Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
25
Cevap
2646
Tıklama
2
Öne Çıkarma
TR'de İlk Yerli Malı Ford CUSTOM Plug-in hybrit 2019 yollarda
V
7 yıl (1312 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Ford Otosan Kocaeli fabrikasında üretilen customun elektrikli versiyonu Türk mühendisler tarafında geliştirildi 2019 yılında seri üretimi düşünülen araç plug-in hybrit teknolojisine sahip 117 kw elektrikli motor ve focusta kullanılan 1.0 ecoboost 120 bg motor kullanılıyor benzinli motor sadece menzil artırıcı olarak görev yapıyor yani sadece bataryaları sarj ediyor elektrikli motor 50 km menzile sahip bataryalar şehir şebekesiyle 3 saatte dolabiliyor bataryalar aracın altına monte edilmiş batarya teknolojiside Türk mühendislere ait halen bu değerler iyileştirmek için geliştiriliyor
Videosu
Videoyu izlemek için tıklayınız
.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vakitsiz61 -- 4 Kasım 2018; 23:17:16 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

fabrikamız hangi şehirdeyse gidip ziyaret edelim

fabrikamız nerdeyse tv ler canlı olarak yayınlamalılar yerli üretimi
Yoruma Git
Kasık biti - 7 yıl +13
Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi fir...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Gktupc - 7 yıl +3
V
7 yıl (1312 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

yukarı



B
7 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

ÖTV indirimi var diye şu an millet deli gibi otomobil alma derdinde. Hibritti, mibritti, elektrikliydi kimsenin umrunda değil.

Zaten laf olsun diye teşvik verildi hibrite. Elektrikli desen; şarj altyapısı neredeyse sıfır, aracın kendisi pahalı, çeşit yok...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

G
7 yıl (7876 mesaj)
Yarbay

Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
K
7 yıl (3263 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Gktupc

Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde.
fabrikamız hangi şehirdeyse gidip ziyaret edelim

fabrikamız nerdeyse tv ler canlı olarak yayınlamalılar yerli üretimi



E
7 yıl (2523 mesaj)
Binbaşı

1-Motor sadece bataryaları şarj ediyorsa bu araçda hiç aktarma organı yok mu?

2-50km menzil bitince benzinli motor sadece jeneratör görevi görüyor ve şöförden bağımsız bir şekilde çalışıp duruyor mu?

3- Araç verimi Benzinli motor+aktarma organları ile mi yoksa benzinli motor+Batarya+Elektrikli motor ile mi daha yüksek?

4-Bataryalar nerde üretilmiş bende merak ettim.?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
7 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

1 : Diferansiyel harici aktarma organı yok

2 : Evet, jeneratör sürücüden bağımsız olarak çalış ve durur.

3 : Opel Ampera vardı zamanında, aynı sistemdi. Fakat artık üretilmiyor. BMW i3 ReX de aynı sistem, ama o da artık üretilmeyecekmiş. Demek ki; elektrik üretim ve depolama elemanlarındaki kayıplar verimi düşürüyor ve diğer nedenler de eklenince EV (elektrikli araç) daha mantıklı oluyor. Sonuçta EV'de jeneratör için gerekli içten yanmalı motor ve diğer ekipmanlar yok, dolayısıyla elektrik üretimi de yok. (Rejeneratif fren hariç)

4 : Bunu ben de merak ediyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 5 Kasım 2018; 14:27:18 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @ESER14
B
7 yıl (12768 mesaj)
Yarbay

saçma bişiy. elektrikli menzil 50km en az 250 300 km olmalı nokia 3310 bataryasımı koydunuz naptınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
7 yıl (30077 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

saçma bişiy. elektrikli menzil 50km en az 250 300 km olmalı nokia 3310 bataryasımı koydunuz naptınız
Ağırlık ciddi sorun oluyor. Artı batarya değişim maliyeti problem.



Bu araca gelince kaç km ve kaç yıl batarya garantisi var o önemi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
7 yıl (12768 mesaj)
Yarbay

koskoca arabada zaten bataryayı koyacak yer ayarlıyamıyorsan hiç yapma daha iyi.. yada al bi tesla bak arşatır nerelere koymuş

sedan araç değil ki bu koskoca ticari artı araca 1.0 hafif motor koymuş


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @amadeus99
A
7 yıl (30077 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

koskoca arabada zaten bataryayı koyacak yer ayarlıyamıyorsan hiç yapma daha iyi.. yada al bi tesla bak arşatır nerelere koymuş

sedan araç değil ki bu koskoca ticari artı araca 1.0 hafif motor koymuş
Elektrik motoru ciddi tork üretiyor, dolayısıyla motor önemsiz.



