Filo araclarin artmasiyla bu hale geldi. |
Bir arabanın en dolusuyla boşu arasında bir araba parası fark olunca böyle oluyor. |
Onlar filodur. Ayrıca insanlar artık en boşu olsun daha üst segment araba olsun diye düşünüyor. |
Dolu b segmenti( confortline, titanium, icon) fiyat bandinda bos c segmenti ( trendline, life, touch ) olunca insanin kafasinda soru isareti olusuyor . Ancak atlanan bi mevzu var : Bu karmasada , kafa karisikliginda arac alacak kişi araci hangi amacla alacagini unutuyor ve en belirleyici unsur aracin ikinci el deger kaybi oluyor. Ne yazikki sifir alinan dolu aracla bos arasindaki fiyat farki ikinci elde liste fiyati farki kadar olmuyor. Ornek : aracta 10 bin tl lik multimedia siyah camlar sanruf var , adam diyor ki o aracin piyassi su kadr. Ulan ne oldu bizim eklettigimiz donanimlar ? Efendim gecen gun aynisini 51 e aldi bi arakadas diyor . Kisacasi Turk milleti olarak sanattan estetikten akildan ve amaclardan yoksun bi sekilde tuketiyoruz. |
ikinci el güvensizliği nedeniyle insanlar baz modele yönelmek zorunda kalıyor. sınırları zorlayıp sıfır alıyorlar. |
Yine saçma bi konu. Bundan 3 sene öncesine kadar da baz donanim araclar mevcuttu hâlâ da var. Ayrica nesi mantiksiz ki b sinifi araca 65k verecegime c sinifinin orta donanimina veririm. Full almak maharet degik benim için ha tabi bombos arabaya da binilmez ama benim için önemli olan kullanilan suspansiyon,kalite,konfor, yalıtım. Onun disinda arka park sensörü de olmayi versin. |
2. Elde güven yok, adalet Yok. sıfır aracın da dolusu ateş pahalı olunca insanlar baz olsun, sıfır olsun durumunda. Distribütörler ve hükümet el ele verdi olan millete oldu. |
Artik güvenlik elemanları tum donanımlarda standart hale gelmeyi basladi cok donanaima ihtiyac duyman otomobili amac olarak degilde arac olarak kullananlar icin gayet mantikli tercih.. |
Artık bayilerin ekpertizli olarak sattığı ikinci el araçlar bile YALANLI olabiliyor. Sonradan öğrenince de "vay efendim boya değildir o verniktir de, yok tampon boyanınca renk tutsun diye boyandı da falan da filan" Kim ne derse desin " sıfır olsun da çamurdan olsun" bence. |
Turkiyede 50 milyon kisi bankalara borclu yeterli cevap bu olsa gerek. |
Bence doluluk - boşluk olayına çok takıyoruz. İhtiyacımız olan yerine yılda 3-5 kez kullanacağımız özelliklere veya sadece görüntü sağlayan donanımlara para veriyoruz. Güvenlik donanımı tam olsun yeter benim için. Sunroof vs için bir dolu para ödemem, kendimi fazladan sıkıntıya sokmam. |
Ezbere konuşuyoruz ama filo araçları da artık baz donanım alınmıyor. Bazı firmalar 4 disk fren,esp,en az 4 hava yastığı,cc özellikle istiyor. |
Bunun 3 sebebi var 1.si insanlar akıllandı ve ihtiyacı olmayan donanıma para vermek yerine az paraya ihtiyacı olanı alıyor. 2.si artık fiat vs gibi alt kalite arabalar yerine daha güvenli ama varsın boş olsun diye düşünen bir kesin var 3.sü de Fiyatlar çok arttı ve ancak alt donanıma parası yetiyor ve onu alıyor. |
O baz arabalardaki artışın sebebi fiyatların etkisi çok az. O baz donanım arabaların olmasının sebebi FİLO KİRALAMA dır. Son dönemde kiralık araçlar çok arttı.Çoğu kiralık araçta Premium olmadıkça en boş olanı tercih ediliyor. |
TR de satılan Araçların %50 den fazlası şirket veya filo Araçları. Normal. |
ikinci el böyle olduktan sonra normal,çevremde de baz donanım araştırıp soran oluyor,insanlar ikinci elde kazıklanmaktan korkuyor |
Aldığım araba LIFE donanım olup baz versiyon. Gerçi 1.33 motor da tek donanım seçeneği var ve o da LIFE. Aslında 1.6 / 132 HP - Advance donanım istiyordum ve arada 15 bin lira fark vardı. Bu da bana kredi ödemelerimde rakamsal olarak yansıyacaktı. Baktım ki güvenlik ekipmanları en baz LIFE ile en full PREMIUM'da aynı. Hal böyle olunca tereddüt etmeden aldım. 1.33 motor da bana yetiyor. Güvenlik donanımları ise ; 7 hava yastığı, ABS, EBD, ESP, TRC, yokuş kalkış desteği, led'li gündüz farları, lastik basnç sensörü. Onun dışında ki donanımlar benim için yeterli. Görsel anlamda kapaklı siyah saç jantlar var. Onları da yaza doğru ATHENA tip alaşımlı jant alıp halledeceğim. |
ba donanım dolu donanım olayına ne kadar da takılıyoruz. Avrupa'da bile bu kadar donanımlı araç satılmıyor merak etmeyin. oradaki B sınıfı araçların birçoğunda klima ve elektrikli ayna bile olmuyor. ama esp standart. biz kullanıcılar olarak hala aksesuar üzerinden aracı değerlendiriyoruz. üreticilerin basın bültenlerine, fuar araçlarına ve internetteki testlere bakıp sanıyorsunuz ki Avrupa'da hep full araçlar satılıyor. öyle bir durum yok maalesef. plastik kapak jantlı audi, bmw, mercedes araçları görebilirsiniz. bu markaların daha donanımlı satıldığı bir ülke yoktur. önemli olan güvenlik ve emisyonlar çünkü vergiler ve kullanım maliyetleri buna bağlı. 2.el değeri diye bir durum da yok. boyalı parça takıntısı da. biz de boyasız,kazasız diye güvenlik donanımı olmayan arabaya arıların şekere üşüştüğü gibi saldırıyoruz. bir kaza anında tost ekmeğine dönecek eski araçlar rağbet görüyor. cam tavan, deri koltuk, sensörler, navigasyon hayat kurtarmıyor. |
doğrusu standart hale gelen özellikler ( elektrikli camlar, klima gibi ) ben de alırken donanımsız olanı almaya gayret ediyorum. ne kadar elektrikli ekipman, zaman içerisinde o kadar çözümü zor sorun demektir bana göre. en basit olanı bence en uzun ömürlü olanı. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >