Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
9
Cevap
14053
Tıklama
0
Öne Çıkarma
HDMI bağlantısında görüntü ve seste kesinti sorunu..
A
16 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Konuyu hangi forum altında sormam gerektiğini bulamadım, yanlışsa doğru yere yönlendirirseniz sevinirim. Yardımcı olursanız daha çok sevinirim

Sorunum: HDMI kablo bağlantısında görüntü ve sesin belli aralıklarla kesilip tekrar gelmesi..

Sony DAV-DZ660 ev sinema sistemini Philips 32PFL7332 LCD (HD ready, 1080i destekliyor) tv'ye bağlamak için Hama HDMI kablo (model: 43084, 2mt) aldım:
http://www.teknosa.com/Cultures/tr-TR/Products/urundetay.htm?CS_ProductID=110270600&CS_Category=_SBA_892_1992_835_3942&CS_Catalog=_SES_VE_GORUNTU&T_Category=_KABLOLAR892

Bağlantı ve ayarları yaptıktan sonra ilk denemede gördüm ki bir dvd film boyunca yaklaşık 3-4 defa görüntü ve ses kesiliyor, ekranda sadece karıncaların dansı belgeseli izlenebiliyor.

Sorun tv'de mi, a/v receiver'da mı kabloda mı (kablo en son aklıma geldi ) diye ayarları değiştirerek çözüm aramaya başladım.

Internette ulaşabildiğim sonuç bu problemin adının "HDMI Audio/Video Dropout" olduğunu bulmak oldu. En çok Samsung lcd tvlerde nadiren de Philips lcd tvlerde yaşayanlar olmuş yurtdışı kaynaklı forumlarda gördüğüm kadarıyla. Çözüm olarak Samsung birçoğunda firmware update veya anakart değişimi falan yapmış. Bazı HD uydu alıcıların da firmware versiyonu değişimi ile (tv ile ilgili bi değişiklik yapmadan) çözüme ulaşanlar var.

Ayrıca sorun yaşayanlar sıklık olarak haftada 1, günde dört saatlik izleme süresinde 1, her birkaç dakikada 1 kesinti yaşayanlar olmuş. Görüntünün 2 dakika sonra gelmesinden bahsedenler vardı, ben o kadar beklemeyi düşünmemiştim.

Arkadaşımdan bilgisayar monitörünün yanında hediye gelen markasını bilmediğim bir HDMI kabloyu ve tv'nin firmware update dosyasını yanıma alarak denemeye başladım.

Yeni getirdiğim kablo ile her 2-3 dakikada bir görüntü ve seste kesilmeler olmaya başladı. Kesilmenin ardından beklediğimde 2 dk kadar sonra görüntü ve ses geri geliyordu.

Hama kabloyu tekrar taktım aynı şekilde 20-30dk içinde kesilme ve 2 dk içinde geri gelme oldu.

TV'nin aralık 2006 tarihli olan firmware versiyonunu aralık 2007 olan yenisiyle güncelledim

Güncelleme yaptıktan sonra yine ilk olarak sürekli kesilmeler olan kabloyla denediğimde:
Görüntü kesilmesi yerine ekranda bazen çizgi şeklinde alt kısımda bazen ekranın tamamında yarım saniyelik yeşil ve pembe renk tonları ile seste yine çok kısa yarım saniyeden bile kısa süreli kesintinin ardından tv kendini toparlayıp devam etti. Arada bazı kesintilerde ise görüntü yaklaşık 3-4 saniye gidip sonra ancak gelebildi. Aynı şekilde Hama kabloyu taktığımda ise yine 90 dk'lık bir film boyunca 3-4 kez 3-5 saniyelik kesintilerden oldu.

Şimdi bu durumda sorunun kaynağı:
AVR'nin çıkışında mı kesintiler meydana gelmektedir? (böyle olsa farklı kabloda dah sık olmazdı diye düşünüyorum)
TV mi en küçük veri algılama sorununda görüntüyü kaybediyor? (e adam elinden geldiğince toparlıyor yeni yazılımla )
Kablo mudur, daha kaliteli bir kablo alarak çözebilir miyim? elimdeki kabloyu teknosa geri alır mı? ya da değiştirir mi? (henüz sormadım çünkü kesin çözümü henüz bulamadım)

Acil yardım lütfenn..



H
16 yıl
Binbaşı

Sevgili Atakatas.

Bu durum benimde başıma gelmişti. Toshiba E250 dvd ile Epson TW520 projektör arasında hemen hemen her filmde yaklaşık 2-3 dk karıncalı gri ekran değilmi?

Ben 3 değişik kablo ile (AR-Philips-Techlink) denememe rağmen sorun çözülmedi.

Buna Handshake sorunu diyorlar galiba. HDCP kopya koruması modülü sinyal gönderirken panelin bunu algılayamaması ve bunu çözmek isterken kopmaların olmasından kaynaklanıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Öncelikle cevap için teşekkürler,

Evet tam olarak söylediğiniz gibi 2-3 dk karıncalı ekran oluyordu, ama televizyonun firmware güncellemesinin ardından bu süre azaldı, kesilmenin ardından 3-4 saniye içinde bağlantı tekrar geliyor.

