Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
10
Cevap
7099
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Motor sıcakken çalışmıyor
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhablar. 2009 focus benzin/LPG li aracım var. Araba sabah ilk marşta çalışıyor fakat biraz gider durursam çalışmıyor. Marş basmasında sıkıntı yok denemek için belki 10 kere marş bastım aküde zayıflama marş motorunda yavaşlama yok. Fakat motor hiç almıyor. 2-3 saat beklersem zor da olsa çalışıyor. En rahat sabah çalışıyor. Çalıştıktan sonra herhangi bir sıkıntı yok.
Arıza ışığı yanmıyor
LPG sıralı sistem (benzinde çalışıyor ayrıca LPG de başlatmak için düğmeye basılı tutup marş yaptım yine almadı)
Çekişte bir fark yok
Araç focus 2 makyajlı

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

İ
7 yıl
Yüzbaşı

sanırım LPG beyni yahut regülatör tabir edilen,
genelde döküm ve yuvarlak şekilli; kalın 4 su borusunun girdiği, motor sıcaklığına göre LPG yi devreye sokup çıkaran parçada sorununuz var.

Yerinizde olsam LPG ciye gidip regülatörü temizlettiririm; içindeki switch düzgün çalışıyor mu baksınlar derim; ayrıca diyafram kauçuğunu da açmışken direkt değiştirmeleri lazım.
Bundan sonra LPG sistemi ile alakalı rölelere baktırırdım. Ateşleme bobinine baktırırdım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 16 Ekim 2018; 10:38:49 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Yanıtınız için teşekkürler ben de regülatörden şüphelendim ama şöyle birşey yaptım; gazı komple bitirdim yani şuan LPG ye hiç geçmiyor ve benzinde kullanıyorum. Motor ısınınca yine aynı şeyi yapıyor. Bobinlerde sıkıntı olsa normal sürüşte de anormallik yapması gerekmez mi?
Bulunduğum yerde güvenilir usta da yok bilmeyen birine elletmek de istemiyorum. Dememe yanılma ile tamir etmeye çalışacaklar. O nedenle sıkıntoyı tam teşhis edebilmek için deneme yapıyorum. Ustalardan fikir alıyorum.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @iyigun
P
7 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

Yanıtınız için teşekkürler ben de regülatörden şüphelendim ama şöyle birşey yaptım; gazı komple bitirdim yani şuan LPG ye hiç geçmiyor ve benzinde kullanıyorum. Motor ısınınca yine aynı şeyi yapıyor. Bobinlerde sıkıntı olsa normal sürüşte de anormallik yapması gerekmez mi?
Bulunduğum yerde güvenilir usta da yok bilmeyen birine elletmek de istemiyorum. Dememe yanılma ile tamir etmeye çalışacaklar. O nedenle sıkıntoyı tam teşhis edebilmek için deneme yapıyorum. Ustalardan fikir alıyorum.
Hocam sendeki arızanın LPG ile uzaktan yakından alakası yok.

Motoru ısınmış bir arabanın marş basmaması iki sebepten olur: hararet müşürü arızası, yada krank mili pozisyon sensörü arızası.

Hararet müşüründen olması halinde araçta seyir halindeyken belirgin değişiklikler olur.

Böyle şeyler yoksa yüzde 95 krank mili pozisyon sensörünü değiştirirsen bu sıkıntıdan kurtulursun, benden söylemesi.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @l.a.c.i.w.e.r.t
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Kam mili kaptörü dedikleri de aynı şey mi acaba?



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @pelstina
P
7 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

Kam mili kaptörü dedikleri de aynı şey mi acaba?
Tamamen aynı şey.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Çok teşekkürler ben de birkaç yerde hep buna denk geldim. İnşallah budur sorun.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @pelstina
P
7 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: l.a.c.i.w.e.r.t

Çok teşekkürler ben de birkaç yerde hep buna denk geldim. İnşallah budur sorun.
Hocam bu parça manyetik bir parça.

Kam mili yağ içinde hareket ediyor ve bu parçanın algılayıcı kısmı yağ ile temas ediyor.

Zamanla sıcak yağ sensörün manyetik kabiliyetini kaybetmesine sebep oluyor.

ECU ya kam milinin bilgisini gönderemediği için de ECU aracı çalıştırmıyor, olay bu kadar basit.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @l.a.c.i.w.e.r.t
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Peki değiştirilmesi zor mu? Yani dışarda bir ustaya yaptırabilir miyiz yoksa servise falan gitmemi tavsiye edermisiniz? Karmaşık bir işlemse ayar senkron falan gerektiren birşeyse servise gideceğim.



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @pelstina
İ
7 yıl
Yüzbaşı

kam mili sensörü olması durumunda değiştirmesi sensörün yerine göre kolay da olabilir zor da olabilir,
genelde tek bir vida ile motora dıştan bağlanan, 3 pinli bir elektrik soketi bağlantısı olan, çakmak ebadında bir parçadır.
Kayış ve dönme durumları ile bi alakası; ayar kayar şeklinde bir durumu yoktur, sök tak bitti..
yetkili servis dışında yaptırabilirsin, sorun çıkmayacaktır..

Kam mili / krank mili sensöründe arıza teşhisi genellikle araç bilgisayarına bağlandığında kayıtlıdır, görünür..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iyigun -- 17 Ekim 2018; 13:48:34 >


Bu mesajda bahsedilenler: @l.a.c.i.w.e.r.t
L
7 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Sorun benzin pompasında çıktı. Serviste baş teknisyen pompa gibi duruyor ama garanti veremem dedi. Bir süre daha o şekilde kullandım ve Şubat tatilinde riski göze alarak pompayı değiştirttim ve sorun çözüldü.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @iyigun , @pelstina
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.