Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
7
Cevap
943
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Ramlar Düşük Mhz de Çalışıyorlar.
Y
6 yıl (3558 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Anakart: MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC Z390 Socket Intel 1151 DDR4 4400MHz(O.C.)RGB Anakart
Ram: G.Skill Trident Z 16GB(2x8GB) 4133MHz DDR4 Ram

Dostlar 4133 mhz de çalısması gereken ramlar 2133 de çalısıyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?

Anlamadıgım için soruyorum belki soru size komik gelecektir.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



B
6 yıl (2137 mesaj)
Binbaşı

Anakart intel uyumlu ise XMP, AMD uyumlu ise D.O.C.P profilini aktif etmeniz gerekiyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
6 yıl (3558 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Bulkathos

Anakart intel uyumlu ise XMP, AMD uyumlu ise D.O.C.P profilini aktif etmeniz gerekiyor.
İntel uyumlu. xmp açtıgımda actıgımda kaydet çık dedigimde pc aniden kapanıyor ve yine bios ekranına atıyor. Yine sıfırlıyor kendisini 2133 e alıyor.

Bende birde şöyle bir hata veriyordu önceden beri. 4 adet ram slotum var. Şu an ramler 1 ve 3 e takılı. Pc açılıslarında ramları 2 ve 4 e tak gibisinden bir ekran çıkıyor. Yalnız şöyle bir şey var ki ramleri 2 ve 4 e taktıgımda pc hiç açılmıyor. Mecbur 1 ve 3 e takıyordum.

2 ve 4 e taksam 4133 olur mu diyeceğim ama o slotlara takınca pc hiç açılmıyor. Anlamadım.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Fuat.Kamis
B
6 yıl (2137 mesaj)
Binbaşı

Aynı sorunu ben amd anakartımda yaşadım. Sıfır parçalar ile anakartın 2. ve 4. slotuna ramleri takınca görüntü gelmedi. 1. ve 3. slotlarda çalıştırıyorum. XMP benzeri olanı açınca bios hata verip kendini sıfırlıyordu.

Çözümü şöyle buldum; xmp kapatın, el ile ram ayarlarını mhz olarak 2933 mhz e alıp voltajı yine el ile 1.37-1.38 civarına alıp kaydedin. Bu şekilde sorunsuz açılıyor pc. Umarım sizin de sorununuz çözülür bu şekilde.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TEKINALP
F
6 yıl (5977 mesaj)
Yarbay

xmp profili açtığınızda biosu kapatırken yapılan değişikleri gösterir. O değerleri not alıp o değerlerin biraz altında manuel ayarlarsanız problem ortadan kalkar.



N
6 yıl (35232 mesaj)
Yarbay

BIOS'u en güncel sürüme yükseltiyorsun, ramleri A2-B2 takıyorsun ve XMP açıyorsun.




Bu mesajda bahsedilenler: @TEKINALP
Y
6 yıl (3558 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Bulkathos

Aynı sorunu ben amd anakartımda yaşadım. Sıfır parçalar ile anakartın 2. ve 4. slotuna ramleri takınca görüntü gelmedi. 1. ve 3. slotlarda çalıştırıyorum. XMP benzeri olanı açınca bios hata verip kendini sıfırlıyordu.

Çözümü şöyle buldum; xmp kapatın, el ile ram ayarlarını mhz olarak 2933 mhz e alıp voltajı yine el ile 1.37-1.38 civarına alıp kaydedin. Bu şekilde sorunsuz açılıyor pc. Umarım sizin de sorununuz çözülür bu şekilde.
Teşekkür ederim hocam. Sizin dediginiz gibi manuel olarak 2933 e aldım ve voltajı 1.37 yaptım sorunsuz açıldı. 2933 te çalısıyor su an. 4000 bin için voltajı kaç yapmamı önerirsiniz kaç v gerekir. Deneme yanılma yaparak yakmak istemiyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Fuat.Kamis
B
6 yıl (2137 mesaj)
Binbaşı

Ben işin açığı sizin gibi düşünüyorum. Bu değerlerde gayet iyi fps alıyorum. 3000 mhz ile 3600 mhz arasında 3-5 fps oynuyor. O kadar az fps için riske girmek istemediğimden denemedim hiç. Ama siz farklı bir şey için kullanacak ram hızı da çok önemli ise deneme yanılma yapabilirsiniz.




Bu mesajda bahsedilenler: @TEKINALP
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.