Uzun zamandır düşündüğüm ancak cevabını tatmin edici bir şekilde bulamadığım bir konu bu?
Örneklemek gerekirse özellikle benzinli bir araç kullanırken yokuş tırmandığımızı düşünelim. Yokuşu 2. viteste 3.500 devir civarında devir kaybetmeden tutabilecek şekilde, YARIM gaz vererek kullandığımızı düşünelim ve bu birinci tercih olsun, ikinci tercihte ise 3. viteste aynı yokuşta devir kaybetmeden tutabilecek şekilde TAM gaz vererek kullandığımızı düşünelim...
Soru hangi seçenekte daha az yakıt tüketimi sağlarız?
Bu konuda şu şekilde çelişkide kalıyorum; - 1.tercihte yarım gaz yapacağız ancak, pistonlar daha fazla hareket ettiği için silindirlerin içine giden yakıt artacaktır. - 2. tercihte tam gaz yapacağız ancak silindirler daha az hareket edeceğinden daha az yakıt akışı olacaktır. Ancak, yüksek devirde hava/yakıt karışımı içinde muhtemelen benzin daha az olacak, düşük devirde ise aracın yüksek devire çıkma isteğinden dolayı hava yakıt karışımı daha fazla benzin içerektir.
Peki ya siz - neden - hangi tercihte bulunurdunuz?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Özellikle turbosu olmayan düşük torklu atmosferik motorsa, motor iyi çekemiyorsa hiç zorlamadan vitesi küçültürüm. Yemişim yakıt tüketimini, motoru o kadar zorlamaya gerek yok. Yüksek torklu atmosferik ya da dizel olsa o zaman ayrı, vur kırbacı beline her türlü çeker.
Kısa ve orta yokuşlarda anlık tüketim yerine motor sağlığını düşünmek çok daha önemli bana göre.
Teşekkür ederim, faydalı bilgiler verilmiş, forumda faydalı bilgilerin artması, fuzuli bilgilerin azalması dileğiyle...
Verilen açıklamayı uyarlarsak;
2.vites için TÜKETİLEN YAKIT = 3500 X 50 = 175,000 Birim 3.vites için TÜKETİLEN YAKIT = 2000 X 100 = 200.000 Birim
O halde yokuş yukarı ilerlerken aracın yüksek viteste bayılmasını beklemeden bir düşük vites / daha yüksek devirle %50 gazla ilerleyip daha makul yakıt tüketimi ve motorun yorulmamasını sağlayabiliriz.
Arama yaparken mobilde olduğum için eski konuyu bulamamıştım. Teşekkürler...
Örneklemek gerekirse özellikle benzinli bir araç kullanırken yokuş tırmandığımızı düşünelim. Yokuşu 2. viteste 3.500 devir civarında devir kaybetmeden tutabilecek şekilde, YARIM gaz vererek kullandığımızı düşünelim ve bu birinci tercih olsun, ikinci tercihte ise 3. viteste aynı yokuşta devir kaybetmeden tutabilecek şekilde TAM gaz vererek kullandığımızı düşünelim...
Soru hangi seçenekte daha az yakıt tüketimi sağlarız?
Bu konuda şu şekilde çelişkide kalıyorum;
- 1.tercihte yarım gaz yapacağız ancak, pistonlar daha fazla hareket ettiği için silindirlerin içine giden yakıt artacaktır.
- 2. tercihte tam gaz yapacağız ancak silindirler daha az hareket edeceğinden daha az yakıt akışı olacaktır. Ancak, yüksek devirde hava/yakıt karışımı içinde muhtemelen benzin daha az olacak, düşük devirde ise aracın yüksek devire çıkma isteğinden dolayı hava yakıt karışımı daha fazla benzin içerektir.
Peki ya siz - neden - hangi tercihte bulunurdunuz?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >