Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
18
Cevap
560
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Her gece belirli saatlerden sonra internet kopması
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Herkese merhaba. Öncesinde Turk.net kullanırken de aynı hatayı yaşıyordum, Türk Telekom'a geçtikten sonra bir süre düzeldi fakat aynı hata tekrar baş göstermeye başladı. Bazen saat 23.00 gibi bazen de 01.00 gibi internetimde kopmalar başlıyor. Bazen tamamen gidip geliyor, bazen de internet var gibi gözüküp 5 saniyeliğine kopma yaşanıyor, ışıklar sönmüyor. Gündüz vakti de bazen 08.00 gibi, bazen de 11.30 gibi internet düzeliyor. Gün boyu, akşamları hiçbir sıkıntı yaşanmadan interneti kullanabiliyorum. Arıza kaydı bırakıyorum, sorun çözüldü deyip kapatıyorlar, ertesi gün aynı sorun. Kısacası gündüz ve akşam vakti interneti kullanabiliyorum, gece yarısına doğru internet gidiyor ve sabaha kadar gelmiyor. Daha öncesinde böyle bir sorun yaşayan var mı, nasıl çözüme kavuşturabilirim, genel müdürlüğe mi gitmem gerekir?

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

A
9 ay (2273 mesaj)
Binbaşı

Bugünlerde aynı sorun bende de var.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Yine gidiyor internet, devam ediyor sorun hala



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Arondir
M
9 ay (6059 mesaj)
Yarbay

DSL mi Fiber mi ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

VDSL. Bugün şu saatlerden itibaren kesinti olmaya başladı. Şaka gibi :) Hiçbir şey yoktu yine gündüz vakti, başladık kesintilere...



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @miskindvd
M
9 ay (6059 mesaj)
Yarbay

Benzer bir sorunu bende yaşamıştım, saha dolabında arıza oluyordu ve gündüz sıcak saatlerde dolap restart atıyordu, bağlantı 1-2 dakika aralıklarla kesilip kesilip geliyordu, bazen gidiyordu 10dk gelmiyordu, 1-2 ay devam etti, en sonunda sanırım dolaba müdahale edip sorunu çözdüler. Bir daha hiç gitmedi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam gece vakti gitmesi çok saçma. Sıcaktan gitme şansı yok, yoğunluktan da gitme şansı yok. Nasıl bir hata ben de çözemedim. Mesai saatleri içerisinde gidebilme şansım olsa zaten direk gideceğim ama telefonla da ulaşılmıyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @miskindvd
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Artık saat 9-10 gibi gitmeye başladı. Bunları nereye şikayet edebilirim? Sorun çözüldü diye mesaj atıp geçiyorlar. Gündüz internet var, gece yok. Şaka gibi...



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

K
9 ay (4796 mesaj)
Binbaşı

Kablonette benzer sorunu 10 gün içinde 10 kez yaşadım sanırım. Daha sonra bölgede altyapı çalışması var denildi. Galiba genel anlamda bir şeyleri değiştirdiler çünkü internetin kalitesi de kötüleşti o günlerden beri.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam müşteri hizmetlerini aradığımda garip garip sorular soruyorlar, yok kablonun üstünde eşya var mı yok modem kaç senelik bilmem ne. Onların da bir suçu yok, belki yapabilecekleri bir şey de yok anlıyorum da hata çok saçma. Gündüz internet var, gece yok. Kablo geceyi gündüzü anlayıp bana oyun mu oynamaya çalışıyor onu mu ima ediyorlar anlamadım ki. Sonrasında kendiliğinden mi düzeldi sizin sorununuz?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kerros
K
9 ay (4796 mesaj)
Binbaşı

Bu aralar sorun yok gibi hocam ama tam emin değilim. İnternet kalitesi düştü ama.




Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
G
9 ay (34682 mesaj)
Yarbay

İnternetiniz adsl-vdsl-ftth? Hangisi?

Bir de hocam sorunsuz kullanırken ve sorun oluştuğunda modem arayüzünden hat değerlerinizin ekran görüntüsünü eklerseniz hat ile ilgili bir problem var veya yok tespiti kolay olur


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam VDSL kullanıyorum. Ekran görüntüsü atayım. İnternet geldiği zaman hat değerleri bu şekilde. Gündüz de bu şekilde oluyor, gece vakti yine aynı değerlerde sürekli kopmalar yaşanıyor. Önceden gece 11-12 gibi kopuyordu, şimdi artık iyice sapıttı saat 9'da gitmeye başiıyor, gündüz vakti geri geliyor.
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @XpressMusic34
G
9 ay (34682 mesaj)
Yarbay

Hocam şöyle özetleyeyim. SNR değerin çok düşük olduğu için hat böyle sıkıntılar yaşıyor. Bunun geceyle gündüzle alakası şöyle. Bakırda enterferans vardır mesela gündüz aynı ankastreye bağlı olan aboneler çok kullanım yapmıyordur atıyorum işte gece çok kullanıyorlardır. Haliyle senin snr enterferans sebebiyle daha da düşüyor ve hat kullanılamaz bir hale geliyor. Kapatıp açtığında biraz düzelir gibi olup yine aynı sorun oluşur. Bunun çözümleri ise şöyledir mesela ankastre kutusundaki tüm hatlar izole edilir bantlanır biraz çeki düzen verilirse bu etki daha az olur, birbirine yakın kablolar biraz derli toplu hale getirilir vs. Elektrikçiler yapıyor bunları genelde. Tabi burada en büyük etken iç kablolamanın kalitesi.

