1. sayfa
sanırım LPG beyni yahut regülatör tabir edilen, genelde döküm ve yuvarlak şekilli; kalın 4 su borusunun girdiği, motor sıcaklığına göre LPG yi devreye sokup çıkaran parçada sorununuz var. Yerinizde olsam LPG ciye gidip regülatörü temizlettiririm; içindeki switch düzgün çalışıyor mu baksınlar derim; ayrıca diyafram kauçuğunu da açmışken direkt değiştirmeleri lazım. Bundan sonra LPG sistemi ile alakalı rölelere baktırırdım. Ateşleme bobinine baktırırdım. |
Yanıtınız için teşekkürler ben de regülatörden şüphelendim ama şöyle birşey yaptım; gazı komple bitirdim yani şuan LPG ye hiç geçmiyor ve benzinde kullanıyorum. Motor ısınınca yine aynı şeyi yapıyor. Bobinlerde sıkıntı olsa normal sürüşte de anormallik yapması gerekmez mi? Bulunduğum yerde güvenilir usta da yok bilmeyen birine elletmek de istemiyorum. Dememe yanılma ile tamir etmeye çalışacaklar. O nedenle sıkıntoyı tam teşhis edebilmek için deneme yapıyorum. Ustalardan fikir alıyorum. |
Motoru ısınmış bir arabanın marş basmaması iki sebepten olur: hararet müşürü arızası, yada krank mili pozisyon sensörü arızası. Hararet müşüründen olması halinde araçta seyir halindeyken belirgin değişiklikler olur. Böyle şeyler yoksa yüzde 95 krank mili pozisyon sensörünü değiştirirsen bu sıkıntıdan kurtulursun, benden söylemesi. |
Kam mili kaptörü dedikleri de aynı şey mi acaba? |
|
Çok teşekkürler ben de birkaç yerde hep buna denk geldim. İnşallah budur sorun. |
Kam mili yağ içinde hareket ediyor ve bu parçanın algılayıcı kısmı yağ ile temas ediyor. Zamanla sıcak yağ sensörün manyetik kabiliyetini kaybetmesine sebep oluyor. ECU ya kam milinin bilgisini gönderemediği için de ECU aracı çalıştırmıyor, olay bu kadar basit. |
Peki değiştirilmesi zor mu? Yani dışarda bir ustaya yaptırabilir miyiz yoksa servise falan gitmemi tavsiye edermisiniz? Karmaşık bir işlemse ayar senkron falan gerektiren birşeyse servise gideceğim. |
kam mili sensörü olması durumunda değiştirmesi sensörün yerine göre kolay da olabilir zor da olabilir, genelde tek bir vida ile motora dıştan bağlanan, 3 pinli bir elektrik soketi bağlantısı olan, çakmak ebadında bir parçadır. Kayış ve dönme durumları ile bi alakası; ayar kayar şeklinde bir durumu yoktur, sök tak bitti.. yetkili servis dışında yaptırabilirsin, sorun çıkmayacaktır.. Kam mili / krank mili sensöründe arıza teşhisi genellikle araç bilgisayarına bağlandığında kayıtlıdır, görünür.. |
Sorun benzin pompasında çıktı. Serviste baş teknisyen pompa gibi duruyor ama garanti veremem dedi. Bir süre daha o şekilde kullandım ve Şubat tatilinde riski göze alarak pompayı değiştirttim ve sorun çözüldü. |
1. sayfa
Arıza ışığı yanmıyor
LPG sıralı sistem (benzinde çalışıyor ayrıca LPG de başlatmak için düğmeye basılı tutup marş yaptım yine almadı)
Çekişte bir fark yok
Araç focus 2 makyajlı
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >