Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
8
Cevap
918
Tıklama
0
Öne Çıkarma
BTK'dan Türk Telekom ve GSM şirketlerine uyarı: Vatandaşın kafası karıştı, telefon tarifelerini sadeleştirin
C
14 yıl (626 mesaj)
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu, abone oldukları pakete uygun hareket ettikleri halde yüksek faturalarla karşılaşan sabit hat ve cep telefonu müşterilerinin şikâyetlerini dikkate aldı. Türk Telekom ve GSM şirketlerini 'tarifeler sadeleştirilsin' yönünde uyaran Üst Kurul, şirketlerin paketleri internet sitelerinde daha açıklayıcı yayınlamasını istedi. GSM operatörlerinin sunduğu 150'den farklı tarife paketinin tüketicinin kafasını karıştırması üzerine Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu (BTK), bir kez daha harekete geçti. Kurul, telefon tarifelerinde abonelerin kafasını karıştıran uygulamaların sona ermesi yönünde adım attı. Kurul, Avea, Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone'un internet sitelerinin, tarifeleri karşılaştıracak bir sisteme uyumlu hale getirilmesini kararlaştırdı. Üst Kurul tarafından internet sitesinde yayımlanan kararda, nüfusun önemli bir bölümünün elektronik haberleşme sektöründe sunulan hizmetlerden yararlandığı ifade edildi. Artan rekabetin getirdiği yenilikçi uygulamalarla birlikte, elektronik haberleşme hizmetlerinden faydalanan tüketicilerin korunması ile hak ve menfaatlerinin gözetilmesi ihtiyacının daha da önem kazandığına işaret edilen kararda, "Elektronik haberleşme hizmetleri pazarında yaşanan rekabet ve teknolojik gelişmeler piyasada sunulan hizmetlerin sayısının ve özelliklerinin artmasına yol açmaktadır.'' denildi. İşletmecilerin tüketiciye yönelik çok sayıda farklı tarife seçenekleri sunduğu hatırlatılan kararda, bu durumun tüketiciler ve mevcut aboneler açısından benzer tarifeler arasında karşılaştırma ve seçim yapmayı zorlaştırdığı kaydedildi. Abonelerin tarife ve paket seçiminde fiyat karşılaştırması desteği sağlayacak bir sisteme ihtiyaç duyulduğu belirtilen kararda, bu sistemin ''tarife şeffaflığı'' kapsamında işletmecilerce oluşturulması gerektiği ifade edildi. Kararda, tarifelerini BTK'ya bildirmekle yükümlü bulunan Avea İletişim Hizmetleri AŞ, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ, Türk Telekomünikasyon AŞ ve Vodafone Telekomünikasyon AŞ'nin internet sitelerinde, kurumun belirleyeceği usul ve esaslar çerçevesinde tarifelerin karşılaştırılmasına imkân sağlayacak gerekli çalışmayı yapmaları istendi. BTK, 2012 yılı iş planında operatörlerin tarifelerini karşılaştıracak bir sistemin kurulacağını açıklamıştı. Araştırma şirketi Deloitte da 'Elektronik Haberleşme ve Eğilimler 2011' raporunda tarifelerin sadeleştirilmesine dikkat çekmişti. Rapora göre Türkiye'nin önünde, önümüzdeki dönem yapılması gerekenler arasında tarife karmaşasının çözülmesi duruyor. 2010 yılında, kontörden TL'ye geçiş tüketiciler açısından bir tür tarife şeffaflığını artırmış ancak tarifelerin sadeleştirilmesi, birbirleriyle karşılaştırılabilir hale gelmesi ve bunun için uygun teknolojik imkânların tüketicilere sunulması bugün bile operatörler açısından çözülmesi gereken sorunların başını çekiyor.


