Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
4
Cevap
1454
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Megane coupe akü ışığı yanıyor
O
11 yıl (2862 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Dün marş motoru bakımını yaptırdım. Sorunsuz oldu şayet bir kaç saat sonra akü ışığı yandı. Aküm daha 3 aylık. Aynı elektrikciyd gittim ve sarj dinamosuna bakmam lazım dedi. Olayın böyle arka arkaya olması tesadüf olabilir mi? Ve elekrikçi sizce bunu yapar mı?

İnternette akü ışığı nedenlerinden biri aşağıda yazanmış. Bunu nasıl kontrol edebilirim. Bana elektrikçi bilerek yapmış gibi geliyor. İnsanlara iftira atmak istemem ama ihtimal tabi.

3-Devre direncinin fazla olması;devrede bulunabilecek fazladan direç veya dirençler bataryanın dolmasına engel olabilir.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi onuraydin -- 14 Aralık 2014; 15:29:42 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
11 yıl (2862 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Yok mu bir yorumu olan arkadaşlar?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
11 yıl (8063 mesaj)
Yarbay

Tesadüfler de olabiliyor. Mesela V kayışını değiştirmeden önce arabanın harareti belli bir seviyeyi geçmiyordu. Kayış değiştikten sonra aynı gün içinde sıcaklık 10 derece farketti. Kayıştan şüphelendim ama geri dönmeye üşendim. Ustanın başında seyrettiğim için kayışın gerildiğinden de emindim. O dönem arabayı sıkışık trafiğe sokmadığım için artsa da su kaynatacak kadar olmuyordu. Şarj göstergesi de o zaman faal değildi.

Sonradan subap ayarına gittiğimde ustaya şikayetimi söylemeden kayış gerginliğine bakmasını rica ettim ve ustam kayış esnemiş dedi. Kayış gerildi ve sorun bitti. Eski kayış düzdü ve içinde metal halat gibi iskeleti vardı. Şimdiki kayış triger gibi tırtıklı.

Marş motoru bakımı bitince akü başının iyi sıkılmamasından bile şüphelenebilirsiniz. + kutupta kalın kablo marş motoruna gider fakat diğer kablo da direkt alternatöre gider. Oradaki bir oksit bile şarjı engeller.



K
11 yıl (7110 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: onuraydin

Dün marş motoru bakımını yaptırdım. Sorunsuz oldu şayet bir kaç saat sonra akü ışığı yandı. Aküm daha 3 aylık. Aynı elektrikciyd gittim ve sarj dinamosuna bakmam lazım dedi. Olayın böyle arka arkaya olması tesadüf olabilir mi? Ve elekrikçi sizce bunu yapar mı?

İnternette akü ışığı nedenlerinden biri aşağıda yazanmış. Bunu nasıl kontrol edebilirim. Bana elektrikçi bilerek yapmış gibi geliyor. İnsanlara iftira atmak istemem ama ihtimal tabi.

3-Devre direncinin fazla olması;devrede bulunabilecek fazladan direç veya dirençler bataryanın dolmasına engel olabilir.


http://forum.donanimhaber.com/m_96517828/tm.htm

Linkteki konuyu inceleyiniz, takıldığınız yer olursa yardımcı olurum.

Saygılar...



O
11 yıl (2862 mesaj)
Binbaşı
Konu Sahibi

Cevaplar için teşekkür ederim. Riske girip uzaktaki tanıdığım elektriciye gittim. Onun da kömürleri bitmiş. Değişti sorun yok şimdi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.