|
2016 model araç sahipleri sorun olmadığını söylüyor. Özellikle 2017 model araç sahipleri test etme şansı bulursa dediğim şartlarda, geri dönüş yapmaları yararlı olacaktır. Model bazında veya belirli bir üretim aralığı sorunu mu diye düşünüyor insan. |
|
Yabancı forumlar ve yorumlarda da benzer sorunu yaşayanlar var: - bought it 3 months ago and i have already changed Rotary steering wheel switch.... now i have another problem when sometimes my steering wheel is vibriting - mine too and my steering wheel too..... Kaput titremesi gibi bir sorun olsa görmezden gelinir belki ama Nappa paket falan derken 2.5 ay beklediğim bir araçta çıkması can sıkıcı. Araç sürüş zevkini tamamen baltalıyor... Ayrıca yine eski konularımda vardır, eski nesil 2015 model 3008'imde de benzer sorunu yaşamış ve sorunu çözememişlerdi. Değişmeyen parça kalmamıştı :-) Daha sonra yeni 3008 çıkınca nasıl olsa değiştiririm fikri ile sorunu görmezden gelmeye başlamıştım... Umarım kısa sürede çözülür sorun. Genel anlamda her şekilde sevdiğim ve memnun olduğum bir araç 3008. |
Ben aracım henüz 8000 km.de olmasına rağmen 3 kez balans yaptım ve sonuç maalesef değişmedi. Özellikle 103-123 hız aralığında pürüzsüz asfaltta eller direksiyondan çekildiğinde çok net bir şekilde titreme mevcut. |
|
Diğer arkadaşın yaşadığı sorun. Özellikle dikkat edince anlaşılıyor. https://youtu.be/bmYd6II-IIg Bende daha net bir şekilde çekince ekleyeceğim. |
|
Bugün tekrar arandım Peugeot genel merkezden. Test araçlarında da aynı sorun olduğundan dolayı, bir takım denemeler yapılıyormuş. Sorunun kaynağı araştırılıyor dediler. Beklemedeyiz bakalım şu an... |
|
Direksiyon titremesi ile ilgili Fransa, lastik havalarını arttırıp azaltarak deneme istemiş. Ne alaka bilmiyorum... Beklediğimiz gibi bir alakası yok; servis çeşitli 3008'leri denemiş sorun devam ediyor... |
|
Sonunda beklenen haber geldi Fransa’dan... Genel merkezden arandım. Arayan bayan gayet kibar ve üzgün bir şekilde hatrımı sordu :-) Zaten anladım olumsuz olduğunu... Fransa’nın sorunu kabul ettiğini, ‘bazı’ araçlarda sorunun varlığını teyit ettiğini fakat şu aşamada yapılabilecek birşey olmadığını söyledi. Sorunu normal olarak?! görüyorlarmış ve başka bir alternatiflerinin olmadığını söyledi... Bana ne düşündüğümü sordular, artık yapacak birşey yok. Araç değişimi veya hukuki süreç gözüküyor. Elbette Türkiye şartlarında hukuki süreç yorucu ve yıpratıcı olacaktır. Benim açımdan titreşim konusu noktalanmıştır. Eski kasada da yaşadığım için açıkçası ne isteğim var uğraşmaya ne enerjim. Ki Peugeot kabul ettiği için artık balans, şanzıman düşünmeye gerek yok. Çünkü çözüm yok. Ki bence araçları çağırıp, ön takım elemanlarından birşeyleri değiştirme yoluna gitmedikleri için muhtemelen çözüm maliyetli veya komplike. Sorun yaşamayan arkadaşların sorun yaşamaması dileğiyle diyelim... |
|
Peugeot'un soruna el atması ve kabullenmesi gayet güzel ama çözümü yok demesi de bir o kadar kötü. (Honda TR, onlarca kişinin yaşadığı ve gözle görülen göçüklerin kendi hataları olduğunu zorla kabul etti. Peugeot araştırma konusunda daha iyi davranmış.) Dünya kadar para ver, sıfır araç al, sonra sorunlu bir şekilde binmeye devam et. Üzücü. |
