Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
75
Cevap
52927
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Lastik alırken dikkat edilmesi gereken önemli kriter: AB etiketlemesi
_
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Lastiklerde AB etiketleme konusu fazla bilinmediği için "AB etiketlerine göre en iyi kış lastiği Michelin ve PETLAS!" olan konu başlığını değiştirdim.

Öncelikle şunu da belirtmekte fayda var etiketleme sadece modele göre değil aynı zamanda ebatlara göre de yapılıyor. Böylelikle
alacağınız ebattaki lastiğin ıslak zemin performansını ve yakıt tüketimin karşılaştırabiliyorsunuz. Yakıt tüketimi açısından her bir sınıf %1.5 yakıt farkına, ıslak zemin performansı açısından her bir sınıf 80 km/s hızda frenlemede 3 metreye tekabül ediyor.

Mesela A sınıfı yerine E sınıfı bir lastik alırsanız 80 km/s hızda ani frenlemede
12m daha geç durursunuz, varın siz bunu 110 km/s da frenlediğinizde düşünün.

Ayrıca Avrupa'da çeşitli dergiler ve özel kurumlarda yapılan testlere sürekli dem vuran arkadaşlara söyleyeceğim de bir söz var, bu testler çok da tarafsız olmuyor.
Genelde vredestein, continental gibi Almanlar kazanıyor. Michelin bile neredeyse hiç birinci olamıyor. Otomobil testlerinde vw'nin hep birinci olduğu gibi. AB etiketleme bu bağlamda çok daha güvenilir.

AB Etiketi neyi ifade ediyor?

1. Yakıt Ekonomisi Karşılaştırması

< Resime gitmek için tıklayın >

Bu diyagramı kullanarak lastiklerin yakıt tüketimini nasıl etkilediğini görebilirsiniz. Yakıt-etkinliği A (en etkili) ve G (en az etkili) arasında derecelendirilir.

Lastik ömrü boyunca 80 litreye kadar yakıt tasarrufu. Bu değer, A-sınıf lastik kullanarak 80 km/s hızda seyreden araç için geçerlidir ve bu lastikler,G-sınıfı lastiklerden %7.5 daha az yakıt kullanır. Sonuçlar, araç tipi veya hava koşullarına göre değişebilir ancak performans değerleri kanıtlanmıştır.

2. Islak yolda frenleme karşılaştırması

< Resime gitmek için tıklayın >

Bu tablo, bir lastiğin ıslak koşullarda ne kadar iyi fren yaptığını derecelendirir. Performans aralığı A (en güvenli, en kısa mesafede durma) ile G (en güvensiz, en uzun fren mesafesi) arasındadır.

4 otomobile kadar daha kısa durma uzunluğu. 4 adet A-sınıfı lastik bulunan ve 80km/s hızla seyreden bir araç için fren mesafesi G-sınıfı lastiklerin takılı olduğu araçtan 18m ya da %30 daha az olabilir.

3. Dış ses seviyesi karşılaştırması

< Resime gitmek için tıklayın >

Bu diyagram, lastik ses seviyesini desibel (dB) olarak gösterir. 3-dalga resimli şema gelecek Avrupa seviyelerine göre oranlarını gösterir. Otomobil dışından duyduğunuz lastik sesi, otomobil içinden duyduğunuzla ilişkili değildir…

Üç siyah dalga=yüksek ses seviyesi ancak şu anki Avrupa seviyesine uygun.

İki siyah dalga=ortalama ses seviyesi gelecek seviye ve 3dB aşağısı arasında.

Bir siyah dalga=düşük ses seviyesi 3dB ve gelecek seviye arası.

Daha fazla bilgi, lastik markalarının internet siteleri, mesela

http://www.michelin.com.tr/otomobil-lastikleri/ogrenim-paylasim/lastik-esaslari/yeni-lastik


Kış lastiği almayı düşündüğüm için lastiklerin ab etiketlerini inceledim ve sonuç şaşırtıcı.

Marka olarak michelin ve petlas en iyi kış lastiği olarak görünüyor AB etiketlerine göre. (Boyut 195/65/15 ama diğer boyutlarda da pek fark yok.)

Michelin Alpin A4

< Resime gitmek için tıklayın >

Petlas

< Resime gitmek için tıklayın >

Pirelli

< Resime gitmek için tıklayın >

Goodyear UG8

< Resime gitmek için tıklayın >

quote:



Pahalı olanın nedenini göstermesi gerekecek

Avrupa’nın yeni lastik etiketi kurallarının rekabeti artırması bekleniyor.

