eline sağlık dostum.faydalı bilgiler bu işle ilgilenen benim gibi kişiler için. |
kesinlikle çok faydalı bilgiler verdin 2_fun kardeşim, paylaşımın için teşekkür ederim |
Çok sağol tufan kardeşim çok yararlı bilgiler konu sabitlenirse herkeze faydalı olacaktır. Ayrıca bir sorum olacak elimde gt-5 var biliyorsunuz zaten buna Band-Pass kabin kullansam nasıl bir etki yaratır.? |
süper bi etki yaratır![]() ![]() yorumlarınız için teşekkürler |
2_fun kardeşim ellerine ve emeğine sağlık... her şeyi gayet iyi bir şekilde açıklamışsın... arkadaşlar son olarak eklemek istediğim şey ise; ''sealed box (portsuz kabin),vented box (potrlu kabin),band pass box (pt kabin) çeşitlerinde eğer kabin litre hesaplamalarınız subwoofer ın istenilenilen ölçülerinde küçükse performans ve aşırı yüklenmelerinizde sub. ınızın yanmasına neden olabilir.bunun için doğru ölçüler ve iyi bir yalıtım gerekmekte... ben kendi sub.larımda orjinal box larını kullanıyorum sesin %3 odayı alt üst etmeye yetiyor...gerisini siz düşünün... ![]() eğer kabinlerinizi kendiniz tasarlamayı planlıyorsanız 2_fun kardeşim ve ben buradan olması gereken ölçüler hakkında yardımcı olmaya çalışalım... |
Kabin tasarımlarınızda subwooferınızın teknik özelliklerini bilmeniz gerekir![]() ![]() |
arkadaşlar genellikle bir hata ile karşı karşıya kalıyoruz... 2 subwoofer ı tek kabinde topluyoruz ve ikisininde aralarında herhangi bir bölme olmadan... bu konuya da dikkat çekmek istiyorum...kesinlikle böyle bir şey yapmayın woofer lar aynı marka olsa bile.... ses de inanılmaz br karışıklık oluyor... ![]() |
Evet,haklısın.Aslında ülkemizde oto ses sistemleri konusunda insanlar çok yanlış bilgilere sahip.Dediğin uygulama yanlış bir uygulama,adamlar sırf iki tane olsun daha çok ses gelsin diye küçücük kutunun içine iki tane 38'liği koyuyorlar.Halbuki adam bilmiyor bir tane 38'lik ve iyi hesaplanmış portlu kabinle çok daha nitelikli ve diğerine yakın yükseklikte ses alacak. Ya da böyle hayvan gibi subwoofer'ı bagaja atıyor,300 watt besleme veriyor,ama mid-tiz hoparlörlerine amfi takmıyor,teybin 20 watt çıkışını onlara veriyor,sonra ortalık bastan geçilmiyor.Gerçi onların da istediği bu,araba sokakta giderken 20 metre uzağını titretsin,bu yetiyor,yoksa amaç kaliteli müzik dinlemek falan değil.Arabada teisat var diyebilmek yeterli onlar için. |
elbruz arkadaşımıza katılıyorum... genelde biz o gibi kişilere halk arasında k.ı.r.o. diyoruz... ![]() neyse yani yanlış uygulama... bide arkadaşlar sealed box larda kabinin iç litre hesaplamasını dikkate alın...yani mdf veya her ne malzeme kullanacaksanız o malzemenin de kalınlık payını düşün ki performans tam olsun... ![]() |
faz cakışması |
süper cüp .... alkışlıyorum...bravo... yanlış bir uygulamanın önüne bu topic de geçicez inşallah... ![]() |
bide arkadaşlar sealed box larda kabinin iç litre hesaplamasını dikkate alın...yani mdf veya her ne malzeme kullanacaksanız o malzemenin de kalınlık payını düşün ki performans tam olsun...![]() cok doğru birde hop un hacmi |
vented box larda port için uygun yerden uygun ölçülerde açılması gerekir... daha büyük bir port ses kaybına ve boşuboşuna sistemi yoracaktır... |