Problem çözülmedi demişsiniz, ne yaptınız, o sistemi o şekilde kullanmaktan vaz mı geçtiniz?

Ben çözümü nerede aramalıyım? TV / Kablo / AVR?

Televizyon gelen HDCP içerikli verideki kopya korumasını çözemediği zaman hata oluyorsa, yeni yazılım yükleyince tv kopmanın ardından görüntüyü tekrar çözmede 2-3 dk beklemek yerine 3-4 saniyenin ardından bunu yapabilir hale geldi ama film başına yaklaşık 3 kopma değişmedi.. o halde tv tarafında yapılacak bişey kaldı mı?

Daha kalitesiz kabloda problem her 2-3 dakikada sürekli ortaya çıktığına göre kalite düşünce çözülemeyen veri iletimi artıyor demektir. Doğru mu?

AVR'ın gönderdiği veri hatalı desek o zaman kablo değişiminde hata sayısı artmazdı, doğru mu? Ya da AVR'nin çıkış portundaki zayıf sinyal dolayısıyla mı sorun oluyor? Bu durumda da yine AVR üzerindeki fonksiyon değişikliklerinde görüntünün hemen geri gelmesi gerekirdi, ama öyle olmuyordu, tv'de kaynaklar arasında geçiş yapınca düzeliyordu (güncelleme yapmadan önce kesinti 2-3 dk sürerken).

Yine de televizyon veya AVR için teknik destek servisini aramalımıyım? hangisini? o ona, o da öbürüne paslamasın beni??


Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
16 yıl
Binbaşı

Ben DVD Player'ı Samsung HD757 ile değiştirmiş ve sorunu çözmüştüm ama sizinki çok daha zor galiba komple bir set kullanıyorsunuz.

Tek bir öneri kalıyor varsa COMPONENT ile bağlantı. 576p çıkarsınız en kötü..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

HDMI çıkış ayarını 576p seçersem kaliteli kabloda bağlantı sorunu kalmıyor sanırım, ama uyduruk kabloda seyrek de olsa kopuyo muydu tam hatırlayamadım..

Ben Philips ve Sony servisleri arasında gidip geliyorum şu anda, bakalım nolacak..

Başka yerde anlatmıştım:
http://forum.donanimhaber.com/m_24960764/tm.htm#25730567#25730567

quote:

Orjinalden alıntı: atakatas
...

HDMI için 4 değişik kablo denedim (Hama, markasız ucuz, OEM altın uçlu orta kalite, ve en son Profigold) sadece kesilmelerin sıklığı değişti.

Bu bağlantı kesilmesi sorununa "Handshake Failure" deniyormuş. Problemin asıl kaynağı kablo DEĞİLMİŞ. HDMI bağlantı kurulan iki cihaz birbiri ile (dial-up modemle internete girerken bilgisayarımızla server arasında kurulan bağlantı gibi) bir bağlantı kurulduktan sonra veri alışverişine başlıyorlar. Veriyi gönderen ve alan cihazlar HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) protokolüne uygun olarak kopya koruması için şifreleme yapmak zorundalar. alıcı cihaz verici cihazın gönderdiği sinyalleri çözemediğinde bağlantı kopuyor ve bu handshake yeniden kuruluyor. (merak eden olursa ingilizce kaynaklar var internette)

Philips 32PFL7332/10 modeli lcd tv kullanıyorum, tv'nin firmware güncellemesini yapınca kopmanın ardından bağlantının geri gelme süresi 2-3 dakikadan 3-4 saniyeye indi.

Sony DAV-DZ660 için Sony yetkili servisin sorularıma telefonda verdiği yanıtlar özetle:
"Sony cihazlarda hiçbir zaman arıza olmaz.. söylediğiniz gibi bir problam olamaz.. bu tarz bir bağlantı problemi Sony cihazınızdan kaynaklanmaz.. bize söylediğiniz gibi bir şikayet şu ana kadar hiç gelmedi.. Sony cihazlarda yazılım güncellemesi diye bişey yoktur.. televizyonunuzun HDMI1 soketine taktıysanız kabloyu HDMI2 soketini deneyin, o da çalışmıyorsa televizyonunuz bozuktur.."
Cevaplar için yorum yapmama gerek yok sanırım..

Başka bir sony yetkili servisini aradım, gezici servise yönlendirdiler, gezici servistekiler "Gelir bakarız, kumandadan veya cihaz üzerindeki ayarlardan ise 45ytl alırız, cihazın dışında başka bi yerden kaynaklanan bir sorunsa yine 45ytl servis ücretini alırız bişey yapmasak da.." dediler.

