| ehliyet sorunlarının olmaması ve düşük elektrik kullanımları ve faturaya yansıması dikkat çekiyor.. |
|
kısa mesafede etkili bir araç... kullanımı da kolay... ehliyet probleminin olmaması da büyük artı kenanın dediği gibi... izzet hocam eline sağlık... |
CanTuran arkadaşım sağol. |
Bu alet tam gaz gidince çok çabuk yıpranıyor 1.600 e bu aleti alacağıma.. |
Arkadaşlar herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz. |
Şehirler arasında kullanamıyorsan şehir içinde ehliyette sormuyorlar , ehliyet derdide olmuyor 30 - 40 la trafikte ölürsün.. biz 40 ile gidiyoruz hava çok soğuk diye eN sağdan gitmek zorunda kalıyoruz bu alet kaldırımdan gider birde tam gaz çok çabuk biter akü .. |
| En Önemlisi Kullanılan Akü Ne Kadar Zaman Dayanabiliyor Peki Yani Kullanım Ömrü Ne Kadardır.? |
Arabadaki gibi olsa hem şarj olup hemde kullanılsa daha uzun fakat bunda bitiriyorsun sonra şarj ediyorsun ömrünü yiyorsun.. Aküler zaten arabalarda marş basmak için kullanılıyor.. |
sen iyi biliyorsun bu işleri ha gülüm < Resime gitmek için tıklayın > |
| İş yeri sahibisin büyük ihtimal reklam yapıyosun. Motorlar güzelde niye hikaye yazma gereği duydun anlamadım. Yok hafta içi işe giderken görmüş, işe gitmesi gerekirken durmuş test sürüşü yapmış bu kadar fotoğraf çekmiş artık yazılarıda bi kağıda yazmışındır... |
Küçük şehirlerde ulaşım için ideal bir taşıt bence. |
![]() ![]() ![]() ![]() artık yazılarıda bi kağıda yazmışındır...![]() ![]() of of.. |
| 7 aydır 250 watt gücündeki STMAX marka bisikleti kullanıyorum ve çok memnunum. Bu 500 watt gücündeki bisiklet benimkine göre 2 kat daha güçlü. Rampaları hiç zorlanmadan çıkması lazım. Benimkinin 250 watt motorunu çıkarıp, 500 watt motor taksam olur mu acaba? Olursa 500 Wattlık motor ne kadardır? Bir bilen yardımcı olsun. |
|
O motoru bulman alman takman çok uzun iş ve aküde 2 kat daha hızlı biticektir. Küçükken bende çok isterdim elektrikli bisiklet ama birike birike cbr600 e kaldım |
en güseli n demişler sabreden derviş muradına ermiş.. elekrilikli motorlarla dağa çıkılabiliyomu ama ben çıktım video suda var.. |
|
bu aletle giderken rampa aşağı gaz vermeyip inerken tekerin dönme hareketi aküleri şarj ediyormudur acaba? bilmeyenler için örneklendirmek gerekirse misal elektrik motorlarına eletriği bağladığınızda dönerdi fakat motoru siz çok yüksek devirde elinizle döndürdüğünüzde motorun kutup başlarına takılı olan ufak ampülü aydınlatabilirsiniz yani bu elektrikli motorsiklettede aynı mantık varmıdır diye düşünüyorum. Kendini tabi çabucak şarj edemeyecektir ama akıllı kullanımla daha uzun mesafelere gidilebilmesi olası olacaktır herhalde. |
Olmuyordur.. |
< Resime gitmek için tıklayın >
Ürünler Laruv Elektrikli Bisiklet Motosiklet Pazarlama firması güvencesinde iki sene garanti ile satılıyor. Bu iki senelik garantiye akülerde dahil. Ayrıca 24 saat online servis hizmeti de verilmekte. 2007 senesi içerisinde yeni modellerin de piyasaya sürüleceğini öğrendik.
Motor bildiğimiz scooter görünümünde. Oturuş biçiminiz, bagaj alanı, koltuğu tamamen scooter sürüş özelliklerini ortaya koymakta. Koltuk altı bagajına ek olarak arka da küçük bir çanta da kullanıma sunulmuş. Motorun sinyalleri aynaya konularak daha çok dikkat çekmesi düşünülmüş. Motorda yan ayaklığın yanında orta ayaklıkta konularak park ve servis kolaylığı sağlanmış.
