1. sayfa
Farklı ve eğlenceli bir alıştırma olmuş, güzel konu teşekkürler ![]() |
Teşekkürler. Otobüslere ilgi duyduğum için araştırıyordum ara sıra, bunları konu haline getirmek istedim. ![]() |
Karsanın ürettiği şu otobüslerin kaportaları neden dalgalı. Ben onları iett garajından çıkarken sıfır şekilde daha kapı numaraları yokken görmüştüm dikkattimi çekmişti kaportaları sanki üzerinden yıllar geçmişte yorgun düşmüş gibi hep dalgalı. Bu konuda bir bilgin var mı? |
Bilgim yok, açıkçası dikkatimi de çekmedi.![]() |
Metrobüs hattının dışında solo tipleride mevcut. Kaportaları onlarında bozuk, hatta ön konsol ve gösterge panelinin çok adi olduğunu söyleyebilirim, sanki adi çocuk oyuncakları gibi duruyorlar. hele direksiyonlar tam bir felaket neredeyse hepsinin orta logosu şimdiden çıkmış ve kocaman somun duruyor ortada eski bmc kamyonlar gibi kötü bir görüntü veriyor. Tek iyi noktaları çekişlerinin mersedeslerden iyi olması, rampada seriler. |
Solo modeline hiç binme fırsatım olmadı, oturduğum yerde -Avcılar tarafında- Otokar Kent ve körüklü Bredamenarinibus çalışıyor genelde. Malum, birçok hatta da Otobüs AŞ daha çok faaliyet gösteriyor. Konsol kısımlarına pek bakmadım ancak Wowturkey'de yorumları takip ediyorum, orada da "şimdiden dökülmeye başladılar" gibi yorumlar var. Araçlar yaklaşık 1,5 yaşında olduğundan körüklüler pek dökülüyor sayılmaz bana göre ama ileride nolacağını bilemeyiz. Sololarda kullanılan motor Mercedes, körüklüde de MAN olarak geçiyor İtalyan sitesinde. Körüklüleri çekiş olarak fena değil fakat sesleri çok fazla çıkıyor özellikle de araç içinde, tuhaf bir uğultu oluyor. CapaCity ve Conecto'lara binince ohh be dünya varmış diyorum. ![]() |
... |
iett otobüslerinin otomatik şanzımanı otomobillerde de kullanılsa daha pratik olmaz mıydı? vites kolu yok sadece düğmelere basarak D-N-R moduna alınabiliyor. |
2 yıl geçmiş ama ben de bir şeyler eklemek istedim![]() ![]() |
Bulunduğum bölge(Avcılar) dolayısıyla Breda'lara pek denk gelmiyorum, eskiden metrobüste çalışırlardı, bir yıldır orada da yoklar. Metrobüs hattında iken çok yenilerdi o yüzden fena değillerdi ancak son zamanlarda çok kez şikayet görüyorum bu araçlar hakkında. MAN Lion's City'lerin sayısı ise çok çok az ve yine bulunduğum bölgede en son 2 sene önce seyahat etme fırsatı buldum, o zamanlar normaldi. Ek olarak, kullandığım hatlarda(76O, 76B ve 147) İETT sadece 76O ve 147 hattında var o da günde 3-5 kez. O yüzden İETT ile metrobüs harici seyahat etme ihtimalim çok düşük oluyor. Olanlar da artık İkitelli Garajı'ndan ötürü sadece Mercedes Citaro veya Conecto. 2 kez Citaro soloya denk geldim, 10 yıllık oldukları için haliyle sarsılıyorlar fakat henüz 3-4 yıllık Tezeller veya Karat'lardan kat kat iyiler. ![]() |
Bugün bir karsan bredaya denk geldim, tavanın birçok noktasından su damlatıyordu daha yeni modeller bi de...MAN Lion's city ye şükreder oldum.Umarım bundan sonra gelen otobüslerin hepsi merso olur. |
1. sayfa
Karsan Bredamenarinibus Avancity L CNG
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2013
Üretim yeri: Bursa, Türkiye
Üretici: Karsan
Tipi: Alçak taban
Motor: Mercedes-Benz OM 906 LAG, 279 beygir
Şanzıman: ZF 6 HP 504 Ecomat 4 veya Voith Diwa 864.5
Retarder: -
Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)
Karsan Bredamenarinibus Avancity S (Körüklü)
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2013
Üretim yeri: Bursa, Türkiye
Üretici: Karsan
Tipi: Alçak taban
Motor: MAN D2066 LUH42, 320 beygir
Şanzıman: VOITH DIWA 864.5, 4 ileri, otomatik
Retarder: -
Yakıt türü: Dizel
(2016'da ayrıldı)Mercedes-Benz O 345 + O 345 G (Körüklü)
< Resime gitmek için tıklayın >
NOT: Resimdeki 2001 sonrası modeldir.
