1. sayfa
| Daha önce böyle birşey yaşayan deneyen çözüm bulan oldumu? |
|
Ses icin bir cok neden olabilir ona yorum yapmiycam ama lastik orani cok degismis... Google da tire size calculater yazin degisimi bir hesaplayin. Edit: baktim %.4 degisim olmus. Tolare edebilir rahatlikla. Sesin nedeni gy a2 nin performans lastigi olmasindan dolayi hamur yapisindandir muhtemelen. |
|
Ölçüde %0,3 fark var, yani sorun değil. Ses için lastik hamuru ve basıncı aklıma geliyor. Bir de lastiğin hava yastığı görevi yapan kısmı inceldiği için konfor olumsuz etkilendi, bunun sonucunda da siz sese daha duyarlı hale geldiniz. Başka bir şey gelmiyor aklıma. Ama ikinci neden daha ağır basıyor bence. Lastik ve jant değişiminden sonra sese dikkat etmeye başladınız. düzeltme: yazım hatası |
|
Şua nda eski lastikleri taktım 205/55/16 ve kumho lastikler ama daha az sesli ... Konfor olarakta aslında daha konforlu oldu. Goodyerar f1 lastikler çok yumuşak bir lastik kumholar çukurda bozuk yolda 55 yanak olmasına ragmen 45 yanaktan daha sertler. |
LAstik sesi artışının en büyük sebebi ebat farkından kaynaklanıyor hocam.Taban genişlediği için yani yere temas eden alan büyüdüğü için daha fazla ses yapması lastiğin elzem durumdur. |
Peki örneğin ADAC gibi testlerde daha sessiz olan bir lastiği takmak durumu değiştirebilirmi Goodyeara oranla Pirelli Cinturato p7 gibi |
Hocam lastikler arasında farklar olduğu bir gerçek.Fakat o ebatlara çıktığınızda konfor kaybı yaşamanız kaçınılmaz.Kullandıkça alışıyorsunuz gerçi.Bİr süre sonra yalıtım normal gelmeye başlıyor.Taaki başka sessiz bir araca binene kadar. Demek istediğim o lastik tercihiyle her halükarda bu konularda sıkıntı çekeceksiniz.(yakıt,konfor,yalıtım,performans) |
| Mümkün olduğunca fabrikanın tavsiye ettiği ve aracınızın benzin kapağında, kapı girişinde vb. yazılan lastik ebatlarını değiştirmemeye özen göstermekte fayda var. Çünkü aracın yol tutuşu performansı vb. tüm şartlar bu lastik tiplerine göre yapılmış oluyor. |
| Lastik tabanı genişlemiş. Ayrıca lastikler kışlık lastikse sesin artması da olağan bir durum. |
| kardeş eğer google görsellerde çıkan resimler doğruysa o lastik eşek gibi anırır, ama özellikle suda kızaklama performansı çok iyidir. lastiğin üzerinde 4 tane panama kanalı gibi kanal var, sesin çogunu o kanallar yapıyor. |
| Yazmayım dedimde i30 için böyle bir lastiğe ne gerek var ki? :) |
O lastik full versiyonda standart... |
Hyundai baya cömert davranmış o halde :) elantra'ya da p zero koysa bari |
| yanak ufaldıysa lastikte genişlediyse ses artar. |
1. sayfa
6jx16 jantlarını ve 205/55/16 lastikleri en full donanimda olan lastik ve jant ebatı 225/45/17
ile ama oem dışarıdan aldığım farklı bir jant ile değiştirdim
*** Benim aldığım jant 7.5jx17 orjinal fabrika 17 ise 7jx17
*** Fabrikasyon jantın ofseti et50 benim aldığımın ise et45
hafif bir davlumbaza sürtme vardı davlumbazı traşladık geçti ama çok fazla lastik sesi oluyordu
Aldığım lastikler Goodyear F1 Asimetric 2
Acaba fazla lastik sesinin sebebi nedir yeni jantın 7.5 inc olması yada offetinin çok azda olsa fazla olması sebebi ile jantı biraz dısarıda kalmasımı yada lastiktenmidir?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.