Yarış araçlarında (pist araçları için) genelde arkadan itiş (veya çekiş) kullanılıyor. Peki merak ettiğim formula 1 gibi aşırı yüksek performanslı araçlarda 4x4 daha mı iyi sonuç verir?Yarışçıların yeteneklerini sergilemesi için arkadan itiş kullanılıyor ancak başka sebepleri de var mı acaba? Çünkü Gt5'te gördüğüm Redbull x2010'da arkadan çekiş var.Ki araç 1500 beygir gücünde ve 500 kg. < Resime gitmek için tıklayın > Ve yine drag araçları (0-400'ü 3 saniye olanlar) arkadan itişli.
Şimdi arkadan itiş mi 4x4'mü daha iyidir bilemem ancak bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir merak ediyorum.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
250+ HP'den yüksek güçleri yola verimli aktarmak için ya 4x4 ya da arkadan itiş kullanılır. 4x4'de arkadan itişe nazaran daha fazla kayıp var ve önden kaymalar daha fazla. Bir araçta arkadan kaymayı toplayıp viraj çıkışı iyi bir uzunlamasına ivme elde etmek kolay iken (tabi iyi bir pilot olduğunu varsayarak) önden kayan bir arabayı toplamak daha zordur. 4x4 araçta hem önden hem arkadan kayma yaşayacağın için(özellikle önden) kontrol daha güç olabiliyor. Bunları iyi bir pilotaj var iken ve kuru zemin için söylüyorum. Yani yarış için tasarlanmış bir arabadaki arkadan itiş ile hızlı bir içe dönüş ve gövde kontrolü elde etmiş olursunuz. Ayrıca yüksek sürat için tasarlanan arabalarda arkadan itiş tercih edilir.
4 çekiş sistemi, 2li sisteme göre extra bir ağırlık demek; bu da dezavantajlı konuma getiriyor.. yüksek güçlerde önden çeker sağlıklı olmadığı için de arkadan itiş-çekiş tercih ediliyor.. mesela rekor güce ulaştırdığı bir nissan gt-r34ün çekiş sistemini ,önleri iptal ederek(komple aks-diferansiyel v.s değişerek),2 çekere düşüren bir tuning firması vardı.. carbonfiber v.s. hafifletme çalışmalarına bunu da eklemişlerdi ama subaru imprenza wrx-sti olsun; benim olsun
F1 araclarinda arkadan itis sisteminin kullanilmasinda araclarin hafif olmasinin buyuk rol oynadigini dusunuyorum cunku 4x4 de o turde araclari toplamanin daha zor oldugunu dusunuyorum.
Bu arkadan itiş çok farklı bir olay bugun daha E5te giderken şeridi hafif hafif değiştirirken gaza biraz abanıyordum hemen kıçı başı ayrı oynuyor aracın devasa güçteki arabalar nasıl arkadan itiş oluyor anlamıyorum.184hp bile tehlikeli arkadan itiş için.En iyisi 4çeker ray gibi mübarek
Bahsettigimiz konu gunluk hayattaki araclar uzerine degil ki ortada bir pist var ve bu pistte virajlara agresif bir sekilde girme olayi var kontrolu kaybettigin zaman sadece arkayimi daha iyi toplarsin yoksa hem on hem arkayi ayni anda toplamayimi calisirsin ? Tabi bu bizim dusuncelerimiz sadece goruslerimiz kesin bir aciklama icin teknik veriler ve muhendislik bilgisi gerektiren konular f1 de siradan bi arac degil ki arkadas mubarek makine gibi bir sey arac dersek ayip olur :)
Peki merak ettiğim formula 1 gibi aşırı yüksek performanslı araçlarda 4x4 daha mı iyi sonuç verir?Yarışçıların yeteneklerini sergilemesi için arkadan itiş kullanılıyor ancak başka sebepleri de var mı acaba?
Çünkü Gt5'te gördüğüm Redbull x2010'da arkadan çekiş var.Ki araç 1500 beygir gücünde ve 500 kg.
< Resime gitmek için tıklayın >
Ve yine drag araçları (0-400'ü 3 saniye olanlar) arkadan itişli.
Şimdi arkadan itiş mi 4x4'mü daha iyidir bilemem ancak bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir merak ediyorum.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.