Evet arkadaşlar Bir gün dolaşmasanız bile arabanızla 4YTL masraf... Otomobil almak kolaylaştı ama otomobilinizi çalıştırmasanız dahi ödeyeceğiniz masraflar artıyor.
25 bin 707 YTL’lik 2006 model bir otomobil sahibi bu yıl kontağı hiç çevirmese de vergi, kasko ve trafik sigortası için her gün için 4.2 YTL ödemek zorunda.
Düşük döviz kuru, uygun ödeme koşullu kredi imkanı ve kampanyalar sayesinde her ay binden fazla otomobil satılıyor. Ancak dünyanın en pahalı akaryakıtının ve en yüksek vergi oranlarından birinin bulunduğu Türkiye'de otomobile binmek, en az otomobili satın almak kadar zor. Otomobil toplam sahiplik maliyeti her geçen yıl artıyor. Oranlar o kadar arttı ki, 25 bin 707 YTL kasko değeri bulunan 2006 model bir otomobilin sahibi bu yıl kontağı bile çevirmese motorlu taşıtlar vergisi, kasko ve trafik sigortası için her gün 4.2 YTL ödeyecek. Lüks araçların bir günlük toplam sahiplik maliyeti ise inanılmaz rakamlara ulaşıyor. 2.2 litre motora sahip Opel Vectra'da bir günlük vergi ve sigorta gideri 12.3 YTL, 350 bin YTL'lik BMW M6 Coupe'de 60.86 YTL'yi buluyor.
Kasko değeri 658 bin YTL olan Ferrari 612 Scaglictti'nin bir aylık vergi ve sigorta gideri ise 2 bin 500 YTL'yi buluyor.
Ayrıca otomobil durduğu yerde değer kaybediyor. Türkiye'de bir yaşında 10 bin kilometredeki bir otomobilin değeri ortalama yüzde 30 değer kaybediyor. Bütün bunlar kısa mesafede taksi tercihini artıran nedenler. Şirketler de artan toplam sahiplik maliyeti nedeniyle filo araç kiralamaya ağırlık verdi.
Vergi ve sigorta dışında gider toplam sahiplik gider kalemleri de cep yakıyor. İşte bu giderlerden birkaçı:
Benzine ayda en az 110 YTL
* Periyodik bakım ve onarım: 1 ile 3 yaşında bir otomobilin garanti kapsamında kalması için kullanılmasa bile bir yıl dolduğunda bakıma girmesi gerekiyor. Bu da en ucuz bir otomobil için 90 YTL.
* Yakıt: 100 km'de ortalama 7 litre benzin yakan 1.4 litre bir aracın günde 30 km. yaptığı düşünülürse ayda 42 litre tüketir. Bu da yaklaşık 110 YTL ediyor. Dizelde bu gider yüzde 40 civarında daha düşük.
* Köprü ve otoyol: İstanbul'daki Boğaziçi köprü geçiş ücreti 3 YTL. Şehrin genişlemesiyle her gün paralı otoyol kullanmak zorunda olan da önemli bir otomobil kullanıcısı var. İstanbul'un merkezi yerlerinde otomobil park etmek için otopark dışında alternatifin bulunmadığı yerler var. Buralar için bir de en az 5 YTL olan otopark ücretini buna ilave etmek gerekiyor.
Hayret Birşey Ya İstanbulda olanlar için durum daha da zor...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Otomobil almak kolaylaştı ama otomobilinizi çalıştırmasanız dahi ödeyeceğiniz masraflar artıyor.
25 bin 707 YTL’lik 2006 model bir otomobil sahibi bu yıl kontağı hiç çevirmese de vergi, kasko ve trafik sigortası için her gün için 4.2 YTL ödemek zorunda.
Düşük döviz kuru, uygun ödeme koşullu kredi imkanı ve kampanyalar sayesinde her ay binden fazla otomobil satılıyor. Ancak dünyanın en pahalı akaryakıtının ve en yüksek vergi oranlarından birinin bulunduğu Türkiye'de otomobile binmek, en az otomobili satın almak kadar zor. Otomobil toplam sahiplik maliyeti her geçen yıl artıyor. Oranlar o kadar arttı ki, 25 bin 707 YTL kasko değeri bulunan 2006 model bir otomobilin sahibi bu yıl kontağı bile çevirmese motorlu taşıtlar vergisi, kasko ve trafik sigortası için her gün 4.2 YTL ödeyecek. Lüks araçların bir günlük toplam sahiplik maliyeti ise inanılmaz rakamlara ulaşıyor. 2.2 litre motora sahip Opel Vectra'da bir günlük vergi ve sigorta gideri 12.3 YTL, 350 bin YTL'lik BMW M6 Coupe'de 60.86 YTL'yi buluyor.
Kasko değeri 658 bin YTL olan Ferrari 612 Scaglictti'nin bir aylık vergi ve sigorta gideri ise 2 bin 500 YTL'yi buluyor.
Ayrıca otomobil durduğu yerde değer kaybediyor. Türkiye'de bir yaşında 10 bin kilometredeki bir otomobilin değeri ortalama yüzde 30 değer kaybediyor. Bütün bunlar kısa mesafede taksi tercihini artıran nedenler. Şirketler de artan toplam sahiplik maliyeti nedeniyle filo araç kiralamaya ağırlık verdi.
Vergi ve sigorta dışında gider toplam sahiplik gider kalemleri de cep yakıyor. İşte bu giderlerden birkaçı:
Benzine ayda en az 110 YTL
* Periyodik bakım ve onarım: 1 ile 3 yaşında bir otomobilin garanti kapsamında kalması için kullanılmasa bile bir yıl dolduğunda bakıma girmesi gerekiyor. Bu da en ucuz bir otomobil için 90 YTL.
* Yakıt: 100 km'de ortalama 7 litre benzin yakan 1.4 litre bir aracın günde 30 km. yaptığı düşünülürse ayda 42 litre tüketir. Bu da yaklaşık 110 YTL ediyor. Dizelde bu gider yüzde 40 civarında daha düşük.
* Köprü ve otoyol: İstanbul'daki Boğaziçi köprü geçiş ücreti 3 YTL. Şehrin genişlemesiyle her gün paralı otoyol kullanmak zorunda olan da önemli bir otomobil kullanıcısı var. İstanbul'un merkezi yerlerinde otomobil park etmek için otopark dışında alternatifin bulunmadığı yerler var. Buralar için bir de en az 5 YTL olan otopark ücretini buna ilave etmek gerekiyor.
Hayret Birşey Ya
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.