Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
30
Cevap
1859
Tıklama
29
Öne Çıkarma
euro ncap dokunmatik ekrana savaş açtı
G
2 ay (4041 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

" euro ncap, 2026 yılından itibaren sis farları, sinyal, dörtlüler ya da silecekler gibi fonksiyonların sadece dokunmatik ekran ile yönetildiği araçlara 5 yıldız vermeyecek.

2029 itibarıyla bu testlerin daha da sıkılaşacağı, klima kontrolleri ve ses seviyesi gibi ayarları dokunmatik ekran ile yaptıran araçlardan da puan kırılması düşünülüyor. "

Destekliyorum.

Her türlü kontrolu ekrana, tablete koyan firmalara selam olsun.

Togg da yan aynalar dahi tabletle ayarlanıyor ,gerçekten b.kunu çıkarmak olsa gerek.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Yıllardır kullandığım 2000 model Focus1 Ghia arabam vardı. Çok eskidiği için sattım. Ondan sonra hep dokunmatik ekranlı arabalar aldım, zaten bütün arabalar öyle.

Focus1...
Yoruma Git
Yorumun Devamı zeytinkoy - 2 ay +28
Tebrik ederim. Kedi olalı bir fare tutmuşlar.
Yoruma Git
sanatairum - 2 ay +14
Bu işin ana müsebbipi tesladır. Herkes ona uydu işin *oku çıktı...
Yoruma Git
Yorumun Devamı YouGotThatRight - 2 ay +7
Y
2 ay (1355 mesaj)
Binbaşı

Bu işin ana müsebbipi tesladır. Herkes ona uydu işin *oku çıktı...



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

G
2 ay (2941 mesaj)
Binbaşı

Üreticiler o kadar kolaya kaçmaya başladı ki tablet koyup işçilik parça maliyeti ne varsa hepsinden kaçıyorlar üzerine ucube dikkat dağıtan saçma büyüklükte tablet ekliyorlar bütün arabaların içi neredeyse aynı



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

S
2 ay (1017 mesaj)
Yüzbaşı

Tebrik ederim. Kedi olalı bir fare tutmuşlar.



Z
2 ay (10762 mesaj)
Yarbay

Yıllardır kullandığım 2000 model Focus1 Ghia arabam vardı. Çok eskidiği için sattım. Ondan sonra hep dokunmatik ekranlı arabalar aldım, zaten bütün arabalar öyle.

Focus1'deki kullanım rahatlığını hiç birinde bulamıyorum. Gözümü yoldan ayırmadan bakmadan klima, müzik, vs her türlü işlemi çok rahat yapıyordum. Düğmelerin yerlerine ellerim o kadar alışmıştı ki hiç bakmadan elim otomatikman düğmeye gidiyordu.

Şimdi dokunmatik ekrandan nefret ettim. Bu işin bir numaralı sorumlusu Tesla'dır. Gösterge bile olmayan ucube iç mekanı bütün markalara kötü örnek oldu.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
2 ay (4041 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Umarım tuşlu, düğmeli, sürgülü tasarımlar ger döner. Mercedes diyorsun heryer tablete dolu ,iğrenç görünüyor.

Nerede w211 kasanın avangard tasarımı ,kalite hissi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
2 ay (3131 mesaj)
Binbaşı

Tek yapmaları gereken şu şekilde ekran kenarında programlanabilen tuşlar. Ama modern ekranlar için bunu akıl edebilen çıkmadı henüz.





< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akasha_Ether -- 4 Eylül 2025; 14:3:34 >

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

K
2 ay (13099 mesaj)
Yarbay

aslında en iyisi bu mercedes bmw de bulunan joystickler. onlar en sağlıklısı


Bu mesaja 1 cevap geldi.
X
2 ay (1006 mesaj)
Yüzbaşı

joystick tabletten de kötü olabilir. Konforsuz ve karmaşık.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kaygerya
K
2 ay (13099 mesaj)
Yarbay

Kesinlikle katılmıyorum bir süre sonra herşeyi ezberden yapabiliyorsunuz hic ekrana bile bakmadan.




