Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
9
Cevap
790
Tıklama
0
Öne Çıkarma
CAT6 Kablo ve SNR marjin hakkında sorum var
A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Adsl kullanıyorum, 3 yıldır ilk fotoğraftaki gibi hızlar alırken kopma yaşamıyordum ama bu sene kopmalar yaşamaya başladım 1 senedir uğraşıyorum. 8 mbps e sabitledikleri zaman snr marjı yükseliyor ve kopmuyor.
1) Evin girişindeki yerden modeme kadar cat6 kablo çeksem snr marjında yükselme olur mu?
2) Bir de evin girişinde ankastre yok her dairenin kabloları orada açıkta rastgele duruyor, cat6 kablo alınca bir ucunu bıçakla açıp bağlayabilir miyim? < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

M
4 yıl
Yarbay

Bir miktar iyileşme olur ama sorun çözülmeyebilir. Hat zayıflamanız 23 DB yani santral mesafeniz yaklaşık 1250 metre. Bu kadar uzun kablodaki her ek yeri hattınızı kötü etkiliyor. Önce modeminizi bina girişinden hatta bağlayıp kontrol ettirin. Eğer gene aynı değerleri görürseniz bina tesisatında sorun yoktur. Ama Bina girişinde çok daha iyi değerler görürseniz o zaman değiştirirsiniz.



T
4 yıl
Yarbay

Merhaba, yaşadığınız sorunu teknik uzmanlarımızın ve saha ekiplerinin kontrol edebilmesi için www.turk.net/oim sayfamızdan sık sık kopma sorunu statüsünde destek kaydı oluşturabilir misiniz?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
4 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

Turktelekom sikinti yok demis, hizimi 8 e sabitlediler gecistirdiler. Napalirim ki?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TurkNetDestek
T
4 yıl
Yarbay

Kontrol edebilmem için konunun linki ile birlikte oluşturduğunuz destek kaydı numarasını PM üzerinden benimle paylaşabilir misiniz?




Bu mesajda bahsedilenler: @alperbeta
1
4 yıl
Yarbay

İlk önce binanıza ufak bir kutu koydurup o açıkda olan kabloları düzenlemeniz gerekli. Cat6 kalo çekerek çok daha iyi sonuç alırsınız.Dairenizdeki kabloların kalitesi bile hızınızı kopmanızı ve pink sürenizi etkiler.

Daha öncesinden böyle bir sorunla karşılaşıp Apartmanın ve dairenin iç tesisatını cat 6 kablo ile değiştirdim. Yaklaşık 20m cat6 kablo kullandım. SOnrasında Superonline adsl hattım ve yeni bağlanaak vdsl türknet vardı.

Eski tesisatımda aldığım pink süreleri 50-80 arası idi ve cat 6 ile pink sürem superonline adsl 16-25 vdsl de ise 5-10 arası oldu.

Yanlız cat 6 kablonun aparmanın girişindeki kablo bağlantısını çok iyi izole edilmesi gerekli. Şu an fiber kullandığımdan cat6 tesisatı söktürdüm.

Bu konu hakkında fotoğraflı bir çalışmam vardı turknet cevaplarında ama bulamadım.



K
4 yıl
Yüzbaşı

10 gündür aynı durumdayım hocam. 108 tl karşılığında gelip kontrol edelim diyorlar. Gündüz sorun olmayan nette akşam yoğun kullanım saatlerinde snr artıyor ve netten düşüyorum. Ama ne hikmetse gündüz sorun olmayan iç tesisat akşam sorun çıkarıyor! Kaldı ki modeme direkten eve gelen kabloyu bağlıyorum. Arada ekstra hic bisey yok.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @alperbeta
T
4 yıl
Yarbay

Merhaba, yaşadığınız sorunu saha ekiplerine ilettik. Şu an çalışmalar devam ediyor. Ekiplerden güncel bilgi aldığımızda teknik uzmanlarımız sizinle iletişime geçecektir. Konuyu ben de yakından takip ediyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kimyagERdem
K
4 yıl
Yüzbaşı

Takip ediyorsunuz teşekkür ederim. Dün direkteki dağıtım kutusuna çıkıp baktım ve kapağı açıktı. Muhtemelen başka biri müdahale etmiş ve kapağını açık unutmuş. TT ekipleri kapağını açık unutup gitmez. Kapağı açık olduğu içinde oksitlenme meydana gelmiş maalesef. Müdahale yetkim olmadığı için kapağını kapattım sadece.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TurkNetDestek
T
4 yıl
Yarbay

Bu durumu teknik uzmanlarımıza ilettik. Arkadaşlarım yerleşik operatör saha ekiplerine bu durumu iletecektir. Güncel bilgi aldığımda sizinle paylaşacağım.




Bu mesajda bahsedilenler: @kimyagERdem
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.