1. sayfa
|
seat ibiza 1.4 100 hp ama manuel,stylance ve opel corsa 1.4 enjoy+spor paket. mutlaka bu araçlara da bi goz atin |
|
işin aslı bu arabalardan birini düşünmemin nedeni tiptronik şanzımanlı bir mini aramam.şimdiye kadar hiç otomatik şanzıman kullanmadım ama denemek için max. 30.000 ytl'ye kadar çıkmayı düşünüyorum.teknoloji olarak jazz'ın 7cvt si fena görünmüyor.Ama 2.el paslanmazlık,işçilik süspansiyon konforu da göz önüne alınırsa polo da fena bir fikir olmayabilir.Bunun yanında fiat'ın dualogic şanzımanı için de iyi şeyler konuşuluyor mitsubishi ve yaris konusunda ise hiçbir fikrim yok.Fiesta'nın 1.4 TDCI nı bir süre kullandım .Gerçekten ekonomik ,hisli bir direksiyonu rahat bir sürüşü var turbocharger 'ın devreye girdiği1800-2000 d\d aralığından itibaren çekişi de iyi,yol tutuşu da hiç fena değil ama bildiğim kadarıyla otomatik şanzıman gibi bi opsiyonu yok.Kısacası yukarıdakilerden biri olacak muhtemelen. |
Polo tıptronık degıl geleneksel otomatık bıldıgım kadarıyla. |
| honda jazz otomatik kullanan akrabalar var, memnunlarmış. . |
yok.polo 1.4 80 hp lik araç 6 ileri tirptronık şanzumana sahiptir. ancak bu aracın yakıt degerleri 1.6 ları hiç aratmaz genelde.buna karşin pek de serii değildir ancak b sınıfı için kaliteli malzeme ve konfor ve sağlam bi şasi si vardır. honda cvt ler biliyorsunuz aslında otomatik değil.manuel gibi davranan şanzumanlar ama ben cok seviyorum.araç hem manuel gibi davranıp surekli gaz almıo hemde debriyaj yok,otomatik gibi kullanım veriyor.opel in easytronık gibi. |
Saolasın hocam ben bunu bılmıyordum. O zaman yokusta kaydırma problemı vardır yıne tum cvt ve bu tur sanzımanlardakı gıbı. Yakıt konusunda 1.6 lar kadar yakıorsa bu durumda jazz bır adım one gecıor bence. |
Renault Clio 1.2 quickshift düşünmezmisin sınıfındaki araçlara göre göre az yakıyor iyi kaçıyor renaultun servis ve 2.el avantajıda var fiyatıda düşündüğün aralığın altında bir incele derim |
|
merhaba. ben mitsubishi colt kullnıcısıyım. colt ile ilgili soru sorabilirsin. colt bahsettiğin araçlar içinde en ucuz olanı. buna karşılık neredeyse en çok donanımı sunan araç. 25-26000 arrasına pazarlıkla 1.3 invite AMT colt alman şu aralar mümkün. standart donanımları; 4 airbag (sürücü yolcu ön ve sürücü yolcu yan hava yastıkları) abs+ebd otomatik klima elektro-hidrolik hıza duyarlı direksiyon sistemi elektrikli-ısıtmalı yan aynalar yol bilgisayarı hıza duyarlı silecekler (araba hızlandıkça daha hızlı çalışmaya başlıyorlar) cd player+rds radyo+6 hoparlör soğutmalı torpido gözü 5 adet bardaklık yeri değiştirilebilen küllük(ben evde bırakıyorum) hem sürücü hem yolcu tarafı tek dokunuşla açılabilen sıkışma güvenlikli ön camlar aliminyum alaşım jantlar+bridgestone turanza lastikler (lastikçide 200 ytl tanesi) çok geniş iç hacim. yatabilen/çıkabilen/ön koltuklar gibi kayabilen arka koltuklar öne yatabilen ön yolcu koltuğu( uzun bir şey taşımak gerekirse diye) 3 yıl teknik garanti 12 yıl paslanmazlık garantisi sabancı güvencesinde ( temsa) 1332 cc, üstten çift egzantrikli, değişken subap zamanlamalı( hondadaki vitec, mitsubishide mivec diye geçmekte)95 beygir güç,125 nm tork üreten mercedes-mitsubishi üretimi motoru var. kuvvetli ve ekonomik bir motor. şehir içi klima açık yakıt tüketimi 20 ykr/97oktan/km, 7-7,5 litre/100km ye denk gelmekte. 