| Emisyon değerleri daha düşüktür. Bazı motorlar euro5 normlarına uygun olması için güçsüzleştirildi hatta öyle biliyorum. Bazı modellerin ise motoru euro 5e uymadigi için komple satışı kesilmişti. Yanlış hatırlamıyorsam 1.4 benzinli city satılamamıştı. |
| Daha az yakıt tüketiyor, çevreyi daha az kirletiyor, daha performanslı vs. |
| Ekstra sıkıştırma ekstra risk/sorun azaltılmış ömür daha az yakıt daha yüksek performans |
Her zaman ekstra sıkıştırma olacak diye bir kaide yok... Daha yüksek performans diye de birşey yok... Euro 5 normunun tek farkı düşük emisyon. Bunu yakalamak için farklı yöntemler kullanılabilir. Düşük ömür diye birşey de yok... |
City'nin satılmamasının 1.4 motorla alakası yok. Aynı motor Jazz ve Civic HB'te kullanılıyor. |
1.5dci 80 ve 110hp veya 1.3 multijet 75 veya 90hp bu farkları nasıl elde ettiler??? Amaç elbette düşük karbon salınımı yinede biraz düşünürsen eğer, bir motor daha az yakıtla aynı işi yaparsa eski motora göre daha performanslı olarak değerlendirebilirsin veya aynı gücü daha düşük motor caimlerinde verbiliyor olması dahi verdiğim tanıma uyar... mekanikte aynı iş için ekstra parça ekstra yük ekstra risk ekstra yıpranma eskime yorulma manasına gelir yük altında çalışan parçalar daha hızlı yıpranır dersek buda bütün olarak motor ömrünü etkiler |
Ben de bunu diyecektim. 1.4 83 hp motorlu jazz daha düne kadar satılıyordu ama kasa değişiminden dolayı satışı durdu son zamanlarda. |
|
Ekstra sikistirma degil yakit basinci ve puskurtme acisiyla oynarlar daha ziyade. Sikistirma derken de turbo basinci kastettiginizi dusunuyorum zira bir motor blogunun tasarimi degismeden sikistirma orani degismez. Belki duymussunuzdur muhendislikte emniyet payi vardir. Bu yuzden bilmem kac MPa basinca dayanacak biyel kolu uzerine binen yuk 200 kPa'dan 300 kPa'ya cikti diye erken yipranmaz. ECU ile oynayip fazla yakit enjekte ederek yanma odasi sicakligini tuning amaciyla artiranlari konu disi tutarim. |
|
yakıt zamanlamalarıyla oynama,üstüne bir dpf al sana eu5.. sıkıştırma düşürmeye başladı üreticiler yavaş yavaş..daha sarsıntısız çalışma,daha hafif iç aksam, daha düşük emisyon diye biliyorum.. emisyon uğruna eşekleşiyor araçlar bir hayli,damacanadan su içmek varken,pipetle içmek gibi bu aralar orjinale geçtim; chipli halinden çok daha fazla gaza basıp daha fazla devir çevirtiyorum |
| Benim de aklıma gelen dizel partikül filtresi ve ömrünü tamamlayınca çıkartacağı masraf. |
| Az yakit cok performans dusuk emisyon. |
| 1.5 dci megane, 5 ileri olanlar euro3 80bg , euro4 85bg oldu, euro5 90bg oldu. Yakit tüketimi azaldı performans biraz daha arttı. Aynı şekilde 100bg, 105, 110 diye devam etti, 6 ileri olanlar |
| Ayrıca Türkiye ye Sangyong Kyron un artık gelmemesinin sebebi de Kyron un Euro 4 motor kullanmasındandır.. |
Euro norm larının performans yakıt ile alakası yoktur. Euro normları çevre kirliğini azalması açısından emisyon değerlerini aşağıya çekmek için koyulmuş bir standarttır. Euro 5 normlarına DPF (dizel partikül filtresi) konularak emisyon değerleri aşağıya çekilmesi sağlandı. |
![]() |
diğer markaları bilmem ama sonuç olarak reno her euro geçiş normunda gücü arttırmış. |
|
euro 6 benzinlilere sahib olmak umarım bir gün nasib olur. 1.8 TSI yeni nesil motor 180 hp. euro 4 normundaki 1.2 70 beygir b sınıflarından az yakıyor. Harika performansla birlikte. Videoyu izlemek için tıklayınız |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.