Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
9
Cevap
5637
Tıklama
0
Öne Çıkarma
krank problemi....
B
13 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Mrb arkadaşlar. Benim bi sorum olacaktı 93 model 2,0 motor vectra a kasa aracımı satlığa çıkarmıştım. Gelen bir müşteri bi kaç yere gösterdi bu aracta krank problemi olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Bu arac 2 senedir bende ve aldığım günden bu yana aynı ses performasla kullanmaktayım. Eğer böyle bi sorun varsa nası anlarım. Gerçekten böyle bi sorunmu var yoksa beni aldatarak ucuzamı kapatmak istiyorlar arabamı. bilgilendirir iseniz sevinirm. Birde gerçekten böyle bi sorun varsa kaça patlar. şimdiden tşk

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



K
13 yıl
Yarbay

Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.

Öğrenmiş olduk


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
13 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

hocam cevabınız için teşekkürler. fakat böyle bir sorun varmı yokmu bilmiyorum. dediğim gibi belirtisinide yazabilirseniz sevinirim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: bayzet22772277

hocam cevabınız için teşekkürler. fakat böyle bir sorun varmı yokmu bilmiyorum. dediğim gibi belirtisinide yazabilirseniz sevinirim

Kaputu açıp kasnağa baktığınızda dönüşünde bir anormallik, kayışta sağa sola kayma, kayış ötme sesi (vıyk vıyk vıyk) varsa bu sorun vardır. Krank kasnağının ortası titreşimi alması için genellikle sert olmayan malzemeden yapılır, bu nedenle tornada falan düzeltilemez yenisi ile değişim şarttır.



B
13 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: farego

quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

Krank mili değilde, krank kasnağı sorunu olabilir. Motor çalışırken krank kasnağına baktığınızda yalpa veya salma görürseniz krank kasnağının, vantilatör kayışının ve avare kasnağın değişmesi gerekir. Bunlara bağlı olarak alternatör kasnak ve rulmanıda değişebilir.

Öğrenmiş olduk

Hocam çok tşk. hafta sonu özellikle bakacam. dediğiniz gibi bi ses veya anormallik yoktur inşallah



G
13 yıl
Yarbay




< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
13 yıl
Yarbay

Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: LionTech16

Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.

Hocam milin kendinde eğiklik varsa zaten bunu anlamak için motoru komple açmak gerekiyor. Sadece kasnakta sorun varsa dediğiniz gibi gözle kontrol yeterli olacaktır. Saygılar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
13 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: alpernbugra

quote:

Orijinalden alıntı: LionTech16

Eğer krank kasnağı salgı yapıyorsa duruma göre gözle de anlaşılabilir. Fakat en iyisi komparatörle bakmaktır.

Bir de diğer düşük ihtimal krank milinin eğikliğidir. Krank millerinde eğiklik sınırı 0,075 mm'dir. Bunun için krank mili yerinden çıkarılıp, iki yatak arasına konmalı ve yarım turda komparatörden eğiklik miktarı okunmalıdır. Buna göre de bir presde basılır. Burada önemli olan nokta, bu işi yapacak ustanın bilgisidir. Yamukluğu bir iki defada çözmelidir. Eğer birkaç defa varolan yamuluk düzeltilmeye çalışılırsa bu, malzemenin tokluğunu etkiler, yorulmasını hızlandırır.

Hocam milin kendinde eğiklik varsa zaten bunu anlamak için motoru komple açmak gerekiyor. Sadece kasnakta sorun varsa dediğiniz gibi gözle kontrol yeterli olacaktır. Saygılar.

Aynen öyle.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.