|
Gecmis olsun. Soylediklerinizde tamamen haklisiniz. Gecen ay Nissan a QQ icin kapora verdim, arac yok diye 20 gun beklettiler, sonra da zam yaptilar, almadim. Hepsi ayni sayilir bunlarin. |
|
Hocam acaba hangi Pejo servisi? En azından uzak duralım :( |
Sırf Nissan ın bu hareketleri ve de Milletimizin QQ severliği nedeniyle (Showroom da sıra vardı dışarıda araç park edecek yer yoktu!) 2. el 3008 aldım 2017 15k km de. Denedim 120 km/h hızda titreme hissetmedim. Umarım çıkmaz/fark etmediğim bir sıkıntısı yoktur. İnşallah umut ederim ki herkesin sıkıntısına çare bulunur :) |
| 2017 3008 de auto 6r nin ne işi var eat6 tam otomatik vitesdir o.. |
| O halde problemin üzerine yatmış olmuyorlar mı? Çözümsüz bırakmak demek bu. |
Videoyu izlemek için tıklayınız < Resime gitmek için tıklayın > |
|
| Dün bu konuyu okuyunca doğrudan "bende de varmı acaba?" evhamıyla test yaptım, videodaki gibi bir titreşim kesinlikle yok maşallah, demek ki bu da elektronik gibi şans işi... (2018 Gtline) |
| Bunlarda pahalı bir araçta böyle b8r sorun çıkması üzücü tabii ki ama en azından sorunu kabul etmeleri olumlu yani. Sorunu okuduğumda ilk aklıma gelen benim de yaşadığım ve serviste değiştirilen salıncak burcuydu. Bende 2012 model 308 araç var ve ilk aldiğimda sizden farklı olarak 120 seviyelerinde giderken frene basınca direksiyon ciddi anlamda titriyordu. Farklı gibi gözüküyor ama salıncak burcu değiştirilip deneme yapılabilir mi? |
| güncel durum ne acaba |
|
Bir arkadaşımız honda için, göçük hatalarını kabul ettiler diye yazmış ''hayır yok öyle birşey'' Asıl konuya dönücek olursak hatalarını kabul edip, bunu normalmiş gibi, elden bişey gelmiyor başınızın çaresine bakın deyip ( çıkan mana bu şekilde ) çözüme gitmemeleri çok üzücü. günümüz araçlarının GENELİ çok yenilikçi teknolojilerle dolu dolu ama yeterli ARGE yapılmadan bir an önce piyasaya sürüp pastadan pay almaya çalışıyorlar.bir yığın para döken araç sahibinide hiç umursamadıkları net bir şekilde ortada. hangi markaya giderseniz gidin illaki kronik ( çözülemeyen ) sıkıntılar barındırıyor. |
Çünkü Peugeot genel merkezden arandım ve sorunun varlığı teyit edildi...
Sorun Ankara/Göral'dan 2017 model 3008 GT-Line aracımı teslim aldığım andan beri var.
Araç henüz 7 km'de iken sorunu fark ettim. 112 km. hız civarında direksiyonda bir titreme mevcuttu. Balanstır diyerek önemsemedim ve sıfır aracı direk lastikçiye götürüp balans yaptırdım. Fakat sorun düzelmeyince hemen satış temsilcisini aradım ve sorunu dile getirdim. Aracı getirmemi istedi. Kontrollerde lastiklerde atlama olduğu, beklemeden dolayı bazen olabileceği falan söylendi. Başka bir araçtan lastikler takılarak denendi fakat değişen birşey olmadı.
Ben zaten tatile çıkacağım için daha fazla uğraşamadım.
Yol yaptıkça sorun artmaya başladı. Titreşim biraz daha şiddetlendi 4000 km.'lere doğru.
Tekrar servise götürdüm. Klasik yol şartları vs. dendi ama sonunda sorunu kabul ettiler.
Daha sonra teknik danışman ile araç bazlı bir sorun mu yoksa 3008'e has bir sorun mu anlamak için başka bir test aracı -yine GT-Line 3008- ile teste çıktık ve aynı titreme sorununu onda da gördük.
