Merhaba forumdaşlar. Uzun yıllardır motosiklet kullanıyorum yeri geldi sıfır aldım yeri geldi 2. el. Her motosikletim de yeni bir şeyler öğrendim. Bu motosiklet formu diğer bölümlere göre daha pasif kalıyor ve motosiklet ile ilgili bir soru geldiğinde günlerce bekleyebiliyor.
Şimdi bir motor bulduk ve bakmaya veya sahibiyle konuşmamız kısmına geçtik.
1- İlk önce motorun fiziki durumuna bakmamız gerek karenajlarına bakıyoruz. Birleşim yerleri ve köşelerine , sticker varsa altları gizlenmiş olabilir. Genelde motul vs gibi stikerler yaptırıyorlar veya çizik vs gizlemek için. Manetler , sinyaller ve koruma takozları motorun düşme veya kaza gibi durumları hakkında bilgi verir. Fiziksel olarak hasar yoksa ve göze batan bir kısmı diğer kısımlara geçiyoruz. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >
2- Gidon kısmını yani kontak bölgesi fazla anahtarlık olursa çiziliyor ve ilerde gözünüze batabilir.
3- En önemli kısımlardan birisi lastik. Örnek vermek gerekirse r25 gibi motorların lastikleri 750-950 tl arasında değişiyor. Bir ebat daha büyürse 1000 -1200 gibi rakamlar çıkıyor. Ayrıca bazı motorların fabrika lastikleri kötü oluyor. Lastikleri değişmiş bir motor bize büyük tasarruf sağlayabilir. Lastiklerin ömrünün %75 in üzerinde olması iyidir bizi bir kaç sezon idare eder.
4- Diğer bir nokta ise zincir ve dişli kısmı. Ortalama iyi bakılmış bir zincir 20000+ km gidebilir ama bakılmamış bir zincir 10.000 km de değişmesi gerekebilir. Zincir genelde dişli ile birlikte değişmesi öneriliyor. Zinciri iyi durumda olsa bile zamanla uzadığı için gergi yeri kalmıyor buna dikkat edin.
5- Yeni model motorlarda bakımları yetkili serviste zamanında yapılmışsa avantaj olur. Zira dışarıda veya kendi yaptı ise işini düzgün yapamayan birisi zarar verebilir. Servis kağıtları varsa daha iyi olur.
6- Motoru satan kişi motoru ne zaman aldığı da bazı durumlarda önemli olabilir. Kısa süre önce almış ve hemen satıyorsa al sat veya motorda problem olmuş olabilir. Buda motor hakkında az bilgi veya masraf kapısı olabilir. Genelde motor satılırken idareten yaptırılıp satılıyor.
7- Almak istediğimiz motorun yedek anahtarları olması çok iyi olur. Zira ben yedek anahtarı olmayan motorlara biraz uzak duruyorum.
8- Motor alırken abs li modelleri tercih etmek ilerde yaşayabileceğimiz kazalara engel olabilir.
9- Alacağımızı motoru ptt nin uygulmasından sorgulatmakta fayda var. Geçenlerde bir tane r1 almak üzereyken motosikletin ortlama 30 bin km düşürüldüğünü öğrendim.
10- Motosiklet bakarken aksesuarlı olanları tercih etmenizde fayda olur. -Depo padleri -koruma takozları -radyatör koruma -çanta demiri ve çanta gibi ekstralar büyük yükten kurtarabilir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
Vakti zamanında hazırladığım listeyi paylaşıyorum.. Hepsine bakamasanız da hatırladıklarınız fayda sağlayacaktır.
