Lotus T125, F1 rüyasını yaşamak isteyen zengin müşterileri hedef alıyor. Lotus F1’den ilham alan yeni yarış otomobilini görücüye çıkardı; fiyat etiketinde 650.000 sterlin yazan, firmanın geçmişteki başarıları yeniden yakalamasına yardımcı olması beklenen otomobil, yol ve yarış otomobilleri yelpazesinin en üstünde yer alacak.
Lotus'un şuan ki F1 makinesi kodu T127.
Son yıllarda pist için Elise ve türevlerini geliştiren Lotus, T125 ile radikal bir değişiklik yapmış olacak. Ferrari’nin 599XX (GTO) ile yaptığını Lotus T125 ile yapacak ve ürün yelpazesinin en üstünde yer alan araç ile, en iyi teknolojilerini sergileyecek. Otomobil 640 beygir ve 450 Nm torka sahip 3,5 litrelik bir Cosworth V8 yarış motorundan güç alıyor. Kırmızı bölge 10.300 devir/dakika, ama bir “push to pass” – “geçmek için bas” düğmesi bunu 500 devir yukarı çekebiliyor.
Yani buradan Kers kullanılacağını anlıyoruz.
Direksiyon simidine monte edilmiş kulakçıklı vites değiştiricilere sahip F1 tarzı, altı vitesli, yarı otomatik sıralı şanzıman, gücü arka tekerleklerden yere aktarıyor.
Bu şanzımanında F1'in çok gerisinde GP2 seviyesinde veya 1 kademe daha geride olduğunu düşünüyorum.
T125 4910 mm uzunluğa, 1890 mm genişliğe ve 1011 mm yüksekliğe sahip. Karbon fiber monokok gövdesi, karbon fiber süspansiyonu ve karbon fiber seramik frenleri sayesinde boş ağırlığı yalnızca 650 kg.
Aracın en büyük avantajı ve zevkide bu ağırlığında. Bir çok pist rekoru değişecek.
Lotus otomobili çalıştırmak ve çalışır halde tutmak için bir teknisyenler ve mühendisler ordusuna gerek olmayacağını ve yalnızca tek bir kişinin sürebileceğini iddia ediyor. Bu servis aralıklarından da anlaşılıyor; otomobil ilk bakımına ihtiyaç duymadan önce 4500 km gidebiliyor. İlk on adetlik teslimatın Nisan 2011’de yapılması bekleniyor.
Aracın gövdesi için neredeyse sonsuz sayıda renk ve grafik seçeneği sunuluyor. İç mekanda, Formula 1'de olduğu gibi oval bir direksiyon simidi bulunan aracın bu parçasının üzerinde, yol ve araç bilgilerinin takip edilebildiği büyük bir ekran bulunuyor.
Güç/ağırlık oranı 1.000 beygir/kg gibi bir seviyede duran otomobilin fiyatı açıklanmasa da üretim adedinin 25 ile sınırlı olacağı bildirildi. Ayrıca fiyat için son söylentiler 650 bin sterlin yani 1 milyon $ seviyesinde dolaşıyor.
Merak ettiğim konulardan birisi ekibe gerek olmayacak deniyor da marş motoru olacak mı acaba. :)
Lotus T125, F1 rüyasını yaşamak isteyen zengin müşterileri hedef alıyor. Lotus F1’den ilham alan yeni yarış otomobilini görücüye çıkardı; fiyat etiketinde 650.000 sterlin yazan, firmanın geçmişteki başarıları yeniden yakalamasına yardımcı olması beklenen otomobil, yol ve yarış otomobilleri yelpazesinin en üstünde yer alacak.
Lotus'un şuan ki F1 makinesi kodu T127.
Son yıllarda pist için Elise ve türevlerini geliştiren Lotus, T125 ile radikal bir değişiklik yapmış olacak. Ferrari’nin 599XX (GTO) ile yaptığını Lotus T125 ile yapacak ve ürün yelpazesinin en üstünde yer alan araç ile, en iyi teknolojilerini sergileyecek.
Otomobil 640 beygir ve 450 Nm torka sahip 3,5 litrelik bir Cosworth V8 yarış motorundan güç alıyor. Kırmızı bölge 10.300 devir/dakika, ama bir “push to pass” – “geçmek için bas” düğmesi bunu 500 devir yukarı çekebiliyor.
Yani buradan Kers kullanılacağını anlıyoruz.
Direksiyon simidine monte edilmiş kulakçıklı vites değiştiricilere sahip F1 tarzı, altı vitesli, yarı otomatik sıralı şanzıman, gücü arka tekerleklerden yere aktarıyor.
Bu şanzımanında F1'in çok gerisinde GP2 seviyesinde veya 1 kademe daha geride olduğunu düşünüyorum.
T125 4910 mm uzunluğa, 1890 mm genişliğe ve 1011 mm yüksekliğe sahip. Karbon fiber monokok gövdesi, karbon fiber süspansiyonu ve karbon fiber seramik frenleri sayesinde boş ağırlığı yalnızca 650 kg.
Aracın en büyük avantajı ve zevkide bu ağırlığında. Bir çok pist rekoru değişecek.
Lotus otomobili çalıştırmak ve çalışır halde tutmak için bir teknisyenler ve mühendisler ordusuna gerek olmayacağını ve yalnızca tek bir kişinin sürebileceğini iddia ediyor. Bu servis aralıklarından da anlaşılıyor; otomobil ilk bakımına ihtiyaç duymadan önce 4500 km gidebiliyor.
İlk on adetlik teslimatın Nisan 2011’de yapılması bekleniyor.
Aracın gövdesi için neredeyse sonsuz sayıda renk ve grafik seçeneği sunuluyor. İç mekanda, Formula 1'de olduğu gibi oval bir direksiyon simidi bulunan aracın bu parçasının üzerinde, yol ve araç bilgilerinin takip edilebildiği büyük bir ekran bulunuyor.
Güç/ağırlık oranı 1.000 beygir/kg gibi bir seviyede duran otomobilin fiyatı açıklanmasa da üretim adedinin 25 ile sınırlı olacağı bildirildi. Ayrıca fiyat için son söylentiler 650 bin sterlin yani 1 milyon $ seviyesinde dolaşıyor.
Merak ettiğim konulardan birisi ekibe gerek olmayacak deniyor da marş motoru olacak mı acaba. :)
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
Videoyu izlemek için tıklayınız
Videoyu izlemek için tıklayınız
Buda T127
Videoyu izlemek için tıklayınız
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guyverland -- 24 Ağustos 2010; 18:23:49 >