15.102019 tarihinde batarya arızası(şarjın çabuk bitmesi) nedeniyle xiamo mi5s cihazımı Delta Servis isimli yetkili servise gönderdim. Yurtiçi kargo ile servisin verdiği anlaşma kodu ile gönderdim. Batarya değişikliği yapılması için 958 tl fatura çıkardılar. Sebebi ise kasada bulunan izikler. Batarya değişmesi için önce kasa değişecekmiş, kasa değiştiği için ekranında değişmesi gerekiyormuş. Bende lanet olsun telefonu gönderin dedim. Dün telefonu almaya gittiğimde 7.62 tl kargo ücreti istediler. Bende bu dolandırıcılara inat kargoyu teslim almadım. Servisi aradım alıcı ödemeli gönderilmiş neden diye sordum. Aldığım cevap; şirket politikaları gereği cihaz servise ilk defa geliyorsa kargo ücreti müşteriye aitmiş. Tamam diyip kapattım. İnternetten biraz araştırınca başka müşterilerede aynı şekilde kargo göndermişler. İtiraz eden olursa susturmak için havale yapıyorlarmış.Servisi tekrar aradım ve yarın aranılacaksınız diye bilgi verildi. Bugün arayan bey önce beni sindirmeye çalıştı, tek seferlik birşey olmaz, bir daha gönderirsem para almayacağız falan dedi. İlgili mevzuattan ve maddeden bahsedince ne kadarmış kargo iban at ben yollarım dedi. Bunu üzerine görüşmeyi sonlandırdım. Arkadaşlar yasa gereği bulunduğunuz il sınırlarında yetkili servis yoksa, gidiş ve dönüş kargo ücretleri yetkili servise aittir. Bunu bilmeyen arkadaşlar el mahkum kargo parasını ödüyor vee yüzlerce müşteri olduğu hesaba katılınca büyük vurgun ortaya çıkıyor. Sizden ricam bu konuyu yukarı taşımanız ve bu sayede insanların bilinçlenmesini sağlamanız. Herkese teşekkür ederim
İlgili madde : MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.
(2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
Konuyu açtıktan sonra hesabıma kargo ücreti yattı. Akşam 6 gibi kargoyu almaya gittiğimde ücreti gönderici ödemeli olarak güncellenmişti. Bende havale ile gelen para ile bir çocuğa döner ısmarladım. 😁
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
olsun hocam konu yukarı çıksında sorun değil konuyu açtıktan 5 dk sonra hesabima havale yapmışlar ama benim için para önemli değildi önemli olan burdaki haksız kazanç
Firmaya maliyeti 2 lira bile olmayacak kargo ücreti için böyle yapıyorlar ise firmaya nasıl güvenilecek.. 1000 liralık malzemeden kar etmek için neler yapıyorlardır acaba :)
Aldığım cevap; şirket politikaları gereği cihaz servise ilk defa geliyorsa kargo ücreti müşteriye aitmiş. Tamam diyip kapattım. İnternetten biraz araştırınca başka müşterilerede aynı şekilde kargo göndermişler. İtiraz eden olursa susturmak için havale yapıyorlarmış.Servisi tekrar aradım ve yarın aranılacaksınız diye bilgi verildi. Bugün arayan bey önce beni sindirmeye çalıştı, tek seferlik birşey olmaz, bir daha gönderirsem para almayacağız falan dedi. İlgili mevzuattan ve maddeden bahsedince ne kadarmış kargo iban at ben yollarım dedi. Bunu üzerine görüşmeyi sonlandırdım.
Arkadaşlar yasa gereği bulunduğunuz il sınırlarında yetkili servis yoksa, gidiş ve dönüş kargo ücretleri yetkili servise aittir. Bunu bilmeyen arkadaşlar el mahkum kargo parasını ödüyor vee yüzlerce müşteri olduğu hesaba katılınca büyük vurgun ortaya çıkıyor.
Sizden ricam bu konuyu yukarı taşımanız ve bu sayede insanların bilinçlenmesini sağlamanız.
Herkese teşekkür ederim
İlgili Mevzuat :https://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.19783&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=sat%C4%B1%C5%9F%20sonras%C4%B1%20hizmetler
İlgili madde :
MADDE 10 – (1) Tüketicinin bulunduğu yerde yetkili servis istasyonunun olmaması halinde satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonu sorumludur.
(2) Tüketiciye en yakın yerdeki yetkili servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir yetkili servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak tüketiciden nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri talep edilemez.
Konuyu açtıktan sonra hesabıma kargo ücreti yattı. Akşam 6 gibi kargoyu almaya gittiğimde ücreti gönderici ödemeli olarak güncellenmişti. Bende havale ile gelen para ile bir çocuğa döner ısmarladım. 😁
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gncsrc35 -- 25 Ekim 2019; 23:41:36 >