1. sayfa
Teşekkürler değerli bilgiler için.Tecrübeli arkadaşların bu tür tavsiyelerini gerçekten ciddiye alınmalı. |
eldiven olayına kesınlıkle katılıyorum ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Merhaba arkadaşlar 17 yaşındayım ve 2010 yazında bende ehliyet sahibi olacağım daha önce BMW 650GS düşünüyordum ilk motosiklet olarak ama kime sorduysam ilk motosiklet olarak 650cc lik bir makinenin tabuttan farkı olmayacağını söylediler, en fazla 250cc'lik bir makine bakmamın daha hayırlı olacağı kanıssında hemen herkes. Bende Honda'nın bu modelini buldum sizce yeni başlayacak birisi için bu motor nasıldır? http://www.sahibinden.com/gungor_motor_dan_honda_vtr_250-74WQQaXQQ15605955WQQpXQQdisplayitem Saygılar |
kaynak belirtsen iyi olurdu. zira motosiklet net donald duckın motosiklete giriş yazısı ile %85 aynı kelimeler. neyse en azındsn özet için uğraşmıssın. http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/6376-motosiklete-giris.html motosiklet teorisi serisini okursanız sizi için daha iyi olur. kendisi ileri sürüş eğitimi veren ve yurtdışında eğitim almış insanların bunu yazması daha doğru olmaz mı? özete gerek yok arkadaşım. motosiklete başayan ve kullanan herkes faydalanabilir. http://www.motosiklet.net/forum/donald-duck/ |
yazık derim. zaten motoru büyütmek istiyorsun bu makineye bu fiyat çooook fazla. tıpatıp synı özelliklerde ve aynı görünüşte hyosun gt250 comet var. 8500 tl . bu motora 4500 fazla vemek yazık. http://www.sahibinden.com/2010_model_enjeksiyonlu_2_yil_garantili_s_t_kanuni_gt_250-37WQQaXQQ16975003WQQpXQQdisplayitem |
Peki bu güçteki bir makine yeni başlayanlar için iyimidir? |
iyidir. çok büyük güç değil ama trafktede öğrenmeye uygun değil. motsiklet kullanmayı (scooter değil) bilen bir arkadaşınızla 2 gün çalışın. 2 hafta trafiğe kapalı yada tenha sokaklarda çalışın, büyük ölçüde hakim olabileceğinizi görürsünüz. |
ilginiz için teşekkür ederim zaten motoru almadan önce Honda'nın güvenli sürüş eğitimi kursuna katılmayı düşünüyorum. Hyosung'lara bakarken birde dikkatimi GT 250 R modeli çekti. Bu racing tipi bir motor ama silindir hacmi 250. GT 250 R nin sürüş olarak GT 250'den farkı nedir? Saygılar |
Sorunu anladıysam eğer;supersport modeliyle naked arasındaki farkı sormuşsun.Benim bildiğim arasındaki fark supersport naked a göre daha rahat yani oturma olarak motosikletin gidonunu tutuş olarak. |
Başlangıç olarak Yamaha YBR 250 tavsiye edebilirm. Honda'ya göre çok daha ucuz ve Hyosung'a göre de çok daha kaliteli ve sağlam bir motordur. Sıfırı 9150 TL, ikinci elini ise 7000 civarı alabilirsin. Malesef 250 cc alternatifleri fazla yok. Çin malları motorlardan uzak dur derim. |
evet doğru demişsin kaynak belirtsem iyi olurdu unutmuşum insanlık hali :) ama sizin de bunları belirtme tarzınız pek bi sert oldu sanki! Zaten bilgim dahilinde diye belirtmiştim en başta. Bilgi dediğimiz şey zaten okuduklarımız bilen insanlardan dinlediklerimiz değil midir? Halihazırda bir çok arkadaşımız araştırma gereği bile duymuyor bende biraz vakit ayırıp yazayım dedim :) neyse sonuç olarak dediğiniz gibi kaynak belirteyim ben yine de... |
evet biraz sert olmuş ![]() |
İlk motosiklet için Hyosung GT250R motosikleti tavsiye edermisiniz? |
1. sayfa
1. Nasıl başlanır ?
Öncelikle şunu aklımızda tutmakta fayda var. Motosiklet kullanmak bir spordur, bir yaşam biçimidir. O zaman bu sporu öğrenmek istiyorsak öncelikle eğitimini almamız gerekiyor (çeşitli eğitim kurumlarından alınabilir, bilen bir arkadaşınız gösterebilir, görsel medyadan takip edilebilir vs.).
Peki motosiklet kullanabilmek için neler gereklidir? Öncelikle bisiklete binmesini biliyor olmanız gerekiyor! ekstra olarak otomobil kullanabiliyor olmalısınız ama çok da gerekli değil açıkçası.
2. Başlangıç motosikleti olarak ne seçilmeli?
Motosiklet kullanmak öncelikle mental üzeyde başlar ve bu somut bir gerçektir! başlangıç olarak uygun olan motosiklet tarza göre değişiklik göstermekle birlikte 125 cc ile 250 cc arasında değişebilir. Ama siz diyorsanız ben o kadar küçük motosikletle başlayamam tipleri güzel değil! egsozundan yeteri kadar ses çıkmıyor! Kızlara hava atamıyorum! o zaman gidip 600 cc ve üzeri bir motosiklet alıp pahalı bir intihar yöntemi seçebilirsiniz bu size kalmış! Bu şekilde yazmam birçok kişiyi kızdırıp sinirlendirebilir ama kusura bakmayın eğer canınız o kadar ucuz ise sizin önünüze çıkacak kimse yok! gidip alın 600 cc'lik bir ölüm makinası, çok geçmeden gazetelerin 3. sayfalarında hakkınızda haberleri okuyup vah vah yazık diyecek insanlardan başka kimse olmayacak.