Cihazı kaptığım gibi servisin adresine gittim. Ha, bu arada her ihtimale karşı tv'yi de yanımda götürdüm.
Teknik servis çalışanı cihazı LG marka bir tv'ye bağladı, bi süre bekledik kopma falan olmadı. Televizyonum burda, isterseniz ona bağlayın nasıl bişey olduğunu görün dedim. Bağladı, 2-3 dk sonra kopma meydana geldi. "Sorun televizyonunuzda." dedi. "Televizyona HDMI çıkışlı başka herhangi bir cihaz bağlayıp tv'nin sorunlu olduğundan emin olabilir miyiz?" dedim. Sadece görüntü çıkışı arızalı olan bir ps3 vardı ellerinde ve görüntü alamadık dolayısıyla. Evde elli tane HDMI çıkışlı cihazım yok ki nasıl denicem kendim..

Sorun çözülsün, bu yukardaki servislerin isimlerini sizinle paylaşırım yolunuz düşmesin diye..

Televizyonu ve ev sinema sistemini bu defa da sabah arayıp evime gelmeleri için pazartesi gününe randevu aldığım Philips yetkili servisine, bir dizi HDMI çıkışlı dvd player ile pazartesi yapacakları testleri hemen yapabilmeleri için götürdüm. Televizyona philips dvd player bağlayıp 15-20 dk bekledik, herhangi bir kopma yaşanmadı. Problemi anlatabilmek için Sony ev sinema sistemini takıp 10-15 dakika içinde gerçekleşen kopmayı gösterdim. Ardından tekrar farklı dvd player ile teste başladık, bir film baştan sona bitti, yarısından tekrar başlattık yine bitti kopma falan olmadı.

Şimdi durumu başka bir Sony yetkili servisine tekrar ileteceğim. Bakalım nasıl yardımcı olacaklar?



Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Cihazda arıza var bağlantı sorunu yaşıyorum diyorum, Sony yetkili servisi cihazı bize getirin HDMI çıkışında sorun var mı test edelim, diyor. Gelip bakamaz mısınız? diyorum, servis gönderip aldıralım ama ücrete tabi diyorlar..

Garanti kapsamındaki cihazlar için servis olayı böyle mi işliyor Türkiye'de? Cihaz arızalıysa neden ben götürüp onların hatasından kaynaklanan bi durumda bu işi ben yükleniyorum anlamadım?? Eğer cihaz gerçekten arızalı çıkarsa onların bana uygulayacağı kadar bir servis ücretini benim onlardan talep etmem gerekir heralde..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Dün aldığım bilgiye göre, sorun cihazdaymış, garanti kapsamında değişim vs çözüm yoluna gidilecek inşallah.


Sorunsuz bir HDMI bağlantısı için:
1) sinyal gönderen cihazın bu işi uygun şekilde yapabilme yeteneği
2) kablonun bu veri sinyalini en az hatayla taşıyabilme kapasitesi ve
3) sinyali alan cihazın gelen veri sinyalini karşılayabilmesi ve HDCP sinyalini doğrulayabilme kapasitesi
üçlüsünün hatasız olarak bir araya gelmesi gerekiyor.

Bu tür problemlerde genellikle sorunun kaynağı KABLODA DEĞİLDİR, ta ki 5 metreden uzun kablolar sözkonusu değilse..

Sorunların belli başlı kaynağını genellikle sinyal gönderen veya alan cihazdaki bir uyumsuzluk veya yetersizlik oluşturmaktadır. Bunların çözümü ise cihazların board ve devre dizaynlarının iyileştirilmesi ile olabiliyor.

http://www.audioholics.com/education/cables/dvi-and-hdmi-video-connections


Sorun yaşayan olursa ışık tutması açısından belirtmek istedim.

İyi forumlar..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
16 yıl
Yarbay

Sevgili atakatas,

Çok yararlı bir paylaşım olmuş. Bu sorunu yaşayan başka arkadaşlarımız da mutlaka olacaktır. Bu başlık onlara da bir referans olacak.

Sorun ve çözümü paylaştığınız için teşekkürler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl
Yarbay

Bu sorun bende de var. Receiver bağladığımda görüntü bozuk geliyor ama WD Media Player ile aynı kablo ile hiç sorun yok. Receiver 1080 i 60hz yolluyor, WD media playerı bilmiyorum ama 1080p MKV oynatıyorum, muhtemelen 1080p yolluyor ama hertzini bilmiyorum.

Sorun receiverda mı yoksa TV'de mi diye düşünmeye başladım şimdi. Receiverda kanal açınca bozulma artıyor, sinyal alınmayan kanalda iken bozulma yok denecek kadar az ama şifreli siyah ekranlı kanal bile olsa uydu sinyali varsa görüntü bozuluyor. Titremeler, ses de gidip gelmeler, ekranda karıncalanma vs. vs.



O
2 yıl
Er

Ben de internette film izlerken buzdolabı çalışınca ve / veya durunca HDMI bağlantısı 1-2 saniyeliğine kopuyor ekran kararıyor sonra tekrar düzeliyor bu durum Örneğin aspiratör ışığında da oluyor Işık azalıyor sonra tekrar düzeliyor bu durumu düzeltmek mümkün mü Bence bu durum Elektrik voltajı ile alakalı bir durum başka Fikri olan varsa lütfen söylesin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.