Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
3
Cevap
405
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Tofaş fıat markasını türkiyede batıracak
Y
geçen ay
Yarbay
Konu Sahibi

Doblo gitti,artık en çok satan ticari degil.Fiorino gitti yerine yenisi yok.Egea gitmek üzere,bir daha eski satışları zor görür.Dogru düzgün elinde satacağı model kalmadı.Psa'nın ürettiği dobloyu ve doğan slx ön konsolu takılmış olan boş donanım egea'yı satıp duruyorlar.
Yazık gerçekten yazık ne hale getirdiler markayı.Yıllardır türkiyede en çok satan marka olan fıat bundan sonra degil ilk iki ilk 5 de kendine zor yer bulur




Bursa'nın otomotiv devinde zarar üstüne zarar! Hesaplar artıya geçemedi...



Bursa'da üretimlerine devam eden Tofaş Türk Otomobil Fabrikası (Tofaş), 2025 yılı ilk çeyrekte hem satış gelirlerinde hem de kârlılıkta ciddi kayıplar yaşayarak 140,6 milyon TL net zarar açıkladı. Tofaş 2024 yılının 4. çeyreğinde de 120,9 milyon TL net zarar açıklamıştı.

Bursa'nın otomotiv devinde zarar üstüne zarar! Hesaplar artıya geçemedi...


BLOOMBERG HT'den Sevcan Ersözlü'nün haberine göre; Bursa'nın oto devi Tofaş Türk Otomobil Fabrikası AŞ, 2025 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Tofaş 140,6 milyon TL net zarar bildirdi. Beklentiler 181 milyon TL seviyesinde zarar açıklaması yönündeydi. Net zarar, üretim hacmindeki düşüş, zayıflayan satışlar ve brüt kârdaki ciddi daralma, enflasyon muhasebesi etkisi ve finansman giderleri nedeniyle gerçekleşti.




Tofaş'ın net zararındaki büyük etken, enflasyon muhasebesinden kaynaklı 1,34 milyar TL'lik parasal zarar iken, zararı hafifleten unsur ise 48 milyon TL tutarında net vergi geliri oldu. Net kâr marjı 2025-1. çeyrekte -yüzde 0,58 olurken, geçen yıl aynı çeyrekte yüzde 8,34 seviyesindeydi.

Satış gelirleri yılın ilk çeyreğinde beklentilerin yüzde 1,4 üzerinde 24,2 milyar TL seviyesinde gerçekleşti. Beklenti 23,8 milyar TL seviyesindeydi. Satış gelirleri yıllık bazda yüzde 48, çeyreksel bazda yüzde 28 düştü.

BRÜT KÂR 1,5 MİLYAR TL

Brüt kâr geçen yıl 7,5 milyar TL seviyesindeyken iken bu yıl 1,5 milyar TL'ye geriledi. Brüt kâr marjı ise yüzde 6,2 seviyesinde gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde yüzde 16 seviyesindeydi. Bu duruma satış hacmindeki sert düşüş ve sabit maliyetlerin satışlara oranla artması etkili oldu.




Favök ilk çeyrekte beklentilerin yüzde 60 üzerinde 699 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Favök beklentisi 435 milyon TL seviyesindeydi. Favök yıllık bazda yüzde 89, çeyreksel bazda yüzde 6,8 azalış gösterdi. Favök marjı aynı dönemde yüzde 2,90 seviyesinde oluştu. Geçen yıl aynı dönemde yüzde 13,35 seviyesindeydi. Favök marjındaki düşüşte cirodaki düşüş ve kâr marjlarındaki gerileme etkili oldu.

Tofaş, yılın ilk çeyreği itibariyle 26,5 milyar TL nakit ve nakit benzeri varlığa kârşılık toplam 29,7 milyar TL finansal borç taşıyarak yaklaşık 3,05 milyar

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
geçen ay
Binbaşı

Fiat markası güney amerika hariç zaten pek iç açıcı bir halde değil. Durum türkiye’ye has değil tofaşın da pek bir suçu yok.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

S
geçen ay
Yarbay

Bunlar Tofaş'ın kararı veya hatası değil yalnız, Stellantis'in ticari araçta üniterleşme planı tüm grup araçlarının üretimini İspanya'da topladı. Toyota'sından Citroen'ine Opel'ine hepsi aynı yerde üretilip dağıtılıyor. Egea'da yaşlandı ve artık bu tip sedanlara da eskisi gibi talep yok, bu durumlar dolaylı olarak zarar verdi Tofaş'a.

Tek kurtuluş elektrikli 500 serilerinin lisansını alıp üretimini yapabilmek veya Brezilya'daki Todos mu carros'mu artık oradaki modellerden falan devşirme bir B-suv üretimi yapabilmek. Yoksa işleri zor.



Ş
geçen ay
Yarbay

Tofaşlık bir şey yok, adamların üretebileceği bir model yok. Fiatın 500 serisi ve Panda harici ürettiği bir model yok. Mis gibi Punto, Bravo gibi modelleri iç etti, ona rağmen Çinlilerin bile yer bulduğu SUV çılgınlığında 500X gibi gudik bir model haricinde bir model bile yapmaya çalışmadı yahu akıl kârı değil. Yine elektrik furyasında da 500e abuk fiyatlı bir şey çıkarttı, onun haricinde kulak üstü yattı.

Tofaşlık bir şey yok dediğim gibi. Tofaş olmasa Egea, Doblo, Fiorino falan dahi olmayacaktı. Bu modeller özelinde Tofaş’ın baya Argesi ve çalışmaları var. Egea da 10 senedir aynı kasada üretiliyor normal artık bitmesi de. Özellikle Stellantis’ten sonra Tofaş’ın “otonomisi” bitti gibi bir şey, eskisi gibi olmayacağını düşünüyorum. Ki olsa bile ne üretecek, 500 mü? Tofaş’ın tek çaresi Stellantis temelli araçların bir şekilde burada üretilmesini sağlamak ama o da çok zor. Türkiye’ye gelene kadar İspanya, Polonya falan da var daha.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.