çok doğru konulara değinmişsiniz adam 2 cm mdf kullanıyor ama ölçüleri boş havaya göre hesaplıyor böyle bir durumda 7-8 litre kayıp oluyor![]() faz çakışmasına gelince çok önemli bir konu ortadan ayırmak ama adam litresiz bir şekilde ayrıyor ditelimki 100 litre kabini birine 40 diğerine 60 litre gelecek şekilde yapıyor sonrada biri daha doygun bass veriyor diğerinden ise performans alamıyorum diyor.eger bir subwooferi(en dadiği olsa bile) tam rms değerlerinde tam peak watt değerlerinde tam kabin ve frekans ölçülerinde kullanıldığı zaman çıkan ses insanı şaşırtır. tabi bizimkiler anfiye bakıyo marka alpin 2500 watt 3600 watt adam diyo bizim sub 1000 watt 3 tanesini bile besliyo alalım ama bilmiyorki anfi sürekli 40-50 watt veriyor 3600 watt peak gücü (tabi o bile çok zor) sonrada alıyor bir kabin 30 litremi 100 litremi önemli değil bakıyor üstündeki desen güzel portun şekli rengi güzel alıyor performans alamayıncada jbl markamı kicker markamı kullandım beğenmedim diyor markaların adını kötülüyorlar ![]() ![]() |
ben ampli nin ne işe yaradığını bilmeden pazarda domates peynir satan adamlara rastladım... ama ondan sonra aklım başıma geldi... |
eLine SağLık Dostum Çok iyi Bir PayLaşım BöyLece BiLgim Daha FazLa oLdu..![]() |
arkadaşlar son olarak kabindeki birleştireceğiniz yerleri birbirine monteleme yapmadan önce silikon yardımı ile aralarda oluşabilecek hava ve sızmasının, en önemlisi boşluk kalan yerlerin subwoofer ın gücü ile cızırtılar yaomasını engelliyebilirsiniz... bu yöntemde bir çok kişi tarafından unutuluyor yada yapılmıyor...maliyet yüzünden... başıma geldiğin için bu sorun dan da bahsetmek istedim... ![]() |
< Resime gitmek için tıklayın >
İlk bulunan kabin çeşitidir.Dar alanlarda kullanıma uygundur vede tercih edilmesi gerekir.Portsuz kabinlerin yalıtımı (ses,hava) çok iyi olmalıdır yoksa istenilmeyen ses ve sonuçlar doğabilir.Bu kabinlerin şekilleri ne olursa olsun frekanslarda oynama yapılamaz.Yani ne verirseniz onu alırsınız.
Kabin Detayları
Subwooferin bir yüzü kabinin içine bakar.
Kabinin içinden dışına herhangi bir temas (hava vs.) sağlanmaması gerekir
Db. olarak subwooferı kısıtlar.
Litre olarak diğer kabinlerden küçüktür.
Vented Box (Portlu Kabin)
< Resime gitmek için tıklayın >
Portsuz kabinden yola çıkılarak tasarlanmıştır.Portsuz kabinden ayrı olarak bir hava-ses çıkışı (Portu) vardır.(Piyasa adı portun borudur
Kabin Detayları
Subwooferın bir yüzü kabinin içine bakar
Litre olarak ortalarda bir değere sahiptir
Portsuz kabinlere göre daha performanslıdır (Tabi yeterli ölçü ve ayarlarda olduğu sürece)
Portsuz kabinlere göre daha derin bass sesi alınmaktadır
Ciddi hesaplamalar yapılması gerekir
Band-Pass Kabinler
< Resime gitmek için tıklayın >
Açık alan kullanımına uygun,yüksek litre değerleri isteyen vede ciddi hesaplamalar yapılması gerekilen bir kabin türüdür.En iyi performans subwooferlarda bu kabin ile sağlanır.Kabin iki bölmeden oluşmaktadır.Birinci bölme portsuz kabin tarzında içeri veya dışarı hava ve ses geçirmeyen bölmedir.İkinci bölme ise portlu kabin tarzındadır vede port bulunur.Subwoofer bu iki bölmenin arasına konulan vede bölmelerin birbirleriyle ilişkilerini kesen bir parçanın üzerine konulur.Estetik açısından çok iyidirler.İçlerine ses duyarlı neon ,neon,flaşör gibi ışıklandırma yapacak cihazlar konularak estetikliği arttırılır.
Kabin Detayları
Açık havada kullanımda en az db kaybı yaşanan kabin çeşitidir.
Geniş alan isterler.
En yüksek db değerleri bu çeşit kabinle alınır.(Hesaplara uygun şekilde)
Yapılması en zor kabin biçimidir.
Bir ustanın elinde çok iyi bir kabin olacağı gibi işi bilmeyen birinin elindede portsuz kabinden daha az performans alınabilir.
Frekanslarla çok iyi oynanılması gereken bir çeşittir.
Yardmlarından Dolayı C.R.D.N.D.M. nickli arkadaşımıza teşekür ederim.
Saygılar Tufan
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 2_Fun -- 10 Şubat 2008; 0:43:41 >