sence arabalara daha fazla yakit yuklemek istediklerinde neden turbo takiyorlar? daha fazla hava alsin diye. yakiti yakacak oksijen olmazsa evet araba bogulur ;) |
Aracınızı benzine alıp kullandığınızda performans artışı oluyor mu? |
Bir miktar oluyor evet. |
Yakıtı çözdün diyelim? Oksijen ne olacak? Boğulur araç doğru bu iş bu kadar basit değil. Bu aşamadan sonra olay turbo beslemeye girer işte. |
nozul aracın silindir başına düşen güce göre, enjektör modeli ve enjektör özelliklerine ve ms değerlerine göre belirlenir. araba daha iyi gitsin diye büyütülmez. oldu olacak 3.0 mm ye büyütün arabanız 200 beygir olsun. Uygun nozul, doğru montaj ve AFR ayarı ile benzin performansında kullanım sağlanır. ( ayarı kimin yaptığı çok çok önemli dolandırıcılara dikkat ) |
Aynı araca forumda 2.2'lik takıp kendi ayarını yaparak iyi bir çekiş sağlağını yazanlar vardı daha önceleri. Ayrıca aracın boğulmaktan çok rahatlayacağı kanısındayım. Sadece üst devirleri ve genel olarak çekişi iyileştirmek için düşünüyordum. Öyle uçsun kaçsın gibi bir durumdan bahsetmiyorum. |
Nozul büyürse basınç düşer, Basıncı ayarlarsanız hava yetersiz kalır. Ayrıca regülatörun de bu basıncı saglamayabilmesi gerekir. Benzinle arasında muhakkak fark vardır ama bu fark çoksa eğer mevcut sistem gözden geçirilir. Eksikleri varsa giderilir. Regülatör, enjektor, nozul, ayar vs sıradan bakılır. |
Araçta lpg kaynaklı bir kac ufak problem var. 1. Geçiş ısısı 35 dereceye ayarlı sabahları ya da soğuk motorda lpg'ye geçtiğinde rölanti devri bir süre stop edecekmiş gibi olup geri toparlamaya çalışıyor. 2. Motor lpg ye gectiğinde motor suyu sıcaklığı 70-80 lerde bile ani gaza basıp hızlanamak istediğim durumlarda ani bir tekleme yapıyor. Tabi bu gaza basma durumunu gazı köklemek olarak düşünmeyin. 3. Motor 90 ve üstüne ulaştığında bu sorunlar ortadan kalkmış oluyor. Ama motor performansı yine de benzine göre bir tık zayıfmış hissi veriyor. Bu zayıflığı özellikle de üst devirlerde ya da hızlanma ihtiyacı olduğunda biraz daha iyi anlaşılır oluyor. Bundan dolayı gitiğim lpgci çözüm olarak beyine baglanıp 1 dk. Kadar ayar kurcalıyor tamam deyip gönderiyor. Kendim kablo almaya karar verdim. Nedir, ne degildir görmüş olacağız. Not: sıcak motorda da tekleme yapıyormuş pek farketmemişim. |
Geçiş sıcaklığını 40-45 yapabilirsiniz. Regülatör diyagramında sorun olabilir. Eğer eliniz yatkın ise kablo ile ayar işini tavsiye ederim. Baglandiginizda mevcut ayarları yedeklemeyi unutmayın. Aksi durumda eski ayarlara dönmek için elinizde yedek olsun. |
Kontrol ettimde basınç 1.1 enjektör süreleri benzine göre 2 kat fazla. |
Bu konuya bi bakın isterseniz yol gösterebilir. https://forum.donanimhaber.com/kendi-lpg-ayarini-kendin-yap-video-anlatim-torque-pro-ile-ltft-stft-degerlerini-canli-okuma-resimli-anlatim-eklendi--121784828 |
Hocam ben denedim, hiç bir şey olmuyor emin ol. Hava girişini vs iyi ayarlamak lazım, motor boğuluyor. |
hangi sehirdesiniz hocam? |
Teşekkür ederim. |
@Merdomable Hocam araç karbüratörlü değil, çok nokta enjeksiyonlu. @26_bbz_26 Tekirdağ |
Bildiğim kadarıyla lpg enjetrörü üst devirlerde yetiştiremezse nozul büyütme işlemine gidiliyor. bu büyütme rastgele de olmuyor. Fazla büyürse bu sefer rolentideki aç kapa hızına uyum sağlayamıyor. Yine sorun oluyor. bu forumda araştırabilirsin. Ben bu forumdan öğrenerek kendi ayarlarımı yapar hale gelmiştim. https://www.mscsi.net/destek/kategori/destek-support-lpg-soru-ve-sorunlari-forumu.50/ |
Kabloyu aldığımda bağlanip enjeksiyon sürelerine baktım durum böyleydi. Ayar işine henüz hakim olmadığım için pek kurcalamak istemedim. < Resime gitmek için tıklayın > Araç motor hararet 100 derece üzerindeydi. Bugün nozul çapları 2.0 ile değiştirilerek ayar yenilendi. Tekleme şikayetinden bahsettim. Ayardan sonra biraz deneme yaptığımda tekleme durumuna rastlamadım. Lpg'ci ecu'ya baglanıp durur vaziyetteki aracı ara ara 4000-5000 devirlere çıkacak kadar ara gaz vererek ayar yaptı güle güle deyip gönderdi. Ayar 200 tl. Bir kac dakika ya sürdu ya sürmedi. |
kabloyu aldıysanız ayar işini de kısa sürede çözersiniz. yukarıdaki forumda biraz vakit geçirmenizi öneririm, şimdilerde eskisi gibi aktif değil ama çok fazla bilgi/tecrübe var, mutlaka faydalanırsınız. zaten işin temel prensiplerini öğrenince geriye sadece lpg programını biraz kurcalamak kalıyor. ekran görüntüsünü nozulları 2'ye çıkardıktan sonra aldıysanız eğer, bence 2 de yetmemiş, lpg enjeksiyon süresi çok uzun kalmış. böyle olunca tam gaz/yük durumunda enjektörler sürekli açık kalıyor olabilir, bu da performansın düşmesini açıklar. muhtemelen valtek (kırmızı) enjektör var, rölantideki süreyi 4-5 ms civarına düşürebilirseniz sorun çözülecek bence. |
Hocam enjektörler bu ama Valtek mi bilmiyorum Atiker yazıyor üstünde. Yukarıdaki enjektor süreleri 1.8 nozula ait. Bugün yeni nozul ile değerler ne durumda bakacağım. Ayar işininögreneceğiz inş. < Resime gitmek için tıklayın > |
Buradaki amacım aracımın daha rahat devirlenmesini istemem tabii biraz performans artışı da iyi olur.
Nedir bu işin dogrusu ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
_____________________________