O araçların km teli olmadığı için dijital aksam hasar gördüğünden takılı kalıyor. Km teli olsa takılı kalmaz![]() |
Dijital aksam dediğiniz civic gibi elektronik göstergelerdemi var bir tek? |
Bugün olan kazadan takılı kalan bir kadran resmi... < Resime gitmek için tıklayın > |
bence başka bir dijital aksamdan bahsediyor ![]() |
bu kaza hakkında bilgi vermesi açısından yapılan birşey değil mi? Benim gördüğüm bütün ağır kazalarda hız göstergesi takılı kalmıştı |
teknik bir cevap veremesemde aklıma gelen aracın içindeki durumu ibreti alem olsun diye anlatmak gibi geldi bana.. |
bende teknik olarak bilmesemde nedenini böyle biliyorum. kaza sonu yapılan fren izi vs. ve kaza bittiği andaki hız değerlendiriliyor çünkü. |
Defalarca görmüştüm ama hiç aklıma nedeni gelmedi? bende merak ettim şimdi.... |
Ne alakası var civic değil yeni model çoğu araçlar böyle. |
arkadaslar sebebı kaza esnasında elektıronık tamamen bozulmasından dolayı ıbre gerı gelemıyor gelemedı ıcınde takılı kalıyor eskı araclarda ıse telın kopması sonucu kaldıgını bılmekteyım |
Bunu şöyle düşünün. Zemberekli bir fırıldak hayal edin. Gaza bastıkça zemberek yayı geriliyor. Buna bağlı olarak km ibresi yukarı doğru yükseliyor. Şiddetli çarpışmada zemberek kırılıyor. Ya da ibreye hareketi sağlayan lastik kopuyor. İbre geri toplanmıyor. En son neredeyse orada kalıyor. Bunun gibi bir şey işte. Şimdi de kendimi yalanlıyorum. Vites boşta iken gaza basınca ibre neden yükselmiyor. Hadi buyur burdan yak şimdi. |
0 a 0 elde var 0 ![]() |
benım de anlamadığım çarpışmadan sonra neden motor stop eder? motorun zarar görmediği ufak çaplı kazalarda da oluyor motor durması,bunun nedeni nedir? ![]() |
Benimki stop etmemişti ![]() ![]() ![]() |
Benim bildigim yeni nesil araclarda hatta pek de yeni olmayan araclarda da guvenlik onlemi olarak derbe durumunda motora giden yakiti kesen sistem var, teyzeme sagdan kirmizi isikta gecen dolmus vurdugunda motor hic bir hasar almasa da motor aninda stop etmis. Eski araclarda da motorun stop etmesinin sebebinin manuel vitesten kaynaklandigini dusunuyorum, araba durunca ve kaza aninda vites bosa alinamadigindan ya da debriyaja basili tutulamadigindan araba stop ediyor, bu yeni nesil araclarda da gecerli olabilir. |
Hız göstergesi ; genelde tekerlek şaftlarından ya da göbeklerinden ölçüm yapan sensör kullanır. Sensör, birim zamanda karşısından geçen dişleri (şekilde görülen mili üzerindeki dişler) sayar. Şekillerde görebilirsiniz. < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
saçmalıktan öte birşey değil; yanlış bilgilendirme yapılıyor.. karakutu sanki.. incecik bir mile bağlı ibre mi o darbeden sonra sağlam kalacak da kaza sırasındaki hızı yansıtacak..eski telli sistemlerde gevşeme yapıp,bozuk yolda dans ederdi ibre, şimdikilerde elektro-mototr kontrollü.. bu haberlere gülüyorum sadece![]() |
abs siz bir araçta freni köklediğimizde lastikler kilitlenecek ve bahsedilen dişli dönmeyecek bu durumda hız göstergesinin 0 ı göstermesi gerekmez mi yada sensör 4 lastikten mi ölçüm yapıyor ön lastikler kilitli fakat arka lastikler dönmeye devam ettiği için mi hız 0 olarak ölçülmüyor |
Eğer bu tip sensör ile ölçüm yapılıyor ise tüm lastikerden ölçüm yapılıyor diye biliyorum. Fakat yine bildiğim kadarıyla günümüz araçlarında bu sistem yerine daha çok şanzıman çıkışından ölçüm yapılıyor. Yine tekerleklerde var bu sensör (ABS sistemi için tekerleklerin hızı ölçülmek zorundadır) mevcuttur. En basiti bu olduğu için koydum. Şekilde şanzımandan ölçüm yapan sensör görülüyor. VSS : Vehicle Speed Sensor (Taşıt Hızı Sensörü) < Resime gitmek için tıklayın > |
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.