Aracım 2001 model 1.4 16v, otomatik vites, LPG'li Clio rxt. Yaklaşık son 1 aydır aracımın çekişi düştü, ayrıca rölantide araba stop edecek gibi düşük çalışıyor ve sarsıyor. Aracımla ilgili farkettiğim bu sıkıtının belirtileri şöyle:
1. Araç D (yani viteste) konumundayken rölanti 500 devirde calısıyor, stop edecekmiş gibi. Bunu hem benzinde hemde gazda yapıyor.
2. İşin enteresan tarafı N (yani boşa) konumuna aldığımda rölanti düzeliyor, 700-800 devir civarında çalışıyor.
3. Kalkışta eğer gaza çok basarsam süper olmasada iyi gidiyor, ama yavas yavas kalkarsam, yani aracı sıkıştırmazsam boğuluyor gibi oluyor, özellikte rampada zor çekiyor.
4. Genel itibariyle aracın çekişi ve hızlanması düştü, ama 2000 devirin altında daha belirgin bir güçsüzlük var.
5. Egsozdan, özellikle aracı park ederken (yani düşük devirde), çok fazla yakıt kokusu geliyor. Sanırım çiğ atıyor.
Bu durumda gösterdiğim ustalar 2 ayrı fikir belirtiyor:
a) yakıt yeterli geliyor, fakat ateşleme sistemi yakamıyor (bu durumda yüksek devirde araba niye hızlanıyor, çok zorlanmıyor, gaza yüklenince gidiyor)
b) ateşleme sistemi yeterli, fakat yakıt az veya fakir karışım geliyor. (bu durumda yine aynı şekilde yüksek devirde niye sıkıntı olmuyor)
Naçizane benim aklıma rölanti ayarlayıcısında veya valfinde bir sıkıntı olabileceği geliyor. "İlk başta bu sıkıntıdan dolayı çiğ atılan yakıtı gören oksijen sensörü yakıtı azaltıyor (veya artırıyor), haliyle araba çekmiyor. Sonrasında araçta gaza basınca yakıt çiğ atılmıyor, belkide rölanti kısmı aşılıyor, oksijen sensörüde çiğ yakıt olmayınca düzgün ayar veriyor ve araç düzeliyor" diye düşünüyorum.
Sizlerin bu konudaki görüş ve tecrübelerinize çok önem veriyorum. Çünkü ustalara kalırsam malese tüm sistemi sırayla değiştirmeye başlayacaklar...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
ertp benim aracımda 1.4 16 V 98 hb otomatik vites benimde çalışmama sorunum vardı araştırmalarım sonucu volant sensöründen kaynaklandıgını kendim buldum ve ustaya değiştirttim. kendim için araştırma yaparken seninle aynı sorunu yaşayanları okumuştum rölanti sensöründendir seninde sorunun google den araştır kendinde çözersin sorununu emin ol.
aynı sorun benim 2001 Clio RXT de de var, benimkide seninki gibi rölantide gaz veya benzin fark etmiyor devir saati oynuyor aşşa indiği zaman motor hafif tekliyor, yokuşlarda çekme problemine gelince motorun 98 beygir olmasına rağmen yokuşlarda bayılma meydana geliyor. benimki düz vites boşdada yapıyor vistesde(debriyaja basılı) da yapıyor aynı sorunu. kelebeği temizlettim devir saatinin oynama sorunu gitmedi 70 TL verdim temizletmeye, ben en son rölanti bobinimi öyle bişey varmış onu değiştirmesini söyleyecem ustaya fiyatını sordum iyisi 70 kötüsü 35 dedi. baktım düzelmiyo satacam :) garaja park ederken bile arabaya çok gaz vermedikce garajın rampasından çıkamıyo. debriyaj balatasına yükleniyom bu arada gene masraf, sorunu çözen olursa buraya yazarsa sevinirim.
rölanti dengeleyici motormuş adı onu gittim aldım parçacıdan 50 TL ye değiştittirdim, sorun devam ediyo, aklınızda olsun o dengeleyiciyi değiştirmeyin. kelebek i temizlettiğimde sorun minimuma inmişti sanırım sorun kelebekte olabir, ya bi daha temizletecem yada kelebek değişecek . ama usta o devir saatinin oynamasını 0 a indiremessin diyo . bende bu araba ilk alındığında oynamıyosa devir saati şimdide oynamaması lazım dedim. Bakalım böyle kırmızı ışıklarda stop ede ede binecez arabaya.
benim clio dada aynı sorun vardı 1.4 16v motor stop etcek gibi oluyor çok sarsıntı yapıyordu rolenti sensorunu degiştirmim çok azaldı ama devam ediyor ibre çok hafif oynuyor baskı balatada da degişecek o zaman belki tamamen düzelir belki etkisi vardır diye düşünüyorum
Aracım 2001 model 1.4 16v, otomatik vites, LPG'li Clio rxt. Yaklaşık son 1 aydır aracımın çekişi düştü, ayrıca rölantide araba stop edecek gibi düşük çalışıyor ve sarsıyor. Aracımla ilgili farkettiğim bu sıkıtının belirtileri şöyle:
1. Araç D (yani viteste) konumundayken rölanti 500 devirde calısıyor, stop edecekmiş gibi. Bunu hem benzinde hemde gazda yapıyor.
2. İşin enteresan tarafı N (yani boşa) konumuna aldığımda rölanti düzeliyor, 700-800 devir civarında çalışıyor.
3. Kalkışta eğer gaza çok basarsam süper olmasada iyi gidiyor, ama yavas yavas kalkarsam, yani aracı sıkıştırmazsam boğuluyor gibi oluyor, özellikte rampada zor çekiyor.
4. Genel itibariyle aracın çekişi ve hızlanması düştü, ama 2000 devirin altında daha belirgin bir güçsüzlük var.
5. Egsozdan, özellikle aracı park ederken (yani düşük devirde), çok fazla yakıt kokusu geliyor. Sanırım çiğ atıyor.
Bu durumda gösterdiğim ustalar 2 ayrı fikir belirtiyor:
a) yakıt yeterli geliyor, fakat ateşleme sistemi yakamıyor (bu durumda yüksek devirde araba niye hızlanıyor, çok zorlanmıyor, gaza yüklenince gidiyor)
b) ateşleme sistemi yeterli, fakat yakıt az veya fakir karışım geliyor. (bu durumda yine aynı şekilde yüksek devirde niye sıkıntı olmuyor)
Naçizane benim aklıma rölanti ayarlayıcısında veya valfinde bir sıkıntı olabileceği geliyor. "İlk başta bu sıkıntıdan dolayı çiğ atılan yakıtı gören oksijen sensörü yakıtı azaltıyor (veya artırıyor), haliyle araba çekmiyor. Sonrasında araçta gaza basınca yakıt çiğ atılmıyor, belkide rölanti kısmı aşılıyor, oksijen sensörüde çiğ yakıt olmayınca düzgün ayar veriyor ve araç düzeliyor" diye düşünüyorum.
Sizlerin bu konudaki görüş ve tecrübelerinize çok önem veriyorum. Çünkü ustalara kalırsam malese tüm sistemi sırayla değiştirmeye başlayacaklar...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.