Telefon tarifesinde kafa karışıklığı bitecek Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu, telefon tarifelerinde abonelerin kafasını karıştıran uygulamaların sona ermesi yönünde adım attı. Kurul, Avea, Türk Telekom, Turkcell ve Vodafone'un internet sitelerinin, tarifeleri karşılaştıracak bir sisteme uyumlu hale getirilmesini kararlaştırdı. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) internet sitesinde yayımlanan kararda, nüfusun önemli bir bölümünün elektronik haberleşme sektöründe sunulan hizmetlerden yararlandığı ifade edildi. Artan rekabetin getirdiği yenilikçi uygulamalarla birlikte, elektronik haberleşme hizmetlerinden faydalanan tüketicilerin korunması ile hak ve menfaatlerinin gözetilmesi ihtiyacının daha da önem kazandığına işaret edilen kararda, ''elektronik haberleşme hizmetleri pazarında yaşanan rekabet ve teknolojik gelişmeler piyasada sunulan hizmetlerin sayısının ve özelliklerinin artmasına yol açmaktadır'' denildi. -Abone fiyat karşılaştırması yapabilecek- İşletmecilerin tüketiciye yönelik çok sayıda farklı tarife seçenekleri sunduğu hatırlatılan kararda, bu durumun tüketiciler ve mevcut aboneler açısından benzer tarifeler arasında karşılaştırma ve seçim yapmayı zorlaştırdığı kaydedildi. Abonelerin tarife ve paket seçiminde fiyat karşılaştırması desteği sağlayacak bir sisteme ihtiyaç duyulduğu belirtilen kararda, bu sistemin ''tarife şeffaflığı'' kapsamında işletmecilerce oluşturulması gerektiği ifade edildi. Kararda, tarifelerini BTK'ya bildirmekle yükümlü bulunan Avea İletişim Hizmetleri AŞ, Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ, Türk Telekomünikasyon AŞ ve Vodafone Telekomünikasyon AŞ'nin internet sitelerinde, kurumun belirleyeceği usul ve esaslar çerçevesinde tarifelerin karşılaştırılmasına imkan sağlayacak gerekli çalışmayı yapmaları istendi. BTK, 2012 yılı iş planında operatörlerin tarifelerini karşılaştıracak bir sistemin kurulacağını açıklamıştı.

DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.

Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.

Üye Ol Şimdi Değil





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crazy0067 -- 10 Mart 2012; 2:15:30 >

P
14 yıl (11271 mesaj)
Yarbay

bence bu konuda rekor aveadadır. Bireysel, kurumsal, kamu, data, taraftar hatlarindaki geçişe açık-kapalı ne varsa toplasan 100 tane vardır rahat.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
14 yıl (34682 mesaj)
Yarbay

btk yı çok seviyorum çok yerinde kararlar alıyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
14 yıl (4321 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: XpressMusic34

btk yı çok seviyorum çok yerinde kararlar alıyor

444 lu hatların tarifelere dahilini yasaklayan kararı ne!



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
14 yıl (12248 mesaj)
Yarbay

btk bizleri şaşırtmaya devam ediyor



C
14 yıl (12109 mesaj)
Yarbay

bu işin sonu tüketici zararına olur demedi demeyin :)



İ
14 yıl (32843 mesaj)
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: ZgodaN


quote:

Orijinalden alıntı: XpressMusic34

btk yı çok seviyorum çok yerinde kararlar alıyor

444 lu hatların tarifelere dahilini yasaklayan kararı ne!


aynen
Alan kodu kullanmadan aradığımızda tarife dışı ücretlendiriliyordu
Btk da alan kodu kullanamazsın diye karar aldı yani paralı hale getirdi. Şimdi pakete dahil edince btk ya teşekkür etmenin anlamı yok



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
14 yıl (34682 mesaj)
Yarbay

Hatasız kul olmaz yıne hatasını anlıyor bi süre sonra



B
14 yıl (4321 mesaj)
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: inexo


quote:

Orijinalden alıntı: ZgodaN


quote:

Orijinalden alıntı: XpressMusic34

btk yı çok seviyorum çok yerinde kararlar alıyor

444 lu hatların tarifelere dahilini yasaklayan kararı ne!


aynen
Alan kodu kullanmadan aradığımızda tarife dışı ücretlendiriliyordu
Btk da alan kodu kullanamazsın diye karar aldı yani paralı hale getirdi. Şimdi pakete dahil edince btk ya teşekkür etmenin anlamı yok

Di mi ama..



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.