Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
27
Cevap
2276
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Lpg Nozul Çapı Büyütme.
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhabalar, aracımda Atiker sıralı sistem var. Aracım 1.5i 78 hp Lada. Enjektörlerin üzerinde 1.8 çapta nozullar bulunuyor. Bunları 2.0 ile değistirmeyi düşündüm. Nozulları 2.0 ile değiştirerek ayar yenilemek istediğimi söyledigim lpgciler olmaz aracın boğulur gibi söylemlemlerde bulundular.
Buradaki amacım aracımın daha rahat devirlenmesini istemem tabii biraz performans artışı da iyi olur.
Nedir bu işin dogrusu ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter


2
geçen yıl
Yarbay

sence arabalara daha fazla yakit yuklemek istediklerinde neden turbo takiyorlar? daha fazla hava alsin diye. yakiti yakacak oksijen olmazsa evet araba bogulur ;)



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

B
geçen yıl
Yarbay

Aracınızı benzine alıp kullandığınızda performans artışı oluyor mu?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Bir miktar oluyor evet.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter



Bu mesajda bahsedilenler: @bravaman
M
geçen yıl
Yarbay

Yakıtı çözdün diyelim? Oksijen ne olacak? Boğulur araç doğru bu iş bu kadar basit değil. Bu aşamadan sonra olay turbo beslemeye girer işte.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

M
geçen yıl
Yarbay

nozul aracın silindir başına düşen güce göre, enjektör modeli ve enjektör özelliklerine ve ms değerlerine göre belirlenir. araba daha iyi gitsin diye büyütülmez. oldu olacak 3.0 mm ye büyütün arabanız 200 beygir olsun.

Uygun nozul, doğru montaj ve AFR ayarı ile benzin performansında kullanım sağlanır. ( ayarı kimin yaptığı çok çok önemli dolandırıcılara dikkat )





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mr.big -- 20 Şubat 2024; 12:4:15 >

E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Aynı araca forumda 2.2'lik takıp kendi ayarını yaparak iyi bir çekiş sağlağını yazanlar vardı daha önceleri.
Ayrıca aracın boğulmaktan çok rahatlayacağı kanısındayım. Sadece üst devirleri ve genel olarak çekişi iyileştirmek için düşünüyordum. Öyle uçsun kaçsın gibi bir durumdan bahsetmiyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter

Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
geçen yıl
Yarbay

Nozul büyürse basınç düşer,
Basıncı ayarlarsanız hava yetersiz kalır. Ayrıca regülatörun de bu basıncı saglamayabilmesi gerekir.

Benzinle arasında muhakkak fark vardır ama bu fark çoksa eğer mevcut sistem gözden geçirilir. Eksikleri varsa giderilir. Regülatör, enjektor, nozul, ayar vs sıradan bakılır.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @motograter
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Araçta lpg kaynaklı bir kac ufak problem var.
1. Geçiş ısısı 35 dereceye ayarlı sabahları ya da soğuk motorda lpg'ye geçtiğinde rölanti devri bir süre stop edecekmiş gibi olup geri toparlamaya çalışıyor.
2. Motor lpg ye gectiğinde motor suyu sıcaklığı 70-80 lerde bile ani gaza basıp hızlanamak istediğim durumlarda ani bir tekleme yapıyor. Tabi bu gaza basma durumunu gazı köklemek olarak düşünmeyin.
3. Motor 90 ve üstüne ulaştığında bu sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama motor performansı yine de benzine göre bir tık zayıfmış hissi veriyor. Bu zayıflığı özellikle de üst devirlerde ya da hızlanma ihtiyacı olduğunda biraz daha iyi anlaşılır oluyor.
Bundan dolayı gitiğim lpgci çözüm olarak beyine baglanıp 1 dk. Kadar ayar kurcalıyor tamam deyip gönderiyor.
Kendim kablo almaya karar verdim. Nedir, ne degildir görmüş olacağız.