Konumuza geri dönersek, Motosikletler ;
- Super Sport (SS) : Ayaklarınız oturdugunuz yerin gerisindedir 125 cc ile 1300 cc arasında değişik modelleri bulunur. Örnek: Honda CBR 600 RR, Yamaha Fazer...
- Cruiser, Chopper: Ayaklariniz oturdugunuz yerin onundedir yine 125 cc ile 1600 cc arasında değişik modelleri bulunur. Örnek: Harley Davidson, BMW R1200C, Yamaha RoadStar...
Dual Purpose, Enduro, Cross, Touring, SuperMoto: Ayaklariniz oturdugunuz yerin altindadır 125 cc ile 1200 cc arasında değişik modelleri bulunur. Örnek: Yamaha TDM, Suzuki DL 650, Yamaha XT660X, Yamaha XTZ 660 TENERE, KTM 990 Adventure...
Scooter: Ayaklarınız otourduğunuz yerin önündedir 50 cc ile 500 cc arasında farklı modelleri bulunur. Örnek: Suzuki burgman, Honda silverwing, Honda beat...
Başlangıç için neden genelde 125 ile 250 cc arası öneriliyor peki? Belirtilen cc aralığındaki motosikletler hataları daha kolay telafi edebilir, dönüş çapı diğerlerine göre daha fazladır ve küçük olduğu için daha rahat kullanıp manevra yapabilirsiniz. O yüzden 125 cc'lik motosikletleri küçük görmeyelim
Peki ne zaman yüksek cc'ye geçilir? Genelde bilinçli motosiklet kullanıcıların bu soruyu sorduğunuzda size 10000 km civarı bir sayı söylerler ki bu gerçekten doğrudur. Çünkü ilk 3000-5000 km arası motosikleti ve kendi potansiyelinizi anlamakla geçer. Diyelim ki aşağı yukarı 10000 km yaptınız o zaman daha güçlü bir motora geçme zamanınız gelmiş demektir. Tabi bu tamamen sizin psikolojinize bağlıdır! belki o ilk başta yüzüne bile bakmak istemediğiniz gudubet 125 cc. sizin için mükemmel bir araçtır! belki daha fazlasını istemeyeceksiniz! dediğim gibi bunlar tamamen o anda size kalmıştır. Çünkü o 10000 küsür km.'lik yol boyunca başınıza gelecek durumlardan yararlanıp psikolojik ve fizyolojik yeterliliğinizi anlayacaksınız. Bir de şunu unutmadan belirteyim. Birçok kişinin bilmediği ama profesyonel motosiklet kullanıcılarının bildiği bir sendrom vardır! ikarus sendromu. Nedir ikarus sendromu? motosiklet kullanmaya başladığınız ilk zamanlarda zorlanırsınız ama aradan bir süre geçer ve farkedersiniz ki artık motosiklet kullanmak çocuk oyuncağıdır! Virajlar çok kolay dönülür, motosikletinizin son hızı az gelir, trafikte kendinizi metal zırhlı bir sürücü olarak görürsünüz işte bu ikarus sendromudur ve o kadar tehlikelidir ki! Çünkü o sırada hiçbir detayı görmezsiniz, hiçbir kuralı takmazsınız.
3. Giyim Kuşam !
Öncelikle motosiklet kullanmayı düşünüyorsanız kesinlikle korumalarınız tam olacak şekilde binmeniz gerekiyor. Gideceğim yer çok uzakta değil, zaten hızlı gitmem gibi yanlış düşünceler size pahalıya malolabilir ki genelde yapılan kazalar evinizin yakınlarında oluyor çünkü eve geldim rahatlayabilirim düşüncesi ile dikkat edilmesi gereken birçok etken göz ardı ediliyor ve sonuçları kötü oluyor.
O halde motosiklet kullanmaya başlamadan önce KESİNLİKLE KASK, ELDİVEN, MONT, DİZLİK giymeniz gerekiyor. Bu yazdıklarım en azını kapsıyor. Tabiki iyi korumalı bir bot, bellik, pantolon da giymeniz gerekli. Kask seçiminiz fullface bir kasktan yana olsun mümkünse, evet ilkbahar, yaz mevsiminde bu saydığım giyim kuşam size fazla gelecek, çıkarıp atmak isteyeceksiniz ama litfen yapmayın. Terlediyseniz bırakın montun ve kaskın içinde terleyin! Varacağınız yerde üzerinizi değiştirirsiniz. Ama kask ve mont giymeden motosiklete binerseniz siz farkında olmadan böbrekleriniz ve ciğerleriniz üşüyüp daha pahalı sonuçlar doğurur aynı şey eldiven için de geçerli. Tam korumalı motosiklet kullanmayıp kaza yaparsanız olacaklardan bahsetmiyorum bile. Üşenip size fazla gelen korumaları giymediğiniz için deriniz asfaltla bir olabilir ki herkesin bildiği gibi yere düşme anında refleks olarak ellerimizi ve dizimizi yere koymaya çalışırız, düşünsenize elinizde eldiveniniz, dizinizde dizliğiniz yok! 20-30 km ile giderken kaza yaptığınızda olacakları tahmin etmeye çalışın!
Bu günlük bu kadar arkadaşlar ilerleyen zamanlarda motosiklet sürüş teknikleri konusunda da bilgim dahilinde yazı yazacağım. O zamana kadar mutlu mesut günler dilerim. Hatam kusurum olduysa affola...
NOT: Reşat “Donald_Duck” Arbaş'ın sitesinden alıntı yapılmıştır.
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi azrael_13 -- 30 Ekim 2009; 23:47:49 >