Bakırın doğasında enterferans oldugu için bir de buna hava şartları da ekleniyor elbette. Bakır maalesef hava şartlarından da etkilenir.

Elbette böyle biraz negatif mesaj oldu ama esasen bunlar çözümü olmayan meseleler değil. Mesela hep deriz ya sağlam çalışan hat niye birden böyle oldu diye. Atıyorum hocam binanda birisi hız artışı yapsa bu seni doğrudan etkiler, saha dolabının yoğunluğu seni doğrudan etkiler. Belirli saatler zaten yoğundur bildiğin üzere.

Hız arttığında veri miktarı (alıs veris yogunlugu) arttığı için kalitesiz iç kablolama, ankastre kutuları vesaire bu gürültüyü enterferans etkisiyle beraber yansıtmaya başlar yani kablolar birbirinden etkilenmeye başlar ve buna ek olarak veri kayıpları başlar.

Hız arttıkça SNR değerinin düşmesi normaldir. Hattın kalitesinin azaldığını bizlere bildirir. Ne kadar yüksek olursa o kadar sağlıklı bir hattımız var anlamı taşır. Hat zayıflama kısmının düşük olması ise dslam cihaza ne kadar yakın oldugumuzu gösterir (avantajdır)

Yani Snr değerinin yüksek olması, hat zayıflama değerinin düşük olması iyi bir şeydir.


Sizin örnekte ise

Snr 8 olarak gösteriyor zaten alt limitte. Bazı modemler bu snr sınırını daha düşüğe çekebilip aynı zamanda bağlantıyı stabil kılabiliyor. Lakin normalde Snr değerinin minimum 8 olması iyidir, elbette 10-15-20 seviyelerinde olsa ulaşılabilir hız değeri de artış gösterir aynı zamanda hat daha kaliteli hale gelir.

Hat zayıflamanız oldukça iyi zannedersem binanızda kabin var ya da sokağınızda veya size çok yakın bir mesafede. Bu sizin avantajınız. Lakin SNR değeriniz çok düşük olduğundan dolayı hat kayıplar yaşıyor.

Bunun çözümleri ise var elbette

Kısa vadeli çözüm

https://forum.donanimhaber.com/hat-kablosu-nasil-yenilenir-telekom-kablosu-nasil-yenilenir-kablo-yenileme-nasil-yapilir--142783067


https://gigaspeed.com.tr/altyapi-sorgulama

Adresinizi yazınca maksimum kaç alabilirsiniz gösteriyor? Bu değeri modem arayüzünde gördüğünüz ulasılabilir hız değeri ile karsılastırın ve ortalamasını alın. Bir problem varsa üstte attığım link size yardımcı olacaktır


Uzun vadeli çözüm

Bina olarak ftth sisteme geçmek üzere başvurular yapmanız


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Hocam ilgilenip yazdığınız için çok çok teşekkürler. Yalnız geceden kastım birkaç saat değil, sabah 10'a 11'e kadar olan bi süre, yani 10-11 saat yoğun kullanım olacağını zannetmiyorum o saatlerde ama bilemeyiz de tabi. Benim kablo duvardan ekli şekilde çıkıyor, zamanında internet sorunu yaşadığımda o şekilde ayarlamışlardı, bir daha dokunmadım çünkü prizi sökmem gerekecek yenilemek için ya da başka bir odadan tekrar kablo çekmem gerekecek. Site üzerinde sorguladığımda 98 mbit olarak gösteriyor alabileceğim maksimum hızı. Saha dolabı çok yakınımızda, 30-40 metre. Başka bir odadaki internet prizinden yeni kablo çekmek mantıklı olur mu?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @XpressMusic34
G
9 ay (34682 mesaj)
Yarbay

Hocam rica ederim. Benim size önerim şu yönde olacaktır. Ankastre kutusundan dairenize kadar hiçbir ek olmayacak şekilde cat6 kablo çektirebilirsiniz. Eğer mesafe uzun ise biraz maliyet olur lakin hat sağlığınız daha iyileşir. Zaten ek olanların performans sıkıntısı yaşaması daha olası. Bir de kablonun kapasitesi mevzusu var elbette.

Eğer maliyet problem değil diyorsanız dairenizden ankastre kutusuna kadar cat6 kablo çektirin derim ben. Elektrikçiler de bu işi yapıyor ama kendiniz de yapabilirsiniz. Ankastre kutusunun orada biraz pay bırakın, biraz da daire içinde bırakın pay. Priz vs uğraşmayın kabloya hiçbir şekilde ek yapmayın. Noktadan noktaya yani hocam ankastre kutusu > modem.

Elbette kimse size şöyle olur böyle olur diye garantiler sunamaz lakin hattın daha sağlıklı çalışacağı aşikar.

Size üstte gönderdiğim konuda tüm detaylar mevcut hocam


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
F
9 ay (3807 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Teşekkür ettim hocam tekrardan, iyi forumlar



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @XpressMusic34
G
9 ay (34682 mesaj)
Yarbay

Rica ederim hocam iyi forumlar dilerim.




Bu mesajda bahsedilenler: @First Premolar
H
9 ay (12857 mesaj)
Yarbay

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.