Emisyona Göre Alınsa , Günümüzdeki İle Eş Değer Getiri Getirecek Şekilde Değişecektir Yani Gene Bişi Fark Etmez. |
Devlet ne yapar,eder yine eşek yüküyle vergi almasını bilir halktan. Tek gelirleri otomotiv sektörü neredeyse. |
bunun tam olarak bizden alınan para ile alakası yok. amaçlanan şey ülke ekonomisi ve çevre öncelikli. çok yakan düşük hacimli yerine az yakan büyük hacimlinin avantajlı olması gerekir en azından. bu sadece MTV olarak bakılması ilk alım vergisinden de bahsediyorum ayrıca. bizim cebimize yansıyacak olan şey daha sonra. |
almanya gibi olur o zaman 1-Yol Vergisi Benzinle çalışan otomobillerde Her 100 cc için 2 Euro ödenir. Dizel motorlu otomobillerde Her 100 cc için 9,50 Euro ödenir. yani benim 1.5 dCI var ise 142.5 euro birde karbon vergisi var Karbon vergisi adı altında CO2 salınımı 120 gr/km altında olan otomobiller karbon vergisi ödemez(2014 yılında 110 gr/km olacak). üstü her gram CO2 için 2 euro ödenir. benimki 130 gram 130-110= 20 gram fazla her gram için 2 euro yani 20x2=40 euro sonuç: 142.5 + 40 = 182.50 euro buda şuanki döviz ile (182.50 x 2.7 = 492.75 lira dönemlik) Yaş, kasko değeri vb gibi etmenler önem arzetmez. Yalnız aracın yaşı ne kadar genç olursa CO2 salınımı az olacağından vergiside az olur. şuan ödediğim bir dönem için 413,50 TL ... ve yaşlandıkça bu fiyat düşer fakat bu almanyadaki sisteme göre düşmez ... benzinli araçlar için belki güzel olabilir ama dizel için kötü bir vergilenme sistemi ... bu yüzden desteklemiyorum ![]() |
kendime müslümanım diyorsun yani ![]() dediğim gibi bu işin bizim cebimize değil insanların araç tercihlerine dolayısıyla milli ekonomiye ve çevreye olan etkisini düşünmek lazım. |
Milli ekonomi derken milliyetçilik yapmış gibi olmuş. ![]() ![]() |
tüm memleketlerde devletin gelir kapısı zaten vergilerdir. milliyetçilik de Atatürkün ilkelerinden birisidir. ben 1.5 otomatik benzinli arabamla 9 litre yakarken 2.5 litre turbo bezinli arabamla 11 litre yakıt yakıyordum. ama iki araba arasındaki fiyat uçurumu benim istediğim arabaya binmeme mani. sadece bu yönüyle de bakılabilir. eğer kampanya linkine tıklayıp aşağıda yazdığım açıklamaları okursanız daha iyi anlarsınız. tamam yakıttan alınan vergi ile zaten göze alan çok yakan arabaya binebiliyor. ama tersten bakarsanız daha ekonomik ve çevreci olup mevcut vergilendirme yüzünden istediği araca binemeyen de var. mesela toyota prius. yurt dışında 70 küsür bin lira burada 127 bin lira. sebepse 1.8 motor olması. ama gel gör ki araba hibrit. |
tamam, veri gelir kapısıdır, itiraz yok.. vergi vermeye de kimsenin itirazı yok. ama sen hiç bir şey üretme, her şeyi dışarıdan al, sonra 1 alacağın vergiyi 5 olarak al. zengin de fakir de aynı vergiyi verirse olmaz ki. cep telefonu, akaryakıt, ötv... bunlar ağlatıyor milleti. audi A3 fiyatı : 16.970 + vergisi de bu: 28.387 hak mı bu? araç fiyatından fazla vergi mi olur? |
Akıllı olan bu sistemdir. Çevreyi önemseyen herkesin desteklemesi gereken bir sistem. Ayrıca öyle 3.5 litrelik motorlar var ki 1.6'lardan az yakıyor. Bu saçmalığa bir çözüm gerek... |
arkadaşlar açtığım kampanya vergilendirme sisteminin emisyona göre olması hususunda. vergilerin fazlalığı için ayrı bir imza kampanyası açılabilir. beni yanlış anlamayın ben vergilerin meblağı adil diye bir şey demiyorum. miktarı fazla olan bir şey üstüne üstlük mantıksız da demek istiyorum. vergi toplayalım derken halkı daha az çevreci ve de daha çok yakabilen arabalara yönlendiriyor mevcut sistem. ikisi ayrı konular. |
UPdullah. |
imzaladım.. umarım herkes için adil ve mantıklı bir vergilendirme sistemine geçeriz |
