Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
4
Cevap
2541
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Ölü piksel garantisi
T
15 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

benim merak ettiğim konu firmaların verdikleri ölü piksel garantisi.

Samsung bayiisi(samsung marka bir tv almayı düşündüğüm için Samsung dedim) 3 tane yan yana olursa değiştirilir, toplamda 7 taneye kadar değişim yapılmaz diyor. bu da servisin işidir, bizimle alakası yok diyor.

Bazı sitelerde ise tek ölü piksel dahi olursa değişim yapılır diyor. bu firmaların söylediği sözde bir garanti mi, yoksa gerçekten değiştiriyorlar mı? prosedür nasıl işliyor.

ölü piksel olmayan bir tv almak için nasıl bir yol izlemeliyiz.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



A
15 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: trilemma

benim merak ettiğim konu firmaların verdikleri ölü piksel garantisi.

Samsung bayiisi(samsung marka bir tv almayı düşündüğüm için Samsung dedim) 3 tane yan yana olursa değiştirilir, toplamda 7 taneye kadar değişim yapılmaz diyor. bu da servisin işidir, bizimle alakası yok diyor.

Bazı sitelerde ise tek ölü piksel dahi olursa değişim yapılır diyor. bu firmaların söylediği sözde bir garanti mi, yoksa gerçekten değiştiriyorlar mı? prosedür nasıl işliyor.

ölü piksel olmayan bir tv almak için nasıl bir yol izlemeliyiz.


Firmalar bu farklı anlatım olayını kendilerine göre yorumluyorlar !

Pasif pixsel hataları görülmezler,bu konuda 3 pixsele kadar olabilir !

3-5-7 vs gibi pixsel hataları ise safsatadır,firma istediği kadar değişmeyiz desin,1 pixsel olsun bariz görünür olsun,değişmek zorundalar,değişmem diyen firmada varsa buraya yazsın hepimizde nasıl değişmezler öğrenelim !

Bu tür ürünler,kanunlarla garanti altına alunmıştır yani gözle görülür şekilde 1 tane pixsel hatası olsa dahi ''AYIPLI ÜRÜNDÜR'' firma değişmem derse,yapmanız gereken çok kolay !

Servsisi çağırın rapor tutturun yada servise gitsin,bundan sonraki işlem önemli !

30 iş günü dolmadan,hemen firmaya İhtarname çekin,Ürün kime aitse isim soyad-fiyatı ve fatura kesim tarihi ile,firmadan ne istediğinizi belirtin,ürün değişimi yada para iadesi !

Firma size olumlu yaklazmaz ise,İhtarname yolladığınızdan dolayı firmayı mahkemeye verme dava açma hakkınızda otomatik olarak,devreye girer,Tüketici mahkemesine gidip firma hakkında dava açabilirsiniz !

Sadece Tüketici mahkemesine şikayet etmeniz pek birşey ifade etmez yani şikayetiniz size dava açma hakkı tanımaz eğerki ihtarname yollamadıysanız !

Firmalar bir yere kadar haklı ama ayıplı üründe kanunlarda net ve açık olarak tarif edilmiştir,halen 3-5-7 pixsel demeninde hiç bir bağlayıcılığı yada firmaya verilmiş bir hak değildir !


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Y
15 yıl
Binbaşı

@andy1, değerli bilgi için teşekkürler....



T
15 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

benim de öğrenmek istediğim tam olarak buydu. fark edilmesi zor olan ölü pikseller sorun değil belki ama seyir keyfini etkileyecek 1 tane ölü piksel bile kabul edilemez olmalı. sonuçta o kadar para veriyoruz. yasal haklarımızı öğrenmek güzel inşallah ihtiyacımız da olmaz diyelim. Aslında herkes bu tip konularda olumsuz tecrübelerini paylaşırlarsa firmalarda bu konuda daha olumlu yaklaşacaktır.
cevabınız için teşekkür ederim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
15 yıl
Yarbay

Sayın trilemma ,

Lütfen ihtarname veya mahkeme sonucu burada paylaşın. Diğer arkadaşlar da sürecin ne şekilde işlediğinden bu şekilde haberdar olsun.
Forum kuralı gereğince sorun olmaması için firmaların adını belirtmeden ve karalayıcı mesaj yazmadan bilgi verirseniz çok faydalı olacaktır.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.