1. Motor no ve Şasi no kontrol 2. Fren balataları ve disk kontrol 3. Motor Bloğu üst kapak conta kontrolu 3. Zincir mesafesi kontrol 4. Elcik , peg lastiklerinin aşınma kontrolu 5. Depo içi gözle paslanma kontrolu 6. Lastik profili, fitil, yama, ve lastik tarihi kontrol 7. Yedek anahtar, kitapçık, orjinal tamir anahtarları (avadanlık) kontrol 8. Elektrik tesisatı kontrol, Sinyal, Far, stop vs. 9. Egzoz soğuk ise kapat motorun çaly?masyna bak 10. Subap sesi , egzantrik zincir sesi kontrol 11. Şase bağlantı noktaları, kaynakları kontrol 12. Koruma demiri veya topuzu, elcik denge topuzu, egzoz dış yüzeyi, aynaların dış yüzeyi, Alternatör kapağı ve debriyaj kapağı çizik kontrolu. 13. Rolantide çalışırken farın ışık verme gücü ile gaz verince aradaki farkın kontrolu 14. Amortisör keçelerinin kontrolu 15. Amortisör dış yüzey kontrolu ön, arka 16. Motor ve Fren Yağ kontrolu 17. Arka salıncak kontrolu (motorun arkası havadayken tekeri sağa sola sallayarak, sallanmamalı) 18. Gidon bilye kontrolu (ön teker havadayken gidon sağa sola çevrilir sessiz ve kesintisiz olmalı) 19. Jant kontrolu (lastik havadayken çevir izle, düz olmalı) 20. Muayene tarihi kontrolu
Uzun yıllardır motosiklet kullanıyorum yeri geldi sıfır aldım yeri geldi 2. el. Her motosikletim de yeni bir şeyler öğrendim. Bu motosiklet formu diğer bölümlere göre daha pasif kalıyor ve motosiklet ile ilgili bir soru geldiğinde günlerce bekleyebiliyor.
Şimdi bir motor bulduk ve bakmaya veya sahibiyle konuşmamız kısmına geçtik.
1- İlk önce motorun fiziki durumuna bakmamız gerek karenajlarına bakıyoruz. Birleşim yerleri ve köşelerine , sticker varsa altları gizlenmiş olabilir. Genelde motul vs gibi stikerler yaptırıyorlar veya çizik vs gizlemek için. Manetler , sinyaller ve koruma takozları motorun düşme veya kaza gibi durumları hakkında bilgi verir. Fiziksel olarak hasar yoksa ve göze batan bir kısmı diğer kısımlara geçiyoruz.
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
2- Gidon kısmını yani kontak bölgesi fazla anahtarlık olursa çiziliyor ve ilerde gözünüze batabilir.
3- En önemli kısımlardan birisi lastik. Örnek vermek gerekirse r25 gibi motorların lastikleri 750-950 tl arasında değişiyor. Bir ebat daha büyürse 1000 -1200 gibi rakamlar çıkıyor. Ayrıca bazı motorların fabrika lastikleri kötü oluyor. Lastikleri değişmiş bir motor bize büyük tasarruf sağlayabilir. Lastiklerin ömrünün %75 in üzerinde olması iyidir bizi bir kaç sezon idare eder.
< Resime gitmek için tıklayın >
4- Diğer bir nokta ise zincir ve dişli kısmı. Ortalama iyi bakılmış bir zincir 20000+ km gidebilir ama bakılmamış bir zincir 10.000 km de değişmesi gerekebilir. Zincir genelde dişli ile birlikte değişmesi öneriliyor. Zinciri iyi durumda olsa bile zamanla uzadığı için gergi yeri kalmıyor buna dikkat edin.
< Resime gitmek için tıklayın >
5- Yeni model motorlarda bakımları yetkili serviste zamanında yapılmışsa avantaj olur. Zira dışarıda veya kendi yaptı ise işini düzgün yapamayan birisi zarar verebilir. Servis kağıtları varsa daha iyi olur.
6- Motoru satan kişi motoru ne zaman aldığı da bazı durumlarda önemli olabilir. Kısa süre önce almış ve hemen satıyorsa al sat veya motorda problem olmuş olabilir. Buda motor hakkında az bilgi veya masraf kapısı olabilir. Genelde motor satılırken idareten yaptırılıp satılıyor.
7- Almak istediğimiz motorun yedek anahtarları olması çok iyi olur. Zira ben yedek anahtarı olmayan motorlara biraz uzak duruyorum.
8- Motor alırken abs li modelleri tercih etmek ilerde yaşayabileceğimiz kazalara engel olabilir.
Videoyu izlemek için tıklayınız
9- Alacağımızı motoru ptt nin uygulmasından sorgulatmakta fayda var. Geçenlerde bir tane r1 almak üzereyken motosikletin ortlama 30 bin km düşürüldüğünü öğrendim.
< Resime gitmek için tıklayın >
10- Motosiklet bakarken aksesuarlı olanları tercih etmenizde fayda olur.
-Depo padleri
-koruma takozları
-radyatör koruma
-çanta demiri ve çanta
gibi ekstralar büyük yükten kurtarabilir.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi III I II III I I -- 28 Temmuz 2018; 17:29:46 >