Aracım Volvo s60 2.0 Turbo 2006 model 180 Beygir. Araçta LPG de var.
Bujilerini değiştirmek istiyorum ama orijinal volvo olanlar epey pahalı. 564 tl civarında. Bu araçta 5 adet buji kullanılıyor malum. Adam akıllı bosch markanın hangi modeli buna uyar diye epey araştırdım ama net bir sonuca ulaşamadım.
Buna uyanlar benim anladığım kadarıyla
FR7NI33 kodlu bosch ILFR6B kodlu ngk Bir de NGK lpgli olursa 1496 kodlu bir ürünü önermiş ama o da 2004 modele kadar
Buji için oem numarası ise 30751806 Motor numarası ise B5204T5
Bir karar veremedim. Aracın kitapçığında buji tırnak aralığı 0,7 yazıyor. Bosch da aynı tırnak aralığına sahip ama ngk 0,8 tırnak. Yorumlara bakıyorum insanlar NGK daha kaliteli demiş. Tecrübeli arkadaşlar bir fikir verirse sevinirim. Teşekkürler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 14 Şubat 2020; 22:57:23 >
Merhaba bosch marka bujiyi ben kendi aracımda kullanıyorum gayet de memnunum, hiçbir sıkıntı yaşamadım...ngk olarak soracak olursan oda gayet iyi bir marka ama onu kullananlar daha iyi bilir.
Eğer bütçe müsaitse orjinal derim, çünkü bu motorlar orjinal bujiyi daha çok seviyor. Boschların da tanesi 50 küsür tl sanırım. O da 250 yapıyor. Bosch veya ngk da fena değildir, benim tercihim bosch olurdu büyük ihtimalle. Ama orjinal olmasına dikkat edin.
Eğer bütçe müsaitse orjinal derim, çünkü bu motorlar orjinal bujiyi daha çok seviyor. Boschların da tanesi 50 küsür tl sanırım. O da 250 yapıyor. Bosch veya ngk da fena değildir, benim tercihim bosch olurdu büyük ihtimalle. Ama orjinal olmasına dikkat edin.
Bosch buji siparişi verdim sanayiden. Tanesi 35 tl. Şaşırdım ben de fiyata. Büyük bir parca tedarikcisi. Kime sorduysam sanayide oraya yönlendirdi. Orijinal volvo yazanlar 560 tl. Bosch 175 tl. Denemeye deger diye düşündüm.
Cikanlari da itinayla temizleyip elimde tutacagim bakalim hafta ici belli olur. Gelişmeleri yazarim.
Bosch buji siparişi verdim sanayiden. Tanesi 35 tl. Şaşırdım ben de fiyata. Büyük bir parca tedarikcisi. Kime sorduysam sanayide oraya yönlendirdi. Orijinal volvo yazanlar 560 tl. Bosch 175 tl. Denemeye deger diye düşündüm.
Cikanlari da itinayla temizleyip elimde tutacagim bakalim hafta ici belli olur. Gelişmeleri yazarim.
Alıntıları Göster
Ben 2.0 T s40 aracımda bosch buji almıştım ama daha sonra 5k devir üzeri tekleme problemi yaşayınca orjinale döndüm. Orjinal bujilerin değişim ömrü benzinde 100k olması lazım, lpg de 60-70 arası değişir. Bizim arabalar orjinal parça seviyor. Bence orjinal alın.
Ben 2.0 T s40 aracımda bosch buji almıştım ama daha sonra 5k devir üzeri tekleme problemi yaşayınca orjinale döndüm. Orjinal bujilerin değişim ömrü benzinde 100k olması lazım, lpg de 60-70 arası değişir. Bizim arabalar orjinal parça seviyor. Bence orjinal alın.
Alıntıları Göster
Aldim maalesef. Henüz taktirmadim. Bir de aklima su geliyor. Bujilerin sıkma torklari var. Benim arabaninki 30 nm. Cogu usta direkt sıkıp birakiyor. Bunun da etkisi olabilir diye düşünüyorum.
Volvonun bujilerinde made in germany yaziyor. Kendisi üretemeyecegine göre birisine üretirmiştir dusuncesinden hareketle yabanci sitelerde de buyuk ihtimalle bosch buji olduğu kanaatine vardim ve aldim. Kataloglardan da bakip kodunu zor bela buldum.
Bakalim geldiginde taktirip deneyecegim. Olmazsa mecburen orijinal alacağız.
Pinpirikli diyebilirsiniz ama ben tork anahtari olup olmadigini soracağım ustaya. Bir zahmet ustayım diyenin de bir tane tork anahtari olsun. Sırf buji icin degil ki bu anahtar.
Tork anahtarı çok gerekli değil. Ben bir çok kez kendi aracımın bujisini söküp taktım, insanın eli alışıyor bir zaman sonra. Usta bu işi doğru yapamıyorsa dükkanı kapatsın zaten
Aracım Volvo s60 2.0 Turbo 2006 model 180 Beygir. Araçta LPG de var.
Bujilerini değiştirmek istiyorum ama orijinal volvo olanlar epey pahalı. 564 tl civarında. Bu araçta 5 adet buji kullanılıyor malum. Adam akıllı bosch markanın hangi modeli buna uyar diye epey araştırdım ama net bir sonuca ulaşamadım.
Buna uyanlar benim anladığım kadarıyla
FR7NI33 kodlu bosch
ILFR6B kodlu ngk
Bir de NGK lpgli olursa 1496 kodlu bir ürünü önermiş ama o da 2004 modele kadar
Buji için oem numarası ise 30751806
Motor numarası ise B5204T5
Bir karar veremedim. Aracın kitapçığında buji tırnak aralığı 0,7 yazıyor. Bosch da aynı tırnak aralığına sahip ama ngk 0,8 tırnak. Yorumlara bakıyorum insanlar NGK daha kaliteli demiş. Tecrübeli arkadaşlar bir fikir verirse sevinirim. Teşekkürler.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi karadvt -- 14 Şubat 2020; 22:57:23 >