Ortalama bir otomobil sürücüsüne tüm lastikler aynı gözükür, yıpranmış lastiği yenilerken çoğu zaman satın aldığı yerin söylediklerine güvenir. Avrupa'da bu durum değişiyor; yeni kurallar tüketicilerin daha yüksek fiyatlı lastiklerin verilen paraya değip değmeyeceğine karar vermelerine yardımcı olacak.

Bu aydan itibaren Avrupa Birliği'ndeki otomobil lastiklerinin, yakıt verimliliğine etkilerini ve A-G ölçeğinde (A en yüksek) ıslak yollardaki çekişlerini belirten etiketler taşımaları gerekecek.

Tüketicilerin aynı boyutta ve tipte farklı fiyatlara sahip lastikleri birbirinden ayırt etmesine yardımcı olmak amacıyla, sürüş sırasında oluşan gürültü de kaç desibel ise üstünde yazacak. İtalyan lastik üreticisi Pirelli'nin başkanı Marco Tronchetti Provera, etiketlerin tüketicilere lastiklerin "sadece yuvarlak ve siyah" olmadıklarını göstereceğini söyledi, "lastiklerin değeriyle ilgili algı gelişecek"dedi.

Durgun Avrupa pazarında düşük maliyetli Asyalı lastik üreticileri müşterileri çekmek için rekabeti kızıştırdığı için Michelin, Continental ve Pirelli gibi Avrupalı lastik üreticileri farklılaşmaya büyük önem veriyorlar.

Krizden kaynaklanan tasarruf önlemleri ekonomik lastiklerin cazibesini arttırıyor.

Avrupa Lastik ve Kauçuk Üreticileri Derneği'ne (ETRMA) göre bölgenin 47 milyar avroluk lastik pazarında Çinli, Koreli ve Avrupa dışı markaların payı 2007'de yüzde 20 iken geçen sene yüzde 23 gibi rekor bir seviyeye ulaştı.

ETRMA ticaret grubunun genel sekreteri Fazilet Çınaralp, "Etiketleme lastik endüstrisinde oyunun kurallarını değiştirecek," dedi. "Rekabet daha da sertleşecek. Büyük markaların daha yüksek fiyatları haklı göstermek için çok çaba harcamaları gerekecek."

http://www.ensonhaber.com/pahali-olanin-nedenini-gostermesi-gerekecek-2012-11-19.html





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 22 Kasım 2012; 23:37:57 >

H
13 yıl
Çavuş

Zorunlu kış lastiği uygulamasının PETLAS'I YÜRÜTME amacıyla çıkarıldığını düşünmüştüm,haklıymışım.

Yaptıkları işe ve kalitesine saygım var da işe Devlet müdahelesi olunca hoş olmuyor.

edit ;
İsteyen istediği lastiği alabilir beyler serbest piyasa sonuçta.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakan1351 -- 24 Kasım 2012; 20:49:05 >
Bu mesaja 5 cevap geldi.
_
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: hakan1351

Zorunlu kış lastiği uygulamasının PETLAS'I YÜRÜTME amacıyla çıkarıldığını düşünmüştüm,haklıymışım.

Yaptıkları işe ve kalitesine saygım var da işe Devlet müdahelesi olunca hoş olmuyor.

Hocam kar lastiği takmayın araçlar yüzünden benim gibi istanbuldan Ankaraya giderken 18 saat Bolu'da otobanda ac susuz kalsaydın kanuna hak verirdin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ___Murat___ -- 15 Kasım 2012; 23:19:20 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

U
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: hakan1351

Zorunlu kış lastiği uygulamasının PETLAS'I YÜRÜTME amacıyla çıkarıldığını düşünmüştüm,haklıymışım.

Yaptıkları işe ve kalitesine saygım var da işe Devlet müdahelesi olunca hoş olmuyor.

+1





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uvb007 -- 16 Kasım 2012; 0:18:43 >

U
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: hakan1351

Zorunlu kış lastiği uygulamasının PETLAS'I YÜRÜTME amacıyla çıkarıldığını düşünmüştüm,haklıymışım.

Yaptıkları işe ve kalitesine saygım var da işe Devlet müdahelesi olunca hoş olmuyor.


Bence yanlış düşünüyorsunuz!
Bana kalırsa da soğuk iklimde (yağışlı olmasına bakılmaksızın) çalışan araçların kış lastiği takmadan trafiğe çıkmaları yasak edilmeli!
Nedenine gelince:
http://forum.donanimhaber.com/m_59561177/mpage_18/f_/key_//tm.htm#msglink_68288580


Güvenlik lüks değildir! Başkalarının can güvenliğini tehlikeye atmak "tercih" değildir!