Sadece şarj için kullanılıyor.



Pilleri yerleştirme ve ağırlık en ciddi mühendislik sorunu zaten.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
7 yıl (6941 mesaj)
Yarbay

mantığı güzel. harici elektirkli şarj olması da güzel. 50 km menzil brütte ise %20-80 mantığına göre 10 k-40km arası çalışır. 30 kmde bir benzinli motor çalışır. bu sistem focusta süper olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
7 yıl (2445 mesaj)
Yüzbaşı

yani şu sistemi artık binek tipi araçlarda koysalarda görsek ne yapalım transit mi alalım


Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
7 yıl (1312 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Ford otosanın kocaelinde 2 fabrika (transit ,custom ,courier üretiliyor ) eskişehirde 1 (cargo ,Fmax kamyon , Motor üretiliyor ) İstanbul Kartalda arge merkezi var
Araç İstanbul Arge merkezinde tasarlanıp Kocaeli fabrikasında üretildi
Yetkili mühendislerden aldığım bilgi elektrikli motor ve batarya teknolojisi Türk mühendislere ait
50km menzil kısa zaten bu yüzden benzinli motor var
Bataryalar en müsait yer olan araç tabanına yerleştirilmiş ve araç içinde yer kaybı olmamış
Bataryaların küçük olması aracın ağırlığını çok artırmıyor
Araç halen prototip aşamada test ediliyor
Dışarıdan şarj olması kısa mesafe yük taşıyanlar için ideal
3 saatte ev elektriği ile şarj oluyormuş
116kw yani 170 bg güç üretiyor motor bu sınıf için güçlü bile sayılır


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Gktupc
V
7 yıl (1312 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Ford Otosan Türkiye fabrikalarında
Transit , Custom , Courier ,Fmax ,Cargo gibi ticari araç ve türevleri üretiliyor inşallah binek bir araç üretimi olur
< Resime gitmek için tıklayın >" target="_blank">< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
bu da benim çektiğim üretilme durumu olan test aracı FORD FİGO


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @corpixx
C
7 yıl (2445 mesaj)
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: vakitsiz61

Ford Otosan Türkiye fabrikalarında
Transit , Custom , Courier ,Fmax ,Cargo gibi ticari araç ve türevleri üretiliyor inşallah binek bir araç üretimi olur
< Resime gitmek için tıklayın >" target="_blank">< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >
bu da benim çektiğim üretilme durumu olan test aracı FORD FİGO
Bu resimdeki araba hibrit değil dizel olarak gözüküyor.

Bu aracın hibritli versiyonu mu üretilme durumu var acaba ?



B
7 yıl (2742 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: elcas

mantığı güzel. harici elektirkli şarj olması da güzel. 50 km menzil brütte ise %20-80 mantığına göre 10 k-40km arası çalışır. 30 kmde bir benzinli motor çalışır. bu sistem focusta süper olur.
Tahmin ediyorum sistem şöyle çalışıyor;

İlk 40-50kmden sonra şarj istasyonu ile doldurulan batarya bitince benzin motoru devreye giriyor ama bataryayı tamamen doldurmuyor çünkü atıyorum eve 5-10dk kala gürül gürül benzin motoru çalışıp bataryayı doldurursa boşuna yakıt sarfiyatı olur. Bu yüzden batarya bittikten sonra güç ihtiyacına göre benzin motoru elektrik üretip elektrik motorunu besliyor olmalı. Frenleme durumunda ise benzin motoru durup rejeneratif fren enerjisi ile batarya küçük küçük dolduruluyor olmalı, tabi rejeneratif frenle batarya çok az dolar, dolan kısmı da zaten kalkışlarda kullanılır.

Bence bu sistem pek verimli değil ama buradaki amaç zannediyorum şöyle. Ticari araç şehir içinde 25km elektrikle gitsin-gelsin, sonra fişi takarız, doldururuz. Ha, olur da pil biterse yolda kalmasın, bir jeneratörü olsun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
7 yıl (5534 mesaj)
Yarbay

Birilerinin bu işlerle uğraşması bile sevindirici.



M
7 yıl (8906 mesaj)
Yarbay

burada menzili elestirenler yapilan örneklere bakabilirler.
su an Almanya´da sokaklarda deutsche postun scooter adini verdigi ve 80km menzilli elektrikli araclari vizir vizir geziyorlar. bataryalari Bosch marka :)

< Resime gitmek için tıklayın >