< Resime gitmek için tıklayın >
Göstergelere baktığımızda hız, km sayacı ve akü şarj durumu göstergeleri görülmekte.
< Resime gitmek için tıklayın >
Motosikleti 500watt gücünde elektrik motoru hareket ettirmekte. Ayrıca 250 ve 350 watt gücünde modellerde satılmakta. Gaz verip motor çalıştığında çok az bir ses duyulmakta. Motora herhangi bir aktarma sistemi bağlı değil. Elektrik motoru direkt tekerleğe bağlı ve gaz konumuna göre devir almakta. Çok basit bir sistem olması sebebiyle tamiri ve bakımı oldukça kolay yapılabilmekte. Motosiklet motor gücüne göre değişmekle beraber 60km/h son sürat yapabilmekte.
Motorun güç tüketimini 12V ‘luk dört adet akü ile toplamda 48V ‘luk akım beslemekte. Aküler kuru lityum tipinde. Aküleri istediğiniz zaman şarja takabiliyorsunuz. Memory Effect dediğimiz yarım şarj yapılıp kullanılması sonucu pil ömrünün kısalması bu akülerde söz konusu değil. 5-6 saatte şarj olan akülerle motor gücüne göre değişmekle beraber tek şarj edişte 50km (250-500watt modeller) ile 50km (350watt) arası yol almak mümkün. Firma yetkililerinin söylediğin göre 5YTL’lik şarj masrafı ile toplamda 1500km yol yapabiliyorsunuz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Akü koltuğun altındaki şarj yuvasından doldurulmakta.
< Resime gitmek için tıklayın >
Şarj cihazı küçük ve koltuğun altına rahatlıkla sığıyor. Böylece gittiğiniz yerde motoru şarja bağlıyabilirsiniz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Gaz sisteminin çalışması ise oldukça basit bir sistemden oluşuyor. Gaz kolu reosta görevini gören elektronik beyne komut vererek motora giden akımı ayarlamakta. Ayrıca dikkat çeken bir özellikte motora dahil edilmiş: Cruise Control. Gittiğiniz hızda gaz kolunun yanındaki düğmeye basarak gazı kitleyebiliyorsunuz.
< Resime gitmek için tıklayın >
Sinyal kolu, ön fren kolu, lamba açma kapama ve aynalar kolaylıkla kontrol edilebiliyor.
< Resime gitmek için tıklayın >
Ön ve arkada da kampana fren sisteminin kullanıldığı motorda ön fren elden kontrol edilirken arka fren ayakla kontrol ediliyor. 250 ve 350 watt versiyonlarda ise arka fren sol elden kontrol edilmekte. Fren performansı şehir için kullanımda durmayı sağlamada başarılı.
< Resime gitmek için tıklayın >
Hafif rampa çıkarken hiç zorlanmayan motosiklet kararlı çekişiyle beğenimi kazandı.
Elektrikli olması sebebiyle özellikle yağışlı havalarla ilgili akıllarda soru olabilir. Yağışlı havada rahatlıkla kullanılabilen motosikleti basınçlı su veya hortum ile yıkanmasını önermiyorlar. Ayrıca motosiklet her 3 ay da bir servis kontrolüne giriyor ve sadece 15ytl gibi bir masrafla servis işlemleri gerçekleştiriliyor.
Sonuç
Elektrikli scooterlar kara taşıtları yönetmeliğinde herhangi bir sınıflandırmaya girmediği için ehliyet, ruhsat, plaka ve vergiye tabi değil. Alıyorsunuz mağazadan binmeye başlıyorsunuz. Sadece şehirlerarası yollarda ve otobanlarda kullanamıyorsunuz. Bunun haricinde şehir içinde rahatlıkla kullanabilirsiniz. Kısa test sürüşünde özellikle kısa mesafe kullanımını oldukça ekonomik hale getiren bu ürünler özellikle kısa mesafe servis veren lokanta sahipleri tarafından ilgi görmeye başlamış durumda.
Fiyat:1675 YTL
Bize test imkanı vermesi ve olumlu yaklaşımlarından dolayı Mehmet KÜÇÜKLER’e çok teşekkür ediyorum.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi izzet222 -- 16 Aralık 2007; 14:57:33 >