Model Yılı: 1997
Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
Üretici: Mercedes-Benz Türk
Tipi: Yüksek taban
Motor: Mercedes-Benz OM457 hLA, 250 veya 299 beygir
Şanzıman: ZF Ecomat, otomatik
Retarder: -
Yakıt türü: Dizel
Mercedes-Benz Citaro + Citaro G (Körüklü)
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2006
Üretim yeri: Mannheim, Almanya
Üretici: EvoBus GmbH
Tipi: Alçak taban
Motor: Mercedes-Benz OM 457 LA (Tahmini)
Şanzıman: ZF HP 602, 6 ileri, otomatik
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü:
Mercedes-Benz Conecto Körüklü
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2012
Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
Üretici: Mercedes-Benz Türk
Tipi: Alçak taban
Motor: Mercedes-Benz OM 457 LA, 349 beygir
Şanzıman: Votih Diwa 864.5 veya ZF Ecomat 2 Plus 6 HP 602 C, otomatik, 6 ileri, otomatik
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü: Dizel
Mercedes-Benz CapaCity
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2007, 2008, 2009
Üretim yeri: Mannheim, Almanya
Üretici: EvoBus GmbH
Tipi: Alçak taban
Motor: Mercedes-Benz OM 457 hLA, 349 beygir
Şanzıman: ZF HP 602, 6 ileri, otomatik
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü: Dizel
APTS - Phileas
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2008
Üretim yeri: Hollanda
Üretici: VDL Bus & Coach
Tipi: Alçak taban, çift körüklü, metrobüs
Motor: Ford, 220 beygir
Şanzıman: -
Retarder: -
Yakıt türü: Hibrit (LPG, dizel)
SADECE İSTANBUL OTOBÜS AŞ BÜNYESİNDE BULUNANLAR
Mercedes-Benz Conecto Solo
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: İstanbul, Türkiye
Üretici: Mercedes-Benz Türk AŞ
Tipi: Alçak taban
Motor: Mercedes-Benz OM 926 LA, 282 beygir
Şanzıman: Voith Diwa 864.5 veya ZF Ecomat 2 Plus
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü: Dizel
MAN Lion's City CNG
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: Ankara, Türkiye
Üretici: MAN AŞ
Tipi: Alçak taban
Motor: MAN E2876 LUH, 272 veya 310 beygir
Şanzıman:
Retarder:
Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)
Güleryüz Cobra GD 272 LF
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: Bursa, Türkiye
Üretici: Güleryüz
Tipi: Alçak taban
Motor: MAN D0836 LOH 290 beygir veya Cummins 300 beygir
Şanzıman: ZF Ecolife, 6 ileri, otomatik
Retarder: Şanzımana entegre intarger
Yakıt türü: Dizel
TCV Karat L CNG
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: Ankara, Türkiye
Üretici: Bozankaya
Tipi: Alçak taban
Motor: MAN CNG 0836LOH01, 276 beygir
Şanzıman: Allison T310R, 6 ileri, otomatik
Retarder: Fren pedalından kontrollü
Yakıt türü: CNG (Doğal gaz)
Temsa Avenue LF 12
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: Adana, Türkiye
Üretici: Temsa
Tipi: Alçak taban
Motor: Cummins ISB, 285 beygir
Şanzıman: ZF Ecolife, 6 ileri, otomatik
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü: Dizel
BMC Procity
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: İzmir, Türkiye
Üretici: BMC
Tipi: Alçak taban
Motor: Cummins ISB
Şanzıman: Otomatik
Retarder: -
Yakıt türü: Dizel
Tezeller AutoBus
Model Yılı: 2011+
Üretim yeri: Bursa, Türkiye
Üretici: Tezeller
Tipi: Alçak taban
Motor: MAN
Şanzıman: ZF Ecolife, otomatik
Retarder: -
Yakıt türü: Dizel
HEM İETT HEM DE OTOBÜS AŞ'DE BULUNANLAR
Otokar Kent 290 LF
< Resime gitmek için tıklayın >
Model Yılı: 2013 (İETT), 2011, 2012, 2013 (Otobüs AŞ)
Üretim yeri: Sakarya, Türkiye
Üretici: Otokar
Tipi: Alçan taban
Motor: Deutz EEV, 285 beygir
Şanzıman: Otomatik, 4 ileri, 1 geri
Retarder: Şanzımana entegre
Yakıt türü: Dizel
İETT'den 2013 Yılında Ayrılanlar
MAN SL 200
MAN SG 220
Ikarus 260 ve Ikarus 280
Artık anılarda yaşıyorlar...
Yararları Bağlantılar
MB CapaCity'i anlatan güzel bir video:http://www.youtube.com/watch?v=wUSfQj-b5zM&list=TLkq9BtL2ECpw
Yeni Citaro G:http://www.youtube.com/watch?v=yUlu9bJhsoM&list=UUo-x0wqDFEyMwfRTVCv2FQQ
IETT Filosu:http://www.iett.gov.tr/tr/main/pages/otobus-filosu/85
Otobüs AŞ Filosu:http://www.istanbulotobus.com.tr/toplu-ta%C5%9Fima/otobues-filosu.aspx
Yeni MB CapaCity:http://www.evobus.com/inter-evobus/0-674-432536-1-1769392-1-0-0-0-0-1-0-0-0-0-0-0-0-0-0.html
Kaynaklar
https://www.otokar.com.tr/tr-tr/urunler/Sayfalar/kent-lf.aspx
http://www.bredamenarinibus.it/en/prodotti.php
http://nl.wikipedia.org/wiki/Phileas_%28OV%29
http://www.guleryuz.com/?page=urunler
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/bus.flash.html
http://www.tcv.com.tr/tr/default
http://www.temsa.com.tr/ERGUVAN.aspx
http://www.bus.man.eu/tr/tr/sehirici-otobusler/man-lions-city-cng/genel-bakis/Genel-bakis.html
http://tr.wikipedia.org/wiki/BMC_Procity
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_Conecto
Güncelleme Sayısı: 1
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bkaakco -- 30 Aralık 2016; 23:59:23 >