bazı otoriteler son gerçek ferrari derler f40'a. şimdiki gibi lüks derili zenginlere hitap eden değil, kliması bile olmayan salt bir yarış otomobilidir. Bence son ferrari f50'dir. f40'ın izlerini taşıdığı için. Enzo ferrari'de iyi ama f40 bir başka. |
O dediğin F50 oluyor. Çünkü motoru başta olmak üzere birçok özelliği direkt olarak F1'den alınmış bir şaheser. http://www.ferrari.com/English/GT_Sport%20Cars/Classiche/All_Models/Pages/F50.aspx Kendi sitesinde daha net anlatılmış zaten. "F1'e en yakın şey". |
paris şanzelize de gördüm f40 ı adam bağırtarak geçti, ölürken bile gözümün önüne gelecek bir sahne |
F40 ın üretildiği dönemi kastederek demiştim, F50 mevzusu başka bir şey. F40 ın dünyada yarattığı heyecan ve etkiyi F50 maalesef yaratamamıştı. F40 kült bir araç olmuştur. |
param olsada bende alsam....![]() http://www.izlesene.com/video/yahsi-bati-param-olsada-ben-alsam-d/2719405 |
bu fren yaparken gaza basmalarının sebebi ne acaba? bu arada f50 candır, eski göz ağrımdır ama ben oyumu ferrari fxx denen hayvandan yana kullanıyorum açıkçası, on board kamera ile tur attığı videoları izlemek büyük keyif veriyor insana Videoyu izlemek için tıklayınız |
Bir yarış otomobilinin bu kadar kayması normalmidir ? |
Deviri yüksek tutmak diye biliyorum. Yanlışsam düzeltsin bilenler. |
Heel and toe o yontemin adi. Bizim anlayacagimiz dilde, arac vites kuculturken yavaslama egilimine girer. Sen araca yok arkadas biz daha hizlanacagiz demek icin gaz verirsin ve guxun verildigi en verimli devirlerde araci tutmaya calisirsin. |
Evet ama bence gerek yok bu olaya performanslı kullanım için zaten videoda çok geç vites değiştiriyorlar ve çok gaza asılmıyorlar gibi geldi Arabaları çok zorlamak istemiyorlar sanırım hiç binmedim ama daha iyisini yapacağıma inanıyorum Sponsorlar konuya bekleniyor :)) |
Bir süre önce bu konuda kısaca yazmıştık :http://forum.donanimhaber.com/m_83128432/f_//tm.htm#83128432 "Bir yarış otomobilinin bu kadar kayması normalmidir ?" Öncelikle XX serisi bilinen manada kesinlikle bir yarış makinesi değil. İkisi de spec'leri ölçeğinde mukayese edilebilir lisanslı racing makinelerden epey gerideler her yönden. Sadece herkesin altına verilemeyecek kadar değerli ve pahalı forged uygulamalara gidilmiş ucuz racing paketlenmiş araçlar. Hal böyle olunca F40 ve F50 için komik F1 ibaresi komik oluyor değil mi. F50'de ki tipo ünite F1 ünitesinden geliştirmedir. Peki kayması normal mi hem evet hem değil. Üst düzey yarış makineleri burundan dönmezler gövdeden dönerler. Direksiyon ve tekerlek dönüş açıları olabildiğince düşük tutulur. Hal böyle oluncada bir sürüklenme ve arkadan kaydırma ile dönme üzerine konfigüre edilirler. Kısaca doğru ifade olur mu bilmiyorum ama çıkış yapmanız gereken Kerb'in limit çizgisine kadar kayarak bir çizgi takip edersiniz. Bunu slide veya drift ile karıştırmayalım. Open whell ve güçlü prototip'lerde temel bir dinamiktir bu. MotoGP yarışlarında viraj dışına doğru bu kaymaları gözünüzle seçebilirsiniz mesela. Diğeri ise FXX yüksek devirde seyreden bir makine, motor haritalaması bu şekilde hal böyle olunca da çılgınca