir hisir ses geliyor arabayi o an tekrar hemen calistiriyorum fokurdama geciyor ve su seviyesi normal seviyeye donuyor.bu durum hararet midir yoksa su havadan dolayi fokurduyor mudur ayrica bu durumu yasarken hararet gostergem normal.hararet olsa arabayi tekrar calistirinca hararet devam etmez mi.

Tesisatta hava olabilir. Birde radyatör kapağını değiştirip deneyin, kapakta paslanma varsa oda yapar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
11 yıl
Yüzbaşı

son 1 şey kalmış ustanı değiştir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
11 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

radyatörde kapak yok bu arabalarda.. dostum ustanı değiştir demişsin de servise de gittim.. hangi ustaya göstereceğim başka... bayramdan sonra ilgileneceğim tekrar...tşk.


Bu mesaja 1 cevap geldi.