Bu mesaja 3 cevap geldi.
U
13 yıl
Binbaşı

Petlas kış lastiklerinin etiket değerlerine bakmak için (EBATLAR sekmesine tıklamanız gerekli):
http://www.petlas.com.tr/tr/lastik.php?id=7

Bu arada B sınıfı 14" jantlı araçlara (Ford Fiesta, Renault Clio, Skoda Fabia) uyan PETLAS modelinin ıslak zemin performansı, yakıt performansı ve gürültüsü fena değilmiş. Good Year UG8 ile aynı gibi. Gerçekten de inanılmaz!

< Resime gitmek için tıklayın >


Yerli marka ürün varken gidip Fransızları, Almanları ya da diğer milletleri zengin edeceğime aynı/yakın kalitede yerli marka kullanırım daha iyi!!!
Michelin, Good Year, Continental alsam ülkemde kime ne faydası var sanki?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Z
13 yıl
Yarbay

Amaç petlası yürütme ayakta tutma çabası olsa vergi indirimi getirirler yerli üretim diye.Adamlar TR'de çinli muamelesi görüyor kardeşim yok böyle bir mantık..

Geçen arkadaşa lastik sorduk kışlık michelin ile petlas arasında bayi 10 tl fark söylüyor lastik başına..Adamda haklı olarak "verir 20 yada 40 tl michelin alırım kafam rahat olur" diyor.Satıcıya soruyorsun vergiden diyor petlas ne yapsın şimdi?



M
13 yıl
Yarbay

Kimse gücenmesin ,darılmasın ama michelin ile petlası aynı cümle içinde görünce şu gifi koymak geldi içimden.



neyse,boşverin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Malvolorne -- 21 Kasım 2012; 10:55:19 >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
E
13 yıl
Yarbay

konuyla alakası yok ama, A sınıfı enerji verimliliği sunabilen lastik varmı beyler ...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
13 yıl
Binbaşı

Benim alışveriş alışkanlıklarım da daha bir kaç yıla kadar ön yargılara ve klaktan dolma bilgilere dayalıydı. Maalesef bir çoğumuz gibi... Ancak son bir kaç yıldır bunu bırakmaya çalışıyorum. İnternet ortamı araştırma için gerçekten de mükemmel. Gerçek kullanıcı yorumları, farklı otoritelerin testlerini bir arada görme olanakları süper!

PETLAS deyince de geçen yıla kadar hep olumsuz düşüncelerim vardı. Ta ki arkadaşın aracıyla geçen kış aynı marka/model araçların çıkamadığı yokuşları çekiş tarafında (ön lastikler) Petlas takılı araçla çıkana kadar... Önce benim de tepkim şu oldu: "Bu araçta Michelin ALPIN mi var?"
"Yok, PETLAS var." deyince çok şaşırdım.

Avrupa kaynaklı kullanıcı testleri de bunu doğrular nitelikte...
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres/petlas/snowmaster_w651/index.html


Tabi etiketlerde gözükmeyen "kullanım ömrü, kuru zemin performansı" da önemli unsurlar. Bunları da incelemek lazım. Ben lastiği kilometre ömrüyle bitiren biriyim, 5 yıl raf/aktif ömrü dolmadan dişlerini bitiren biriyim. O yüzden kaç km gittiği benim için daha da önemli...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
O
13 yıl
Yarbay

1 hafta önce petlas snowmaster 225 45 17 kar lastiği aldım.Şu ana kadar bir problem yok.Lastik 2012 nin 37. haftası üretilmiş.Aynı ebatta LAssa 345 tl, michelin 420 tl, nokian 368 tl,toyo bulamadım,goodyear yanlış hatırlamıyorsam 460 tl gibi fiyat verdiler.Ben ise tanesini sökme takma balans sübap dahil 230 tl 2 ay ertelemeli 6 taksite aldım taktım.En mantıklısı bu geldi.Hem yerli malı, hem ucuz.Kalitesine ise iyi diyorlar.Deseni filanda hoş.Bakalım kış performansı nasıl olacak.....


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
13 yıl
Yarbay

Bütün lastiklerin AB etiketinin olduğu bir site yada grafik var mı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
13 yıl
Binbaşı

Continental TS850 o klasmanda en başarılı lastik. Sadece gürültü seviyesi biraz fazlaydı diye hatırlıyorum.



S
13 yıl
Yarbay

Bu sene ben de kış lastiği alacağım. Fiyatlarını bilmiyorum, yerli bir marka alma isterim fakat fiyatlar aynı ise bir daha düşünürüm.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

L
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: sekoya81

Kimse gücenmesin ,darılmasın ama michelin ile petlası aynı cümle içinde görünce şu gifi koymak geldi içimden.



neyse,boşverin.