ben motor hacmine göre değil de emisyona göre alınması durumunda araç fiyatlarındaki uçurumun değişeceğini sanıyorum. komik olduğumu da sanmıyorum. ülkedeki b segmenti araçlar için verdiğiniz rakamları biraz araştırın derim ben. benzinli olup da en düşük emisyon olsa olsa B çıkıyor ki o da son model araçlarda. İşte size bir haber http://www.otohaber.com.tr/Haberler/Piyasa/2013/01/29/trafikte-her-100-aractan-51i-12-yas-uzeri buradan büyük çoğunluğun dediğiniz emisyonlara sahip olmayacağı çıkar. yani arabaların ne kadarı euro 5 standardında ki? inanmıyorsanız aşağıdaki linkten kontrol edin. https://bim.sanayi.gov.tr/temp/ARAC_HALK_YENI.aspx üşenmezseniz linkini vereceğim dergideki 42. sayfadaki makaleyi bir inceleyin. http://vgm.sanayi.gov.tr/Files/Documents/anahtar_ocak_2012-24012012171206.pdf öyle olur böyle olur zaten zam olur devlet çakar kazığı demek yerine siz de işin doğru yapılanı talep edin. daha az tüketen arabanın teşvik edilmesinin sağlanması demek hem dışa bağlı enerji ihtiyacımız göz önüne alındığında daha az döviz kaybetmemiz, hem de içinde yaşadığımız çevreyi daha az kirletmemiz anlamına gelir. bazı şeylerin önüne geçilemez ayrıca. Üniversitedeyken Sakıp Sabancı bir konuşma yapmıştı. cep telefonu operatörlüğü konusunun ilk bunların önüne geldiğini ama bizim memlekette cep telefonuna talep olmaz diye düşünüp geri çevirdiklerini sonradan karamehmet'e gittiğini eliyle başına vurarak söylüyordu. yani bizim memlekette olmaz. fazla iş çıkar öyle olur böyle olur demek bence haksızlık. ayrıca biz talebimizde haklıysak talepte bulunuruz. başımızdakiler bunun da suyunu çıkarır diyerek işe koyulmamak bence asıl komik olan. zaten öleceğiz niye çalışıyoruz demek gibi bir şey. ne ise uzun oldu mesele. ama iş hala sadece kendi cebinden bakan arkadaşlar var maalesef. sonra dev gibi arabalara 1.0 motor koyup binerler az vergi öderler. ne güzel. 2008 yılından kalmış olmasına rağmen buyurun bilimsel bir çalışma daha (vergiler daha sonra değişti malum) http://www.yildizymm.com/YILDIZ%20YMM%20INTERNET/YAYINLARIMIZ/MAKALELER/motorlu%20tasitlar.pdf |
Yalnız devletimiz CO2 salınımı azaldıkça vergiyi arttırabilir. CO2 salınımı az ise demek ki bu araç az yakıyor yani yakıttan az vergi kazandırıyor bunu MTV'den çıkarabiliriz diyebilirler ![]() |
Arkadaşım keşke sen de detaylı yazsaydın da benim kulağıma asıl senin dediklerin masal gibi gelmeseydi. devlet gelir kapısına kilit vurur mu? Asıl biz 5 liraya yakıt alıp bunu da daha fazla yakan arabalarda kullanırsak o paralar yurtdışna gittiği ve enflasyon olacağı için devlet o benzinin fiyatını daha da arttırır. zaten büyük hacimli motor alan süper bir kalabalık yok etrafta. sıfır arabaların çoğu sizin de dediğiniz gibi 1.4-1.6 az ya da çok çevreci olsun. yakın fiyatlara 2.0 araba alsa adam devlete giren çıkan da olmaz. hatta bir kaç kuruş daha fazla da oransal olarak kazanabilir. ve rica ederim fikri paylaşmıyor bile olsanız. masaldı, kendinizi kandırmayındı gibi iğneleyeci laflar kullanmak, yaaa öyle şey mi olur tarzı şeylerden daha sağlam verilerler sunmak gibi bir şeyler yapabilirsiniz. yapamayacaksanız bu tür yaklaşımlara cevap bile vermem. verdiğm cevaplara sayarsınız. |
Üretken yatırımlar artmadıkça ne vergi düşer ne akaryakıt fiyatı.üretip ihracat yapmadıkça bunu unutun. |
vergiler belki düşmez ama 1.2 1.4 yerine adam gibi 1.8 2 litre motorlara binebiliriz eğer emisyon sistemi geçerli olursa. her zaman desteklerim. |
Bence sıfır otomobillerde ÖTV aracın giriş fiyatına göre alınsın.. Fakat emisyonun düşük yada yüksek olmasına karşın değişiklik göstersin. Mesela Türkiye'ye 30.000 lira ile giriş yapan bir araçtan %30 ÖTV alınsın... Bu aracın emisyon sınıfı A diyelim.. bundan ötürü de %5 avantaj sağlansın ![]() Aynı şekilde emisyon sınıfı F diyelim.. Bu araçtan %10 daha fazla ÖTV alınsın. |
imzaladim. millet kendine musluman cebime ne girer ne cikar hesabi yapiyor. kimsenin cevre diye bir derdi yok. Elektrikli araçların önü açılsa kötü mü olur? ibretle takip... |
http://chn.ge/16mnvqT
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.