bunlarin cogu alma degil yurutme maliyeti. bakim kasko sigorta her sene yaptirilacak zaten. daha mtvsi lastigi zarti zurtu var... |
aynı şekilde arkadaşa araba aldık bu masraflar standart olan şeyler bunu herkes kabul ediyor da kazasız boyasız araç aldı arkadaş, aldığı günün ertesinde akü bitik balatalar diskle... |
aynı şekilde arkadaşa araba aldık bu masraflar standart olan şeyler bunu herkes kabul ediyor da kazasız boyasız araç aldı arkadaş, aldığı günün ertesinde akü bitik balatalar diskler kötü durumda motorda yağ kaçağı var sanayiye uğradı 30 bin de orada kitlemişler 2.el araç almak gerçekten zulüm araba parası hariç 90 binlik oldu ekstradan, 2.el araba alınacaksa eldeki paradan en az 100 lira kenarda kalmalı |
bunlarin cogu alma degil yurutme maliyeti. bakim kasko sigorta her sene yaptirilacak zaten. daha mtvsi lastigi zarti zurtu var... |
Hayırlı olsun. Bakım sadece yağ filtre değişimi ise yetkili servis sanırım? |
Aracı alır almaz yapılması gerektiği için bu şekilde belirttim hocam. Daha bunun arızasi şusu busu. Lastiği de var. |
Saolun. Eski aracımı satmadan aldığım için sıfır poliçe oldu, yani hasarsızlık aktarılmadi, imm ve ikame araç süreleri yüksek, araç da 2.5m kasko değeri var. |
Yetkili servis, buji de değişti. |
benim bir arkadaşım yeni bir araç aldı ve parası ucu ucuna yetti, bir kısmını elden borç aldı, kartları da dolu ve kendisi de takıntılı olduğu için aracı kasko yapana kadar garajdan çıkartmadı. bunların hesaplanması gerekiyor, bende kışın ortasında araba alıp kışlık lastiksiz gezmiştim geçmişte, hatta bu yüzden kaza yaptım, o zamanki ekonomik durumum el vermedi, ama gereklilik işte. araba fiyatı + bu masraflar bütün. |
aynı şekilde arkadaşa araba aldık bu masraflar standart olan şeyler bunu herkes kabul ediyor da kazasız boyasız araç aldı arkadaş, aldığı günün ertesinde akü bitik balatalar diskler kötü durumda motorda yağ kaçağı var sanayiye uğradı 30 bin de orada kitlemişler 2.el araç almak gerçekten zulüm araba parası hariç 90 binlik oldu ekstradan, 2.el araba alınacaksa eldeki paradan en az 100 lira kenarda kalmalı |
Daha akü değişimi, balata değişimleri var. eskiden 100bin giden balatalar 20bin dedi mi başlıyor katır kutur. akü desen 2 sene önce taktığın akü bir sabah bakıyorsun yok. Kışlık/yazlık lastik değişimi, söküp takma saklama masrafı ayrı. çok lazım ve önemli olduğu için jantlar 20 inç oldu, tanesi de 12bin oldu. çocuk büyütmek gibi oldu araba sahipliği. |
23bin sigorta tuttu, 4500tl bakım. Diskler balatalar da değişse iyi olur dedi ama bana idare eder geldi, yaptırmadım. 2500tl yuvarlak hesap noter Yol masrafı vs 5bin, Kış lastik takma 1000tl Ben de 36bin harcamışım. |
Kabaca baktığımızda ekspertiz ile muayene işlemleri arasında maliyet farkı yok, ikisi de sadece kontrol ediyor. Devlette 3000 lira diye haklı olarak isyan edilen işlemin çok benzerine dışarıda gönüllü olarak iki katından fazla veriliyor, bunu anlamak cidden zor. Çözüm ne diyenlere de bir fikir vereyim. Sanayide tanıdığınız yoksa bile birkaç kişiden referans alarak güvenilir bir motor ustası bulabilirsiniz. Bir de kaportacıya gösterseniz, 500+500=1000 liraya çok daha güvenilir bir ekspertiz yaptırmış olursunuz. |
lastik , akü de ekle kafadan 25 daha ![]() |
Hocam alınır alınmaz yapılan masrafı kastettim. Bakim yağ bakımı. Emin olmak için yaptırılması lazım. |
Hayırlı olsun. Kasko tamam 0 poliçe de trafik neden o kadar çıktı anlamadım...aralıkta ben yeniledim 6 bin tl civarıydı, kaza vs yok ama indirim tavan. İkamet ettiğiniz il farkı mı acaba? |
Uzun dönem Kurumsal araç kiralama firmaları çok daha mantıklı artık. Kan emici esnaf ve sigortacı tayfayı besleyeceğime paramı yatırıma yönlendirir kiralik araç ile gezerim |
satmaniza gerek varmiki, kasko bedelini belirkeyen etken ehliyet degilmi? |
kimse sormamış araba ne |
hayırlı olsun bende sıfır aldım bir sürü masrafı var arabanın.. ama keyif veriyor.. mutlu ediyor |
Hasarsızlık indirimini poliçe için uyguluyorlar, benim 5 senedir hasarsız ödeme yaptığım poliçem şu an tek araçta devam ediyor. Bu nedenle yeni araçta sıfırdan poliçe başlıyor, hasarsızlık indirimi yok yani. Birini satıp hemen ardından almış olsaydım aynı indirim oranını tanımlıyorlardi.. |
22 şubatta ikinci el bir araç aldım. 22.02.2025
Aracı ilk aldığımdaki (alır almaz yapmak)zorunda kaldığım maliyetleri alt alta topladım ve bu tutar çıktı...
Expertiz ( full ) 7200 TL
Noter 2200 TL
İlk bakım 13.500 TL
Ivır zıvır 700 TL
Trafik sigortası 13.500 TL
KASKO 26.000 TL
TOPLAM : 63.100 TL
Kasko kimisine göre zorunluluk değil, ilk bakım belki sanayide yan sanayi daha ucuz olabilir, ekspertiz düşük paket vs alınabilir, ama diğerleri zaruri...
Son damlasına kadar parasını harcayıp araç alanlara duyurulur :) alim sonrası bu masraflar aracın bedeli yanında derhal hazır olacak Br şekilde.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 27 Şubat 2025; 23:2:49 >