| zaten torpidonun sökülmesi gerektiğini düşünmek biraz saflık olurdu :) öyle tasarım mı olur |
| resimdeki gibi olanın kendi aracım için bulabilir miyiz acaba kılavuz şeklinde |
|
megane II konusunun 99. sayfasında bunun detaylı açıklaması orjinal resimler ile yapıldı. mademki konu açıldı burada da tekrardan açıklamayı aktaralımki bilinçsiz olarak alttan filitreye asılıp çıkarayım derken kırmayalım. alttaki resimde görüldüğü gibi filitreyı çıkartmak istediğimizde siyah bir parçaya takılıyor. ve filitrenin çıkmasına engel oluyor. bu parça yerine monteli değil. çıkartmayı denemedim ama yukarıya dogru iterseniz çıkacağını düşünüyorum. torpido ile klima borusu arasında duruyor. ben filitreyi yemizlemek için torpidoyu söktüm sökülüp takılması çok basit. söktükten sonrara sökülmeden filitrenin değiştirilebileceğini de farettim. < Resime gitmek için tıklayın > bu resimde o siyah parçanın boru iüzerinde nasıl durduğunu daha net görebilirsiniz. farkettiyseniz hiçbir bağlantı yok. torpido ile klima borusu arasında duruyor. < Resime gitmek için tıklayın > parçayıda oradan alınca filitre tamamen özgür hale geliyor bizede düzgünce çekip almak kalıyor. < Resime gitmek için tıklayın > ayıp olmasın diye biraz temizleyip resmi öyle çekmiştim normalde bukadar temiz değil < Resime gitmek için tıklayın > ve filitreyı çıkartıp temizlemek ile iş bitmiyor kesinlikle filitrenin takıldığı yeride temizleyin asıl pislik orada var. imkanınız var ise önce büyük parçaları bir cisimle dışarı çekip atın. sonrasında o boşlupa bir süpürge tutup temizleyin. yoksa yaptığınız temizliğin bir anlamı olmayabilir. < Resime gitmek için tıklayın > bildiğiniz torpido işte < Resime gitmek için tıklayın > araç içi tamamen birbirine geçmeli parçalardan oluşuyor hiç çekinmeden sökebilirsiniz. vidalama işlemi fazla kullanılmamış. |
paralı ama bu |
| torpıdoyu sokmeden fıltreyı ancak ve ancak kırarak yanı cıt cıt yerlerınden kırarak takabılıyorsunuz ve o işlem sonucundada fıltre yuvasında ses yapmaya baslıyor aklınızda bulunsun |
Bizzat deneyip uygulamadim ancak burada dikkat edilmesi gereken bir nokta oldugu kanaatindeyim. O da soyle ki, filtreye dikkat edilirse, yan kenarlari eklemli yapilmis, demek ki burada montaj esnasinda filtrenin bukulebilirligi goz onune alinmis ve boyle bir ozellik eklenmis. Eger hava akis yonune de dikkat edilirse (yukaridaki bosch montaj sekillerinde okla gosteriliyor), bu halde filtreyi yay gibi bukerek yerine monte edebiliyor olmamiz lazim. Dolayisiyla eger dogru yonde bukersek, filtrenin kenarlarindaki eklemler kirilmamis olmali. |
| renaılt yetkili serviside filitreyi torpidoyu sökerek çıkarıyor. Bizzat şahid oldum hatta filitrenin kırılmaması gerektiğinden fln bahsettti saygılar.. |
eh :) çoğu yararlı şey bedava değildir. yanısıra, filtre ile ilgili olarak yavuz bey böyle diyorsa bir bildiği wardır muhakkak. zaten filtrenin kırılarak takılacağı resimden belli de, bu tasarımın pratik olmadığı da belli. ama torpidoyu çıkarıp takmaktan o da ses yapmazmı zamanla? bu renault mühendisleri en pratik olmayan yolları itinayla seçiyorlar sanki. mesela cabriolet modellerinde, torpidonun ayrı kilidi var. benim arabamda torpido anahtarla ayrıca kilitleniyor. ( megane 1 ). megane 2 olsaydı nasıl sökecekti servis? ben illa ki torpidonun muhteviyatını boşaltıp mı vermek zorundayım ? zihniyet bu mudur yani? |
Polen filtresini degistirmek icin torpidonun sokulmesi zorunlulugu mantikli gelmiyor dostum. Bu durum hem bakim pratikligi acisindan, hem de her seferinde torpidoyu indirerek tirnaklarin bosluk yapmasi, ses yapmasi vb gibi riskleri dogurmasi gibi sebeplerle olmamasi gereken bir durum gibi gorunuyor. Isin muglak yani bunu kendim henuz denemedim. Miadi dolmaya basladiginda bizzat deneyip gorecegim :) |
|
en az 1000 kere sokmusumdur o torpıdoyu eger duzgun sokup takarsanız hıc bır zaman ses falan yapmaz cunku sokup takma ıslemı sırasında kırılacak bır seyi yok.. fıltrenın takılabılecegı tek bır yon var obur turlu cevırıp takamıyorsunuz . ve o fıltre kesın kırılıyor ,torpıdoyu sokmezsenız eger . clıo 3 lerde o sıstemı bıraz dah gelıstırıp daha pratık olmasını saglamıslar. bana kalırsa bır kere o fıltrenın arabanın ıcınde olması baslı basına sacmalık zaten . fıltreyı sokunce olan pıslık arabanın ıcıne dokuluyor |
| ben 2-3 kez serviste polen değiştirdim torpido felan sökülmedi ?hatta poleni elleriyle çıt çıt eklemlerden kırıp takıyorlar... |
Mantıklısı da budur hocam,öyle zırt bırt torpidoyu sök tak nereye kadar.. Arabanın kendinden gelen sesler yetiyor,bir de torpidodan gelecek sesler eklenirse düşünemiyorum halimizi |
2008 megane II HB sahibiyiz, arac 10 000 km yi devirdi ve hicbir yerinden ses gelmiyor. Gercekten HB ve sedanlar arasinda bu kadar fark mi var?
|
Aradaki fark sedan / hb farkından öte faz I, faz II arasındaki farktan kaynaklanıyor,yani sizinkiler makyajlı,teknik ve akustik olarak neredeyse sorunsuz araçlar... Çünkü bizim yaşadığımız bütün sorunlar faz II de düzeltildi |
|
filitreyi ok yönünde çıkartmak istesemde üstteki resimde göründüğü gibi siyah havca borusuna takılacaktır. araçlar aynı yapıda değilmi farklılıkmı var. |
Asagidaki resimli anlatim, durumu ozetliyordur kanaatindeyim. Bizzat uygulamak isteyen arkadaslara yardimci olacagini umuyorum. Iyi surusler...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muhendis06 -- 16 Ekim 2008; 20:05:08 >