Özellikle düz ve pürüzsüz bir yolda, 110-125 km. hızlar arası genelleme yapabileceğim ama özellikle 113-114-115 km. civarları maksimum olan bir direksiyon titremesi bahsettiğim sorun. İşin ilginci her zaman yapmıyor ama özellikle motor devirde iken daha fazla yapıyor. Titreme esnasında boşa alırsanız, biraz azalıyor ama devam ediyor sorun.
Teknik danışman şaşırdı ve başka bir araç daha denemek istedi. Bu sefer 1.2 benzinli bir test aracı ile yola çıktık (diğer araçlar dizel) Yine aynı sorunu tespit ettik.
Peugeot'a durumu bildireceğini ve cevap bekleyeceklerini söylediler.
Bekledim; ama cevap gelmedi tahmin edersiniz...
Daha sonra sikayetvar.com üzerinden şikayet oluşturmama ve müşteri hizmetlerine şikayet kaydı bırakmamdan sonra beni aradılar ve servise davet ettiler...
Fransa'dan bir uzmanın geleceğini ve sorun ile ilgileneceğini belirttiler.
Buraya kadar herşey güzel ve ilgililer...
Daha sonra bahsettikleri Fransız uzman ile teste çıktık ve sorunu gördü; kendi bizzat tecrübe etti ayrıca.
Daha sonra önceki test araçlarından farklı başka bir test aracıda aynı şartlarda sürüldü ve aynı sorunu onda da gördü; ve şaşırdı. Mesela 112 km. hızla giderken sorun yok. Hız sabitleme ile +1 +1 hızı arttırıp 117 km. yaptıktan sonra sorun başlayabiliyor veya +1 +1 yaptıktan sonra -1 -1 hızı düşürdükten sonra başlayabiliyor. Tamamen rastgele olan bir sorun. Fakat ortak noktası, yaptığı hız aralığı genelde 100-125 arası diyelim. Kimi araç 109'da yaptı kimisi 117'de mesela.
Daha sonra Fransız uzmanın talimatlarınca bazı ön takım elemanları, fabrika tork değerleri ile tekrar sıkılarak kontrol edildi. Sorun nispeten azalmış fakat geçmemişti. Teknik danışman uzmanın döndüğünü ve cevap bekleyeceklerini söyledi.
Ben aynı alt yapı olduğu için 5008'de de deneme teklifinde bulundum ve yine teknik danışman ile yola çıktık. Şaşırtıcı olmadı bizim için çünkü aynı sorun 5008'de de mevcut.
110'lu hızlarda, eli bırakınca hissediliyor sorun. Benim araçta olduğu gibi başta minimal ve gözle görülüyor titreme. Elde rahatsız edici bir his yaratmıyor ama bu araçlar henüz yeni. Eminim km. arttıkça, benim araçta olduğu gibi hissettirmeye başlayacaktır.
Daha sonra Peugeot genel merkezden arandım ve sorunun benim aracımdan bağımsız olduğu, diğer bazı araçlarda da aynı sorunun tespit edildiği ve gerekli inceleme/raporlama yapılıp Peugeot Fransa'ya bildirim yapacaklarını söylediler. Belkide kampanya olabilir dedi parça değişimi ile ilgili olarak.
Fakat bunun birkaç gün sürebileceği gibi birkaç ay sürebileceği hatırlatıldı...
Sürüş güvenliği için bir engel teşkil etmiyormuş
Ayrıca aynı sorundan şikayetçi olan arkadaşlarda var forumda. Hatta biriyle tanışma fırsatım oldu ve konuştuk; aynı şekilde servis ve balans arasında gidip gelmiş çaresizce. Active araç o arkadaşınki; 18" lastik.
Muhtemelen eski kasa 3008'imde yaşadığım kronik sorun salıncak burcu gibi hatalı bir parça barındırıyor bazı yeni 3008'ler...
Konu ile ilgili gelişmeleri oldukça bu konu altında aktarmaya çalışacağım.
Benzer sorun yaşayan arkadaşlarda tecrübelerini yazarsa sevinirim.