Not: sıcak motorda da tekleme yapıyormuş pek farketmemişim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 22 Şubat 2024; 10:6:34 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter

Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Prokizya
P
geçen yıl
Yarbay

Geçiş sıcaklığını 40-45 yapabilirsiniz. Regülatör diyagramında sorun olabilir. Eğer eliniz yatkın ise kablo ile ayar işini tavsiye ederim. Baglandiginizda mevcut ayarları yedeklemeyi unutmayın. Aksi durumda eski ayarlara dönmek için elinizde yedek olsun.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @motograter
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Kontrol ettimde basınç 1.1 enjektör süreleri benzine göre 2 kat fazla.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter

Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Prokizya
P
geçen yıl
Yarbay

M
geçen yıl
Yarbay

Hocam ben denedim, hiç bir şey olmuyor emin ol. Hava girişini vs iyi ayarlamak lazım, motor boğuluyor.



2
geçen yıl
Yarbay

hangi sehirdesiniz hocam?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Teşekkür ederim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter



Bu mesajda bahsedilenler: @Prokizya
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

@Merdomable
Hocam araç karbüratörlü değil, çok nokta enjeksiyonlu.

@26_bbz_26
Tekirdağ





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 22 Şubat 2024; 10:6:52 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter



Bu mesajda bahsedilenler: @Merdomable , @26_bbz_26
A
geçen yıl
Yüzbaşı

Bildiğim kadarıyla lpg enjetrörü üst devirlerde yetiştiremezse nozul büyütme işlemine gidiliyor. bu büyütme rastgele de olmuyor. Fazla büyürse bu sefer rolentideki aç kapa hızına uyum sağlayamıyor. Yine sorun oluyor.

bu forumda araştırabilirsin. Ben bu forumdan öğrenerek kendi ayarlarımı yapar hale gelmiştim.
https://www.mscsi.net/destek/kategori/destek-support-lpg-soru-ve-sorunlari-forumu.50/



E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Kabloyu aldığımda bağlanip enjeksiyon sürelerine baktım durum böyleydi. Ayar işine henüz hakim olmadığım için pek kurcalamak istemedim.

< Resime gitmek için tıklayın >

Araç motor hararet 100 derece üzerindeydi.

Bugün nozul çapları 2.0 ile değiştirilerek ayar yenilendi. Tekleme şikayetinden bahsettim. Ayardan sonra biraz deneme yaptığımda tekleme durumuna rastlamadım.
Lpg'ci ecu'ya baglanıp durur vaziyetteki aracı ara ara 4000-5000 devirlere çıkacak kadar ara gaz vererek ayar yaptı güle güle deyip gönderdi. Ayar 200 tl. Bir kac dakika ya sürdu ya sürmedi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 22 Şubat 2024; 23:42:58 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter

Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
geçen yıl
Binbaşı

kabloyu aldıysanız ayar işini de kısa sürede çözersiniz. yukarıdaki forumda biraz vakit geçirmenizi öneririm, şimdilerde eskisi gibi aktif değil ama çok fazla bilgi/tecrübe var, mutlaka faydalanırsınız. zaten işin temel prensiplerini öğrenince geriye sadece lpg programını biraz kurcalamak kalıyor.

ekran görüntüsünü nozulları 2'ye çıkardıktan sonra aldıysanız eğer, bence 2 de yetmemiş, lpg enjeksiyon süresi çok uzun kalmış. böyle olunca tam gaz/yük durumunda enjektörler sürekli açık kalıyor olabilir, bu da performansın düşmesini açıklar. muhtemelen valtek (kırmızı) enjektör var, rölantideki süreyi 4-5 ms civarına düşürebilirseniz sorun çözülecek bence.




Bu mesajda bahsedilenler: @motograter
E
geçen yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Hocam enjektörler bu ama Valtek mi bilmiyorum Atiker yazıyor üstünde.
Yukarıdaki enjektor süreleri 1.8 nozula ait. Bugün yeni nozul ile değerler ne durumda bakacağım.
Ayar işininögreneceğiz inş.
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EndlessRoad -- 23 Şubat 2024; 12:13:43 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: motograter

Bu mesaja 1 cevap geldi.