bir çizgi bozumuna girebiliyor. Buraya kadar ki kısmı evet idi hayır kısmı ise makinenin düzeyi nedeniyle biraz daha zorlayıcı ve sürüş yeteneğini öne çıkartıcı genel setup yapılmasından dolayı böyle bir hali mevcut. Limitini ancak çok tecrübeli sürücüler ve özel pilotlar görebilir. Bu kolayca kontrol dışına çıkan durumu gerçek yarış araçlarında ki gibi engellemek ise bu düzeyde pek güç. Çünkü daha fazlaca hafifletilmesi ve yere basna gücünün katlanması yani aerodinamisinin güçlendirilmesi gerekiyor. Bu da gereksiz olabilecek bir maliyet. Böyle gayet etkileyici. 599XX Evo ise daha tutarlı bir araç genel yapısı itibariyle ancak o da motor konumu, genel ağırlık noktaları ve merkezleri ile FXX'den farklı ve daha zevksiz bir makine. Mesela dışarıdan bir örnek sürüş çizgisi bakımından Pagani Zonda R çok daha dinamik ve doğru bir setup'a sahip. Tam pilotların ağzına layık ama o da çılgınca neşe katan bu kaymalardan fedakarlık yapıyor.:) Bilgi olsun sadece üst düzey yarış dünyasında daha fazla ayrıştırılabilir ancak temel olarak 2 türlü viraj alımı şekli vardır. Bunu araçların kategorilerini belirleyen koşulları yani temel performans üniteleri belirler. Yazıya dökülmesi zor ama open whell (f1, Indy gibi) ve GT2/3 tipi araçlar ile viraj girişi hatta merkezine kadar frenleme devam eder veya frenleme yakınlaşma öncesinde tamamlanıp gaz ile viraj hattı dönülüp bitirilir. (kayma ile performans çizgisi yakalama da bu şekilde) Diğeri ise bazı LMP, V8 series, eski GT1 gibi gücü yere basma yeteneğine göre fazla ve yanal direnci düşük makinelerde ise viraj neredeyse merkez sonu, çıkış yakınlaşmasına kadar aracın mevcut ivmesi, hızı korunarak dönülür. Burada dengeleme için gaz, fren ikilisi kullanılabilir. Bunun için de viraj ilk giriş çizgisi öncesinde virajın müsaade ettiği hıza frenleme ile düşülür ve bir nevi araç kendi hızına bırakılır. Çıkışta ise gaza asılınır. Mesela 30 derecelik bir virajın 20-30 m öncesinde aktif frenleme tamamlanmamış viraj içine kalmışsa hem yanal olarak bu tip sürüşü olan araçlarda çizgiyi korunamaz hemde gerekli sürat ve devir istemsiz düşer. Şimdilik aklıma gelenler böyle. :) |
İşin gücün,salata :) internet,google,blog duayeni seni. Sen bu bilgilerle git fermas'a bi tur attırırlar sana,en azından kanlı-canlı bindiğin araca yorum yaparsın :) Bir fizik kurallarından giriyorsun,bir Rally-F1 terminolojisine bağlıyorsun full demogoji :) Bu gidişle kuantum fiziğini,meta fiziği,evrensel paradox'u da çözersin sen ![]() |
Santo panpa sen epeyce bilgili bir abiye benziyorsun. Adamın söylediklerinin demogoji olduğuna inandır hadi bizleri, açık ve net biçimde yaz veya düzelt orada yazanları. Aydınlat bizi, 8000k zenonumuz ol! ![]() |
kardeş sen zaten 12000k xenon kadar aydınlanmışsın,seni daha aydınlatmaya gere yok.ışıl ışıl sen bır yanda o bır yandan sıtenın uzerıne bır ay gibi doğuyorsunuz. |
doğan slx ie otomatik cam + enjeksiyon sistemi konu kilit. |
Pıps....! Kapak ![]() |
altta kı kapağı halen açamadın galıba bağcılar dızzosu ![]() |
Videoyu izlemek için tıklayınız
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.