yuh artık 1.2 motordan elini çekkk |
Sat biraz daha hızlısını al bence. ![]() |
Neden böyle düşünüyorsunuz? Yurtdışında 200hp alanlar bile var. İşi bilen ellerde yapıldığı sürece bir sıkıntı çıkmaz. Ayrıca ben var olan arabamı geliştirmek istiyorum. Başka bir araba düşünmüyorum şu an için. Yardımcı olabilecek? |
Böyle niyetlerin varsa bence sat blue gt al onun üstünde hafif dokunuşlarla git bence. 90lık arabayı 135 yapmışsın o motor ne kadar sağlıklı çalışacak, ne sorunlar çıkaracak meçhul. Geçen arkadaş yamzıştı dize araçını yazılım sonrası kaç kere turbo, kaç kere monifold değiştirdiğimi unuttum demişti. |
O motordan 135 hp cikarmak ilerde basina dert olur.Ayni araca sahibim baska firmada 130 hp yapildi 15.000 km sonra garantiden baya bi parca degisti.Simdi 115 hpde kullaniyorum.Yani demek istedigim daha fazla hp almak bi yana yazilimi dusur biraz. |
Yazılımcınız ile görüşün yardımcı olacaktır. Şuanki egzos sisteminiz ortaya kadar olan kısımdan çıkartılır, downpipe dediğimiz bildiğiniz düz boru takılır. Özellikle üst devirlerde güzel bir değişim alınır. Downpipe sonrası yazılımızı ona göre değiştirmeyi unutmayın. Araç downpipe ile muayeneden geçmez bilginiz olsun. |
Tatmin edici cevap için teşekkürler. Orta kısım dediğiniz nereye kadar? Susturucular nasıl olacak, hangileri iptal oluyor? Ortalama bir fiyat söyleyebilir misiniz? Bu arada arkadaşlar bu benim 2. Polo'm ve diğer 1.2 TSi Polo'yu da 135hp olarak 50.000km kullandım ve çoğunlukla gazladım. Vitesleri gazdan çekmeden powershifting olarak attım, debriyajsız değiştirdim ve tek bir arıza bile olmadı. Şimdiki Polo ile efendi gazlıyorum. Değişik hareketler yapmıyorum, hiç sorun çıkmaz. BlueGT öneren arkadaşıma cevap olarak da, ben manuelciyim; asla otomatik kullanmam. BlueGT ve 6R GTI farkını vermeyi teklif etmeme rağmen manuel getirtemedim. O yüzden 1.2 TSi ile devam ediyorum. Saygılar. |
Rica ederim. Normalde downpipe işlemi sadece katalizör / DPF sistemini iptal edecek şekilde uygulanır fakat varsa orta susturucu iptali de yapmak isterseniz yapabilirsiniz sizin keyfinize kalmış birşey, biraz daha sportif bir ses alabilirsiniz bu şekilde. Kafa ütülemez, çevreyi de rahatsız etmez. Bu işlemi ortalama 500-750 TL gibi rakamlara yaptırabilirsiniz. Tabi bu miktar sadece egzozcunun alacağı tutar. Yazılımcınız ile olan kısmını kendisi ile görüşmeniz gerekir. Dikkat edeceğiniz en önemli şey malzeme paslanmaz olsun. Şehir neresiydi sizin hocam ? |
Güzel bir konuya değindiğiz. Ben mümkün mertebe sessiz istiyorum. Sesten hiç hoşlanmıyorum. Ama susturucuların darboğaz yapmasından korkuyorum. Amacımız üst devirleri rahatlatmaksa susturucular sıcak havanın tahliye olmasını engeller diye düşünüyorum, bilmiyorum siz ne düşünüyorsunuz? Şehir Tekirdağ. İstanbul'a da gelirim egzoz için ama mümkünse şehrim civarında halletmek istiyorum. |
Sadece downpipe işinizi görecektir öyleyse. Yazılımcınız ile görüşüp fiyat alın, mutlaka birlikte iş yaptığı bir egzozcu vardır. |
Net emin olmamakla beraber bahsettiğiniz uygulama düşük devirlerde çekişi düşürecektir, yüksek devirde gücü arttıracaktır. |
Cevat'ın kanalında çoğu aracın modifiyeli halleri var. Bence güzel bir örnek izlemenizi tavsiye ederim. Videoyu izlemek için tıklayınız |
3 kere izledim zaten :) Ama videodaki arabanın gidişatına bakılırsa benim 135hp onun 145hp'sine 3-4 boy sallar :) |
Downpipe turbonun çıkışındaki boru çapının biraz arttırılması ve katalizörün sökülme işlemidir. DP yaptırdıktan sonra yazılımınızı güncelletmeyi unutmayın. Bende 1.2 kullanıyorum ve egzoz sistemi şu şekilde "katalizör-orta susturucu-son susturucu" bildiğim kadarıyla dediğiniz gibi çift susturucu vs gibi bi farklılık yok standart egzoz sistemi çoğu yeni araçta bu şekilde zaten. VW araçlara kn bmc gibi filtrelerden ziyade itg ler daha fazla uyum sağlıyor alabiliyorsanız itg filtrelerden alın. Cold air intake yaparsanız biraz daha rahatlar aracınız. Replika janttan kaçının en az 3-4 boy geri düşürür sizi. Eski kasa a3 lerin jantlarını takıyorlardı yüklü tdi pololara ve çok hafifti bu jantlar. Hibrit turbo yaptırabılırsınız ama çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum sorun çıkartabilir fazla yüklenmiş olunuyor. Başka sormak istediğiniz bişey varsa cevaplayabilirim. |
Aracım şu an BlueMotion konseptinde zaten. Daha aerodinamik ve verimli yapmak için. Jantlarım 5.6KG. < Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın > Egzozcu benim arabayı gördüğünde şaşırmıştı. Bir çok arabada tek kat varken sende çift demişti, o yüzden farklı dedim. Nereye sorsam K&N önerdiler, ben şu an çok memnunum. Cold air intake çok isterim fakat ona ayıracak bütçem yok maalesef. Uzun süreli gazlamıyorum zaten. Uzun yolda da 70-80 civarı giderim, hiç gazlamam; o yüzden Stage 3 yapmadıkça gerek duymuyorum. Pal mili büyütme konusunda da çok fazla bütçe ve işçilik gerekiyor. Dumpvalve ve wastegate de çabası. Bizim arabalarda aftercooler olduğunu için soğutmada da sıkıntı olabileceğini söyledi yazılımcım. Yakın zamanda sadece egzoz düşünüyorum. İleride daha geniş çaplı modifiyeye girebilirim, belli olmaz. Cevap için çok teşekkürler, bir sorum olursa ilk sizi buluyorum o zaman. İyi forumlar. @rahat adam |
piyasada downpipe denilen uygulama aslında testpipe'dır. bu da kısaca iptal edilen katalizör yerine içi boş boru uygulanmasıdır. Veya spor katalizör olarak bilinen hfc de kullanılabilir. Downpipe uygulaması katalizörden sonraki kısmı kapsıyor, bu güçten ziyade daha tok bir ses vermekte. Benim tavsiyem hfc (high flow cat). Testpipe'da çok fazla çiğ benzin kokusu olur, çevreyi rahatsız eder. Hfc'de alt devirler fazla ölmez. < Resime gitmek için tıklayın > |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.