1. sayfa
Teker rulmanlarından da geliyor olabilir benim 320d de öyleydi mesela bana da ya bunlar ya da diferansiyel demişti. Benimki geçti şükür ama sizinkini bilemiyeceğim.Ustaya sorun isterseniz |
teşekkürler hocam farklı tecrübeleri olan arkadaşları dinlemek isterim |
difde otme varsa degistirmek en temiz ve kesin cozum ama cikma alacagin difde cok onemli. Tamiride olur fakat bir sure sonra yine otme yapacak. Fakat degisimden once dife kalin yag koyup deneme yapmanizi tavsiye ederim bir ihtimal sesi kesebilir.. Bende yeni dif arayisindayim yag ile kurtaramadik :) |
1 seneye yakın e39 kullandım. Aynı uğultu onda da vardı. Tanıdık ustaya götürdüm teker bilyelerindendir dedi ve doğru çıktı. Yenisiyle değiştirdi ve uğultu falan kalmadı. Bmw lerde bu bilyeler hastalık o yuzden bence ilk onlara baktır ustaya. |
Teker bilyeleri kontrol edildi maalesef difte hocam sorun |
Anladım hocam. Peki sıfır dif+işçiliğe ne diyor usta |
Rulmanda ayagini gazdan cekip bosa attiginda dahil azalan yada viteste hiza bagli artan ses meydana gelir. Difde bosa attiginda yada dusuk hizda yada debriyaja basinca ses kesilir. Genelde 80-120 arasi dif ses yapar. Bunlari test ettinmi ? |
diferansiyel tamir edilebilir bi parça. boşuna yenisini veya çıkmasını almaya gerek yok. tamir edin. arkadaşların dediği gibi problem teker rulmanı kaynaklıda olabilir. onada bakmak lazım. zaten diferansiyel indirirken arka akslarıda sökmek gerekiyor orda belli olur oda. |
Hocam dif gibi geliyor ama her hızda geliyor ses boşa atınca biraz azalıyor |
2-3 tane servise sorduk hocam birisi tamir edin diyor birisi kesinlikle çıkma takın diyor çok kararsız kaldık |
daha önce diferansiyel tamir ettim. basit bi mekanizması var içinde tamir olmayacak hiçbir parça yok. parçaları çıkmasından 3-4 kat pahalıya geliyorsa çıkma düşünülebilir ama diğer türlü tamir ettirin derim. 0 parça alıp takmak varken neden çıkma kullanacaksınız. |
hocam tamir ederken takılan parçaların 0 olmayacağını söyledi çıkma takalım diyen adam. çıkma takalım diyen adam işçilik + yağlama + çıkma dif = 2300 tl istedi. tamir etmek isteyen kişi ise sağ sol kelebekler, bilyalar, orta marut, marut borusu vs gibi şeyleri değiştireceğini söyledi oda 1500 civarı istiyor. kafamız çok karıştı tek istediğimiz para çıktıktan sonra sorunun tamamen hallolması |
çok para istemişler. bmw parça fiyatlarını bilmiyorum ama yazdığımdan daha pahalı olmamalı sonuçta ikiside aynı malzemeden yapılmış parça. size şöyle diyeyim içerde konik dişli ve ayna mahruti var bunlar temel parçalar genelde yağsız kalmadıysa kolay kolay aşınmaz. zarar görmez. geriyede fazla parça kalmıyor 2 bilya seti vardır ikisinin 0 fiyatı olsa olsa 150 hadi 200 olsun. ek olarak içerde 2 adet büyük dişli akslar bu dişlilere girer, 4 adet küçük çevirici dişli vardır. bu 4 küçük dişliyi tutan haç vardır bide oda kolay kolay zarar görmez. genelde ortadaki 6 dişli ve rulmanlar bozulur. ben bu dişlilerin 6 tanesinin 0 ını 160 liraya almıştım. hadi sizinkiler 300 olsun. 500 maliyet. gitmezde 100 lirada yağ, conta parası felan koy. etti 600. fiyatı hep fazla fazla koydum. malzemeler daha fazla tutmamalı. eğer tutuyorsa o aracın parçaları gereğinden fazla kazık demektir yurtdışından parça bakın bide. |
hocam çıkma çakma ile kesinlikle uğraşmayın kullanmayı düşünüyorsanız. iyi bir ustaya işçilik maliyetini sorun size parça listesini versin gidin bmw servisinden alın 10 yaşını geçmeyen araçlar için stoklarıda mevcut hem fiyatda uyguna gelir. 1500-2300 liraya ganti yok ama öbür tülü 3000 e mal edersiniz ama garantisi olur psikoljik rahat edersiniz sorunsuz olur sıfır gibi olur. aynı parayı çıkmaya çakmaya durmadan vermektense bir kere ver uzun vadeli kullanımda kara bile geçirir. bmw yetkili serviste öle parça fiyatları abartıldığı gibi değil. ama yağmur sensörü, far bi-xenon, yan aynalar gerçekten çok abartılı bunu söylemeden edemicem. bazı parçalar dışarıdaki parçacılardan daha ucuz. mesela parça alırken bu siteye mutlaka göz atın marka ve fiyat fikri oluşmuş olur http://www.karakaslarotoyedekparca.com/index.php diğeri ise http://www.realoem.com/bmw/enUS/select |
acilmis tamir gormus sanziman,diferansiyel eski kondisyonuna getirilemez. Getirilse bile eskisi gibi olmaz yine otme yapar..Cikma dif alinmasi tamir ettirmekten daha sagliklidir. cikmanin uzerinde fabrika dislileri vardir. almanyadaki test araclarinin parcalarini getiren firmalar var yada bulgardan parca getirenler var bunlara bakilmali. Tek dikkat edilmesi gereken parcanin saglikli olmasidir buda saticiya baglidirki zaten adam gibi satici iade garantisi verir. Tekrar diyorum dife ilk etapta kalin yag koyun ses kesme ihtimali vardir |
Binin araciniza dogru gurcistana ![]() |
ötme bilyadan değil ayna martu dişlilrinfen olur. Yeni takılınca ayar yapılır. Eskisi gibi olur. Parçaları araştırın tamirde iş görür. |
1. sayfa
2006 model 116 bin km'de 3.16i premium e90 kasa aracım var.
Hızlanırken aşağı taraftan uğuldama sesi geldiğinden ötürü sanayiye özel bmw servislerine gittim. Diferansiyel bilyalarıyla alakalı problem olduğu söylendi. Komple diferansiyeli tamir edelim diyenler oldu, çıkma diferansiyel takalım diyenler oldu. Ne yapacağımı bilmiyorum kararsız kaldım siz olsanız ne yapardınız fikir verebilir misiniz?
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.