45 litrelik deposuyla her seferinde 600 km yi geçiyorum şehir içi. (istanbul) şanjımanı 6 ileri AMT dir. yokuşlarda geri kayar ama çok kuvvetli bir el freni var tek tıkta bile yokuş yukarı arabayı kaydırmıyor ve el freninin konumu çok iyi ayarlanmış yokuş yukarı hiç bir problem çekmiyorsun bir el direksiyonda bir el el freninde santim geri kaymadan kalkabiliyorsun. diğer bu tip şanjımana sahip araçlar içinde aynı yöntem geçerli. aradıklarım konfor,sorunsuzluk ve işçilik demişsin. konfordan kastın nedir bilmiyorum? bol donanım geniş iç hacim ferah bir iç mekansa colt konforludur. ama sessizlik veya çukurlara girdiğinde seni sarsmayan bir araçsa konfor anlayışın B segmentinde bir mersedes A serisi konforlu olabilir. sorunsuzluk demişsin colt japon otomobilidir ayrıca mersedes desteğiyle üretilmiştir. bu sorunsuzluğu için yeterli bir referans kanımca. işçilik demişsin. colt hollanda da eski volvo fabrikasında üretilmekte. yüzde 60 a yakın mersedes parçaları kullnılmakta. dediğim gibi en ucuz fiyata en çok donanımı veren şu sıralar colt. diğer araçlar içinde ise jazz elite (sport değil) ı tavsiye ederim. jazz elite = colt invite dir. donanım olarak. colt hakkında başka sorun olursa sorabilirsin. hayırlı günler. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
| evet quickshift'e şimdi baktım o da iyi bi alternatif.quickshiftin tam otomatik kullanılma gibi bi özelliği de varmı acaba? |
Fiatdaki Dualogic gibi otomatik kullanım özelliğide var istersen manuel moda geçip kendinde vites değiştirebilirsin ama bu tarz şanzıman sistemine sahip araçlar yokuşlarda kayar onuda eklemek lazım bunuda dik yokuşlarda el frenini çekerek aşabilirsin |
|
tasshelhoff arkadaş gerçekten çok net ve güzel anlatmışsın.konfordan kastım kaliteli bir süspansiyon tıkırdamayan plastik aksam ve kolayca gevşemeyen rulman, salıncak aks gibi yürür aksam donanımları. Mitsubishinin araçları gerçekten de uzun ömürlü motorlara sahiptir.hill holder olmayışı kötü jazz da var diye biliyorum.donanım ne olursa olsun 30000'in üstüne çıkmayacağım bu yüzden elite olmayacak honda olursa da.colt hakkında bir soruda amt şanzımanın tamamen otomatik kullandığımız bi modu da var mı.daha önce söylediğim gibi otomatik araca ilk defa sahip olacağım bu yüzden tiptronik şanzımanların hepsinde tam otomatik sürüş opsiyonu var mı yok mu bilmiyorum |
eger eğimde kalkış asistanı varsa kaçırmaz pek.ama donanımlarda bu var mı yok mu bilmiyorum.manuel araçlarda bile(golf tsi da denemiştim) eğim asistanı bayaa guzel bişey.ben dik bayırda denedim gercekten kaydırmıyormu die,3 sanıye kadar falandı herhalde tam hatırlamıorum,yerınden kımıldamadi araç. |
jazzlarda hill holder yok onlar şanjımanlarının yapısı gereği (cvt) geri kaydırmıyorlar ek bir sistemleri yok yani. tam otomatik şanjıman gibiler yokuşlar söz konusu olduğunda. colt AMT de ister A modunda ister manuel modda kullnabiliyorsun. A modunda aynen tam otomatik araç gibi sürücü müdahalesi olmaksızın kullanabiliyorsun. ama yokuşlarda el freni ile kalkman gerekiyor. ha ayağın hızlı ise el frenini kullanmanada gerek yok gaza basar basmaz araba ilerliyor zaten. yani ama strese girmeye gerek görmüyorum. el freni gözünü korkutmasın tekrar söylüyorum hiç bir rahatsızlığı yok. nasıl olsa bir elin boşta olacak. tekrarlıyorum bu segmentte tıkırdamayan araç belki bir mersedes A serisidir. o bakımdan konfor beklentini aşağılara çekmen gerek. bahsettiğin tür yürüyen aksam gevşemesi vb olmaz zaten japon otoları kolay kolay problem çıkarmazlar. ama süspansiyon konforu dediğin şeyde kişiden kişiye değişir binip görmen lazım. daha öncede dediğim üzere colt şu an bu segmentte en çok donanımı en az fiyata veren otomatik araç. ayrıca;saydıkların arasında gpunto ile beraber en kuvvetli motora sahip araç. (95hp) |
1. sayfa
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.