Bu mesajda bahsedilenler: @xreaLy
D
2 ay (2408 mesaj)
Yarbay

Konuda bahsedilen,dörtlülerin,sinyallerin,sileceklerin ekrandan çalıştırıldığı bir araba var mı ki.Hemen atlamışsınız ama önce buna bakmak gerek.Kullandığım çoğu araç ekranlıydı ama ben hiçbirinde bunların ekrandan kontrol edildiği bir model görmedim,bilmiyorum.Sadece Volvo’da ekrandan klima kontrolü var.Ama onda direksiyondaki butona basıp sesli de yapabiliyor.Sinyal kontrolünün ekrandan yapıldığı bir model olacağını ssnmam konu bir tuhaf,kaynağına bakmak lazım



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
G
2 ay (4041 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

https://www.wired.com/story/why-car-brands-are-finally-switching-back-to-buttons//


Kaynak.
Bu arada togg da hem yan ayna kontrolleri, hem klima kontrolü tabletten yapılıyor, herhangi bir tuş, düğme, joystik yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @D.Baran
D
2 ay (2408 mesaj)
Yarbay

Aynalar durmadan değiştirilen birşey değil,araç hareket etmeden ihtiyaç varsa yapılır , o olabilir ama belki klimanın o şekilde oluşu eleştirilebilir.Ama Volvo dan edindiğim deneyime göre onunda bir engeli yok.Ama sinyaller özellikle farklı tabi.Ya da silecek kolları,farlar vs.Ama dediğim gibi bunlara örnek bir model ben bilmiyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @ghostiki
H
2 ay (27185 mesaj)
Yarbay

Bu yazılanlar yeni Tesla'larda böyle. Selektör atmak için bile tuşa dokunmak gerekiyor :D Silecek dokunmatik, selektör dokunmatik, sinyal dokunmatik.


Bu arada bunlar yüzünden beş yıldız verilmedi diye ben aracı almaktan vazgeçmem ki. O Euroncap değerlendirmesi benim değil, ben aracın yetişkin ve çocuk koruması yüzdeliğine bakarım. Onlar yüksek olduktan sonra istersen bir puan var.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hardcrss -- 4 Eylül 2025; 15:25:20 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @D.Baran
T
2 ay (11575 mesaj)
Yarbay

Ekrana vites koymuşlar, böyle bir mallık olabilir mi. Buna 4 yıldız değil 1 yıldız vermek lazım.


https://www.youtube.com/shorts/miy2N9FVZG8



A
2 ay (1807 mesaj)
Binbaşı

Yeni tesla da selektörde, silecekte tuşlu dokunmatik dediğiniz yer basılan tuş. Euroncap ekrandan yapılan temel özelliklerden bahsediyor tuşlu olanlardan değil. Sinyaller koldan dokunmatik değil. Ayrıca istediğiniz özgürlüğü vermiş, istediğiniz tuşa istediğiniz özelliği atayabilirsiniz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azaz06 -- 4 Eylül 2025; 18:56:29 >


Bu mesajda bahsedilenler: @hardcrss
T
2 ay (15317 mesaj)
Yarbay

Çok doğru bir yaklaşım tebrikler

Dokunmatik ekrana karşı değilim ama temel fonksiyonlar için tuşlar her zaman daha pratik ve güvenli

Tesla bir ucube akımı başlattı, maliyeti düşük tutmak için diğer firmalarda peşinden gitti. Bu hamleyle eski mantık devam edecektir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
2 ay (4838 mesaj)
Yarbay

Araçlar oyun konsolu değildir. Ne kadar sade o kadar iyi. Sürücünün bir eli konsoldaki düğmelerde olabilir ama gözü yolda olacak. Hele panik anında insan basit düğmelerin bile yerini karıştırılabilir.
Bu türü ergonomi testlerini kadın sürücülere yaptırmak lazım. Motor becerileri zayıftır. Bu yüzden gaz ve frenin yerini sıkça karıştırırlar.

Bakalım AB yayalar için yola çizgi çizmenin trafik ışığı yerine geçmediğini ne zaman anlayacak?



U
2 ay (4108 mesaj)
Yarbay

2022-2023'te üretilen Çinliler fena halde dokunmatikti. Sadece ekran değil direksiyon vs herşey böyleydi. Ciddi şikayetler geldi, üzerine de Ncap bu işi çıkardı (ki 2023'te deklare etti/açıkladı) adamlar fiziksel tuşlara 2024 modellerde geri döndü.

Tesla reyiz gibi vitesi ekrandan değiştirmek değil konu, ses açma kapama bile dokunmatikti ve zorluyordu sürücüyü. Neyse ki döndüler hatadan. Sadece ekran değil konu


Lakin 2 sene geçti mevzu yaşanalıp biteli, bize haberi yeni geldiyse demekki





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufo -- 5 Eylül 2025; 16:11:36 >

1
2 ay (558 mesaj)
Yüzbaşı

Vw nin b7 ve b8 passat da kullandığı ekranlar çok hoşuma gidiyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >