|
fabrikamız hangi şehirdeyse gidip ziyaret edelim fabrikamız nerdeyse tv ler canlı olarak yayınlamalılar yerli üretimi |
| Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi fir... |
| Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde. |
| yukarı |
|
ÖTV indirimi var diye şu an millet deli gibi otomobil alma derdinde. Hibritti, mibritti, elektrikliydi kimsenin umrunda değil. Zaten laf olsun diye teşvik verildi hibrite. Elektrikli desen; şarj altyapısı neredeyse sıfır, aracın kendisi pahalı, çeşit yok... |
| Videoyu izleyemedim ancak batarya teknolojisi türk mühendislere ait derken? Nasıl bir şey üretmişler? Hangi fabrika da üretmişler? Hücrelerin özellikleri neler? Hangi firmanın altında yapılmış bu Arge? İzleyen birisi bunları yazabilir mi? Sadece bms geliştirip onu bataryayı biz yaptık diye sunmamışlardır herhalde. |
fabrikamız nerdeyse tv ler canlı olarak yayınlamalılar yerli üretimi |
|
1-Motor sadece bataryaları şarj ediyorsa bu araçda hiç aktarma organı yok mu? 2-50km menzil bitince benzinli motor sadece jeneratör görevi görüyor ve şöförden bağımsız bir şekilde çalışıp duruyor mu? 3- Araç verimi Benzinli motor+aktarma organları ile mi yoksa benzinli motor+Batarya+Elektrikli motor ile mi daha yüksek? 4-Bataryalar nerde üretilmiş bende merak ettim.? |
|
1 : Diferansiyel harici aktarma organı yok 2 : Evet, jeneratör sürücüden bağımsız olarak çalış ve durur. 3 : Opel Ampera vardı zamanında, aynı sistemdi. Fakat artık üretilmiyor. BMW i3 ReX de aynı sistem, ama o da artık üretilmeyecekmiş. Demek ki; elektrik üretim ve depolama elemanlarındaki kayıplar verimi düşürüyor ve diğer nedenler de eklenince EV (elektrikli araç) daha mantıklı oluyor. Sonuçta EV'de jeneratör için gerekli içten yanmalı motor ve diğer ekipmanlar yok, dolayısıyla elektrik üretimi de yok. (Rejeneratif fren hariç) 4 : Bunu ben de merak ediyorum. |
| saçma bişiy. elektrikli menzil 50km en az 250 300 km olmalı nokia 3310 bataryasımı koydunuz naptınız |
Bu araca gelince kaç km ve kaç yıl batarya garantisi var o önemi. |
|
koskoca arabada zaten bataryayı koyacak yer ayarlıyamıyorsan hiç yapma daha iyi.. yada al bi tesla bak arşatır nerelere koymuş sedan araç değil ki bu koskoca ticari artı araca 1.0 hafif motor koymuş |
Sadece şarj için kullanılıyor. Pilleri yerleştirme ve ağırlık en ciddi mühendislik sorunu zaten. |
| mantığı güzel. harici elektirkli şarj olması da güzel. 50 km menzil brütte ise %20-80 mantığına göre 10 k-40km arası çalışır. 30 kmde bir benzinli motor çalışır. bu sistem focusta süper olur. |
| yani şu sistemi artık binek tipi araçlarda koysalarda görsek ne yapalım transit mi alalım |
|
Ford otosanın kocaelinde 2 fabrika (transit ,custom ,courier üretiliyor ) eskişehirde 1 (cargo ,Fmax kamyon , Motor üretiliyor ) İstanbul Kartalda arge merkezi var Araç İstanbul Arge merkezinde tasarlanıp Kocaeli fabrikasında üretildi Yetkili mühendislerden aldığım bilgi elektrikli motor ve batarya teknolojisi Türk mühendislere ait 50km menzil kısa zaten bu yüzden benzinli motor var Bataryalar en müsait yer olan araç tabanına yerleştirilmiş ve araç içinde yer kaybı olmamış Bataryaların küçük olması aracın ağırlığını çok artırmıyor Araç halen prototip aşamada test ediliyor Dışarıdan şarj olması kısa mesafe yük taşıyanlar için ideal 3 saatte ev elektriği ile şarj oluyormuş 116kw yani 170 bg güç üretiyor motor bu sınıf için güçlü bile sayılır |
|
Ford Otosan Türkiye fabrikalarında Transit , Custom , Courier ,Fmax ,Cargo gibi ticari araç ve türevleri üretiliyor inşallah binek bir araç üretimi olur < Resime gitmek için tıklayın >" target="_blank">< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > bu da benim çektiğim üretilme durumu olan test aracı FORD FİGO |
Bu aracın hibritli versiyonu mu üretilme durumu var acaba ? |
İlk 40-50kmden sonra şarj istasyonu ile doldurulan batarya bitince benzin motoru devreye giriyor ama bataryayı tamamen doldurmuyor çünkü atıyorum eve 5-10dk kala gürül gürül benzin motoru çalışıp bataryayı doldurursa boşuna yakıt sarfiyatı olur. Bu yüzden batarya bittikten sonra güç ihtiyacına göre benzin motoru elektrik üretip elektrik motorunu besliyor olmalı. Frenleme durumunda ise benzin motoru durup rejeneratif fren enerjisi ile batarya küçük küçük dolduruluyor olmalı, tabi rejeneratif frenle batarya çok az dolar, dolan kısmı da zaten kalkışlarda kullanılır. Bence bu sistem pek verimli değil ama buradaki amaç zannediyorum şöyle. Ticari araç şehir içinde 25km elektrikle gitsin-gelsin, sonra fişi takarız, doldururuz. Ha, olur da pil biterse yolda kalmasın, bir jeneratörü olsun. |
| Birilerinin bu işlerle uğraşması bile sevindirici. |
|
burada menzili elestirenler yapilan örneklere bakabilirler. su an Almanya´da sokaklarda deutsche postun scooter adini verdigi ve 80km menzilli elektrikli araclari vizir vizir geziyorlar. bataryalari Bosch marka :) < Resime gitmek için tıklayın > |
Videosu
Videoyu izlemek için tıklayınız
.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vakitsiz61 -- 4 Kasım 2018; 23:17:16 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >