Merhaba ustalarım, arkadaşlarım motosiklet sis farı veya diğer motorlu araçlara harici herhangi bir yük bağlanması durumunda kullanılan 5 pinli rölelerin harici anahtar ve kontaktan aldığı enerji işini nasıl çözebiliriz internetteki ve önerilen şemalarda genellikle bağlantının riskli olduğunu gördüm o sebeple konu açtım, internetteki şemaların 10 tanesinden 9unda sis farlarının kontaktan bağımsız bir şekilde anahtarla açıp kapatılabildiğini gördüm, 5 pinli bir rölenin bobin uçlarını kontak sinyaliyle çektirilebileceğimiz güvenli olduğunu düşündüğüm bir şema çizdim, diğer çizimdeki comm(kontak veya haberleşme) ucu olan 6 pinli röle piyasada var mı pek bilgim yok varsa neden kullanılmıyor veya benim çizdiğim şemalarda gözümden kaçırdığım farklı bağlantı yolları veya önerileriniz varsa bekliyorum, kontak sinyalini aldığımız noktaya kaç amper yük bindiğini yakın zamanda ölçüp buraya ekleyeceğim değerlere göre gerekli sigorta seçimini de paylaşırım iyi forumlar.
Yük testlerini bekliyoruz hocam. Arabanın sigorta kutusunda sorun vardı. Gitgide tüm noktalar erimeye başlamış. 2 tane de röle vardı. Röle bacakları bile erimiş. Nasıl bir akım geçiyorsa artık. Alayını iptal ettim. Röle eriyor, sigorta atmıyor. Nasıl iş bu ? Deneye deneye tüm çıkışları kontağa direk bağladım. Kafam rahat. Adam korna için bile röle takmış. Alayı kontağa bağlı artık. Atma, akım kesme sorunu yok. Ben bu işlerden anlamam. Ancak tespitlerinizin devamını bekleriz. Öğreneceğimiz bir mevzu olacaktır illaki.
Güncelleme: Yaptığım testlerde standart 100amperlik motosiklet veya arabalarda kullanılan büyük rölelerib testlerinde maksimum 300ma akım çektiğini gördüm bu da 3.5-4 watt gibi bi değer yani pratikte röle sayısı abartmamak şartıyla röle bobininin çekeceğim akımdan korkacak bi durum yok gibi
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
İNTERNET ÜZERİNDE ÖRNEK OLARAK VERİLMİŞ BİR ŞEMA YÜKÜN ANAHTAR ÜZERİNDEN GEÇTİĞİ GÖRÜLMEKTE
< Resime gitmek için tıklayın >
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.