Petlas hakkında ne biliyorsun ki aşağılama gereği duydun?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: one man one engine

1 hafta önce petlas snowmaster 225 45 17 kar lastiği aldım.Şu ana kadar bir problem yok.Lastik 2012 nin 37. haftası üretilmiş.Aynı ebatta LAssa 345 tl, michelin 420 tl, nokian 368 tl,toyo bulamadım,goodyear yanlış hatırlamıyorsam 460 tl gibi fiyat verdiler.Ben ise tanesini sökme takma balans sübap dahil 230 tl 2 ay ertelemeli 6 taksite aldım taktım.En mantıklısı bu geldi.Hem yerli malı, hem ucuz.Kalitesine ise iyi diyorlar.Deseni filanda hoş.Bakalım kış performansı nasıl olacak.....

Hocam siz güzel fiyat yakalamışsınız. Bana 205/55/16 lastik için 200 TL dedi bayisi. Küçük bir ilde yaşıyorum. Millet Ankara da filan 170 e alırken adam sana 200 diyor. (Petlasın suçu değil tabi) Bende UG8 aldım.



U
13 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


2012 Auto Express Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Auto-Express-Winter-Tyre-Test.htm

2012 Auto Bild 42 Winter Tyre Braking Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Auto-Bild-42-Winter-Tyre-Braking-Test.htm

2012 Auto Express Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Auto-Express-Winter-Tyre-Test.htm

2012 Auto Zeitung Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Auto-Zeitung-Winter-Tyre-Test.htm

2012 Auto Bild Performance Winter Tyre Test
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2012-Auto-Bild-Performance-Winter-Tyre-Test.htm




quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


Yok ben illa ADAC testlerine güvenirim diyenler için link. Aşağı yukarı sonuçlar aynı zaten... Bu yılın en iyisi tartışmasız Continental TS850. Ardından da dediğim gibi Good Year UG8, Nokian Nokian WR D3, Michelin Alpin4 ve Dunlop'un bir modeli geliyor.

ADAC 2012 KIŞ LASTİĞİ TESTİ
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2012_winterreifen_Test_205_55_R16.aspx?tabid=tab1





Bu da PETLAS kullanıcı testi linki:


Petlas SNOWMASTER W651
http://www.tyretest.com/wintercar_tyres/petlas/snowmaster_w651/index.html


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl
Yüzbaşı

Yazın aracıma Petlasın Velox Sport serisi lastiklerinden almıştım.Yaklaşık 7.000 km yol yaptım bu lastiklerle oldukça memnun kaldım, bi sıkıntı olmazsa kışlıklarıda Petlastan almayı düşünüyorum.



F
13 yıl
Binbaşı

Otoobilim yok,fakat olsa mutlaka petlas kulanirim.biz kendi uretimimize destek vermezsek kim verecek..petlas keske motosiklet lastikleride uretse,dusunmeden alir motoruma takarim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
13 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


Petlas kış lastiklerinin etiket değerlerine bakmak için (EBATLAR sekmesine tıklamanız gerekli):
http://www.petlas.com.tr/tr/lastik.php?id=7

Bu arada B sınıfı 14" jantlı araçlara (Ford Fiesta, Renault Clio, Skoda Fabia) uyan PETLAS modelinin ıslak zemin performansı, yakıt performansı ve gürültüsü fena değilmiş. Good Year UG8 ile aynı gibi. Gerçekten de inanılmaz!

< Resime gitmek için tıklayın >


Yerli marka ürün varken gidip Fransızları, Almanları ya da diğer milletleri zengin edeceğime aynı/yakın kalitede yerli marka kullanırım daha iyi!!!
Michelin, Good Year, Continental alsam ülkemde kime ne faydası var sanki?



Şöyle Faydası var ; (Good Year için Konuşuyorum) Good Year Lastikleri İzmit'te ki Fabrikada üretiliyor ve Orta doğu, Afrika, Yakın Asya Pazarlarına İhraç ediliyor, iç piyasaya dağıtılıyor. Firma Türkiye'de Yatırım yapmış ve lastik üretiyor. Türk işçi çalıştırıyor, vergisini Türkiye'ye ödüyor.

Amacım Petlas'ı kötülemek değil otomobil lastiği alırken en azından Türkiye'de yatırım yapıp yapmadığı diğer bir deyişle üretim yapıp yapmadığı dikkate alınarak lastik tercihi yapılmasında fayda var.

Çünkü iç üretim aldığımızda, Cari açığa pozitif anlamda katkımız oluyor.

Türkiye'de Yatırım yapan firmalar kendi ülkelerine kazandırdığı kadar Ülkemize de Kazandırıyor.

Saygılarımla,

Alperen Kara


Bu mesaja 1 cevap geldi.